Muhtemelen vücudunu arındırarak veya detoks yaparak zararlı toksinlerden kurtulmakla ilgili birçok yöntemle karşılaştın. Bu işin taraftarları bir arınma rejimi yapmanın daha fazla enerji, daha iyi uyku ve kilo kaybı gibi çok çeşitli sağlık faydalarının olduğunu iddia eder. Bunların hepsi kulağa harika geliyor, fakat ne yazık ki, arınma programlarının herhangi bir sağlık faydası olduğuna dair bilimsel bir kanıt yok.[1] Ancak, şansın tükenmiş değil! Eğer vücudunu arındırmak istiyorsan yapılacak en iyi şey sağlıklı bir hayat tarzı benimsemektir. Doktorlar bu değişikliklerin herhangi bir arınma programından çok daha faydalı olduğunu konusunda hemfikir, bu nedenle daha arınmış bir yaşamın keyfini çıkarmak için şu adımları takip et.

Yöntem 1 / 2:
Vücudunu Arındırmanın Sağlıklı Yolları

Vücudunu arındırmaya çalışmak istemen harika bir şey! Daha sağlıklı bir hayat tarzı seni daha iyi hissettirebilir ve daha uzun yaşatabilir. Ancak, doktorlar bunun detoks ve arınma programlarıyla olmayacağı konusunda hemfikir. Bunun yerine, bazı basit hayat tarzı değişikliklerinin daha iyi sonuçları bile olabilir. Daha arınmış bir hayat tarzı için şu adımları takip et.

  1. 1
    Sürekli sağlıklı, dengeli bir beslenme tarzına sahip ol. Çoğu doktor, belirli bir “detoks” veya “arınma” diyeti denemekten ziyade sadece sağlıklı, dengeli bir beslenme tarzına sahip olmayı öneriyor. Bu, sağlığını yönetmek için en başarılı programdır ve diyet veya detoks yapmaktan daha iyidir.[2]
    • Genel olarak, dengeli bir diyetin anlamı, günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze, tam tahıllı ürünler, yağsız proteinler, balık ve az yağlı süt ürünleridir.
    • Ayrıca şekerli, yağlı, kızarmış ve işlenmiş gıdalardan olabildiğince sakın.
    • Eğer kalp hastalığı veya diyabet gibi bir sağlık sorunun varsa doktorunun anlattığı belirli diyet sınırlamalarını takip ettiğinden emin ol.[3]
  2. 2
    Haftanın çoğu gününde egzersiz yap. Aktif kalmak sağlıklı bir hayat tarzının önemli bir parçasıdır. Haftanın çoğu gününde en az 30 dakika egzersiz yapmaya çalış. Bunların hepsini tek seferde yapabilir veya zamanın yoksa gün içine bölebilirsin.[4]
  3. 3
    Vücut ağırlığını sağlıklı bir düzeyde tut. Fazla kilolu olmak seni pek çok sağlık sorununa maruz bırakabilir, bu nedenle sağlıklı bir kiloda kalmak için elinden gelenin en iyisini yap.[5] İdeal vücut kilona ulaşmak için doktorunla ideal diyet ve egzersiz programı hakkında konuş.
    • İyi haber şu ki, vücudunu arındırmak için sağlıklı beslenerek ve aktif kalarak sağlıklı bir kiloda kalmak senin için çok daha kolay olacaktır.
  4. 4
    Her gün bol su iç. Tüm sağlıklı yaşam programları içerisinde bolca su tüketmek olmalıdır. Genel olarak, her gün 8 bardak su içmek iyi bir hedeftir, bu nedenle elinden geldiğince bu miktarı sağlamaya çalış.[6]
    • Vücudunun ne zaman su içeceğini söylemesini de bekleyebilirsin. Eğer idrarın koyuysa ve susuyorsan vücudun susuz kalmaya başlıyor demektir.
    • Su tüketmek meyve suyu ve özellikle gazlı içecek tüketmekten çok daha iyidir. Bu içeceklerin tümü fazla şeker ve kalori almana neden olur.[7]
  5. 5
    Her gece 7-9 saat uyumaya çalış. Uyku, vücut ve akıl sağlığın için çok önemlidir ve yeterince uyumamak sağlık problemlerine sebep olabilir. Yetişkinlerin her gece 7-9 saat uykuya ihtiyacı vardır, bu nedenle sağlığını desteklemek için elinden gelenin en iyisini yaparak bu aralıkta kal.[8]
  6. 6
    Alkolü ölçülü tüket. Kendini arındırmaya çalışıyorsan ara sıra içebilsen de, bunu kontrol altında tut. Ya ölçülü içmeye devam et ya da hiç içme.[9]
    • ABD'deki Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezi ölçülü içmeyi kadınlar için günde 1 içki ve erkekler için günde 2 içki olarak tanımlıyor. Çok fazla içmekten kaçınmak için bu aralıkta kal.[10]
  7. 7
    Sigarayı bırak veya hiç başlama. Sigara içmenin sağlıklı bir miktarı yoktur, bu nedenle bunu hiç yapmamalısın. Sigara içiyorsan en kısa zamanda bırakmaya çalış. Eğer sigara içmiyorsan sakın başlama.[11]
  8. 8
    Sağlığınla ilgili endişelerin varsa doktorunu ziyaret et. Detoks yapma ihtiyacı hissettiren bir sorunun varsa altta yatan bir sağlık sorunun olabilir. Eğer durum buysa bu sağlık sorununu profesyonel tıbbi yardımla halletmek çok daha iyidir. Bir sorun olduğunu düşünüyorsan muayene için doktorunu ziyaret etmekten çekinme. Sağlığını korumak için sahip olduğun en iyi seçenek bu.[12]
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Sakınılması Gereken Arınma Türleri

İnternet üzerinde muhtemelen bir sürü arınma ve detoks çeşidine denk gelmişsindir. Sağlıklı yaşamaya çalışan insanlara bu programları ve ürünleri satmayı amaçlayan koca bir sektör var. Ne yazık ki, doktorlar büyük ölçüde bu programların çoğunun gerçek bir sağlık faydası olmadığı konusunda hemfikir. Zararlı bile olabilirler. En iyisi bunları önemsememek ve bunun yerine sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmektir.

  1. 1
    Herhangi bir detoks veya arınma rejimi denemeden önce doktoruna danış. Piyasada, diyetlerden özel içecek ve meyve sularına kadar çok sayıda arınma programı mevcut. Neredeyse çoğu durumda, bu programlar çok işe yaramaz ve bazısı tehlikeli bile olabilir. Eğer bunlardan birisini denemek istiyorsan daima önce doktoruna danıştığından emin ol.[13]
  2. 2
    Paranı arınma ürünleriyle çarçur etme. Bu sektör çok büyüktür ve bu ürünlerden bazısı çok pahalıya bile mal olabilir. Haplar, ayak pedleri, meyve suları ve profesyonel tedaviler kolayca binlerce lirayı bulabilir. Doktorlar bu tedavilerin bir faydası olmadığı konusunda mutabık olduklarından en iyisi paranı başka şeylere saklamaktır.[14]
  3. 3
    Arındırıcı meyve sularını veya sıvı diyetleri es geç. Zayıflama konusunda popüler olan bir arınma rejiminde birkaç günden bir haftaya kadar sadece meyve suyu veya başka tür bir sıvı tüketilir. Bu tehlikelidir, çünkü önemli besinlerden mahrum kalabilirsin. Bu aşırı arınma yöntemleri ters etkilidir çünkü çoğu insan tekrar normal beslenmesine döndüğünde kaybettiği kiloları öylece geri alır. Doktorlar bu gibi diyetleri tavsiye etmez ve kilo vermek için sağlıklı bir diyeti ve egzersiz rutinini takip etmenin çok daha iyi olduğunu söyler.[15]
  4. 4
    Doktorun tavsiye etmediği sürece bağırsak temizlemekten sakın. Bağırsak temizleme, bağırsağın lavmanla temizlendiği popüler bir detoks programııdır. Bağırsak temizliği yapmanın kanıtlanmış bir faydası yok ve bunu yapmak bazı insanlar için tehlikeli bile olabilir. En iyisi bundan tamamen uzak durmaktır.[16]
    • Bağırsak temizliğinin en büyük riski susuz kalma ve mineral dengesizliğidir. Ayrıca fazla lavman kullanarak bağırsaklarına zarar verebilirsin.[17]
    Reklam

Tıbbi Özet

Vücudunu arındırma kararını vermen harika! Bu, sağlığını ciddiye aldığını ve olumlu değişiklikler yapmaya çalıştığını gösterir. Ancak, doktorlar arınma programlarını denemektense genel olarak sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmayı öneriyor. Sağlıklı bir beslenmenin, düzenli egzersizin, yeterince uyumanın ve sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıkları kesmenin yerine geçecek bir şey gerçekten yok. Bu değişiklikleri yaparak vücudunu başarılı bir şekilde arındırabilir ve edindiğin faydaların keyfini çıkarabilirsin.


Uyarılar

  • Aşırı bir diyet veya detoks programını denemeden önce daima doktoruna danış. Yanlış yaparsan sana zararı olabilir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Ayaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi EdilirAyaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi Edilir?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi EdilirVajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?
Isırgan Otu Isırığı Nasıl Tedavi EdilirIsırgan Otu Isırığı Nasıl Tedavi Edilir?
Kasık Mantarı Nasıl Tedavi EdilirKasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar :
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler. Bu makale 16.372 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık

Tibbi Yasal Uyarı

Bu makelenin içeriği profesyonel tıbbi tavsiye, muayene, teşhis ve tedavi yerine geçme amacını taşımaz. Herhangi bir sağlık tedavisine başlamadan, tedaviyi değiştirmeden ya da durdurmadan önce her zaman doktorunla ya da nitelikli bir sağlık görevlisiyle iletişime geçmelisin.

Bu sayfaya 16.372 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam