Eğer vejetaryensen ve tekrar et yemeyi düşünüyorsan buna yavaş yavaş başladığın takdirde büyük olasılıkla herhangi bir sorun yaşamazsın. Ne kadar zamandır et yememiş olursan ol tekrar et yemek sandığından daha kolaydır. Zihnini rahatlatmaya yardımcı olmak için, vejetaryen olduktan sonra et yemeye nasıl geri dönüleceğiyle ilgili en sık sorulan birkaç soruyu yanıtladık.

Question 1
Question 1 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra yine et yiyebilir misin?

  1. 1
    Evet, vücudun eti sindirme yeteneğini kaybetmez. Ne kadar süredir vejetaryen olursan ol her zaman et yemeye yeniden başlayabilirsin. Etli ilk öğününden sonra, özellikle de büyük bir porsiyon yediysen biraz “ağır”lık çökebilir. Ama eti sindirememe ve metabolize edememe gibi bir durum yaşamazsın.[1]
    Reklam

Question 2
Question 2 / 8:
Vejetaryenler et yiyince hastalanır mı?

  1. 1
    Hayır ama aşırıya kaçarsan miden bozulabilir. Bitkileri sindirmek eti sindirmekten daha kolaydır ve onları parçalamak için daha az sindirim enzimi gerekir. Tekrar et yemeye aniden başlarsan eti işlemek için yeterli sindirim enzimin olmayabilir ve bu da bazı fiziksel rahatsızlıklara neden olabilir. Yavaş davranmak ve küçük et porsiyonlarıyla başlamak süreci kolaylaştıracaktır.[2]

Question 3
Question 3 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra ilk olarak hangi etleri tekrar yemeliyim?

  1. 1
    Hafif etlerle başla ve her seferinde bir tür olmak üzere farklı et türleri ye. Önce balık gibi daha hafif bir etle başla, ardından tavuk gibi bir şey dene. Kırmızı et gibi daha ağır etlere doğru yavaşça ilerle. Bu, vücuduna uyum sağlaması için zaman tanır, böylece herhangi bir sindirim sorunun olmaz.[3]
    • Bu kesin bir kural değil, bu yüzden canının çektiği ve senin için doğru olan eti yemeyi seç. Sindirim rahatsızlığı yaşamamak için çok büyük et parçalarından kaçınmaya çalış.
    • Uzun süredir vegansan veya katı, bitki bazlı bir diyet uyguluyorsan tavuk suyu veya yumurta gibi daha hafif bir şeyle başla.
    Reklam

Question 4
Question 4 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra yediğim et miktarını sınırlamalı mıyım?

  1. 1
    İlk başta küçük porsiyonlar ye ve vücudunu dinle. Vejetaryen olduktan sonra et yemek seni hasta etmez ancak hemen dev bir bifteğe yumulmak şişkinlik ve mide ağrısı gibi bazı rahatsızlıklara neden olabilir. Küçük bir porsiyon dene ve nasıl hissettiğine bak. Şişkinlik hissetmiyorsan veya hazımsızlık yaşamıyorsan daha fazlasını yemeyi dene. Vücudunun nasıl tepki verdiğine dikkat et ve aşırıya kaçma.[4]

Question 5
Question 5 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra et yediğimde sindirim sorunlarını nasıl önleyebilirim?

  1. 1
    Sindirime yardımcı olması için daha yağlı etleri seç. Vücudunun aşırı yağsız etleri sindirmesi, özellikle uzun süredir et yemediysen daha zor olabilir. Tekrar et yemeye başladığında daha lezzetli olması ve vücudunun gerekli vitamin ve mineralleri daha fazla emmesine yardımcı olmak için yağlı etleri seç.[5]
    • Mesela tatlı su çipurası ve pisi balığı gibi yağsız balıkların yerine somon veya ringa balığı gibi daha yağlı bir balık yiyebilirsin.
  2. 2
    Sindirimini desteklemeye yardımcı olmak için sindirim enzimleri al. Tekrar et yemek ilk başta "ağırlık" çökmesine ve biraz şişkin hissetmene neden olabilir. Sindirim enzimleri yemeğinin parçalanmasına yardımcı olur, böylece eti daha kolay ve daha az rahatsızlıkla sindirmene yardımcı olabilir. Yaşadığın yerdeki sağlıklı gıda marketinden veya eczaneden sindirim enzimleri al ve ambalajdaki önerilere göre iç.[6]
    Reklam

Question 6
Question 6 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra et yemeyi nasıl daha çekici hâle getirebilirim?

  1. 1
    Çiğ etle uğraşmak zorunda kalmamak için pişmiş yemekler sipariş et. Etle uğraşmaya veya eti hazırlamaya alışkın değilsen bu gerçekten itici olabilir ve iştahını kaçırabilir. Bunun yerine, tekrar et yemeye başladığında eve sipariş ver veya bir restorana git.[7]
    • Çiğ balık sana çekici gelmiyorsa suşiden kaçınmak isteyebilirsin.
  2. 2
    Baharat ve soslarla lezzeti artır. Biber, kırmızı biber, tuz, sarımsak, soğan ve çok daha fazlası gibi, eti daha lezzetli hâle getirmeye yardımcı olabilecek bir sürü baharat vardır. Ayrıca barbekü, ketçap, ranch sos ve rokfor peyniri gibi, etle harika giden bir sürü sos var. Kullan onları! Tadını sevmiyorsan bunlar etin daha lezzetli olmasına yardımcı olabilir.[8]
    Reklam

Question 7
Question 7 / 8:
Çoğu vejetaryen tekrar et yiyor mu?

  1. 1
    Evet, araştırmalar vejetaryenlerin %84'ünün tekrar et yediğini gösteriyor. Vejetaryen veya vegan beslenme tipini benimseyen kişilerin sonunda tekrar et yemeye başlaması oldukça yaygın. Bir çalışma, önceden vejetaryen ve vegan olan kişilerin sayısının şu ankilerin 5 katından fazla olduğunu gösteriyor. Bu, sonunda et yemeye geri döneceğin anlamına gelmez ancak bunu yapmayı seçersen yalnız değilsin.[9]

Question 8
Question 8 / 8:
Vejetaryen olduktan sonra et yemek konusunda kendimi kötü hissetmemi nasıl önlerim?

  1. 1
    Tekrar et yeme nedenlerini aklında tut. Sağlık nedenleriyle et yemek zorundaysan fiziksel olarak daha iyi hissetmek, sevdiğin ve değer verdiğin insanlarla daha fazla zaman geçirebilmek gibi, etten elde edeceğin faydaları düşün. Vücudun eti sindirebilir, bu nedenle birçok insanın beslenmesinin doğal bir parçasıdır. Yanlış bir şey yapmıyorsun ve et yediğin için kendini suçlu hissetmemelisin.[10]
    • Birçok insan ahlaki nedenlerle vejetaryen olur, bu yüzden tekrar et yemeye başlamaları onları gerçekten üzebilir.
    Reklam

İpuçları

  • Yanlışlıkla bir parça et yersen ve vejetaryen veya vegansan endişelenme. Duygusal olarak üzücü olsa da muhtemelen herhangi bir fiziksel yan etki yaşamazsın.
Reklam

Uyarılar

  • Son derece nadir olmakla birlikte, ete alerjin varsa vücudun kurdeşen, kaşıntı, yüz, dudak ve dil şişmesi gibi bir tepki verebilir. Alerjin şiddetliyse ölümcül olabilecek bir tepki olan anafilaksi yaşayabilirsin. Bununla birlikte, ete alerjisi olan çoğu insan alerjiyi etten uzak durarak değil keneler tarafından ısırılarak edinir.[11]
  • Kurdeşen, kaşıntı; yüzünde, dudaklarında, dilinde veya boğazında şişme; hırıltılı solunum, nefes darlığı veya nefes almada zorluk gibi alerjik tepki belirtileri yaşamaya başlarsan hemen bir doktora başvur.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Tavuk Etinin Bozulduğu Nasıl Anlaşılır?
Ev Yapımı Şarap Nasıl YapılırEv Yapımı Şarap Nasıl Yapılır?
Şarap Şişesi Tirbuşonsuz Nasıl Açılır?
Kıymanın Bozulduğu Nasıl AnlaşılırKıymanın Bozulduğu Nasıl Anlaşılır?
Avokadonun Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Tavuk Göğsü Nasıl Haşlanır?
Baileys Irish Cream Nasıl İçilir?
Votka Nasıl İçilir?
Şampanya Şişesi Nasıl Açılır?
Şişe Açacağı Olmadan Şişe Nasıl Açılır?
Mantarların Bozuk Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırMantarların Bozuk Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?
Yumurtanın Bozulup Bozulmadığı Nasıl AnlaşılırYumurtanın Bozulup Bozulmadığı Nasıl Anlaşılır?
Kabarmayan Hamur Nasıl Düzeltilir?
Kuru Makarna Nasıl Ölçülür?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tara Coleman
Ortak yazarlar :
Klinik Beslenme Uzmanı
Bu makaledeki ortak yazarlar Tara Coleman. Tara Coleman San Diego, Kaliforniya'da özel muayenehanesi olan bir klinik beslenme uzmanıdır. 15 yılı aşkın tecrübesiyle Tara spor beslenmesi, vücut güveni ve bağışıklık sistemi sağlığı konusunda uzmanlaşmıştır ve kişiselleştirilmiş beslenme, kurum içi sağlık ve çevrim içi öğrenme kursları sunmaktadır. James Madison Üniversitesi'nden Biyoloji alanında lisans derecesi almış ve kendi muayenehanesini açmadan önce ilaç sektöründe analitik kimyager olarak altı yıl çalışmıştır. Tara NBC, CBS, Fox, ESPN ve Dr. Oz The Good Life'ın yanı sıra Forbes, Cosmopolitan, Self ve Runner's World'de yer almıştır.
Kategoriler: Yemek ve Davetler
Bu sayfaya 883 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam