Sıcak Havada Ödem Oluşması Nasıl Önlenir?

Bu Makalede:Günlük Rutinini DüzeltmekYediğine, İçtiğine Dikkat EtmekÖdemi Azaltmak

Yazın hava aşırı sıcak olduğunda insan vücudunda sıklıkla ödem oluşur. Bunun nedeni, vücudun dokulardaki sıvıyı atma konusunda daha az verimli hâle gelmesidir. Bu ödem çoğunlukla ayaklarda ve bileklerde yoğunlaşır. Diğer zamanlarda, eklemlerin tutulabilir ya da hızla kilo aldığını fark edebilirsin. Neyse ki ödem oluşmasını en aza indirmeye yardımcı olan önleyici eylemler vardır.

1
Günlük Rutinini Düzeltmek

  1. 1
    Aktif kal. Egzersizlerin faydasını görmek için sıcakta enerjik egzersizler yapmak zorunda değilsin. Yürümek, ödemi önlemek için harika bir yoldur çünkü kan akışını sağlamak için yeterli kardiyo yapmana imkân verir. Kan akışının sürekli olması, vücudunun ödem yapmasını önleyen şeydir. Günde 30 dakika yürümek, ödemi önlemek için iyi bir başlangıçtır.
    • Zaten düzenli egzersiz yapıyorsan yapmakta olduğun şeye devam et. Tutarlılık, vücudunun düzenli çalışmaya devam etmesinde anahtar rol oynar.
    • Uzun bir süre bir yerde bulunmak zorundaysan ayağa kalkıp hareket etmeyi ihmal etme. Uzun süre oturmaktan ya da hareket etmeden ayakta durmaktan kaçın çünkü bu, ayaklarında ödem oluşmasına neden olur.
  2. 2
    Dolaşımı iyileştiren giysiler giy. Sıcakta pamuklu giysilerden uzak dur. Pamuk, nemi tutar ve daha çok sıcaklamana yol açmaktan başka bir işe yaramaz. Damarlarının düzgün bir şekilde dolaşımı sağlamasına yardım etmek için tayt ya da dolaşım kolluğu giy.[1]
    • Etiketinde, Celliant fiberi kullandığı belirtilen kıyafetleri tercih et. Reebok, Adidas ve Saucony bu maddeyi sıklıkla kullanan popüler markalardır. Bu, geri dönüştürülmüş enerjiyi tekrar vücuda kazandırarak kan dolaşımını ve kandaki oksijen seviyesini arttıran bir liftir.[2]
    • Daha profesyonel bir görüntü için kan akışını iyileştiren dolaşım taytı satın alabilirsin. Erkekler, kollarına oturan dolaşım kolluğu alabilir ve bunları gömleklerinin altına giyebilirler.
  3. 3
    İçeride kal. Eğer mümkünse gün boyunca, özellikle de öğleden sonra dışarıya çıkma. Öğleden sonra, günün normalde en sıcak zamanıdır ve yaşadığın yere bağlı olarak hava akşam da serinlemeyebilir. Dışarıdaki aktivitelerini sabahları yap.

2
Yediğine, İçtiğine Dikkat Etmek

  1. 1
    Susuz kalma. Yeterince sıvı alan bir vücudun su tutması daha düşük bir ihtimaldir. Her gün en az 850 ml ila 1,5 litre su iç. Hücrelerinin zararlı maddeleri dışarı atmasına yardımcı olur. Egzersiz yapacaksan ya da hamileysen her gün bu miktardan daha fazla içmelisin.[3]
  2. 2
    Vücudunu susuz bırakan içeceklerden uzak dur. Çok miktarda kafein içeren içecekler, vücudu susuz bırakır ve ödemi teşvik eder. Kahve ve çaydan uzak dur. Aromalı bir şeyler arıyorsan, kahve ve çayın yerine, içine meyve atılmış su içebilirsin.
  3. 3
    İyi beslen. Sıvı düzeyini korumanın yanı sıra, iyi beslenmek çok önemlidir. Birkaç değişiklik yapmak, vücuttaki ödem açısından büyük bir fark yaratabilir.
    • Yeterince B6, B5 ve kalsiyum al. Bunları esmer pirinçten ve taze meyvelerden alabilirsin.
    • İşlenmiş gıdalardan uzak dur. Donmuş yemekler ve konserve yiyecekler çok tuz içerir. Bunların yerine taze yiyecekler satın al. İşlenmiş gıdalar alman gerekiyorsa senin için en iyi olanı bulmak için markaları karşılaştır.
  4. 4
    Az tuzlu bir beslenme (bir tatlı kaşığından daha az) çok önemlidir. Bu, sıcağın neden olduğu ödemi azaltmaya yardım eder. Tuz, ödemi teşvik eder. Patates cipsi ya da tuzlu yer fıstığı gibi yiyeceklerden uzak dur. Yemek yapıyorsan pişirdiğin yemeğe tuz koyma ve masadaki yemeğine tuz dökme.

3
Ödemi Azaltmak

  1. 1
    Şiş kol ya da bacaklarını yükseğe kaldır. Bacakların şişse sırt üstü yatıp bacaklarını başından yükseğe koyabilirsin. Bu, ödemi azaltmaya yardım eder. Eğer ödem her yerinde eşit derecede kötüyse bu şekilde uyumayı dene.
  2. 2
    Şiş kol ya da bacaklarına masaj yap. Kendine acı vermeden ödem olduğunu fark ettiğin yere masaj yap. Kaslarındaki sıvı birikimini azaltmak için sertçe ovuştur.[4]
  3. 3
    Gün boyu esneme hareketi yap. Uzun bir süre aynı pozisyonda oturduğunu ya da ayakta durduğunu fark edersen esnemek için biraz zaman ayır. Saatte bir, esnemek için sadece 2-5 dakika ayır. Ayak bileğini döndürmek, dört başlı kası (kuadriseps) ve baldır kaslarını esnetmek, çok fazla hareket yapmadan kan akışını sağlamanın harika bir yoludur. Bu esneme hareketlerini sessizce çalışma masanda otururken ya da ayakta da yapabilirsin, böylece hayatının günlük akışını kesintiye uğratmaz.
    • Ellerin ve ayakların şişmiş gibi geliyorsa omuz ve sırt esnetme hareketlerine ağırlık ver.

Uyarılar

  • Ödemin geçmezse ve bu değişikliklerin hiçbirisinin faydası olmazsa bir doktora başvur.
  • Güne, bir şey yemeden önce yarım litre su içerek başla.

Makale Bilgisi

Kategoriler: Sağlık | Spor ve Fitness

Diğer dillerde:

English: Prevent Swelling in Hot Weather, Español: prevenir la hinchazón por el calor, Italiano: Prevenire il Gonfiore Dovuto al Caldo, Português: Prevenir Inchaços no Calor, Русский: предотвратить появление отека в теплую погоду, Deutsch: Schwellungen durch Hitze vermeiden, Français: éviter de gonfler par temps chaud, Bahasa Indonesia: Mencegah Pembengkakan di Cuaca Panas, 日本語: 暑い時期のむくみを防ぐ, 中文: 在炎热的季节预防水肿, हिन्दी: गरम मौसम में सूजन को रोकें, Nederlands: Zwelling door heet weer voorkomen, العربية: الحد من تورم الجسم في الطقس الحار, 한국어: 더운 날씨에 부기 방지하는 법, ไทย: ป้องกันอาการบวมจากอากาศร้อน, Tiếng Việt: Ngăn ngừa sưng phù trong thời tiết nóng

Bu sayfaya 89 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?