Seks hakkında düşünmek tamamen doğaldır. Genlerimiz tarafından üremeye yönlendirilen hormonları ve cinsel dürtüleri olan varlıklarız. Ancak bazen cinsel düşünceler bunaltıcı olabilir, bu da odaklanmayı ve basit şeyleri yapmayı zorlaştırır. Bununla birlikte, bu dürtülerin ve arzuların günlük hayatına devam ederken özellikle daha çok kariyerini, eğitimini, sağlığını, ilgi alanlarını ve hobilerini, aileni ve arkadaşlarını, parayı vs. düşünmen gerekirken bir nevi arka plan sesi hâline gelmesi mümkündür. Seks hakkında düşünmenin nasıl durdurulabileceğini öğrenmek için okumaya devam et.

Kısım 1 / 5:
Tetikleyicilerden Uzak Durmak

  1. 1
    Tetikleyici kategorilerini anla ve tahmin et. Yukarıdakiler gibi bazı belli tetikleyicilerin ya da durumsal tetikleyicilerin ne olduğunu saptaman kolay olsa da tetikleyicileri örüntülere ayırıp ayıramadığına bak. Bunu anlaman cinsel düşüncelerini azaltmaya çalışırken kaçınman gereken şeyler hakkında daha önleyici olmanı sağlayabilir.
    • Tetikleyicilerin daha çok görsel mi yoksa sözel mi olma yönünde? Örneğin erkekler daha çok görsel uyarıcılardan tahrik olurken [1] kadınlar sözel olanlardan daha çok etkilenebilir.
  2. 2
    Kendi tetikleyicilerinin bilincinde ol. Eğer belirli bir kişi, günün bölümü ya da duygu aklına seksle ilgili dikkat dağıtıcı düşünceler getiriyorsa aklına cinsel düşünceler sokan bu tetikleyicileri tespit etmeyi öğren. Bir tetikleyici listesi yap. Belki her zaman şuralarda seks düşünüyorsundur:
    • Sabah uyanır uyanmaz.
    • Beden eğitimi, yoga vs. belli bir derste.
    • Otobüste.
    • Ders çalışman ya da çalışman gerektiği zaman.
    • Karşı/aynı cinsten birinin yanındayken.
    • Yatakta.
  3. 3
    Porno izlemeyi zorlaştır. Bu, geçici bir süre için cinsel dürtülerini tatmin etmen için iyi bir yol gibi görünse de pornoyla sağlıksız bir bağlılık ya da ilişki kurman cinsel düşüncelerinin daha da artmasına sebep olabilir, bu da porno kıskacından kurtulmanı çok zorlaştırır.
    • Pornografik videolardan, dergilerden, takvimlerden ve evindeki diğer materyallerden kurtul ve elinden geldiğince bunları izlemekten kaçın.
    • Bilgisayarında bir güvenlik duvarı varsa ebeveyn kontrol sistemlerini etkinleştirmeye çalış ve yanlışlıkla pornografiye rastlamamak için çocuk profilini seç. Tabii ki ebeveyn kontrolleri sadece çocuklar için olmak zorunda değildir ve bunları tüm tarayıcılarına ve cihazlarına kurabilirsin.[2]
  4. 4
    Seksi olmayan konuların bir listesini yap. Bu temelde seksi olarak değerlendirdiğin şeylerin zıddıdır. Kendini zihnin cinsel bölgeye kaydığı zaman seksi olmayan şeyler düşünmek için eğitip tahrik olmaktan kurtulmayı deneyebilirsin. Seksi olmayan zihinsel bir dikkat dağıtıcı olarak değerlendirdiğin her şey burada işine yarayabilir.
    • Doğal açık hava manzaraları, su altı sahneleri, köpek yavruları, spor hataları veya satranç stratejisi gibi etkisiz hoş konuları düşünmeyi dene.
    • Büyük ve hantal kıyafetler, kar veya kış gibi soğukla ilgili konularda da düşünebilirsin.
  5. 5
    Tetikleyicilerinin yerine başka düşünceler ve konular koy. Kendi yoluna gir ve bu başka şeyleri düşünerek seks hakkında düşünmene olanak verme. Bu, kısa sürede içinde sana çok kolay gelecektir.
    • Dikkatini başka yöne çekmesi için hemen yapacak bir şey bul. Örneğin sadece bir şey yapmadığın otobüs yolculukları sırasında seks düşünüyorsan yolculuğun sırasında ödevini yapmak, kitap okumak ya da bir arkadaşınla konuşmak gibi başka bir şey yapmak için özel çaba göster. Ya da örneğin derste, toplantıda ya da işte sıkıcı anlarda seks düşünmeye başlıyorsan not almaya başlayabilirsin. Kalemini hareket ettirerek zihninden geçen şeye değil o anki konuşmaya odaklanmak zorunda kalırsın.
    • Tartışma konularını aklında tut. Biriyle karşılaştığında seks düşünüp utanmadan duramıyorsan onu bir daha gördüğünde sormak istediğin üç belirli şey bul. Ayrıca çoğu insanı ilgilendiren çevrende o sıralarda olan şeyler, küresel olaylar, çevre veya hatta siyaset gibi daha düşündürücü konular da bulabilirsin.[3]
  6. 6
    Kendine söz ver. İş veya okul gibi diğer günlük etkinliklerine odaklanmanı engellememesi için cinsel düşüncelerini azaltmak için minimum bir hedef belirle ve buna bağlı kal.
    • Sözünü hatırlatması için cinsel düşüncelerinde kaybolma dürtülerine karşı güçlü olmanı hatırlatacak bir takı tak ya da bileğine basit bir ip bağla.
    • Birine hedefinden bahset. Güvenilir bir arkadaşına ya da ailenden birine hedefinden bahsetmen sorumlu kalmanı sağlayabilir. Ondan düzenli olarak sorun yaşayıp yaşamadığını kontrol etmesini ve gerekirse sana yardım etmesini ya da tavsiye vermesini iste.
    • Kendini sözünü tuttuğun için ödüllendir. Bu çok doğrudan olmalıdır. Kendini sevdiğin bir tatlıyla, alışverişle ya da sevdiğin başka bir şeyle ödüllendirebilirsin.
  7. 7
    Kendini çok zorlama. Seks hakkında düşünmek ergenlik ve yetişkinliğin büyük bir parçasıdır ve kendini bu konuda suçlu hissetmen gerekmez. Cinsel düşüncelerin tek sorun hâline gelme yolu istediğin şeye odaklanamama durumudur. Bunun her zaman zor olmayacağını ve şu anki dürtülerin geçeceğini unutma.[4]

Kısım 2 / 5:
Kendini Meşgul Tutmak

  1. 1
    Belirli planlar yap. Önceden planlar yaparak programındaki boş zamanları doldur. Herkesin dinlenmeye ihtiyacı vardır ancak saatlerce zamanının olması aklını çelip çok fazla seks düşünmene yol açabilir. Daha iyiye gitmek için gününü olaylar ve etkinliklerle dolu olacak şekilde planla. Günün sonunda düşünmek ve dinlenmek için biraz zaman bırak ama bu zaman sıkılmana ve düşüncelerinin seks düşünmeye kaymasına sebep olacak kadar uzun olmasın.
  2. 2
    Yaratıcı ol. Cinsel dürtünü yaratıcı enerjiye çevir. Genellikle seks düşünerek geçirdiğin zamanı alıp bunu yaratıcı bir hobiye ayır. Bu, gerçekten sevdiğin bir şey olursa zihnini dolu ve meşgul tutarak sana duygusal boşalma ve tatmin duygusu için alternatif bir yol sunabilir.
    • Yazmak (günlük yazmak dâhil).
    • Şarkı söylemek ya da bir müzik aleti çalmak.
    • Resim, çizim ya da heykel yapmak.
    • Örgü örmek ya da dikiş dikmek.
  3. 3
    Bir kitap ya da film seç. Sürükleyici bir kitabın ya da filmin içinde kaybolmak eğlencelidir ancak özellikle kısa vadede cinsel düşüncelerden kaçınmanın kolay ve düşük enerji gerektiren bir yolu da olabilir.
    • Aklına seks getirmeyen bir film bul ve şehvetli aşk romanlarından ya da seksi resimlerden uzak dur.
    • Çoğu animasyon, aksiyon, macera, gerilim ya da gizem filmleriyle kitapları burada işine yarayabilir.
  4. 4
    Bir gösteriye ya da sergiye git. Bu, zihnini başka şeylerle doldurur ve çok eğlenceli olabilir. Arkadaşlarınla gitmen daha da iyi olur çünkü onlar kafanın daha fazla dağılmasını sağlayabilirler. Ayrıca sonrasında onlarla etkinlikle ve onu nasıl bulduğunla ilgili konuşabilirsin.
    • Konser, müzikal, oyun, konferans gibi canlı bir performansa katılmayı ya da okumayı düşün.
    • Ayrıca bir müzeye, yeni bir sergiye, akvaryuma ya da hayvanat bahçesine de gidebilirsin.

Kısım 3 / 5:
Sağlıklı Kalmak

  1. 1
    Yemeyi unutma. Cinsel düşünceler ya da tatminsizlik başka bir tatminsizlik türünden kaynaklanıyor olabilir: açlık. Bu nedenle öğünleri atlama. Günde üç defa sağlıklı yemekler yemeye çalış ve özellikle sıcak havada su içmeyi de unutma. Zihnini cinsel düşünceleri defedecek kadar keskin tutmak için kereviz, ıspanak, ceviz, ay çekirdeği ya da kabak çekirdeği, pancar ve hatta bitter çikolata gibi beyne faydalı yiyecekler yemeyi dene.[5]
  2. 2
    Egzersiz yap. Egzersiz yapmak tabii ki sağlıklıdır ancak cinsel düşünceleri azaltan birkaç belirli şey de yapar. Egzersiz yapmak sürükleyici ve kafa dağıtıcı olabilir ve yeterince fazla egzersiz yaparsan diğer dikkat dağıtıcı şeyler arka plana çekilme eğilimine girer.
    • Egzersiz doğal bir endorfin patlaması sağlar. Endorfin genel anlamda iyi hissetmeni sağlar ve depresyonu azaltır.[6] Seks sırasında oksitosin hormonu gibi kimyasalların yanı sıra endorfin de salgılanır.[7] Dolayısıyla egzersiz cinsel aktivite için iyi bir alternatif olabilir.
  3. 3
    Bir takım sporuna başla. Bireysel bir spor yaparken kendi düşüncelerinden uzaklaşma konusunda zorlanabilirsin. Takım sporlarında bu sorunu yaşama ihtimalin büyük ölçüde azalır çünkü bunlar sosyal etkinliklerdir.
    • Doğru spor türünü ve takımı seç. Tabii ki yine de takımındaki ya da ligindeki birini çekici buluyor olabilirsin ancak oynamanın faydalarının seks hakkındaki düşüncelerini kötüleştirme riskinden daha ağır basıp basmadığını tespit edebilmelisin. Örneğin, tek cinsiyetli bir takıma veya farklı bir lige katılmayı da deneyebilirsin.
  4. 4
    Dinlendirici bir uyku çek. Yorgun olduğunda odaklanma sorunu yaşayabilirsin. Uyku eksikliği uyanıklığını ve konsantrasyonunu azaltır ve ruh hâlini etkileyebilir.[8] Bu nedenle, aklının sekse kaymasını önlemede zorlanırsın ve yukarıdaki seks içermeyen düşünce uygulamalarını yapman da daha zor olur. Yatağının rahat olmasına, günde 8 saat derin uyku ya da REM uykusu uyumaya dikkat et.

Kısım 4 / 5:
Sağlıklı bir Seks Hayatı Oluşturmak

  1. 1
    Partnerinle iletişim kur. Bir ilişkin varsa iletişim sağlıklı bir seks hayatı oluşturmanın önemli bir parçasıdır. Düşüncelerini açıklaman da onların büyüyüp sana dert olmasını önlemenin iyi bir yoludur ve bu seks hayatını da iyileştirebilir.
    • Cinsel olarak aktif biriysen partnerinle ikinizi de tatmin edecek sağlıklı ve açık bir cinsel ilişki kurmanız için konuş. İletişimin sadece sözel olması da şart değildir. Partnerine notlar bırakabilirsin. Bir çift olarak düşüncelerini gösteren ve dile getiren bir kitap okuyabilir ya da film izleyebilirsiniz[9] ve partnerinle seksle ilgili konuşma konusunda isteksizsen iletişimin kendi başına tahrik edici olduğunu da unutma.[10]
    • Cinsel olarak aktif biri değilsen iletişim kurman yine aynı derecede önemlidir. Cinsel olarak aktif olmadığın hâlde seks hakkında istediğinden daha fazla düşünüyorsan bu cinsel hayatında eksik ya da üzücü bir şey olduğu için olabilir mi? Partnerinle açık ve doğru bir şekilde konuş. Sen de beklentilerinin partnerininkilerle aynı doğrultuda olduğundan emin olmak istersin. Örneğin, partnerinin seks yapmaya başlayıp başlamak istemediğini ve istiyorsa ne zaman istediğini bilmelisin, o da senin ne zaman seks yapmak istediğini bilmeli.
  2. 2
    Seksi romantik anlamda düşün. Bir ilişkin varsa cinsel dürtünü partnerine karşı sevgi dolu ve önemseyen bir tavırla yaklaşmak için kullan. Katı bir biçimde cinsel olmak yerine romantik ol. Bu şekilde birbirinizle paylaştığınız bir duygusal yakınlık oluşturabilirsin.
  3. 3
    Mastürbasyona karşı sağlıklı tavırlar ve uygulamalar edin. Özellikle cinsel dürtülerini ve düşüncelerini kontrol altında tutmana yardımcı oluyorsa mastürbasyon hakkında kendini suçlu hissetmeni gerektirecek bir şey yoktur. Bundan uzak durman dürtülerinin daha da kötüleşmesine sebep olabilir. Sürekli cinsellik yaşayabileceğin bir partner bulmayı düşünüyorsan düzenli olarak biriyle çıkabilirsin ancak kendini de kısmen cinsel anlamda tatmin edebilirsin. Bu, zihninin özgür kalıp daha önemli şeylere odaklanmasını sağlayabilir. Bununla birlikte mastürbasyonun yeni bir bağımlılık hâline gelmemesine dikkat et.
  4. 4
    Her şeyin seks olmadığını unutma. Çok düşündüğün ya da takıntı hâline getirdiğin her konu çok önemli gibi görünebilir, seks önemli ve her yerde olan bir şey olsa da hayat tamamen seks ve cinsel arzulardan ibaret değildir. Sen karmaşık, çok yönlü bir insansın. Bu nedenle çeşitli düşüncelerine, ilgi alanlarına ve yeteneklerine saygı göster.

Kısım 5 / 5:
Dış Yardım Almak

  1. 1
    Ailenden güvendiğin biriyle konuş. Ergenlik dönemine girdiğinde anne ve baban sana çok yaşlı gibi görünse de onlar da daha önce senin yaşadıklarını yaşadılar. Eğer bir ergensen kendini rahat hissettiğin bir ebeveyninle konuşman sorununu çözemese bile en azından daha rahat ve normal hissetmeni sağlayabilir. Seks hakkında düşünmek ergenlerin yaşadığı genel bir sorundur ve bununla ilgili konuşmak faydalı olabilir.
    • Ailenden başka biriyle konuş. Anne ve babanla konuşmak istemiyorsan kendinden büyük olan kardeşinle ya da kuzeninle konuşmayı düşün. Onlar yaşça sana daha yakın olduğu için daha fazla bağ kurabilirsiniz.
  2. 2
    Güvendiğin bir arkadaşına sorunundan bahset. Bu, kulağa ne kadar korkunç gelse de en kuvvetli ve en etkili yaklaşımlardan biridir. Yargılayıcı olmayan ve hedefini anlayıp takdir edecek birini tanıyacak kadar şanslıysan onunla bu konuda nasıl olduğunla ilgili konuş. İstemediğin şekilde davranmaya ya da düşünmeye mecbur hissettiğinde açık bir konuşma yapman, devamlı destekte güven verici bir kaynak olabilir.
  3. 3
    Bir din adamı ya da danışmanla konuş. Cinsel dürtülerle belirli bir inanca bağlılığının bir parçası olarak mücadele ediyorsan dinî bir liderden yardım iste. Bu genel bir sorundur ve bundan söz açma konusunda utanmamalısın. Daha önce bunu ve daha da fazlasını duymuşlardır ve zorluklarını doğru bakış açısıyla görmene yardımcı olabilirler.
  4. 4
    Bir terapiste ya da rehberlik danışmanına danış. Psikologlar, psikiyatristler, sosyal çalışma görevlileri veya diğer terapistler bunlardan sayılabilir.
    • Tabii ki bazı uzmanlar ücret ister ancak sosyal güvencenin bu görüşmelerin hepsini ya da bir kısmını karşılayıp karşılamadığına bak. Bir öğrenciysen ya da kapsamlı iş yeri avantajlarına sahipsen bir uzmana çok az bir ücret karşılığında veya ücretsiz olarak danışabilirsin. Para ödesen de ödemesen de görüşmen ve belli endişelerin gizli tutulur ve terapistin sana gizlilik konusundan daha detaylı bahsedebilir. Cinsellikle ilgili ya da değil herhangi bir takıntılı düşünceyi ele almayı bilmen ve bununla nasıl başa çıkabileceğini öğrenmen, yardımcı olabilecekleri şeylerdir.
    • Günümüzde terapistlerle konuşmak çok daha az damgalayıcı bir hâle gelmiştir ve kimlerin düzenli olarak bir uzmanla görüştüğünü bilsen çok şaşırırdın. Bu nedenle, biriyle görüşmek için sosyal sebeplerin seni tereddüte sokmasına izin verme.
    • Bunaltıcı düşüncelerinin bir tür cinsel bağımlılık olduğundan şüpheleniyorsan lisanslı bir cinsellik terapistinden yardım al ve bu belirtileri de tedavi et. Takıntının yıkıcı ya da tehlikeli bir davranışa dönüşmesine izin verme.

İpuçları

  • Kendini cinsel düşüncelerin için üzme. Herkesin seks düşündüğünü unutma. Önemli olan şey seks gibi saçma bir şeyin seni rahatsız etmesine izin vermeden günlük hayatına devam edebileceğindir.
  • Bir kadınsan hormonlu doğum kontrolü libidonu artırma yan etkisi yapabilir. Doktoruna daha az androjenik bir formüle geçip geçemeyeceğini sor (androjenler, her iki cinsiyetten insanda libidoyu artıran testosteron ile ilişkilidir).
  • Meditasyon yap.
  • Eğer faydası dokunacaksa kendini dua ettiğin yerde hayal et.

Uyarılar

  • Çok ciddi durumlarda seks takıntısı terapi ve ilaçla kontrol altına alınabilir. Muhtemelen düşündüğün kadar fazla seks düşünmüyor olsan da düşüncelerinin tamamıyla kontrol dışı olduğunu düşünüyorsan doktorunla konuş.

Bununla İlgili wikiHow'lar

Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Bir Kadın Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Kadın Nasıl Baştan Çıkarılır?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Kadın Nasıl Hamile BırakılırBir Kadın Nasıl Hamile Bırakılır?
Seni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl BırakılırSeni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl Bırakılır?
Kendi Erotik Fotoğrafların Nasıl ÇekilirKendi Erotik Fotoğrafların Nasıl Çekilir?

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 123 kişi çalıştı. Bu makale 7.705 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 7.705 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?