Sokakta bir kişiyle yaşadığın problemi asla fiziksel kuvvet kullanarak çözmeye çalışmamalısın. İlk yapman gereken şey herhangi bir meseleyi çözüme kavuşturmaya ya da herhangi bir problemi konuşarak savuşturmaya çalışmaktır. Ancak kendini, savunma yapman gereken bir durumda bulursan güvende kalmak ve üstün gelmek için temel sokak dövüşü taktiklerini anlaman önemlidir. Kavgalardan kaçınmaya çalışırsan, kendini nasıl savunacağını öğrenirsen ve rakibini yenmek için doğru dövüş sanatları tekniklerini ve taktiklerini kullanırsan şiddete eğimli biriyle yüzleştiğinde kendini güvende ve emin hissedebilirsin.

Yöntem 1 / 3:
Kendini Savunmak

  1. 1
    Her zaman güvende kal. Bir kavganın nerede çıkacağını seçemeyebilecek olsan da, kendini savunma senaryosunda güvenliğini artırmak için yapabileceğin şeyler var. Caddenin ortasında veya kaldırımlarda, betonda veya beton basamaklar gibi keskin veya sert kenarlı yerlerde dövüşmekten sakın.
    • Saldırganın bıçak veya boru gibi bir silah çıkarırsa ondan kaçmaya çalışmalısın.[1]
    • Birisi seni silah zoruyla soymaya çalışıyorsa ciddi yaralanma veya ölüm riskini almak yerine ona istediğini vermelisin.
    • Bazen meşru müdafaa ve kendini koruma, hayatta kalmak için güce boyun eğmek anlamına gelir.
  2. 2
    Rakibinin yumuşak noktalarına zarar ver. Yüz, şakaklar, boğaz, böbrekler, karın boşluğu gibi bölgelere saldırmak rakibini etkisiz hâle getirebilir.[2] Çizmek, ısırmak, tırmalamak, tükürmek, saç çekmek ve gözlere saldırmak da kullanılabilir. Kendini hiddetli bir saldırgandan savunuyorsun, kuralları olan bir ringde dövüşmüyorsun. Güvenliğini sağlamak için elinden gelen her şeyi kullan. Gözleri oy ve boğaz saldır.
    • Buruna vurmak gözleri bulanıklaştırır ve ağrıya neden olur ve kurtulacak kadar uzun süre rakibinin sersemlemesine neden olabilir.
  3. 3
    Bacaklarına saldır. Alçak tekmeler kaval kemiklerine, ayak bileklerine, baldırların içlerine veya arkasına ya da uyluklara ve diz kapağına (eğer bacakları düzse) hedeflenmelidir. Diz veya bel yüksekliğinden daha yükseğe nişan alırsan bacağını yakalayabilirler. Sopa veya boru gibi bir nesnen varsa bunları da bacaklara nişan alarak kullanabilirsin. Eğer rakibin yürüyemiyor veya seni takip edemiyorsa kavgaya devam etmeden güvenle kaçabilirsin.
  4. 4
    Rakibine arkadan saldır. Arkadan yapılan saldırıların görülmesi ve kaçınılması zordur ve gerçek bir kavgada arkadan saldırmak korkakça bir saldırı değildir. Arkana dikkat et ve rakibine arkadan saldır. Yan yan hareket etmek ve rakibini daire içine almak için yanal hareketi kullan. Rakiplerinin bacaklarına saldırmak veya arkadan kollarının hareketini ele geçirmek yardımın gelmesine yetecek kadar uzun süre onu tutmanı sağlayabilir.
  5. 5
    Rakibine hızlı ve sert bir şekilde kafa at. Alnının üst kısmını burnuna ve yüzüne indir. Kafa atmak birini kolayca devirebilir veya bir kişinin yüzündeki kemikleri kırabilir. Çeneni içeri çekerek başının üst kısmıyla vurduğundan emin ol. Gözleri, burnu ve ağzı içeren alanı hedefle.[3]
  6. 6
    Yakalamayı öğren. Başarılı bir yakalama, saldırgan senden çok daha güçlü veya daha hızlı olsa bile sana kontrol sağlayabilir. Popüler yakalama stilleri arasında Brezilya jiu-jitsu, sambo ve güreş bulunur. Dövüşü erken bitirmek istiyorsan rakibini nasıl teslim alacağını, savuracağını veya boğacağını öğren. Dövüş yere indiğinde konumsal kontrol elde etmek de son derecede önemlidir.[4]
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Strateji Kullanmak

  1. 1
    Çevrenin farkında ol. Silah ve tuzak olarak kullanılabilecek çeşitli nesnelerin yanı sıra, nerede koşacağını bilmek çok önemlidir; özellikle sayıca az olduğunda. Tüm duyularını kullan. Etrafına amaçsızca bakma, yapman gerekebilecek şeye odaklan.
  2. 2
    Güvenli bir mesafede dur. Saldırmaya hazır olmadığın sürece rakibinden güvenli bir mesafede durmalısın. Saldırganın sana saldırması için mesafeyi azaltması gerekir, bu yüzden onun menzili dışında kalmak sana vuramayacağı anlamına gelir. Karşı karşıya gelmek yerine rakibin yanında kalmaya çalış. Kendisine engel olabileceğini unutma. Gardını yüksek tut. Kollarını çapraz yapıp kaldırmak sana saldırması durumunda yüzünüzü korumanı sağlar.
  3. 3
    Bir silah edin. "Orantılı güç" kurallarına göre, kendi güvenliğini sağlamak için gerektiği kadar güç kullanmak hakkındır. Bir adama bıçak (veya başka bir silah) çektikten sonra seninle yüzleşmeye devam ederse seni kendini savunmaya zorlar. Yaşamak senin önceliğindir; kaçmana izin verecek kadar rakibine zarar vermek veya onu yıldırmak senin yöntemindir.
  4. 4
    Saldırmaya hazır olduğunda mesafeyi azalt. Çoğu insan, saldırdıkları birinin kendi alanlarında bulunmasını rahatsız ve beklenmedik bulur. Yakın durmanın bir başka avantajı da, saldırganın kolunu tam olarak uzatamaması ve yumruk atma gücünü azaltmasıdır. Kişiyle güreşerek onu yere yatırmaya ve vücudu üzerinde kontrol sağlamaya çalış. Sırt üstü yatarken ayakta olduğu kadar sert yumruk atamaz.
  5. 5
    Olabildiğince rahat ol ve derin nefes al. Ne kadar rahat olursan o kadar sert saldırır ve yaralanmaya o kadar az duyarlı olursun. Burnundan derin nefes alıp ağzından nefes vererek nefesini düzenle. Kısa ve sığ nefesler seni daha çabuk yorar ve kavgayı rakibinin lehine çevirebilir.[5]
    • Ne kadar heyecanlı veya stresli olursan kavgada o kadar çabuk yorulursun.
  6. 6
    Ayaklarının üzerinde kalabilmek için dengeni kur. Bacaklarını omuz genişliğinde aç ve dizlerini bük. Yere inmek, eğitimsiz dövüşçü için çok tehlikelidir, özellikle de rakibin silahları, desteği veya yerde kavga deneyimi varsa. Kendini onunla birbirinize girmiş hâlde bulursan bir şekilde kendini kurtar.[6]
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Kavgadan Kaçınmak

  1. 1
    Kavgadan uzaklaş. Bir sokak kavgasını kazanmanın en iyi yolu tabii ki en başta kavga etmekten kaçınmaktır. Sokak kavgalarının çoğunda, gerçek fiziksel saldırı öncesi bir uyarı olacaktır. Kavgaya dönüşmeden önce meseleyi çözmeye çalış. Sözlü anlaşmazlıklarda sakin ol ve sağlam bir tavır takın, ancak mahcup bir yaklaşım sergile. Renk verme ve zıtlaşma. Bu kişiden özür dilemeyi deneyebilir ve ilk başta onu kızdıran şeyi yapmak niyetinde olmadığını açıklayabilirsin.
    • Birinin seninle dövüşmek istediğini gösteren işaretler arasında sıkılmış yumruklar, agresif bir duruş ve bağırma veya küfür bulunur.[7]
    • "Böyle anladığın için üzgünüm, ama bunu söylerken gerçekten bir şey kastetmedim. Yanlış anlaşılma için özür dilerim." gibi bir şey söyleyebilirsin.
    • Sana yaklaşmaya devam ederse saldırma ihtimaline karşı ellerini yukarıda veya kollarını çapraz tutmayı unutma. "Adamım, geri çekil!" veya "Şu anda kavga etmeye çalışmıyorum, lütfen beni rahat bırak." gibi bir şey söyleyebilirsin.
  2. 2
    Ne zaman ve nasıl kaçacağını bil. Eğer rakibin senden üstünse, sayıca fazlaysa veya kavga etmeye istekli değilsen o zaman ilk fırsatta başka insanların olduğu, halka açık, iyi aydınlatılmış bir alana doğru koşmalısın. Bir çatışmanın ortasında kaçarken, rakibine mümkün olduğunca engel oluştur.
    • Sen ve saldırganın arasına çöp tenekesi, araba, otobüs veya başka bir engel koyabilirsen çok daha iyi.
    • Arabaların arası, dar bir merdiven boşluğu veya dar bir koridor gibi dar yollar arasından geç. Bu, rakiplerin sana kalabalık saldırmasını engelleyecektir.
    • Onu geçemeyeceğini biliyorsan deneme. Eğer yakalandıysan (özellikle birden fazla saldırgan varsa), enerjin yetmeyeceği için kavgayı kaybetme olasılığın daha yüksektir. Kendini bu durumda bulursan arkanı dön ve kendini savunmaya hazırlan.
  3. 3
    Mümkün olduğunca gürültülü ol. Yardım istemek için çığlık atmaktan veya bağırmaktan korkma. Polis veya güvenlik görevlileri gibi yetkili kişileri ara. Gürültülü olmak ve bağırmak, saldırganının istemeyeceği dikkati beraberinde getirir. Bu, aynı zamanda saldırganın dikkatini dağıtır ve paniğe kapılmasına neden olabilir, bu da onların daha az dikkatli olmasını sağlar. Eğer başkaları olası kavgayı görürse saldırganın fiziksel şiddet kullanmaya daha az meyilli olabilir.
    • "Yardım edin, bu adam bana saldırıyor ve beni incitmeye çalışıyor!" veya "Yardıma ihtiyacım var, biri polisi arasın!" şeklinde bağırabilirsin.
    • Yardım isterken bir kişiyi belirle ve bağırmaya başlamadan önce onun gözlerine bak.
    • Olay çıkarırsan saldırgan uzaklaşabilir.
  4. 4
    Rakip(ler)in etkisiz kalır kalmaz kaç. Polisi ara veya en kısa sürede başka bir yetkiliye haber ver. Onlara nerede olduğunu, saldırının nerede gerçekleştiğini bildir ve saldırganı tanımla. Birden fazla kişiyle dövüşmek zorunda kalırsan geri adım atmayıp da herkesi dövmeye çalışma. İlk fırsatta kaç.
  5. 5
    Yaptıkların için özür dile. Birini, sana fiziksel olarak saldırmak isteyecek kadar kızdıracak bir şey yaptıysan onu kışkırtmak için bir şeyler yapmış olabilirsin. Yaptıklarını düşün ve özür dileyerek kişiden uzaklaş. Olayları onların bakış açısından anlamaya çalış ve özrünün samimi olduğundan emin ol. Neye kızdığını anlamasan bile, öfkesine karşı empati kurmaya çalış ve durumu kızdırmak yerine sakinleştirmeye çalış.
    • Örneğin, biri yüzüne bağırıp saldırganlaşıyorsa, "İçeceğini döktüğüm için üzgünüm. Gerçekten kalabalıktı ve sana çarptım. Gömleğini mahvetmek gibi bir kastım yoktu. İyi miyiz?" gibi bir şey söyleyebilirsin.
    • Birini incitecek bir şey söylediysen, "Yorumumla seni gücendirmek istemedim. Bunu düşündüm ve cahilce davrandığımı fark ettim. Gerçekten üzgünüm. Bunu bir kenara bırakıp devam edebilir miyiz?" diyerek özür dileyebilirsiniz.
  6. 6
    Kavganın ciddiyetini anla. Saldırılar hafif veya ağır suç olarak değerlendirilebilir. Bir kavga çıkarır ve diğer kişiyi ciddi şekilde yaralarsan devlet tarafından suçlanabilir ve hapis cezasına çarptırılabilirsin. Ciddi bir saldırı suçlamasının cezaları, bir yıllık denetimli serbestlikten ömür boyu hapis cezasına kadar değişebilir.[8] Kavga aynı zamanda kendi sağlığını, refahını ve yaşamını da riske atar. Sokaklarda ne pahasına olursa olsun dövüşmekten gerçekten kaçınmalısın.
    • Saldırganlığına çözüm bulmak istiyorsan veya savaşmaktan hoşlanıyorsan karma dövüş sanatlarında çalışan bir spor salonuna katılmayı düşün.
    • Dövüş pratiği yapmak için katılabileceğin diğer spor salonları arasında Muay Thai ve Amerikan boks salonları bulunur.
    Reklam

İpuçları

  • Bir dövüş sanatını öğrenmek, köşeye sıkıştığında seni sokak kavgasını kazanmaya hazırlayabilir. Ayakta ve/veya yerde etkili olabilmek için saldırı, yumruk yumruğa dövüş ve yerde dövüşü öğreten bir dövüş stili seç. Ancak, uzun süre dövüş sanatları eğitimi almış olsan bile, sokaklarda güvende olacağının garantisi olmadığını unutma.
  • Peşinde kaç kişi olduğunu say ve bunu aklında tut. Bu, bölünmeleri durumunda sürpriz saldırıları önleyecektir.
  • Bu durumla başa çıkma konusunda daha iyi eğitimi olan bir başkası varsa bunu ona bırak. Daha fazla soruna neden olabileceğin için müdahale etmeye çalışma. Sana verdikleri makul emirleri uygula.
  • Birden fazla rakiple dövüşüyorsan önce sana en yakın olana saldır. Bir veya daha fazla rakibi yere serdikten sonra koş. Bazen, sadece birini etkisiz hâle getirmek diğerlerini korkutabilir.
  • Polis memuru olmayan birinin başka birini fiziksel olarak yaraladığını görürsen daha acil yardım için Acil Servisi ara ve memurun talimatını takip et.
  • Fiziksel olarak yaralanmış olmanın failin suçu olduğunu ve daha da önemlisi, şu durumlar haricinde saldırının yasadışı olduğunu unutma:
    • Özel mülke tecavüz etmeden bir kişinin şiddet içeren bir suç işlemesini engellemek için
    • Özel mülke tecavüz etmeden yasa dışı bir şey yapan (özellikle ağır suç) bir kişiyi yakalamak için
    • Bir polis memurunun bir kişiyi tutuklaması ve
    • Bir dövüş sporuna katılmak amacıyla.
  • Eğer polis memuru olmayan biri seni fiziksel olarak yaralarsa aşağıdaki koşullar oluşursa hemen Acil Servisi ara:
    • Yasadışı bir şey yapmadıysan veya özel mülkteysen ve
    • Bir dövüş sporuna katılmıyorsan.
Reklam

Uyarılar

  • Rakibinin yüzüne vurduğunda çok dikkatli ol. Alın, diş veya burna vurursan parmakların kırılabilir veya ciddi kesikler oluşabilir.
  • "Orantılı güç" kendini savunurken hatırlanması gereken en önemli cümledir; yasalar genellikle saldırganın sana zarar vermesini önlemeye yetecek kadarını yapmana izin verir, ancak daha fazlasın değil. Kaçmak için ne gerekiyorsa yap ve yetkilileri mümkün olan en kısa sürede bilgilendir. Yere düşen birini tekmelemek gibi şeyler, bazı ülkelerde nefsi müdafaa bağlamında bile saldırı olarak kabul edilir.
  • Bu makale, zor durumların üstesinden gelmek için temel bir kılavuz olarak sunulmuştur ve gerçek kendini savunma eğitiminin yerini alması amaçlanmamıştır. Fiziksel şiddete karşı kendini korumayı öğrenmekle ilgileniyorsan yaşadığın bölgede bir savunma kursu bul. Nereden başlayacağını bilmiyorsan polis karakoluna sormayı düşün.
  • Kendi güvenliğin için gerekli olmadığı ve silahsız olmadığın sürece asla sarhoş veya uyuşturucu etkisi altındayken kavga etmeye çalışma.
  • Kavga etmek yaralanmaya veya ölüme yol açarak seni kodese sokabilir, ancak şu nedenlerden dolayı kavga ettiğini ispat edebilirsen başka:
    • Özel mülke tecavüz etmeden kendini, başkalarını veya mülkünü korumak için
    • Özel mülke tecavüz etmeden yasadışı bir şey yapan (özellikle ağır bir suç) bir kişiyi yakalamak için
    • Bir polis memuru olarak bir kişiyi tutuklarken ve
    • Bir dövüş sporuna katılmak amacıyla.
  • Asla yasadışı bir şey yapma çünkü şu durumlara engel olmak için bir kişinin uyarmadan fiziksel olarak seni yaralaması yasaldır:
    • Birisi özel mülke tecavüz etmediği hâlde şiddet içeren bir suç işlemek (ör. kendini, başkalarını veya mülkü koruma amaçlı)
    • Birisi özel mülke tecavüz etmediği hâlde açıkça yasadışı bir şey yaptıktan sonra ayrılmak (özellikle ağır bir suç olduğunda) ve
    • Seni tutuklayan bir polis memuruna direnmek masum olsan bile yasadışıdır.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Meditasyon Nasıl YapılırMeditasyon Nasıl Yapılır?
Damarlar Nasıl BelirginleştirilirDamarlar Nasıl Belirginleştirilir?
Bir Ayda Nasıl Karın Kası YapılırBir Ayda Nasıl Karın Kası Yapılır?
Kalça Nasıl BüyütülürKalça Nasıl Büyütülür?
Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?
Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi EdilirSırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?
İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılırİnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?
Daha Güçlü ve Daha Kalın Bileklere Nasıl Sahip Olunur?
Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi EdilirKas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?
Nasıl Kas Yapılır?
Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl GeliştirilirKoşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?
Yüz Kasları Nasıl Çalıştırılır?
Esneme Hareketleriyle Boy Nasıl Uzatılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Adrian Tandez
Ortak yazarlar :
Kendini Savunma Uzmanı
Bu makaledeki ortak yazarlar Adrian Tandez. Adrian Tandez, dünyaca tanınan bir kendini savunma eğitim merkezi olan Tandez Academy’nin kurucusu ve baş eğitmenidir. Bruce Lee tarafından geliştirilen Jeet Kune Do, Filipin Dövüş Sanatları ve efsanevi dövüş sanatçısı Dan Inosanto altında Silat alanlarında sertifikalı bir eğitmendir. 25 yıldan fazla süredir bu dövüş sanatlarının eğitimini vermektedir.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 31 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam