Uykuda Salyanın Akması Nasıl Önlenir?

Bu Makalede:Uyku Alışkanlıklarını DeğiştirmekUyku Apnesini Teşhis ve Tedavi Etmek6 Referans

Eğer uyandığında yastığın üstünde utanç verici ama şirin bir salya birikintisiyle karşılaşıyorsan uyku alışkanlıklarında değişiklik yapman gerekebilir. Bazı insanlar için sadece sırt üstü yatmak, salyalarının akmasını durdurabilirken uyku apnesi yaşayanların daha etkili bir tedaviye ihtiyacı olabilir. Aşağıdaki birkaç öneriyi dene ve gece salyan akmaya devam ederse durumunla ilgili bir doktorla görüş.

1
Uyku Alışkanlıklarını Değiştirmek

  1. 1
    Sırt üstü uyu. Sırf yer çekimi ağzın açılmasına neden olduğu ve salyanın akıp yastıkta birikmesini sağladığı için yan yatanların salyası gece akmaya daha meyillidir. Sırtüstü uyumaya ve gece boyunca dönüp durmamak için battaniyeni yatağın kenarlarına sıkıştırmaya çalış.
  2. 2
    Başını yükselt. Yan dönmeden uyuyamıyorsan ağzının kapanmasını ve daha iyi bir hava akışı olmasını sağlamak için kendini daha dikey bir pozisyona getirmeyi dene.
  3. 3
    Ağzından değil, burnundan nefes al. İnsanların salyasının akmasının temel nedeni, burun sinüslerinin tıkalı olmasıdır. Sonuç olarak, ağızlarından nefes alırlar ve bunu yaparken salyaları akar.
    • Tıkalı burun deliklerini açmak için burnunun hemen altına Vicks Vaporub ve Çin merhemi (Tiger Balm) gibi sinüs açıcı ürünler sürmeyi dene.
    • Sinüsleri açmak ve kendini uykuya hazırlamak için yatmadan önce okaliptüs ve gül gibi esansiyel yağlar kokla.
    • Saf buharın sinüslerini temizlemesini sağlamak için yatmadan önce sıcak, buharlı bir duş yap.[1]
  4. 4
    Sinüs enfeksiyonlarını ve alerjileri ortaya çıkar çıkmaz tedavi ettir. Tedavi edilmeyen durumlar uyurken geniz akıntısına ve aşırı salyaya neden olabilir.[2]
  5. 5
    Halihazırda kullandığın ilaçların aşırı salya üretimine neden olup olmadığını öğren. Aşırı salya, birçok farklı ilacın yan etkisi olabilir. Uyarı etiketini oku ve doktoruna ilaçlarının olası yan etkilerini sor.

2
Uyku Apnesini Teşhis ve Tedavi Etmek

  1. 1
    Uyku apnesi sorunu yaşayıp yaşamadığını anla. Uymakta zorlanıyorsan, solunum güçlüğü çekiyorsan, yüksek sesle horlama ya da aşırı salya sorunu yaşıyorsan uyku apnen olabilir. Uyku apnesi, nefesinin sığ ve yetersiz olmasına neden olur.
    • Bazı davranışlar ve durumlar, uyku apnesi riskini arttırabilir. Bunların arasında sigara içmek, yüksek tansiyon; kalp yetmezliği ve felç riskinin yüksek olduğu gruplarda yer almak vardır.
    • Doktorun çeşitli uyku gözlemleme testleri yaparak ve uyku hikâyen hakkında bilgi edinerek uyku apnen olup olmadığını belirleyebilir.
  2. 2
    Solunum yolunun tıkalı olma riskiyle karşı karşıya olup olmadığını öğren. Salya, solunum yolu tıkanmasının da bir belirtisidir. Tıkalı solunum yolunun, uyurken burnundan nefes alıp verme becerini etkileyip etkilemediğini öğrenmek için bir kulak burun boğaz uzmanına görün.[3]
  3. 3
    Kilo ver. Aşırı kiloluysan uyku apnesi yaşama olasılığın artar. Sadece ABD’de, uyku apnesinden yakınan 12 milyon insanın yarısından çoğu fazla kilolu. Sağlıklı bir kiloya ulaşmak için beslenmeni değiştirip düzenli olarak egzersiz yaparsan boyun çevren incelir ve daha kolay nefes alıp verirsin.[4]
  4. 4
    Uyku apnesini geleneksel yollarla tedavi et. Uyku apnesi, kilo verme tavsiyelerine ek olarak birkaç farklı yolla tedavi edilir. Uyku apnesi teşhisi konulan kişiler alkolden ve uyku haplarından uzak durmalı ve yeterince uyumalıdırlar. Basit burun spreyleri ve tuzlu su solüsyonuyla yıkamak da geniz yolunu temizlemeye yardım edebilir.[5]
  5. 5
    Uyku apnesi için mekanik terapi gör. Sürekli pozitif hava yolu basıncı (CPAP), uyku apnesi sorunu yaşayan kişilerin gördüğü ilk tedavidir. CPAP, hastalar uyurken havayı burundan ve ağızdan geçmesi için zorlayan bir maske giymelerini gerektirir. Amaç, sen uyurken üst solunum yolu dokularının çökmesini önlemek için hava kanallarından doğru miktarda hava basıncı geçmesini sağlamaktır.
  6. 6
    Çene ilerletme aleti kullan. Bu aletler dilin solunum yolunu tıkamasını önler ve alt çeneyi öne çıkararak solunum yolunu açar.
  7. 7
    Ameliyata başvur. Septum deviasyonu, bademcik şişmesi ya da aşırı büyük dil gibi solunum yolunu tıkayan dokulardan yakınanlar çeşitli cerrahi operasyonlar için iyi birer aday olabilir.
    • Somnoplasti radyo frekansı kullanarak yumuşak damağı genizde sıkıştırır ve solunum yolunu açar.
    • 'Uvulopalatofaringoplasti' (ameliyatı), yani UPPP/UP3, solunum yolunu cerrahi olarak açmak için genizdeki yumuşak dokunun alınmasıdır.
    • Nazal cerrahi (burun ameliyatı) tıkanmaları ya da septum eğriliği gibi deformasyonları giderebilen çeşitli operasyonları kapsar.
    • Tonsilektomi (bademcik ameliyatı) solunum yolunu tıkayan aşırı büyük bademcikleri almak için kullanılır.
    • Alt / üst çene ilerletme cerrahisi çene kemiğinin ilerletilerek boğazda boşluk oluşturulmasını sağlar. Bu sadece en ağır uyku apnesi vakalarında başvurulan çok kapsamlı bir operasyondur.[6]

İpuçları

  • Salyayı "kurutmak" için ağzın açık uyumaya çalışma. Bu, boğazını ağrıtmaktan başka bir işe yaramayacaktır, özellikle de hava soğuksa.
  • Sırt üstü uyumana yardımcı olmak için, başını ve boynunu iyi destekleyen kaliteli bir şilte ve yastık satın al.
  • Lavanta kokulu bir göz maskesi kullanmayı ve sırt üstü yatmayı dene.
  • Ağız çalkalama suyuyla iki dakika boyunca gargara yapmak dilindeki fazla plağı uzaklaştırır.

Makale Bilgisi

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 36 kişi çalıştı.

Kategoriler: Kişisel Bakım ve Stil | Sağlık

Diğer dillerde:

English: Stop Drooling in Your Sleep, Español: dejar de babear al dormir, Português: Deixar de Babar Durante o Sono, Italiano: Smettere di Sbavare nel Sonno, Français: arrêter de baver pendant son sommeil, Deutsch: Damit aufhören, im Schlaf zu sabbern, 中文: 停止在睡觉时流口水, Русский: перестать пускать слюни во сне, Bahasa Indonesia: Berhenti Mengeluarkan Air Liur saat Tidur, Nederlands: Stoppen met kwijlen tijdens het slapen, Čeština: Jak přestat v noci slintat, ไทย: หยุดนอนน้ำลายไหล, العربية: التوقف عن الترويل في نومك, Tiếng Việt: Hết chảy nước dãi khi ngủ, 日本語: 睡眠中のヨダレを防止する, 한국어: 자면서 침 흘리지 않는 법

Bu sayfaya 1.740 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?