Rüya sırasında uçmak, uyanık bir yaşamda kopyalanması zor bir özgürlük, ağırlıksızlık ve güç duygusu taşır. Rüyalarında uçmak sana imkânsızı yapma hissi verebilir ve bilinçli rüya sanatında biraz pratik yaparak, rüyalarında istediğin zaman uçmayı öğrenebilirsin.

Kısım 1 / 4:
Parwiz Khan Tavsiyesi

  1. 1
    Uçmayı gözünde canlandır. Kendini uçuş görüntüleriyle çevrele. Süper kahraman tarzı uçuş, uçan kuşlar ve cihazlarla uçan insanlar gibi farklı uçuş türlerinin filmlerini izle. Havadan görünüm fotoğraflarına bak ve tasvir edilen sahnelerin üzerinde uçtuğunu hayal et. Uzayın görüntülerine bak ve bu boşlukta zahmetsizce uçtuğunu hayal etmeye çalış.
    • Gözlerini kapat ve kendini aşağıdaki manzaranın üzerinde süzülürken hayal etmeye çalış.
    • Uçuşla ilgili hisleri hayal etmek için her gün birkaç dakikanı ayır. Bir trambolinde zıpladığını, bir lunapark treninde hızla yukarı doğru gittiğini ve bir dalış tahtasından atladığını hayal et.
    • Karakterinin uçabileceği video oyunları oyna. Video oyunları oynamak, bilinçli rüyalar görmene yardımcı olabilir ve olmasa bile, görseller sana uçuşlu rüyaların için fikirler verecektir.[1]
  2. 2
    Rüyalarını bir günlüğe yaz. Rüyalarını hatırlamak, onlar hakkında bir farkındalık oluşturmana yardımcı olacak ve bu da onları kontrol etmene yardımcı olacaktır. Bir rüyadan uyanır uyanmaz onu hatırlamak ve yazmak için birkaç dakika harca. Günlüğünü birkaç günde bir oku ve tekrarlanan konuları not al.[2]
    • Uçmayı gözünde canlandırırken rüyanda en sık gördüğün sahnelerin üzerinden uçmayı canlandırmaya çalış.
    • Rüyalarında çok gördüğün bir pozisyonda başla ve havada süzüldüğünü veya havaya sıçradığını hayal et.
  3. 3
    Rüya görüp görmediğini kontrol et. Gün boyunca, her aklına geldiğinde gerçekten uyanık olup olmadığına bak. Zaten uyanık olduğundan emin olabilirsin ama kontrolü uyanıkken uygulamak, bunu rüyalarında gerçekleştirmene yardımcı olacaktır. Sadece rüya gördüğünden eminsen bir rüyada tamamen bilinçli olabilirsin. Süzülmeye veya uçmaya çalışarak kontrol et.[3] [4]
    • Bir dakika içinde iki kez saate bakmak da bir diğer kontrol olabilir. Rüyalarda nadiren iki kez aynı saati görürsün.[5]
    • Henüz süzülmeyi başaramadıysan parmaklarını bir yastığın içinden geçirmek gibi fiziksel olarak imkânsız başka bir şey yapıp yapamayacağını kontrol et.
    Reklam

Kısım 2 / 4:
Bir Hedefle Uyumak

  1. 1
    Bir hedef belirle. Gözde canlandırma, rüyaları hatırlama ve gerçekliği kontrol etme pratiği yaptıktan sonra belirli bir uçuş türüne odaklanmaya başlayabilirsin. Daha önce rüyalarında uçtuysan bu şekilde uçmayı kopyalamayı deneyebilirsin. Kartal gibi mi uçtun? Baloncuk gibi mi süzüldün? Havada mı yüzdün? Nasıl ve nerede uçacağını hayal et.
    • Hedefin için bir zaman çizelgesi belirleme. İlk bilinçli rüyanı görmek birkaç günden birkaç aya kadar sürebilir. Denemeye başladığında sakin bir şekilde ilerle ve her seferinde bir yöntemi dene.[6]
  2. 2
    Uyumadan önce hedefini belirt. Amacın uykunda süzülmek, uçmak veya yükselmekse yatağa girdikten sonra bunu kendi kendine tekrarla. "Rüyamda uçacağım." veya "Rüya gördüğümde bunu fark edeceğim, fark ettiğimde uçacağım." de. Sakince ve kesin bir şekilde hedefini içinden söyle. Gözde canlandırma ile değişimli uygula.[7]
  3. 3
    İstediğin rüyayı hayal et. Uykuya daldığını ve bir rüya gördüğünü hayal et. Belki gerçekliği kontrol ederek veya önünde tuhaf bir şey olduğunu görerek rüya gördüğünü anladığını hayal et. Sonra kendini uçarken hayal et ve göreceğin bütün detayları gözünde canlandır.[8]
    • Bilinçli uçuş rüyalarını hayal etmekle hedefini söylemek arasında gidip gelmeyi dene.
    • Bunu yaparken uyuyakalırsan bilinçli bir rüya görme şansını artırabilirsin.
    Reklam

Kısım 3 / 4:
Bilinçli Rüyada Uçmak

  1. 1
    Rüya gördüğünü anla. Rüya tuhaflığı belirtileri için etrafına bak. Saatine bakmak veya uçmaya çalışmak gibi bir gerçeklik kontrolü yap. Rüya mı görüyorsum? Gerçeklik kontrolün başarısız olursa kendine rüya gördüğünü söyle. Fazla heyecanlanma; yoksa uyanabilirsin. [9]
    • Rüyada ilk birkaç bilinçli hâle gelişinde çabuk uyanabilirsin. Yüzmek veya evet, uçmak gibi rüyadaki eylemlere odaklanarak rüyada kalmayı dene.
  2. 2
    Rüyada farkındalığını artır. Nerede olduğunu fark et ve oradan geçmeyi dene. Aktif bir şey yapmak, bilinci artırmanın iyi bir yoludur çünkü fiziksel hisleri fark edersin. Manzara ile etkileşim kurmayı dene. Bisiklete bin, koş ve bir şeyleri koklamayı, dokunmayı ve hareket ettirmeyi dene.[10]
  3. 3
    Süzülme pratiği yap. Havaya atla ve süzülüp süzülmediğine bak. Bir şeylerden atlamayı ve uçmayı deneyebilirsin. Süzülebildiğinde sola, sağa gitmeyi ve farklı duruşlarda hareket etmeyi dene. İşin püf noktası işe yaramasını beklemektir. İlk birkaç bilinçli rüyanda uçma "yeteneğine" inanmakta güçlük çekebilirsin.[11]
    • Hatta biraz süzülebilir ve sonra inebilirsin. Tamamen bilinçli olmadığında bu güven krizi alışılmadık bir durum değildir.
    • Kendine bunun bir rüya olduğunu ve senin rüyan olduğu için uçabileceğini hatırlat.
    • Bilinçli kalma çabası seni uyandırırsa cesaretin kırılmasın. İlk bilinçli rüya, gelecekteki uçuşların harika bir işaretidir.
  4. 4
    Uç. Tamamen bilinçli olduğunda (rüya gördüğünden, manzarayla etkileşime girebildiğinden, uçabileceğini bildiğinden emin olduğunda), istediğin gibi uçabilmelisin. Yerden gökyüzüne doğru kendini it veya koşarak başla. Bir odadaysan odanın içinde uç ve sonra pencereden çık. Hırslı hissediyorsan uzay boşluğunu dene.[12]
    • Ağaçlar veya elektrik hatları gibi tekrarlanan engellerle karşılaşabilirsin. Her karşılaştığında onların etrafında gezinme alıştırması yap veya sadece onların arasından geç.[13]
    • Düşmeye başlarsan kendine rüyanda uçabileceğini hatırlat.
    • Unutma, uyanabilirsin ama incinemezsin. Bu bir rüya.
  5. 5
    Rüyada kal. Bilinçli kalmak için uçuşuna ve manzaraya odaklan. Aklın başka bir şeye kayarsa rüyan da kayar. Gözünü altındaki topraktan, denizden veya etrafındaki yıldızlardan ayırma. Uçmakla ilgili yapabileceğin her şeyi fark etmek için kendini zorlamaya çalış: Nasıl hissettiriyor, sıcaklık nedir, manzara ne renk, bir bulutun içinden uçmak nasıl hissettiriyor?[14]
    Reklam

Kısım 4 / 4:
Doğrudan Görülen Bilinçli Rüyada (WILD) Uçmak

  1. 1
    Doğrudan bir rüyaya dalmayı öğren. Eğer bilinçli rüya gördüysen, rüyalarını hatırlamakta iyiysen ve gerçekliği kontrol etmeye alışkınsan doğrudan görülen bilinçli rüyalar (WILD) adı verilen daha nadir bir bilinçli rüya görebilirsin. Bu, doğrudan bilinçli bir rüyaya girme niyetiyle uyuduğun zamandır. Bu tür bir rüyaya girerken uykuya dalma sürecinin farkında olacak kadar rahat ve dikkatli olmaya çalışırsın.
    • Uçmak tüm bilinçli rüyalarda tipiktir ama genellikle beden dışı deneyimlerle karşılaştırılan doğrudan görülen bilinçli rüyalarda daha da tipiktir.[15]
  2. 2
    Erken uyan ve biraz kestir. Seni normal uyanma saatinden 90 dakika önce uyandıracak bir alarm kur. Normal saatinde yat ve alarmın çaldığında kalk. Bir rüya gördüysen yaz. 90 dakika daha uyanık kal, sonra yatağına geri dön. Dilersen bu süre zarfında rüya günlüğünü okuyabilir veya bilinçli rüya görmeyle ilgili diğer metinleri okuyabilirsin.[16]
    • Yatakta rahat bir pozisyonda uzan ve derin, yavaş nefeslerle kendini rahatlat.[17]
    • Hedefini tekrarla. "Bir rüyanın içine gireceğim." de veya benzer bir şey söyle.
    • Kısa zaman önce gördüğün bir rüyayı hayal et. Bir rüyadan uyandıysan ona geri dönmeyi dene.
    • Bu tür sabah kestirmeleri doğrudan görülen bilinçli rüyalar (WILD) için en güvenilir tetikleyicidir.
  3. 3
    Uykuya daldığını hisset. Uykuya dalma sürecinin her aşamasına dikkat et ama acele etmeye veya onu kontrol etmeye çalışma. Gözlerini hafifçe kapalı tut. Görünebilecek tüm görüntüleri izle ve mümkünse onlarla oyna. Uzuvlarının ağırlaştığını ve kalbinin yavaşladığını hisset.[18]
  4. 4
    Uyku felcinden uç. Uyku felci, vücudun uykuya dalmaya başladığında meydana gelir ve kendi yatağında uyanmış ama hareket edemiyormuş gibi hissetmene neden olur. Bu olduğunda korkmamak için uyku felcinin ilk belirtilerini fark et. Uyku felci rahatsız edici olabilir ama doğru kullanıldığında aslında bilinçli rüyalar için yararlı bir başlangıç noktasıdır.
    • Uyku felci sırasında odanda korkunç bir varlık hayal edebilirsin. Kendine rüya gördüğünü hatırlat ve onu uzaklaştır.[19]
    • Uyku felcinden çıkmak istiyorsan el ve ayak parmaklarını ısrarla hareket ettir.[20]
    • Vücudundan dışarı süzül. Uyku felcinden bir doğrudan görülen bilinçli rüyaya (WILD) girersen kendi odanda uçabilirsin.
  5. 5
    Hemen uç. Sadece göz kapaklarının üzerinden geçen görüntüleri izleyerek bile doğrudan görülen bilinçli rüyaya (WILD) girebilirsin. Orada yatarken, zihninin hayaller yaratmasını izlerken detayları aramaya başla. Bir manzara görürsen kendini onun ortasına koy. Uçmaya veya yürümeye başla, eşyalara dokun ve kendine rüya gördüğünü söyle.[21]
    • Uyanmaya başlarsan kendine uçmaya devam edebileceğini söyle. Bu senin rüyan.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Bitkisel Yöntemlerle Penis Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

wikiHow

2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?

wikiHow

Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?

wikiHow

Test Kullanmadan Hamile Olduğun Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Kasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Regl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?

wikiHow

İdrar Yolu Enfeksiyonu Nasıl Geçer?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar; :
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 260 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam