Ses Hızlıca Nasıl Kaybedilir?

Ortak yazar: wikiHow Kadrosu

Sigaraya ya da soğuk algınlığına başvurmadan hızlıca sesini kaybetmek istiyorsan ses tellerini baskılayacak önlemler almalısın. Çığlık atarak, şarkı söyleyerek, fısıldayarak, öksürerek, boğazını temizleyerek ya da spor müsabakalarına veya gürültülü konserlere katılarak sesini zorla. Sesini kısabilecek (asitli, tuzlu ve yağlı yiyecekler ya da kafein veya alkol gibi) şeyler ye ve iç. Kendini sıcağa, soğuğa ve yüksek sesli ortam gürültüsüne maruz bırak.

Yöntem 1 / 3:
Sesini Zorlamak

  1. 1
    Mümkün olduğu kadar çok fısılda. Fısıldamak sesi koruma yöntemiymiş gibi görünse de aslında ses tellerine normal konuşmadan çok daha fazla baskı uygular. Fısıldamak ayrıca ses kaybına neden olabilecek bir kurutma etkisine sahiptir. Normal ses seviyesinde konuşmak yerine, sohbet esnasında dikkat çekmemen gerekiyormuş gibi yaparak ya da kütüphane gibi sessiz yerlerde tartışmalar başlatarak fısıldamak için her fırsatı kullan.
  2. 2
    Yastığın içine doğru çığlık at. Avazın çıktığı kadar bağırmak sesini kaybetmenin en etkili yoludur. Sesin hacmini baskılaması için içine doğru çığlık atabileceğin kalın bir yastık bul. Bunu tercihen kimsenin duyup endişeleneceği kadar yakında olmadığı zaman yap. Sesin çatallaşana kadar devam et ve acı duyarsan yapmayı bırak.[1]
  3. 3
    Sık sık hırla. Bu, boğazının yanmasına ve sesinin çatallaşmasına neden olacak.
  4. 4
    Karaoke yap. Profesyonel şarkıcılar şarkı söylemeye başlamadan önce genelde seslerini ısıtırken, amatör şarkıcılar çok yüksek sesle ve perde dışına çıkarak şarkı söyledikleri için seslerini yıpratmaya meyillidirler. Sesini kaybetmeye çalışırken bir yandan da eğlenmek için bir akşamını arkadaşlarınla karaoke yaparak geçir. Sesini bir odayı ya da salonu dolduracak şekilde kullanma eylemi, büyük ihtimalle ses tellerinin incinmesine ya da şişmesine neden olur ve geçici olarak larenjit denilen gırtlak iltihaplanmasıyla sonuçlanır.[2]
  5. 5
    Boğazını temizle ya da öksür. Öksürmek ya da boğazını temizlemek, sesini kısacak şekilde larenksine, yani gırtlağına yük bindirebilir. Aşırı derecede öksürmek, genellikle kısa veya uzun vadeli larenjite neden olur. Hızlıca sesini kaybetmek için, sesin kısılana ve çatallaşana kadar öksürmeyi ya da boğazını temizlemeyi alışkanlık edin.[3]
  6. 6
    Konsere ya da spor müsabakasına katıl. Gürültülü bir konsere ya da spor karşılaşmasına katılarak sesini eğlenceli bir şekilde kaybet. Harekete geçip tezahürat yap, şarkı söyleyerek eşlik et ya da mümkün olduğunca çok çığlık at. İnsanın sesini kaybetmesi genellikle bu eğlenceli deneyimlerin olumsuz tarafı olarak kabul edilir, ama esas amacın zaten bu olunca bir başarı olarak görülebilir.[4]
    • Dans kulübünü ziyaret etmek, mitinge katılmak ya da go-kart yarışına gitmek de ses kullanımını teşvik eden gürültülü etkinlik seçenekleridir.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Ses Kaybı İçin Yiyecek ve İçecek Kullanmak

  1. 1
    Sirke ve limon suyuyla gargara yap. Ses tellerinde tahrişe neden olması ve ses kaybını desteklemesi için beyaz sirke ve limon suyuyla bir karışım yap. 1/4 su bardağı (60 ml) sirkeyi ve 1/4 su bardağı (60 ml) limon suyunu bir bardağa ekleyip karıştır. Karışımla 30 saniye boyunca gargara yapıp tükür ve istersen tekrar et.[5]
    • Karışım sana göre çok fazla güçlüyse seyreltmek için 1/4 su bardağı (60 ml) su ekle.
  2. 2
    Kafeinli ve alkollü içecekler iç. Kafein ve alkol, boğazını kuru ve çatallaşmış hâle getirecek şekilde vücudunda susuzluk etkisi yaratır. Sağlıklı ses telleri, düzgün şekilde titreşmek ve kapanmak için neme ihtiyaç duyar. Nemsiz kaldığı zaman ise sesin hırıltılı ve kısık bir hâle gelecektir. Sesini hızlıca kaybetmek için bir kafede ya da barda arkadaşlarınla eğlenceli bir gece geçirip çokça kafeinli ya da alkollü içecek tüket.[6]
  3. 3
    Yağlı, baharatlı ya da asidik yiyecekler tüket. Yüksek asidik içeriğe sahip yiyecekler ya da içecekler tüketmek, mide ekşimesine neden olabilir ve bu da ses tellerini tahriş edip larenjiti tetikleyebilir. Yağlı veya baharatlı yiyecekler de aynı etkiye sahip olabilir.[7] Sesini hızlıca kaybetmek için şunları dene:[8]
    • Turunçgil meyveleri
    • Domates
    • Kızarmış yiyecekler
    • Kırmızı et
    • Peynir
  4. 4
    Yüksek sodyumlu yiyeceklerin tadını çıkar. Yüksek sodyum içeren yiyecekler yemek, tuzun kurutucu etkisinden dolayı sesin üzerinde kötü bir etkiye sahiptir. Ses kaybını desteklemek amacıyla ses tellerini yeterince kurutmak için, çok tuzlu keyif yiyeceklerinin esaslı bir örneği olan pastırmayı tercih et (ki diğer ses kısma unsurları olan yağ ve baharat da pastırmada yüksek oranda bulunur).[9] Yiyebileceğin sodyum açısından zengin diğer yiyeceklerden bazıları şunlardır:[10]
    • Çubuk kraker
    • Tuzlu kuruyemişler
    • Soya sosu
    • Hazır çorbalar
    • Turşu
  5. 5
    Çok fazla su içme. Boğazını kuru tut ve daha ziyade ağzından nefes al.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Ses Kısan Bir Ortam Yaratmak

  1. 1
    Oda ısısını yükselt. Isıtma sistemleri, odada kuru bir ortam yaratacak şekilde havadaki nemi emer. Bu kuruluk, boğazın ve ses tellerin dâhil olmak üzere tüm vücudunu susuz bırakabilir. Sesini hızlıca kaybetmek için, odanın ya da evin ısısını mümkün olduğunca çok artır ve ısıyı gece boyunca bu seviyede bırak.[11]
  2. 2
    Kendini soğuk ve kuru havaya maruz bırak. Soğuk ve kuru hava, gırtlağını tahriş edip ses tellerini baskılayarak sesini kısabilir. Soğuk iklimi olan bir yerde yaşıyorsan kros kayağı gibi uzun süreli kış etkinliklerine katılmak için dışarı çık ya da tercihini dışarıda uzun bir yürüyüş yapmaktan yana kullan. Sıcak iklimi olan bir yerde yaşıyorsan da klimayı mümkün olduğunca yüksek seviyede çalıştır.[12]
  3. 3
    Ortam gürültüsünü artır. Sesini hızlıca kaybetmene yardımcı olması için, evindeki ya da çalışma alanındaki ortam gürültüsü seviyesini artır. Böylece iletişim kurmak için otomatik olarak daha yüksek sesle konuşmak ya da bağırmak zorunda kalırsın. İnsanlar etraflarındaki ortam gürültüsünün her 10 desibel artışına karşılık, doğal olarak seslerini 3 desibel artırma eğiliminde olurlar. Arka planda yüksek sesli müzik çal veya film oynat ya da dikkatini dağıtacak şeyler olmadan odaklanman gerekiyorsa enstrümantal fon müziklerini tercih et.[13]
    Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Ortak Yazar:
wikiHow Editör Ekibi
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 171 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam