Eğer birisine karşı romantik hislerin varsa ve bu kişi sana karşı aynı duyguları beslemiyorsa çoğu kişi bu insanı hayatından çıkarmanı önerecektir. Ama bu bazen o kadar da kolay değildir. Belki aynı işte çalışıyorsunuz ya da aynı sınıfta veya aynı arkadaş grubundasınız. Hislerini nasıl bir kenara bırakırsın?

Yöntem 1 / 3:
Duygularını Kabullenmek

  1. 1
    Hüzne izin ver. Hislerini bastırma ve onlar hiç olmamış gibi davranma eğiliminde olabilsen de bu geçici bir çözümdür. Duygularını görmezden gelirsen öylece "kaybolmazlar"; başka, genellikle de yıkıcı bir şekilde zuhur ederler.[1] Üzüntünü ifade etmek için kendine yeterli zamanı ve alanı sağla.
    • Eğer duygularını boşaltmanı sağlayacağını düşünüyorsan ağla, yastıkları yumrukla, arabanda otur ve feryat et.[2]
    • Duygularınla baş etmek için alkol ya da diğer maddelere yönelmemeye çalış. Bunlar geçici olarak işe yarayabilir fakat uzun vadede işleri sadece daha kötü hâle getirecektir.
    • Üzüntülü hâline saplanmamaya dikkat et. Belirli bir noktada, iyileşmek için hamleler yapmaya başlaman gerekecek. Eğer haftalar geçtiyse ve kendine bakmayı bıraktıysan (banyo yapmıyor, sürekli ağlıyor, arkadaşlarını görmek istemiyorsan) artık daha iyi hissetmeye odaklanma zamanı gelmiş demektir.
  2. 2
    Kişiyi duygularına karşılık vermeye zorlayamayacağını bil. O kişinin senin kaderin olduğunu düşünüyor olsan bile, gerçek şu ki, o kişi aynı şeyi hissetmiyor. Bir başkasının nasıl hissettiğini veya hayatıyla ilgili planlarını kontrol edemezsin.[3] Yalvararak, hediyelerle ve hatta bağırarak onun fikrini değiştirmeyi içinden geçirebilirsin, ancak birisine hissetmediği bir şeyi hissettiremezsin.[4]
    • Bu kişinin seni incitmeye çalışmadığını unutma. Kendisini sana karşı bir şeyler hissetmeye zorlayamaz.[5]
  3. 3
    Kendine olabildiğince zaman ver. Eğer yapabilirsen bir süre bu kişiyi görme. Zor olabilirse de, iyi hissetme yolunda bu önemli bir adımdır.[6] Ona karşı kaba davranmak ya da onu tamamen hayatından çıkarıp atmak zorunda değilsin, ancak bu duyguları dindirmek için biraz mesafe bırakmak gereklidir.[7] Eğer bu kişi günlük yaşamının bir parçasıysa (bir iş veya sınıf arkadaşı gibi) onunla iletişimini en aza indirmek için elinden gelen her şeyi yap. Öğle yemeğinde yanına oturma, onunla sınıfa yürüme.
    • Bu aynı zamanda çevrim içi iletişimini de en aza indirmek anlamına gelir. Bu kişiyi takip etmeyi bırakabilir, arkadaşlıktan çıkarabilir veya en azından sosyal medyandan gizleyebilirsen bunu yap. Facebook/Instagram/Twitter'ına bakmak duygularını canlı tutacaktır.
    • Eğer o kişi ona karşı duygularını biliyorsa ona biraz zamana ihtiyacın olduğunu söyle. Ondan kendine gelebilmen için buna saygı duymasını iste.
    • Gerçekten hoşlandığın birinden uzak durmak zor olabilir fakat bu, duygularına bir son vermek için önemlidir.
  4. 4
    Bu kişinin sana uygun olmayan yönlerini düşün. Onun olumsuz özelliklerinin ve senin için uygun olmayan tüm yönlerinin bir listesini yap. Bu listedeki ilk şey ne? Romantik duygularına karşılık vermiyor. Bir ilişkinin yürümesi için her iki tarafın da istemesi gerekir.[8] Sen, gerçekten seninle olmak isteyen birini hak ediyorsun, şöyle böyle hisseden veya gerçekten ilgilenmeyen birini değil.
    • Listeye istediğin şeyleri koy, çünkü başkası görmeyecek. Belki yemek yerken ağzını şapırdatıyor ve bu bir süre sonra seni gerçekten rahatsız ederdi. Ya da belki sürekli planlarından cayıyor ve çok canını sıkıyor. Bunları yaz!
    • Yapılan araştırmalar, birinin daha kötü özelliklerini fark etmenin, reddedilmeyi daha hızlı aşmana yardımcı olabileceğini gösteriyor.[9]
  5. 5
    Kişisel algılama. Reddedilme, özellikle de romantik reddedilme, dünyadaki en kişisel şey gibi görünür. Ancak çoğu zaman reddedilme, senden daha çok kişinin kendisi ve sorunlarıyla ilgilidir.[10]
    • Bu kişi senden hoşlanmadığı için kimsenin senden hoşlanmayacağını düşünme.[11]
    • Herkesin hayatının bir noktasında reddedildiğini unutma. Bu evrensel bir deneyimdir ve birisi senden hoşlanmadı diye kendini kötü hissetmemelisin.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Kendini Meşgul Etmek

  1. 1
    Tanıdıklarınla yeniden bağlantı kur veya yeni arkadaşlar edin. Bu kişi yakın çevrenden veya çok yakın olduğun biriyse arkadaş çevreni genişletmenin zamanı gelmiştir. Bir süredir görmediğin birini ara ve takılmak isteyip istemediğini sor. Ya da fen bilgisi dersinde arkadaş olduğun o kişiyle sohbet et ve bir ara bir film izlemek isteyip istemediğini sor.
    • Derin duygular beslediğin bu kişiye odaklanmak, kapsamını daraltabilir: Başka kimse yokmuş veya seni mutlu edemezmiş gibi gözükebilir. Yeni insanlarla tanışmak sana bunun doğru olmadığını hatırlatır.
    • Kendini izole etme. Sadece yalnız kalmak istediğini hissedebilirsin ve bu bazen normaldir. Ancak diğer insanlarla zaman geçirmek iyileşme sürecini hızlandıracak ve dikkatini dağıtacaktır.
  2. 2
    Hayatını yeni etkinlik ve hobilerle zenginleştir. Meşgul olmak, odak noktanı yeniden yönlendirmek ve bu kişiye karşı hislerini düşünmemek için önemli bir adımdır. Onu düşünmek için kendine zaman verme.[12]
    • Gönüllü ol veya tutkulu olduğun bir amaca dâhil ol.
    • Sinemaya git, eğlenceli müzikler dinle, güzel bir kitap oku, egzersiz yap ya da dans et.
    • Bir hikâye, şarkı veya şiir yazmak gibi yeni bir yaratıcı projeye başla; bir resim çiz veya boya; bir dans öğren.
    • Çalışmalarına ya da işine konsantre ol.
  3. 3
    Eğlendiğinden emin ol. Kahkaha, kendini iyi ve mutlu hissettiren endorfin salgılatır. Seni güldüren insanlarla zaman geçir, sevdiğin şeyler yap. Bir karaoke salonuna gidin ve pop şarkıları söylemeye çalışırken birbirinize gülün. Bir eğlence parkına git veya sevdiğin bir sporu yap; egzersiz de endorfini artırır.[13]
    • İnternetten bir komedi programı ya da komik videolar izle veya sadece komik animasyonlu gifleri ara.
    • Kahkaha ağrı direncini artırır. Duygusal acı ile fiziksel acı beynin aynı bölgelerini harekete geçirir.[14] Gülmek gönül yaranı rahatlatacaktır.
  4. 4
    Sevdiğin yönlerinin bir listesini yap. Reddedildikten sonra öz güvenin büyük bir darbe alabilir ve yalnızca olumsuz olduğunu düşündüğün yönlerine odaklanabilirsin. Senden hoşlanmadı çünkü bu olduğun ya da şöyle olmadığın için... Bu sadece acıyı daha da kötüleştirir.[15] Olumlu özelliklerine odaklan, başarılarını, yaptığın iyi şeyleri ve gerçekten sevdiğin yönlerini yaz.
    • Listeni hazırlarken zorluk yaşıyorsan arkadaşlarından ve ailenden yardım iste.
    • Cömert ve düşünceli misin? İyi bir dinleyici misin? Güvenilir misin? Yaz bunları.
    • Sık sık listeni yeniden oku, özellikle de kendini kötü hissettiğinde.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Hayatına Devam Etmek

  1. 1
    Süre ver. Duyguların birden ortadan kaybolmayacak. Mutsuz hissettiğin kötü günler ve daha umutlu hissettiğin günler olacak. Ama, kulağa ne kadar klişe gelse de, zaman her şeyin ilacıdır. Hissettiğin yoğun, acı veren duygular zamanla körelecek ve nihayetinde kaybolacak.[16]
    • Eğer aylar geçtikten sonra bile hiçbir değişim hissetmiyorsan ilave yardıma ihtiyacın olabilir.
  2. 2
    Unutamıyorsan birileriyle konuş. Eğer hayatına devam etmeyi ya da duygularını görmezden gelmeyi denediysen ve değişen hiçbir şey olmadıysa birisiyle konuşman gerekebilir. Bir ruh sağlığı uzmanına ya da güvendiğin bir arkadaşına ulaş ve destek iste. Bir terapist duygularınla başa çıkabilmen için sana yol gösterebilir.
  3. 3
    Yeni birini bul. Kendini hazır hissettiğinde, daha uyumlu ve duygularına karşılık veren birini aramaya başlayabilirsin. Hemen bir şeyler olsun diye acele etmene gerek yok; unutmak için yeni bir ilişkiye başlamak her zaman iyi bir fikir değildir ve bu konuda dürüst olmadığın takdirde başka birisi aynı acıyı yaşayabilir. İyi özelliklerinin listesine bak ve kendine harika biri olduğunu ve herkes gibi sevilmeyi hak ettiğini hatırlat![17]
    • Kendini daha iyi hissettiğinde, onun adını duyduğunda endişe ya da özlem hissetmeyeceksin.[18]
    • Onun hakkında gittikçe daha az düşüneceksin.[19]
    • O kişinin senin için doğru insan olmadığını gerçekten görmeye ve anlamaya başlayacaksın.
    Reklam

İpuçları

  • Arkadaşlarla bir komedi programı izlemek kendini daha iyi hissetmeni sağlayacaktır.
  • Duygularını bastırmakta zorlanıyorsan bu konuda (güvendiğin) birisiyle konuşmalısın.
  • Aşk şarkıları dinleme, bunlar sadece duygularını geri getirecektir.
  • Kendini yemeye verme! Uzun vadede sana faydası olmayacaktır!
  • Sevdiğin ya da ucuz bir film izle.
  • Bazen bu duyguları yazıya dökmenin çok büyük faydası olur. Bir mektup yaz ama onu gönderme. Böylece duygunu boşaltabilirsin.
  • Durumun hakkında yakın arkadaşlarınla konuş. Ayrıca, eğlen!
  • Çok fazla güvenme ya da umma, çünkü bu "çok fazla" kısmı seni çok incitebilir.
  • Onunla konuşmaya, takılmaya devam et. Şu anda senden hoşlanmıyor olması senden hiç hoşlanmayacağı anlamına gelmez. Bir süre sonra bir şeyler hissetmeye başlayabilir, asla bilemezsin!
  • Yeni hobiler edin ya da mevcut hobilerine yoğunlaş; çok eğlencelidir ve o kişiyi unutmana yardımcı olabilir!
Reklam

Uyarılar

  • Hemen sonuç elde etmeyi bekleme.
  • Yanlış bir şey yapıp yapmadığın konusunda kendini sorgulayarak test etme.
  • Duygularını engelleme, onları kabullen.
  • O kişiyi telefon rehberinden sil.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Kendini Bir Kıza Nasıl BeğendirirsinKendini Bir Kıza Nasıl Beğendirirsin?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

John Keegan
Ortak yazarlar :
İlişki Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar John Keegan. John Keegan, New York’ta ilişki koçu ve motivasyon konuşmacısıdır. İnsanlara aşkı bulmalarında yardımcı olmak için flört, cazibe ve sosyal dinamiklerdeki uzmanlığını kullandığı Awakened Lifestyle’ı yürütmektedir. Los Angeles’dan Londra’ya, Rio de Janeiro’da Prag’a uluslararası atölyeler düzenler ve eğitimler verir. Çalışmaları New York Times, Humans of New York ve Men's Health’de yer almıştır. Bu makale 1.428 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 1.428 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam