Yılbaşını kutladıktan sonra yeni yıl kararları üzerinde çalışma zamanı gelmiştir! Yeni yıla taze başlamanın bir yolunu arıyorsan görünüşünü değiştirmeyi, hayatını düzenlemeyi ve hedefler ve niyetler belirlemeyi düşün. Saçını kestirmek, giyilmemiş kıyafetleri bağışlamak, egzersiz rutinine başlamak veya daha rastgele iyilikler yapmak gibi şeyler yapabilirsin. Bir programa sahip olmak; göreve devam etmene, düzenli bir gün geçirmene ve pozitif kalmana yardımcı olmak için de önemlidir; bu, daha sonra aynı mutluluğu hissetmeleri için başkalarına da yayılır. Küçük değişiklikler çevrendekileri olumlu yönde etkileyebilir, bu yüzden akıllıca seçim yap. Hangi yaklaşımı tercih edersen et yeni yıla yenilenmiş ve odaklanmış bir şekilde başlamak harikadır, böylece gelecek yıla hazır olursun.

Yöntem 1 / 4:
Görünümünü İyileştirmek

  1. 1
    Yüzüne taze bir görünüm katmak için saçını kestir. Yeni yılın başlarında kuaförünle bir randevu ayarla. Hafif bir güzelleştirme için saçlarının uçlarını aldırabilirsin veya tamamen farklı bir görünüm için cesur yeni bir saç modeli deneyebilirsin. Bu şekilde gelecek yıl için kendini zinde hissedersin.
    • Örneğin, uzun, düz saçların varsa omuz hizasına kadar kesmeyi ve birkaç kat eklemeyi düşün.
    • Saçın kısaysa hafif bir değişiklik için kenarları daha da kısa kesmeyi düşün. Örneğin, saçların katlı, kısa kesimliyse daha da kısaltabilirsin.
  2. 2
    Görünüm açısından yeni bir şey deneyerek görünümün üzerinde denemeler yap. Görünüşünde değişiklik yapmak, yeni yıla girerken kendine güvenmene yardımcı olabilir. Cesur bir dudak rengi seçmek, yeni bir yüz piercing’i yaptırmak veya mevcut gözlük stilini değiştirmek gibi şeyler yapabilirsin. Tarzına ve bütçene neyin uyduğunu bul ve yeni bir şeyler dene![1]
    • Ayrıca saçını parlak bir renge boyayabilir, yeni kıyafetler için alışveriş çılgınlığı yapabilir veya yeni bir çift ayakkabı satın alabilirsin.
  3. 3
    Bir fitness rutinine başla. Sağlığını ve genel zindelik hedeflerini düşün ve bulunduğun yere göre sağlığını iyileştirmek için bir plan yap. Örneğin, her gün işten sonra 20 dakikalık yürüyüşe başlayabilir veya sonbaharda maraton koşmak için antrenman yapabilirsin. Basit ve kademeli olarak başla ki hedeflerine bağlı kalabilesin.[2]
    • Egzersiz senin için yeni bir şeyse bölgende bir spor salonu bulabilir ve haftada 3 kez spor yapmaya başlayabilirsin. Başlamak için koşu bandında her seferinde 20 dakika yürü.
    • Bir fitness meraklısıysan örneğin VKİ’ni iyileştirmek veya yıl sonuna kadar karın kası yapmak için bir hedef belirle.
    Reklam

Yöntem 2 / 4:
Tutumunu Güncellemek

  1. 1
    Hayatını nezaketle doldurmak için her gün minnettarlık alıştırması yap. Minnettarlığı uygulamak genel olarak ruh hâlini ve hayata bakış açını iyileştirebilir. Uyumadan önce her gün minnettar olduğun 3 şeyi yaz. Ayrıca, onlara minnettar olduğunu söyleyerek hayatındaki insanlara minnettarlığını ifade et.[3]
    • Örneğin, "Kedime minnettarım." veya "Bugün güneş ışığına minnettarım." gibi şeyler yazabilirsin.
  2. 2
    Günlük rutinine olumlu bir onaylama ekle. Olumlu onaylamalar, gün boyunca hatırlatıcı olarak kullanabileceğin basit, kısa bir cümleyi ifade eder. Olumlu onaylamalar kullanmak zamanla öz güvenini artırabilir; bu da yeni bir yıla başlarken faydalıdır. Olumlu onaylamalar üzerinde çalışmak için, "Ben buna değerim." veya "Zorlukları aşabilirim." gibi işine yarayan bir ifade bul. Sabahları ilk iş olarak ve gün boyunca kendinden şüphe etmeye başladığında bunu kendine söyle.[4]
    • Onayını kendi yaşamına ve durumuna uyarla. Örneğin, daha destekleyici bir arkadaş olmaya çalışıyorsan onayın "Ben eğlenceli ve sadığım." olabilir.
  3. 3
    Mümkün olduğunca sık bir şekilde rastgele iyilik yap. Rastgele iyilikler, başkalarının gününe mutluluk getirmek için yapılan küçük, kasıtlı eylemlerdir. Bu eylemleri karşılığında bir şey beklemeden, birinin gününü neşelendirmek için yap. Bu, yeni yıla olumlu ve şefkatli bir şekilde başlamanın harika bir yoludur.[5]
    • Cömert iltifatlarda bulunmak, yabancılara gülümsemek ve hayır işleri için gönüllü olmak gibi şeyler yapabilirsin.
    • Yol kenarındaki çöpleri topla, yaşlı bir vatandaşın yoldan geçmesine yardım et veya evsizlere yemek ver.
    • Ayrıca yanındaki kişinin kahvesini ödeyebilir veya garsona büyük bir bahşiş verebilirsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 4:
Ortamını Düzenlemek

  1. 1
    Alanını düzenlemek için bahar temizliğine erken başla. Yeni yılın başlarında odanı, mutfağını, banyonu ve/veya bodrum katını temizle. Dağınık alanları topla, çöpleri at ve yerinde olmayan eşyaları kaldır. Bu şekilde yeni yıla temiz ve organize bir şekilde gireceksin.[6]
    • Arabanı temizlemek de yararlıdır. Mesela çöplerden kurtul, orta konsol ve torpido gözünü düzenle.
  2. 2
    Kıyafetlerini düzenle ve sık giymediğin kıyafetlerden kurtul. Yeni yıl, gardırobunun envanterini çıkarmak ve artık sana olmayan veya tarzına uymayan kıyafetlerden kurtulmak için harika bir zamandır. Tüm çekmecelerindeki kıyafetleri çıkar ve kendine saklama için 1 yığın, sahiplendirme için 1 yığın oluştur. Ardından giysilerini düzgünce katla ve şifonyerine veya dolabına geri koy. Bu, alanını düzene sokmana ve tarzını tazelemene yardımcı olur.[7]
    • Bir "sahiplendirme" yığını oluşturduktan sonra kıyafetlerini arkadaşlarına veya aile üyelerine vermeyi veya onları bir ikinci el mağazasına satmayı ya da bağışlamayı düşün.
  3. 3
    Odanı tazelemek için duvarlarını boya. Yılın başlarında evinin duvarlarını yeniden boyamayı düşün. Zemini ve mobilyalarını bir parça bezle ört ve duvarlarına iç mekân boyası uygulamak için bir boya rulosu kullan. Örneğin değişiklik için yeni bir renk seçebilirsin.
  4. 4
    Alanını yenilemek için birkaç yeni dekorasyon satın al. Bir ikinci el veya ev eşyaları mağazasını ziyaret et ve evini yeniden dekore etmek için birkaç yeni ürün seç. Örneğin 2-3 adet dekoratif kırlent, kilim, lamba veya yeni bir kitaplık alabilirsin. Birkaç yeni eşya eklemek evine taze ve yeni bir görünüm katabilir.
    • Kâğıt tutucu, vazo ve mıknatıs gibi küçük eşyalar da alabilirsin.
    Reklam

Yöntem 4 / 4:
Hedefler ve Niyetler Belirlemek

  1. 1
    Her ay 1 yeni şey denemeyi hedefle. Kişisel kararlarına ek olarak, her ay en az 1 kez konfor alanından çıkmaya çalışman faydalı olacaktır. Her ay 1 yeni şey planlayabilir veya birkaç şey seçip zamanı geldiğinde seçebilirsin. Ne olursa olsun ufkunu genişletmek ve bir insan olarak gelişmek için daha önce hiç yapmadığın bir şeyi yapmayı seç veya yepyeni bir şey öğren.[8]
    • Yeni bir şey denemek, daha önce hiç denemediğin bir mutfağa ait bir yemek yemek kadar basit olabilir.
    • Kano, ata binme veya paraşütle atlama gibi aktif şeyler yapabilirsin.
    • Bir dil dersi almak, bir yoga stüdyosuna katılmak veya bir kamp gezisi planlamak da başka fikirlerdir.
  2. 2
    Önümüzdeki yıl deneyebileceğin 20-50 şeyden oluşan bir liste yap. Yılın başında bir defter alıp otur ve yıl boyunca yapmak istediğin birkaç şeyi yaz. "Daha fazla sebze ye." gibi basit, kolay şeyler veya "Üniversiteye geri dön." gibi belirli, gerçekçi hedefler seç. Listene, gerektiğini düşündüğün kadar çok öge ekle ve yıl boyunca tamamladıkça bunları işaretle. Liste, sen hedefler belirlemeye çalışırken sana yardımcı olan görsel bir referans sağlar.[9]
    • Bu listeyi her ay deneyebileceğin yeni şeyler hakkında fikir edinmene yardımcı olması için kullanabilirsin.
    • New York'u ziyaret etmek, kendi bal kabağını seçmek, bir köpek sahiplenmek, yemek pişirme dersi almak ve sahile seyahat etmek listen için fikirler arasında bulunabilir.
  3. 3
    Öz geçmişini güncelle, böylece yeni fırsatlara hazır olursun. Yeni yılın başlarında öz geçmişini aç, oku ve onu geliştirmenin yollarını ara. Örneğin, yıl sonunda yeni bir işe başladıysan bunu "iş deneyimleri" bölümünün altına ekle. Tarihleri de yeni yılı yansıtacak şekilde güncelleyebilirsin. Böylelikle bir işe başvurmak istiyorsan zamanı geldiğinde hazır olursun.[10]
    • Ayrıca iletişim bilgilerini veya adresini de güncelleyebilirsin.
  4. 4
    Uyku alışkanlıklarını iyileştirmeye çalış. Yeni yıl geldiğinde, daha anlamlı ve dinlendirici bir uyku çekmek, istek listene eklemek için harika bir hedeftir. Banyo yapmak, papatya çayı içmek ve kitap okumak gibi şeylerle uyumadan önce daha fazla rahatlamayı hedefleyebilirsin. Ayrıca doğal bir ritme girmek için her gün aynı saatte uyuyabilir ve uyanabilirsin. Uykunu iyileştirmek, yıl boyunca odaklanmış ve enerjik hissetmene yardımcı olacaktır.[11]
    • Ayrıca uykuya dalmana yardımcı olması için beyaz gürültü veya doğa sesleri de kullanabilirsin.
    • Uyumakta güçlük çekiyorsan melatonin takviyesi almayı düşün. Melatonin, beyninde üretilen ve uyku döngülerini düzenlemeye yardımcı olan bir hormondur. Günde 1-3 mg alarak zamanla daha dinlendirici bir uyku çekebilirsin.
    Reklam

Uzman Tavsiyesi

Yeni yıla bazı kolay, hayat değiştiren adımlarla taze bir başlangıç yap:

  • Geçen yıl üzerine düşün. Nerede olduğunu ve neyi başardığını veya başaramadığını düşün. Yeni yıl hedeflerini bunları da baz alarak belirle.
  • Planının haritasını çıkar. Değişiklikler için zaman çizelgeni ve önümüzdeki yıl boyunca hangi kilometre taşlarına ulaşmak istediğini yaz. Kendin için sahip olduğun vizyona sadık ol ve beklentilerini yönet.
  • Yardım iste. Hedeflerini belirledikten sonra yardım istemekten korkma. Destek istediğinde insanların seni reddedeceğini varsayma. Yardım ve sorumluluk, değişiklik yaparken faydalıdır.

İpuçları

  • Bir arkadaşından seninle bunlardan bazılarını yapmasını iste. Bu, yeni yıl kararlarını eğlenceli ve ilgi çekici hâle getirmenin harika bir yoludur.

Reklam

Uyarılar

  • Çok fazla hedef belirlemekten kaçın. Bazen, aynı anda çok fazla şey yapmaya çalışmak, ilham vermek yerine ezici bir hâl alır. Fikirlerini hayatın için gerçekçi tut ve basit bir başlangıç yap, böylece bir şeyleri halledebilirsin!
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Hoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?

wikiHow

Bir Kızın Senden Hoşlandığını Nasıl Anlarsın?

wikiHow

Bir Gecede Sivilceden Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?

wikiHow

Okula Gitmemek İçin Nasıl Hasta Numarası Yapılır?

wikiHow

Nasıl Ağlayıp Rahatlanır?

wikiHow

Evden Nasıl Kaçılır?

wikiHow

Nasıl Para Kazanılır (Gençler İçin)?

wikiHow

Tembellikten Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Porno Bağımlılığıyla Nasıl Başa Çıkılır?

wikiHow

Kistik Akneden Nasıl Hızlı Kurtulunur?

wikiHow

Ders Çalışırken Dikkatin Dağılması Nasıl Önlenir?

wikiHow

Nasıl Kötü Çocuk Olunur?

wikiHow

Siyah Noktalar Nasıl Giderilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tracey Rogers, MA
Ortak yazarlar; :
Sertifikalı Yaşam Koçu
Bu makalenin ortak yazarlar; Tracey Rogers, MA. Tracey L. Rogers Washington, Metropolitan Bölgesi’nde yerleşik, Sertifikalı bir Yaşam Koçu ve Profesyonel Astrolog’dur. Tracy 10 yıldan fazla yaşam koçluğu ve astroloji deneyimine sahiptir. Çalışmaları ulusal radyolarda ve ayrıca Oprah.com gibi İnternet platfomlarında yer almıştır. Life Purpose Institute onaylıdır ve George Washington Üniversitesi’nden Uluslararası Eğitim alanında Yüksek Lisans derecesine sahiptir.
Kategoriler: Gençlik
Bu sayfaya 683 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam