Önemsediğin bir adamın aşırı stresli hâlini izlemek zor olabilir. Neyse ki, onun rahatlamasına yardımcı olmak için yapabileceğin çok fazla şey var. Kilit nokta, neye ihtiyacı olursa olsun onun için orada olduğunu göstermektir.

İşte bunalmış hissettiğinde bir adamı rahatlatmak için yapabileceğin 12 basit şey.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 12:
Stresli olduğuna dair işaretler ara.

  1. 1
    Karamsar olup olmadığına veya sağlıksız davranışlarda bulunup bulunmadığına dikkat et. Kendisi stresli olduğunun farkında bile olmayabilir. Aceleci, kızgın, endişeli veya huzursuz davranmaya başlarsa aşırı stresli olabilir. Ek olarak, alkol, yiyecek veya diğer sağlıksız şeylerle kendini sakinleştirmeye çalışıyor gibi görünüyorsa bunun nedeni stresli olması da olabilir. Yardımına ihtiyacı olduğuna dair işaretlere dikkat et.[1]
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 12:
Stresi hakkında konuşurken onu dinle.

  1. 1
    Sesinin duyulduğunu hissetmesi için tüm dikkatini ona ver. Onu neyin rahatsız ettiğini veya onu bu kadar strese sokan şeyin neyin olduğunu sormayı dene. Seninle bunun hakkında konuştuğunda, dikkatini ver ve gerçekten dinle. Bazen sorunları hakkında konuşmak bile stresinin azalmasına yardımcı olabilir.[2] Kaldı ki, sorunun ne olduğunu bilmezsen onu rahatlatamazsın![3]
    • “Çok stresli görünüyorsun. Konuşmak ister misin? Bu, kendini daha iyi hissetmeni sağlayabilir. Belki bu konuda sana yardım edebilirim.” gibi bir şey demeyi deneyebilirsin.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 12:
Ona senin ne yapabileceğini sor.

  1. 1
    Ona yardım etmek için neler yapabileceğini açıkça sormayı dene. Bazen, sadece onu dinleyecek birine ihtiyacı olabilir. Diğer zamanlarda, yaşadığı bir sorun hakkında ne yapması gerektiği konusunda tavsiyeni veya düşünceni isteyebilir.[4] Hatta komik bir film izlemek veya en sevdiği video oyununu oynamak için biraz rahatlama zamanına ihtiyacı olabilir. Sadece neye ihtiyacı olduğunu sorarak onu rahatlatmak istediğini gösterebilir ve senden gerçekte ne istediğini anlayabilirsin.[5]
    • Bazen insanlar stres atmalarına yardımcı olması için neye ihtiyaç duyduklarından emin değildir. "Pizza alalım ister misin?" veya “Eğer istersen henüz izlemediğimiz yeni bölümü izleyebiliriz.” gibi seçenekler sunmayı deneyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 12:
Ona yalnız olmadığını söyle.

  1. 1
    Onu desteklemek için orada olduğunu bilmesini sağla. Eğer gerçekten aşırı stresliyse kendini yalnız ve bunalmış hissedebilir. İhtiyacı olan her şey için orada olduğunu söyleyerek onu sakinleştirmeye yardımcı olabilirsin. Gerçekten yardım edebileceğin bir şey olmasa bile, duygusal olarak onun yanında olabilirsin.[6]
    • Mesela, işle ilgili bir konu yüzünden strese girdiyse “Bir şeye ihtiyacın varsa burada olduğumu bil. Söylemen yeterli.” gibi bir şey söyleyebilirsin.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 12:
Onu fiziksel olarak rahatlatmayı dene.

  1. 1
    Nazik bir dokunuş veya sarılma, onun kendisini daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir. Onu duygusal olarak desteklemenin yanı sıra, onunla fiziksel temas yoluyla da bağlantı kurmayı deneyebilirsin. Omzuna elini koymak veya tatlı bir kucaklama, ona stresiyle başa çıkmasına yardım etmen için sana sahip olduğunu hatırlatmaya yardımcı olabilir.[7]
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 12:
Yılgınlıklarını dile getirmesini sağla.

  1. 1
    İçini dökmesi için onu cesaretlendir. Bazen, içini dökmesi gerekebilir. Onu rahatsız eden şey hakkında söylenmesine izin ver. Ona her şeyi içine atmamasını ve tuttuğu stresi serbest bırakmasını söyle. Sonrasında kendini çok daha iyi hissedebilir.[8]
    • “Kızgın veya üzgün hissedebilirsin. İçini dök. Bunun için seni yargılamayacağım.” gibi bir şey söyleyebilirsin.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 12:
Problemleri hakkında ona sorular sor.

  1. 1
    Bakış açısını genişletmesine yardımcı olmaya çalış. Tek bir konuya odaklanmış veya büyük resmi kaçırmış olabilir. Sorular, kalıpların dışında düşünmesine ve bu da stresini ve endişesini azaltmaya yardımcı olabilir. Hatta daha önce düşünmediği bir çözüm bulabilir veya düşünce yapısını değiştirebilir.[9]
    • Örneğin, “Neden böyle olduğunu düşünüyorsun?” veya “Farklı bir durumda bunu nasıl ele alırdın?” gibi tehdit edici olmayan soruları deneyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 12:
Nazikçe tavsiye ver.

  1. 1
    Onun gözden kaçırdığı bir şeyi görebilirsin. Onu strese sokan bir soruna bir çözüm bulabileceğini düşünüyorsan ona söyle! Nazik ve destekleyici ol ve ona ne yapması gerektiğini söylemeye çalışmaktan kaçın. Bunun yerine, nazikçe potansiyel bir çözüm sun. Bunun için çok minnettar olabilir.[10]
    • Mesela, eğer onun denemesi için iyi bir fikrin olduğunu düşünüyorsan, “Peki, bunun yerine şunu denersen nasıl olur?” diyebilirsin.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 12:
Ona masaj yap.

  1. 1
    Gerginliğini biraz hafifletmeye yardım et. Güzel bir omuz masajı, onu rahatlatmaya ve stres seviyesini düşürmeye yardımcı olabilir. Ona nerede gerginlik hissettiğini sor ve ellerinle kasların üzerinde çalışarak onları gevşetmeye yardımcı ol. Ek olarak, senin desteğine ve ilgine sahip olduğunu bilmesi bile kendisini daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir.[11]
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 12:
Ona lezzetli yemekler yap.

  1. 1
    Ona güzel bir şeyler pişir ya da dışarıdan sipariş et. Düzgün bir yemek yemeyi unutacak kadar stresli olabilir. Bazı lezzetli yiyecekler de gerçekten rahatlatıcı olabilir. Ona ne yemek istediğini sor ve sonra onun için bunu pişirip ya da sipariş verip birlikte yemeğin tadını çıkarın; bu, hem onu ​​besleyecek hem de stresini azaltacaktır.[12]

Yöntem 11
Yöntem 11 / 12:
Elektronik aletler olmadan birlikte vakit geçirin.

  1. 1
    Telefonlarınızı bırakın ve birlikte gevşeyin. Gözümüzün önünde bu kadar çok ekran varken, hepsinden uzaklaşmak zor olabilir. Elektronik cihazlar olmadan birlikte geçirilen zaman, beyinlerinize bir mola verdirebilir ve birbirinizle yeniden bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.[13]
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 12:
Birlikte biraz egzersiz yapın.

İpuçları

  • Bazen gerçekten yardım etmek için yapabileceğin hiçbir şey yoktur ama sana ihtiyacı olduğunda yanında olduğunu ona her zaman gösterebilirsin.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Sigara Nasıl İçilir?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi EdilirVajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?
Uyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl GeçilirUyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl Geçilir?
Kıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilirKıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilir?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırSol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Alkolden Kaynaklanan Ağız Kokusu Nasıl GiderilirAlkolden Kaynaklanan Ağız Kokusu Nasıl Giderilir?
Kaburga Ezilmesi Nasıl Tedavi EdilirKaburga Ezilmesi Nasıl Tedavi Edilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Donna Novak, Psy.D
Ortak yazarlar :
Lisanslı Klinik Psikolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Donna Novak, Psy.D. Dr. Donna Novak, Kaliforniya'nın Simi Valley şehrinde yaşayan lisanslı bir klinik psikologdur. Dr. Novak, on yılı aşkın tecrübesiyle, anksiyete ile ilişki ve cinsellik sorunlarının tedavisinde uzmandır. Los Angeles'taki Kaliforniya Üniversitesi'nin Psikoloji bölümünde lisans derecesine, yine Los Angeles'taki Alliant Uluslararası Üniversitesi'nin Klinik Psikoloji bölümünde de doktora derecesine sahiptir. Dr. Novak tedavilerinde; öz farkındalığı, kişisel motivasyonu ve öz güveni artırarak kişisel gelişime odaklanan bir farklılaşma modeli kullanmaktadır.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 197 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam