Oda arkadaşın ya da ebeveynlerinle iletişimden kaçmaya çalışıyorsan uyuyor numarası yapmak senin için bir çözüm olabilir. Onları uyuduğuna inandırırsan, seni rahatsız etmemelerini sağlarsın ve kimse farketmeden onları dinleyebilir ve hareketlerini izleyebilirsin. Aynı zamanda gece uzun süre ayakta kaldıktan sonra, uykunu almış gibi yaparak günlük aktivitelerini yapabilirsin.

Yöntem 1 / 2:
Uyuyormuş Gibi Yapmak

  1. 1
    Doğal bir uyku pozisyonu seç. Yatabileceğin en doğal uyku pozisyonunda uzan. Birşey tutma, bacaklarını yatakta tut, başını kaldırma. Eğer normalda sırt üstü uyuyorsan numaradan uyurken de öyle yap. Böylece seni tanıyan insanlar şüphelenmez.
  2. 2
    Yatakta hareketsiz bir şekilde yat. Doğal uykunda çok az hareket edersin. Gerçekten uyuyormuş izlenimi yaratmak için en iyisi hiç hareket etmemek. Biri seni uzun bir süre boyunca izlemediği sürece hareket etmen beklenmez.[1]
  3. 3
    Gözlerini nazikçe kapat. Göz kapaklarını fazlaca sıkarak kapatmaktan kaçın. En iyi uyuyor izlenimi için, göz kapakların dâhil tüm kaslarının rahat olmalı.
    • Gözlerini kapattıktan sonra göz kapaklarının kırpışmasını engellemek için aşağı doğru bak.
    • Uyurken gözlerin her zaman tam kapalı olmaz. Göz kapaklarının düşerek nazikçe kapanmasına izin ver; hâlâ göz kapaklarının arasından etrafı biraz görebilirsin.
  4. 4
    Ritmik bir şekilde nefes alıp ver. Yavaş, hatta derin nefesler al. Nefes almanı rahatlatmalı ve mümkün olduğunca eşit aralıklarla nefes alıp vermelisin. Nefes alırken kafandan sayıp, aynı sürede vermeye çalış. Bunu her nefesinde yap.[2]
    Marc Kayem, MD

    Marc Kayem, MD

    Uyku Uzmanı
    Dr. Marc Kayem, Beverly Hills Kaliforniya’da, uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board onaylı bir Kulak Burun Boğaz Uzmanı ve Yüz Plastik Cerrahı’dır. Kozmetik hizmetler ve uykuyla ilişkili bozukluklarda uzmanlaşmıştır ve bu alanlarda çalışmaktadır. Tıp Doktorasını Ottawa Üniversitesi’nden almıştır. Amerikan Kulak Burun Boğaz Kurulu onaylıdır ve Royal College of Surgeons of Canada (Kanada Cerrahlar Kraliyet Koleji) üyesidir.
    Marc Kayem, MD
    Marc Kayem, MD
    Uyku Uzmanı

    Biliyor muydun? Uyku, vücut dinlenirken vücut süreçlerinin çoğunun biraz yavaşlamasına neden olur, bu nedenle nefes almak daha yavaş ve düzenli hale gelir. Eğer uyuyormuş gibi yapmak istiyorsan büyük nefesler alıp sabit bir ritmi tutturman gerekir.

  5. 5
    Seslere ve dokunmaya tepki ver. Eğer yüksek bir ses duyarsan ya da biri sana dokunursa kısa ve ani bir nefes al ve vücudunu hafifçe titret. Uyurken bile, vücutlarımız etrafımızda olan şeylerin farkındadır. Sahte uykunu, odadaki seslere ve hareketlere bilinçsiz görünen tepkiler ekleyerek sat.[3]
    • Rahatsızlığa tepki verdikten sonra, vücudunun gevşemesine ve nefesinin yavaş ve dengeli bir duruma dönmesine izin ver.
    • Sakın gülümseme ve gözlerini açma, yoksa aslında uyanık olduğun hemen anlaşılır.
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Tüm Gece Uyumuş Numarası Yapmak

  1. 1
    Soğuk bir duş al. Hızlıca soğuk suyun altına gir ve çık. Soğuk su kalp atış hızını arttırır ve vücudunun kendini ısıtmaya çalışmasıyla metabolizmanı hızlandırır. Uzun bir duşa gerek yok, bir dakika yeterli.[4]
  2. 2
    Giyin ve sabah rutinini tamamla. Uyanık görünmek için ilk adım, pijamalardan çıkıp günlük kıyafetlerini giymek. Sonrasında yüzünü yıkayıp makyajını yaparak görünüşünü düzeltip sabah rutinini tamamla.
    • Göz altı şişliklerinden kurtulmak için göz altlarına kafein içeren bir krem sür.
    • Rutininin uykusuzluk yüzünden sabote edilmesini önlemek için, bütün işlemleri tüm gece boyunca dinlenmişsin gibi yap.
  3. 3
    Enerji verici bir kahvaltı yap. Uzun süre enerji vermesi için yulaf ve yumurta gibi kompleks karbonhidrat ve proteinleri tercih et. Yedikten hemen sonra enerji düşüşü yaşamamak için şekerli yiyeceklerden uzak dur.
  4. 4
    Kahve iç. Enerji seviyeni yükseltmek için hızlı bir çözüm kafein tüketimidir. Normalde kahve içmiyorsan yarım bardak seni hemen canlandırır. Uykunu aldığın zamanlarda çalışmaya başlamak için kahveye ihtiyacın varsa iyi uyumadığın durumlarda iki fincan içmeyi düşün.[5]
  5. 5
    Sürekli hareket et. Uyanık kalmak için gün boyu aktif ol. Eğer dinlenmek için oturursan gece uyumadığın için vücudun yorgunluğu hisseder. Uykunun bastırmasını önlemek için vücudunu hareket hâlinde tut.
  6. 6
    Gün boyunca atıştır. Enerjini düşürmemek için gün boyu besleyici atıştırmalıklar tüket. Hemen sonrasında enerji düşüşünü ve uyku bastırmasını önlemek için, şekerli yiyeceklerden ve büyük porsiyonlardan uzak dur.[6]
    Reklam

İpuçları

  • Uyuyor numarası yapmak için yalnız başına uzanıp derin nefes alarak pratik yap.
  • Uyuyor numarası yaparken rahatsız edilirsen "uyanmaya” hazır ol.
  • Uyuyor numarası yaparken gerçekten uykuya dalmamak için zihinsel olarak alarmda olmalısın.
  • Gülümsemeni durdurmak için, dışarıdan belli olmayacak şekilde ağzının iki yanını hafifçe ısır.
  • Eğer biri seni uykunda hareket ettirirse direnme. Cansız gibi davran, biraz hareket et ve hafif bir ses çıkar.
  • Tüm gece aynı pozisyonda uyursan şüphe uyandırıcı olabilir, çünkü uyurken vücudun pozisyon değiştirir. Arada hareket edip yanına dönmeyi ihmal etme.
  • Kimsenin güldüğünü görmesini istemiyorsan yüzünü yastığa göm.
  • Biri seninle konuşursa ya da sana dokunursa homurdan.
  • Gözlerin kapalıyken gözünün "kırpışmasına" (seğirmesine) hakim olmaya çalış.

Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Regl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?

wikiHow

Bitkisel Yöntemlerle Penis Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Ayaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

wikiHow

Güneş Yanığından Sonra Derinin Soyulması Nasıl Önlenir?

wikiHow

Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Âdet Nasıl Başlatılır?

wikiHow

Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?

wikiHow

Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?

wikiHow

Kasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Marc Kayem, MD
Ortak yazarlığı yapıldı tarafından
Uyku Uzmanı
Bu makale ortak yazarlığı yapıldı tarafından Marc Kayem, MD. Dr. Marc Kayem, Beverly Hills Kaliforniya’da, uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board onaylı bir Kulak Burun Boğaz Uzmanı ve Yüz Plastik Cerrahı’dır. Kozmetik hizmetler ve uykuyla ilişkili bozukluklarda uzmanlaşmıştır ve bu alanlarda çalışmaktadır. Tıp Doktorasını Ottawa Üniversitesi’nden almıştır. Amerikan Kulak Burun Boğaz Kurulu onaylıdır ve Royal College of Surgeons of Canada (Kanada Cerrahlar Kraliyet Koleji) üyesidir. Bu makale 76.022 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 76.022 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam