Biri kafasının güzel olmasından bahsettiği zaman çoğu insan bunun uyuşturucu kullanarak yapıldığını varsayar. Ancak uyuşturucu veya kimyasal kullanmadan kafayı güzelleştirmek için vücudun doğal işlevlerinden yararlanan birçok teknik vardır. Bu teknikler, samimi komşunun kedisiyle dans etmekten onunla bilişim işleri yapma gibi olası halüsinasyonlara kadar farklı kafalar yaşamanı sağlayacaktır.

Yöntem 1 / 3:
Nefes Teknikleri Kullanmak

  1. 1
    Kafanı güzelleştir. Bu ölüm tekniğini kullanmadan önce rahat, gevşemiş ve odaklanmaya hazır olduğundan emin ol. Bu teknik vücudundaki oksijenin artmasını sağlayacak ve olağan dışı duyumlar yaratabilecektir. Bu tekniği kullanmadan önce hazırlan ve etrafta dikkatini dağıtacak hiçbir şeyin olmadığından emin ol.[1]
    • Bu tekniği otururken veya uzanırken uygulayabilirsin.
    • Telefonunu kafanı güzelleştirmek için wikiHow makalesine baktığını kimsenin göremeyeceği bir yere koy veya kapat.
    • Bu egzersize odaklanmanı sağlayacak bir alan oluştur.
    • Bu tekniği uygulamadan önce bunu yapmak için yeterince sağlıklı olduğundan emin olmak için doktoruna danış.
    • Astım gibi belirli bazı hastalıkların varsa bu nefes egzersizini yapmamalısın.
  2. 2
    Nefes al. Vücuduna daha fazla oksijen girmesi için doğru bir şekilde nefes alman gerekir. Nefes alırken tam ve eksiksiz bir nefes almak için diyaframını kullanarak derin nefes aldığından emin ol. Tam bir şekilde nefes alma bu nefes tekniği için çok önemlidir.[2]
    • Tam bir şekilde nefes alabilmek için karın boşluğu veya diyaframını kullan.
    • Nefes alman sadece bir saniye kadar sürmelidir.
    • Nefes alırken içine çekebildiğin kadar fazla hava çek.
  3. 3
    Nefes ver. Diyaframını kullanarak derin bir nefes alınca hızlı ve kuvvetli bir şekilde nefes vermen gerekir. Bütün havayı dışarıya doğru iterken ciğerlerinin mümkün olduğunca boşaldığından emin ol. Akciğerlerini neredeyse tamamen boşaltman tekrar hızlı bir şekilde nefes almanı, oksijeni içine çekip orada tutabilmeni sağlar.[3]
    • Havayı akciğerlerinden dışarı itmek için nefes verirken karnını iyice sık.
    • Nefes vermen bir saniye kadar sürmelidir.
    • Nefes verişin kuvvetli olsun, havayı akciğerlerinden dışarı it.
    • Bütün havayı dışarı itme. Akciğerlerinde biraz hava kalsın.
  4. 4
    Bunu otuz defa tekrar et. Bu nefes tekniğinin etkilerini hissedebilmen için yaklaşık otuz nefes alıp vermiş olman gerekir. İki hareketi tam bir nefes olarak sayarak otuz tam nefes sayısına ulaşana kadar tam bir şekilde nefes alıp ver.[4]
    • Vücudunda bir karıncalanma hissetmeye başlayacaksın.
    • Zihinsel durumun değişmeye başlayabilir.
    • Dönen renkler veya görüntüler görebilirsin.
    • Başın dönerse veya herhangi bir acı hissedersen hemen dur.
  5. 5
    Nefesini tut. Son nefes alıştan sonra nefesini tam olarak ver ve nefesini tut. İçine çok fazla oksijen çektiğin için şimdi normalden çok daha uzun bir süre nefesini tutabildiğini göreceksin. Nefesini tutarken herhangi bir yeni duyum hissedip hissetmediğini anlamak için vücudunu ve zihnini incele.[5]
    • Doğal olarak tekrar nefes alma dürtüsü hissedene kadar nefesini tut.
    • Nefesini tutmak için kendini zorlama.
    • İhtiyaç duyduğun zaman normal nefes almaya başlamadan önce tam nefesini 15 saniye tutarak nefesini ver.
  6. 6
    Alıştırma yap. Bu tekniğe alıştıkça daha fazla tur eklemeye başlayabilirsin. Alıştırma miktarını artırman yarattığı duyumları daha sık ve daha güçlü bir şekilde hissetmeni sağlar.[6]
    • Günde en az bir kere alıştırma yap.
    • Daha belirgin etkiler yaşamak için bu nefes egzersizine daha fazla tur ekle.
    • Zamana yayarak bunu dört tur kadar daha artırarak yavaşça ve sabırla çalış.

Yöntem 2 / 3:
Yoğun Egzersiz Yapmak

  1. 1
    En sevdiğin egzersiz şeklini seç. Egzersiz konusunda ister yeni ister tecrübeli ol sana en çok hitap eden çalışma yöntemini bulman gerekecek. Zorlayıcı ve ilgi çekici bir egzersiz bulman yoğun egzersizin yarattığı kafayı hissetmeni sağlayacak.[7]
    • Seçtiğin egzersiz zaman içinde yüksek düzeyde çaba sarf edebileceğin bir egzersiz olmalı.
    • Sevdiğin bir egzersiz bulmak kafayı bulman için yeterince uzun zaman dayanmanı kolaylaştırabilir.
    • Koşu, yüzme, kürek çekme veya diğer kardiyovasküler egzersizleri düşünebilirsin.
    • Kalp hastalığı veya sakatlanma gibi seni engelleyecek bir sağlık durumun varsa ağır egzersiz seanslarına girme.
    • Yorucu egzersizlerin senin için güvenli olup olmadığını doktoruna sor.
  2. 2
    Isın. Herhangi bir egzersize başlamadan önce vücudunu uygun bir şekilde ısıtman önemlidir. Isınmadan yorucu bir fiziksel aktiviteye başlamak sakatlanma riskini artırır. Isınarak vücudunu daha fazla çalışma için de hazırlamış olursun, ki bu da daha kuvvetli bir çalışmayla sonuçlanır.[8]
    • Isınmak sakatlanmayı önleyebilir.
    • Isınmak, çalışmandan en fazla verimi almanı sağlar.
  3. 3
    Kendini zorla. Fiziksel çabayla kafayı bulmanın anahtarı çalışma sırasında vücudunu zorlamandır. Bu kafayı hissetmenin biyolojik mekanizmasının tam anlamda bilinmemesine rağmen, zor ve uzun süreli fiziksel çabanın egzersiz kafasıyla ilişkili hisleri ortaya çıkardığı görülmüştür.[9]
    • Çaba sırasında vücut tarafından üretilen endorfinin artmasının kafanın güzel olmasına sebep olduğu düşünülmektedir.
    • Bazı araştırmalar egzersizden gelen kafa güzelliğinin zor bir hedefin başarılmasından kaynaklanan psikolojik bir durum olduğunu ileri sürmektedir.
    • Herhangi bir acı, sıra dışı bir yorgunluk, baş dönmesi, göğüs sıkışması veya bulanık görme duyumsarsan dur.
  4. 4
    Kafayı yaşa. Yoğun ve uzun süren egzersiz seansın sırasında bu aktivitelerle ilişkilendirilen kafayı hissetmeye başlaman gerekir. Bu kafa, bunu yaşayan bireyler tarafından farklı olmak olarak tarif edilir. Ortaya çıkmış olabilecek herhangi bir kafa olup olmadığını görmek için egzersiz sırasında kendi hislerini değerlendir.[10] [11]
    • Bazı insanlar egzersiz kafasının mutluluk verici olduğunu söyler.
    • Diğerleri yenilmez ya da egzersiz kafasından dolayı yükselmiş olduğunu söyler.
    • Çoğu insan yoğun egzersizden gelen kafa güzelliğini hisseder. Ancak herkes değil.
  5. 5
    Egzersiz yapmaya devam et. Anlık kafayı bulma hissinin ötesinde, düzenli ve yoğun egzersizle uğraşmak gerginliği azaltırken depresyon ve stresle savaşmana yardımcı olur. Yorucu çalışma seanslarına devam ederek formda olma düzeyini artırabilir, sağlığını düzeltebilir ve zor egzersizin getirdiği kafanın keyfini sürekli olarak yaşayabilirsin.[12]
    • Egzersiz depresyon ve anksiyete semptomlarını hafifletebilir.
    • Zor bir egzersizle uğraşarak egzersizin getirdiği kafayı her an yaşayabilirsin.
    • Kafayı bulmanın ötesinde egzersiz vücudunu güçlü ve sağlıklı yapar.

Yöntem 3 / 3:
Ganzfeld Tekniğini Kullanmak

  1. 1
    Bir masa tenisi topunu ortadan ikiye kes. Ganzfeld tekniği, halüsinasyonlar ve diğer olağan dışı zihinsel durumlar yaratmak için duyusal yoksunluğu kullanan bir tekniktir. Görmeni engellemek için masa tenisi topunun iki yarısını gözlerinin üzerine yerleştirerek kullanacaksın. Başlamak için bir masa tenisi topunu al ve doğrudan ve eşit bir şekilde ortadan ikiye kes.[13]
    • Kesiminin eşit ve düz olduğundan emin olmak için bir işaretleyici veya kalemle bir çizgi çiz.
    • Masa tenisi topunu bir jilet ya da keskin bir bıçakla kesmeyi deneyebilirsin.
  2. 2
    Beyaz gürültü aç. Ses duyunu engellemek için Ganzfeld tekniği beyaz gürültü veya radyo cızırtısı çalmanı önerir. Bu ses diğer belirgin sesleri duymanı engelleyecek ve anlamsız cızırtı içinde işitsel halüsinasyon duymanı sağlayabilecek.
    • Beyaz gürültü üreticilerini internette bulabilirsin.
    • Eğer bir radyon varsa onda sadece cızırtı olan bir istasyon açmayı deneyebilirsin.
    • Tek duyduğunun beyaz gürültü olduğundan emin olman için kulaklık takman iyi olur.
  3. 3
    Işığı ayarla. Ganzfeld tekniğinden en iyi şekilde faydalanabilmek için çok karanlık veya çok parlak olmayan bir ışık düzeyi bulmalısın. İdeal aydınlatma, masa tenisi toplarından ışığı görebileceğin ancak çok da parlak olmayan loş ve doğrudan olmayan ışıktır.
    • Parlaklığı kontrol edebilmek için bir lambayı kendine yakınlaştırarak veya kendinden uzaklaştırarak kullanmayı deneyebilirsin.
    • Orijinal Ganzfeld deneylerinde kırmızı ışık kullanılmıştır.
  4. 4
    Masa tenisi toplarını gözlerine bantla. Loş ışık kaynağı ve beyaz gürültüyü bulup ortamını oluşturduktan sonra artık masa tenisi topları yarılarını gözlerinin üzerine bantlayabilirsin. Masa tenisi kapaklarını gözlerinin üzerine bantlamak, sadece dolaylı ışığın içeriye girmesini sağlayarak görme duyunu neredeyse tamamen engelleyecektir.[14]
    • Masa tenisi topunun yarılarını gözlerine yapıştırmak için yumuşak ve kolayca çıkarılabilir bir yapışkan bant kullan.
    • Masa tenisi topunun gözlerini tamamen kapladığından emin ol.
    • Masa tenisi toplarını gözlerine bantlarken dikkatli ol.
    • Yapıştırdıktan sonra gözlerini masa tenisi topu yarılarının altında açık tut.
  5. 5
    Herhangi bir halüsinasyon için bekle. Duyusal yoksunluk, zihninin dolaşmasını ve çok ayrıntılı ve ilginç deneyimler yaratmasını sağlayacaktır. Gözlerin ve kulakların, beyaz gürültü ve masa tenisi toplarından giren yumuşak ışık tarafından verilmeyen ayrıntıları doldurmaya çalışacaktır. Gevşeyerek ve zihninin oluşturabileceği herhangi bir tuhaf veya sıra dışı ses ya da görüntüyü bekleyerek birkaç dakika böyle dur.
    • İlk başta dönen ışık veya sis gibi basit bir şey görebilirsin.
    • Çok açık zihinsel görüntüler görebilirsin.
    • Sanki yakınından ya da bulunduğun odadan geliyormuş gibi olan sesler duyabilirsin.
    • Tüm duyularını içeren çok ilginç ve gerçekçi halüsinasyonlar tecrübe edebilirsin.
    • Rahatsız hissedersen veya istenmeyen etkiler görürsen hemen dur.

İpuçları

  • Doğal yoldan kafanı güzelleştirmek istiyorsan yavaş çalış ve vücudunu dinle.

Uyarılar

  • Nefes egzersizi sırasında fenalaşırsan, başın dönerse veya acı hissedersen hemen dur.
  • Herhangi bir egzersiz rejimine başlamadan önce doktorunla konuş.

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 30 kişi çalıştı. Bu makale 17.353 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 17.353 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?