Hepimiz konuşmayı sonlandırmak istediğini anlayamayan biriyle sinir bozucu, tek taraflı bir konuşmada sıkışıp kalmışızdır. Neyse ki, kendini bu tür bir sıkışıklıktan kurtarmanın birkaç yolu var. Bu makalede, sinirini bozan kişiye gereksiz yere kaba davranmadan kullanabileceğin etkili çıkış stratejileri yer almaktadır.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 12:
Kibarca sözünü kes

  1. 1
    Can sıkıcı bir gelgit dalgası hâline gelmeden önce onun akışını kes. Sözsüz ipuçlarıyla nazikçe başla: Göz teması kur ve bir şey söylemeye hazırmış gibi ağzını hafifçe aç. Eğer bu işe yaramazsa duraklamasını istediğini belirtmek için işaret parmağını kaldır.[1] Daha sonra, ilkokul çocukları gibi elini tamamen kaldırmayı deneyebilirsin, fakat bunun yerine doğrudan aşağıdaki gibi kibar bir sözlü müdahale yapabilirsin:[2]
    • Araya girmek için izin istemek - “Sakıncası yoksa bir saniyeliğine araya girebilir miyim?”
    • Böldüğün için özür dilemek - “Böldüğüm için üzgünüm ama burada gerçekten bir şey söylemek istiyorum.”
    • Az önce söylediği bir şey üzerine lafını kesmek - “Bir saniye, az önce söylediklerine bir şey eklemek istiyorum.”
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 12:
Konuşmanın yönünü değiştir

  1. 1
    Sözünü kestikten sonra sohbeti değiştirmek veya bitirmek için hamleni yap. Meseleyi sinir bozucu bir hâl almaktan kurtarabileceğini düşünüyorsan konuşmayı yeni bir yöne taşımaya çalış. Ancak, konuşma çok sinir bozucuysa onu kurtarmanın bir yolu yoktur ve tek çare onu sona erdirmek, kibarca sözü kestikten sonra doğrudan bu wikiHow makalesinde listelenen bir veya daha fazla çıkış stratejisine geçmektir.[3]
    • Pohpohlama, bir sohbetin kontrolünü ele geçirmek için en iyi stratejilerden biridir. Örneğin: “Araya girdiğim için özür dilerim ama köpeğinle ilgili bu gerçekten ilginç hikâye, eskiden yazları yaptığım köpek bakıcılığı zamanlarımı anımsattı. Müsaadenle bununla ilgili bir hikâye paylaşayım…”

Yöntem 3
Yöntem 3 / 12:
Konuşmayı net bir şekilde sonlandır

  1. 1
    Kabalaşmadan ona sohbetin bitmesi gerektiğini söyle. Bir şey söylemenin kabalık olacağından endişe etmek yerine, mümkün olan en kibar şekilde net ve dürüst olmaya odaklan.[4] Sohbet sınırların üzerinde söz sahibisin ve bunu çok uğraşmadan belirtmende bir sakınca yok. Örneğin, şunları söyleyebilirsin:[5]
    • “Benimle sohbet ettiğin için teşekkürler, fakat şimdi bu partide biraz insanların içine karışma vaktim geldi.”
    • “Kabalık etmek istemem fakat burada bir nokta koymak ve yaptığım işe geri dönmek zorundayım. Anlayışın için teşekkür ederim.”
    • “Kusura bakma ama şu anda hiç sohbet edecek havamda değilim. Belki bir başka zaman. Teşekkürler.”
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 12:
Onun için bir süre belirle

  1. 1
    Kişiye konuşmanın X dakika içinde bitmesi gerektiğini önceden söyle. Bu strateji, en başından kibar ama dürüst çıkışın için ortam hazırlamanı sağlar. Kibarca, konuşma başlar başlamaz ona insaflı bir süre ver ve ona bağlı kalmasını sağla; zaman konusunda kesin ol fakat saatine bakma veya saniyeleri sayma.[6]
    • Tam konuşmaya başladığında, “Sohbet etmek için sadece 2 dakikam olduğunu bilmeni isterim, onun sonrasında gerçekten son teslim tarihi gelen işime geri dönmem gerekiyor.” demeyi dene. Yaklaşık 2 dakika geçtiğinde, “Üzgünüm ama şimdi işime dönmem gerekiyor. İyi günler dilerim.” gibi bir şey söyle.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 12:
Gerçekçi bir mazeret bul

  1. 1
    Eğer nazik bir dürüstlük mümkün değilse gerçeği nazik bir şekilde esnet. Bir bahane bulmak ideal bir seçenek değil, fakat bu, kişiye doğrudan onu dinleyemeyeceğini söyleyemezsen veya söylemek istemezsen makul bir seçenektir. Bu yolu tercih ettiğinde, bahaneni gereksiz ayrıntılardan kaçınarak basit, anlaşılır ve gerçekçi tut.[7]
    • Örneğin, şöyle bir şey söyleyebilirsin: “Üzgünüm, fakat kapanmadan önce sigorta acentemin aramasına dönmem gerekiyor. Anlayışın için teşekkür ederim.”
    • Veya: “Bu biraz utanç verici ama gerçekten tuvalete gitmem gerekiyor. Sonra görüşürüz.”
    • Veya: “Anneme bu öğleden sonra uğrayacağıma söz verdim, bu yüzden şimdi çıkmam gerekiyor. Üzgünüm.”
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 12:
Bir arkadaşının seni kurtarmasını sağla

  1. 1
    Sinir bozucu bir sohbet ufukta olduğunda, bu ileriye dönük stratejiyi dene. Düşük çenesiyle bilinen biriyle görüşmeden önce birinizin tuzağa düşmesi durumunda diğerinizin kibarca araya girip konuşmadan kurtarması için bir arkadaşınla anlaş. Bir işaret belirlemeyi tercih edebilir - başını kaşımak veya arkadaşınla göz teması kurmak gibi - veya her birinizin takipte olmasına güvenebilirsiniz.[8]
    • Örneğin, arkadaşın araya girip şöyle bir şey söyleyebilir: “Böldüğüm için çok üzgünüm ama Davut’u çıkmak üzere olan liseden eski bir arkadaşımla tanıştırmak istiyorum. Belki sonra görüşürüz.”
    • Veya: “Pardon; Davut, bir dakika bakar mısın? Şu iş programını çözmek için gerçekten biraz yardıma ihtiyacım var.”

Yöntem 7
Yöntem 7 / 12:
Olumlu geri bildirimini sınırla

  1. 1
    Kibar sözlü veya fiziksel geri bildirim onu sadece teşvik edebilir. Başını sallamak ve “Aaa” veya “Hmm” demek gibi küçük şeylerle düzenli olarak olumlu geri bildirim sağlıyorsan bu iyi bir dinleyici olduğunun işaretidir.[9] Ne yazık ki, bu kibar alışkanlık, sinir bozucu kişiyi daha fazla konuşmaya teşvik edebilir. Bunun yerine, etrafa bakarak, yanağını kaşıyarak, ara ara saatine bakarak vb. olumsuz (ama fazlaca kaba olmayan) geri bildirimler sergilemeyi dene.
    • Hiçbir geri bildirim vermemenin en doğru yol olduğunu düşünebilirsin; yani, orada ifadesiz bir suratla oturmak veya dikilmek ve olumlu ya da olumsuz geri bildirimleri saklamak. Ne yazık ki, bazı insanlar sessizliği ve fiziksel ipuçlarının eksikliğini derin düşüncelere daldığının ve gerçekten ilgilendiğinin bir işareti olarak algılar.
    • Yüksek sesle esnemek veya saatine bakmak gibi bariz kaba davranışlardan kaçın.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 12:
Sinir bozucu yabancıları görmezden gel

  1. 1
    Bunun kaba olduğunu düşünebilirsin, ancak bazen en iyi stratejidir. Sokakta yürüyorsan ve sinir bozucu bir kişi durduk yere seninle konuşmaya başlarsa onu görmezden gelmek en etkili yol olabilir. Bu, özellikle o kişiden sorunsuz bir şekilde uzaklaşmaya devam edebiliyorsan işe yarar. Ancak onunla aynı yerde sıkışıp kalırsan - örneğin, bir otobüste - kibarca ama açık bir şekilde sohbet etmek istemediğini ona bildirmen gerekebilir.[10]
    • Otobüste bu sorunla karşılaşma olasılığını düşürmek için kulaklık tak.
    • Bu, yabancıların sözlü taciziyle (sadece sinir bozucu geyik muhabbetinden ziyade) baş etmek için de kullanılacak bir stratejidir. Genellikle, kendini durumdan uzaklaştırabilmen durumunda o kişiyi görmezden gelmek en iyisidir, ancak o an onunla “kısılıp kaldıysan” net bir yanıt ver.[11]

Yöntem 9
Yöntem 9 / 12:
Sinir bozucu bir arkadaşına karşı dürüst ol

  1. 1
    Sorunu açıklamak için empati göster ve “ben” ifadeleri kullan. En iyi arkadaşlarının bile sohbet etmek istemediğin zamanlarda sürekli konuşmak gibi sinir bozucu alışkanlıkları vardır. Eğer bu tekrarlayan bir sorunsa bu konuda bire bir konuşmak için bir fırsat bul. Onu suçlama, itham etme veya küçümseme; bunun yerine empati ve anlayış göster. Onun davranışlarının seni nasıl etkilediğini açık bir şekilde belirtmek için “ben” ifadeleri kullan.[12]
    • Örneğin: “Bu konuyu gündeme getirmenin garip olduğunun farkındayım, fakat gerçekten uzun süre konuştuğunda, özellikle de başka işlerim olduğunda, dikkatimi vermekte ve ilgimi korumakta zorlanıyorum. Dinlemek için müsait olmadığımda bunu söylemek konusunda daha açık olabileceğimi biliyorum; genel olarak konuşma süremizi iyileştirme üzerine çalışabilir miyiz?” diyebilirsin.
    • Bu strateji iş arkadaşları ve aile üyeleri için de faydalı olabilir.
    • Bazen insanlar dikkat çekmek için bir şeyler yapar. Bu durumda, bu kişilere sana ne istediklerini doğrudan söylemelerinin daha yararlı olacağını söyleyebilirsin.[13]
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 12:
Mümkün olduğunda onlardan kaçın

  1. 1
    Hayatını alt üst etme, fakat bu kişilerden kaçınmak için küçük değişiklikler yap. Bezdirici konuşmacılardan kurtulmak için bazı araçları el altında bulundurmak önemli olsa da, işin başından sinir bozucu konuşmalardan kaçınmak bazen en iyi stratejidir. Rutininde birkaç küçük değişiklik yapabiliyorsan yap. Ancak, o kişiden kaçınmak büyük değişiklikler veya zahmete girmeyi gerektiriyorsa o kişiyle doğrudan ama düşünceli bir şekilde yüzleşmek en iyisidir.[14]
    • Örneğin, ofiste öğle yemeğini biraz daha erken veya daha geç yemek, dinlenme odasında gevezelik etmeyi seven sinir bozucu birinden kaçınmana yardımcı olabilir. Veya okulda dersler arasında biraz farklı bir yol izlemek seni geveze kişiden uzaklaştırabilir.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 12:
Başka şeyleri düşün

  1. 1
    Birisine yakalandıysan ve dinlemen gerekmiyorsa bunu dene. Hepimiz bir şeyi dinlememiz gerekiyorken başka düşüncelere dalmışızdır. Genellikle bu, daha dikkatli olmak, başkalarıyla yakın ilişki kurabilmek ve önemli bilgileri kaçırmamak için düzeltmek isteyeceğin bir şeydir. Fakat bu, bir kişinin ne dediğini gerçekten duyman gerekmediğinde işe yarayabilir![15]
    • Örneğin, ödeme sırasındaki bir yabancı seninle hiç alakası olmayan bir konu hakkında konuşuyorsa hayal gücünün seni başka bir yere götürmesine izin ver.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 12:
Sosyal medya iletişimini sınırla

  1. 1
    Sanal âlemde etkileşim kurmak onları gerçek hayatta daha fazla konuşmaya yönlendirebilir. Yan yana iken çok fazla konuşan bir kişi, seninle sosyal medya veya diğer teknolojiler üzerinden de çok fazla iletişim kurabilir. Onun “sinir bozucu konuşma kotasını” sanal âlemde doldurabileceğini düşünebilirsin, ancak o kişi muhtemelen bunu seninle beraberken daha fazla sohbet etmek için bir işaret olarak kabul edecektir. Bunun yerine, beraberken yaptığın gibi etkileşimlerini kibarca sınırla.
    • Örneğin, “Üzgünüm, şu anda sohbet edemem.” gibi mesajlar gönder veya ara sıra onun mesajlarını görmezden gel.
    • Eğer bu kişi kibar ipuçlarını anlamazsa onu sosyal medya ve iletişim platformlarında takip etmeyi bırak, sessize al veya engelle.[16]

Bununla İlgili wikiHow'lar

Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Hoşlanılan Kıza Nasıl Mesaj AtılırHoşlanılan Kıza Nasıl Mesaj Atılır?
Mililitre (mL) Gram'a (g) Nasıl DönüştürülürMililitre (mL) Gram'a (g) Nasıl Dönüştürülür?
Bir Kızla Mesajlaşma Nasıl BaşlatılırBir Kızla Mesajlaşma Nasıl Başlatılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Kendini Tanıtma Konuşması Nasıl YazılırKendini Tanıtma Konuşması Nasıl Yazılır?
Bir Dairenin Çapı Nasıl HesaplanırBir Dairenin Çapı Nasıl Hesaplanır?
"Teşekkür"e Nasıl Karşılık Verilir"Teşekkür"e Nasıl Karşılık Verilir?
Nasıl Havalı OlunurNasıl Havalı Olunur?
İki Nokta Arasındaki Mesafe Nasıl Bulunurİki Nokta Arasındaki Mesafe Nasıl Bulunur?
Olasılık Nasıl HesaplanırOlasılık Nasıl Hesaplanır?
Açılar Nasıl HesaplanırAçılar Nasıl Hesaplanır?
Kitap Nasıl YazılırKitap Nasıl Yazılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Evan Parks, PsyD
Ortak yazarlar :
Lisanslı Klinik Psikolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Evan Parks, PsyD. Dr. Evan Parks, lisanslı bir klinik psikolog ve Michigan Eyalet Üniversitesi Beşeri Tıp Fakültesi’nde misafir yardımcı doçenttir. 25 yılı aşkın tecrübesiyle, Mary Free Bed Rehabilitation Hospital'da Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) Yaklaşımı yoluyla insanların kronik ağrıyı yönetmelerine yardımcı olma konusunda uzmanlaşmıştır. Kendisi ayrıca stres yönetiminden zihinsel esnekliğe kadar çeşitli konular üzerinde çalışma deneyimine sahiptir. Dr. Parks aynı zamanda Chronic Pain Rehabilitation: Active Pain Management That Helps You Get Back to the Life You Love adlı kitabın da yazarıdır. Dr.Parks, Cedarville Üniversitesi'nden İlahiyat alanında lisans derecesine, Western Michigan Üniversitesi'nden Danışmanlık Psikolojisi alanında yüksek lisans derecesine ve The Forest Institute of Professional Psychology'den Klinik Psikoloji alanında doktora derecesine sahiptir.
Kategoriler: Eğitim ve İletişim
Bu sayfaya 354 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam