Sperm Miktarı Nasıl Artırılır?

Ortak yazar: wikiHow Kadrosu

Bu Makalede:Beslenmede DeğişikliklerYaşam Tarzında DeğişikliklerReferans

Beslenmende ve yaşam tarzında basit değişiklikler yaparak sperm hacmini arttırabilirsin. Birkaç yöntemi dene ve hangilerinin sana en uygun olduğunu gör.

1
Beslenmede Değişiklikler

  1. 1
    Beslenmende değişiklik yap. Yediğin şeylerde doğru değişiklikler yaparsan daha çok ve daha sağlıklı spermlerin olur. Bu adımı hafife alma.
    • İşlenmiş gıdaları azalt ya da tamamen kes ve yağ bakımından fakir, protein bakımından zengin bir beslenme uygula. Bol sebze ve tam tahıl ye. Mümkün olduğunda organik yiyecekler al. Bol su iç. Genel sağlığın için faydalı olan her şey, ufaklıklar için de faydalıdır.
  2. 2
    C vitamini ve antioksidan bakımından zengin yiyecekleri daha fazla tüket. Bu besinler, sperm bozukluklarını azaltabilir ve sperm hareketliliğini arttırabilir. Tek yapman gereken tatlı niyetine bir portakal yemen! 230 mililitre taze sıkılmış portakal suyu, bir günlük ihtiyacının tamamı olan yaklaşık 124 miligram C vitamini içerir.
  3. 3
    Bol bol çinko minerali al. Çinko, semen hacmini, sperm sayısını ve testosteron düzeyini artırır. Günde yaklaşık 11 mg çinko al: Bunu ceviz, fasulye, istiridye, kırmızı et ve tavuk yiyerek alabilirsin.
  4. 4
    Takviye olarak ya da yediklerinden amino asit al. Et, meyve ve sebzelerde az miktarda bulunan amino asitlerin, sperm sayısını arttırdığına ve spermlerin kümelenmesini engellediğine inanılıyor. Beslenmene dahil edebileceğin amino asitler şunlardır:
    • Kırmızı et ve sütte bulunan L-Karnitin
    • Kabuklu yemişlerde, susam tohumunda ve yumurtada bulunan L-Arginin
    • Süt ürünlerinde ve peynirde bulunan L-Lisin
  5. 5
    Beslenmeni folik asitle destekle. Folik asit (B9 Vitamini), semenin artmasına katkıda bulunabilir. Günde 400 mikrogram folik asidi, tahıllardan, yeşil yapraklı sebzelerden, baklagillerden ve portakal suyundan alabilirsin.
  6. 6
    Günlük kalsiyum ve D vitamini alımını arttır. İkisini de destek olarak alabilirsin ya da vücudunun D vitaminini sentezleyebilmesi için güneşte epey zaman geçirebilirsin. Kalsiyum alımını arttırmak için de bol bol yoğurt, yağsız süt ve somon tüketebilirsin. Güneşte çok kalırsan zararlı ışınlardan ve cilt kanserinden korunmak için güneş kremi sürmeyi ihmal etme.
  7. 7
    Sarımsakta bulunan allisini tüket. Bir organosülfür bileşiği olan allisin, cinsel organa giden kanı optimize ederek sperm hacmini arttırır ve milyonlarca daha mutlu sperm meydana getirir. Sarımsak repertuarına ekleyeceğin yeni ve ilginç yemekler bul ya da gözünü karartıp, sabahları içtiğin sebze suyu karışımına bir iki diş çiğ sarımsak at.
  8. 8
    Sperm sağlığı için iyi olan aşağıdaki yiyecekleri daha fazla ye. Spermlerinin sağlıklı hücrelerle dolup taşmasını istiyorsan aşağıdaki yiyecekleri beslenmene daha çok dahil et:[1]
    • Kurt üzümü (antioksidanlar)
    • Ginseng
    • Kabak çekirdeği (omega-3 yağ asitleri)
    • Ceviz (omega-3 yağ asitleri)
    • Kuşkonmaz (C vitamini)
    • Muz (B vitamini)

2
Yaşam Tarzında Değişiklikler

  1. 1
    Yaşamına çeki düzen ver. Vücudunu ve bağışıklık sistemini strese sokan belirli yaşam tarzı alışkanlıkları, sperm sayısında azalmaya yol açar. Bebek sahibi olmaya çalışıyorsan sigaradan, uyuşturuculardan (reçeteli ilaçlar hariç, bu konuyu doktorunla görüş) uzak dur ve alkol tüketiminde aşırıya kaçma.
  2. 2
    Külotlar fora. Tabii çıplak dolaşma ama testislerinin sıkışmamasını sağlamalısın. Isı, sperm hücrelerini öldürür, o yüzden boxer külot giy ve testislerine biraz nefes alacak yer bırak. Erkeklerin, testisleri vücutlarının dışında olacak biçimde doğması boşuna değil; bu, testislerin serin ve ferah kalmasını sağlamak için.
  3. 3
    Bisikletin tepesinden in. Bisiklet seleleri sperm sayısını azaltmakla nam salmıştır ve bunu biraz düşünürsen nedenini anlarsın. Spermler basınçtan, itilip kakılmaktan ve hoplayıp zıplamaktan hoşlanmaz. Sperm üretme çabasındayken arabaya ya da otobüse bin. O zaman işçilerin daha yüksek verim gösterecektir.
  4. 4
    Sıcak küvetten çık. Tamam, seni havaya sokuyor olabilir belki ama sen mest olmuş haldeyken ufaklıklar sıcaktan kavruluyor. Küveti daha sonra, gevşemek için kullanırsın.
  5. 5
    Rahatla. Stres insanı öldürür. Stresi bir süre için kontrol edebilirsin ama spermlerin senin kadar dayanıklı değildir. Stres, sperm üretimine yardımcı olmak için gereken hormonları engelleyebilir. Duygusal (ya da fiziksel) istismar durumunda spermler tahtalı köyü boylar.
  6. 6
    Kilona dikkat et. Aşırı kilolu ya da aşırı zayıf olmak, hormonal dengeyi etkileyebilir. Östrojenin çok fazla ya da testosteronun çok az olması, sperm sayını negatif yönde etkiler. O yüzden, yatmadan önce spor salonuna git ve kendini motive etmek için yeni ve ilginç yollar bul. Böylece, daha yolun başındayken kilo verme amacından vazgeçmezsin.
  7. 7
    Steroidlere paydos. Steroidler, kaslarını şişirmeye yarayabilir ama kası olmayan testislerini de küçültür. Sperm sayısı meselesi bir yana, kim öyle bir şey ister ki? Anabolik steroidler genel sağlığına zarar verir.
  8. 8
    Dinlen. Vücudunun en üretken olduğu zaman, uyuduğun zamandır ve buna sperm üretimi de dahildir. Sperm sayını arttırmaya çalışırken her gece 8 saat uyu…
  9. 9
    PC kası egzersizleri yap. Erkekler PC kası egzersizlerini sadece daha uzun dayanmak için değil spermlerinin hacmini arttırmak için de kullanırlar. Hem partnerini tatmin etmen hem de soyunu başarıyla sürdürme şansını arttırman için yapabileceğin birçok PC kası egzersizi vardır.
  10. 10
    Seks sırasında kayganlaştırıcılardan uzak dur. Kayganlaştırıcılar seks sırasında işe yarasa da istediğin sonuç açısından zararlı olabilir çünkü tükürük, losyon ve jeller de dâhil kayganlaştırıcılar, sperm hareketini engelleyebilir. Kayganlaştırıcıya ihtiyaç duyarsan bitkisel yağ, yerfıstığı yağı ya da spermine zarar vermeyebilecek PreSeed gibi bir kayganlaştırıcı kullan.
  11. 11
    Toksik kimyasallara ve radyasyona daha az maruz kal. Toksik kimyasallar ve radyasyon, spermlere kalıcı olarak zarar verebilir. Sürekli toksik kimyasallarla çalışıyorsan eldiven, maske gibi koruyucu bir şey tak. Böylece cildin bunlara daha az maruz kalır. Çok fazla radyasyon ürettiğini bildiğin alanlardan uzak dur ve ancak radyasyon içeren tıbbi prosedürleri ancak gerekliyse yaptır.
  12. 12
    Unutma. Yukarıdaki tüm tavsiyeler spermlerinin yalnızca niceliğini değil niteliğini de arttıracak. Spermlerinin, sağlıklı, aktif ve çıkacakları yolculuğa hazır olmalarını sağlarsan umarız içlerinden birisi bebeğe dönüşerek seni ödüllendirir!

Makale Bilgisi

Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

Kategoriler: Sağlık

Diğer dillerde:

English: Increase Sperm Volume, Español: aumentar el volumen de esperma, Português: Aumentar o Volume de Esperma, Italiano: Incrementare il Volume dello Sperma, Français: augmenter votre volume de sperme, Deutsch: Das Spermavolumen erhöhen, Русский: увеличить количество сперматозоидов, 中文: 增加精子数量, Nederlands: Het volume sperma verhogen, Čeština: Jak zvýšit počet svých spermií, 日本語: 精子の量を増やす, Bahasa Indonesia: Meningkatkan Volume Sperma, العربية: زيادة عدد الحيوانات المنويّة, हिन्दी: वीर्य की मात्रा बढ़ाएँ (Sperm, Shukranu ki sankhya badhayen), ไทย: เพิ่มความหนาแน่นของสเปิร์ม, Tiếng Việt: Tăng Số lượng Tinh trùng

Bu sayfaya 8.831 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?