Nasırdan Nasıl Kurtulunur?

Ortak yazar: Marsha Durkin, RN

Bu Makalede:Standart Tedavi Seçeneklerini KullanmakEv Çözümlerini DenemekÖzel Ayakkabılar ve Ayak Ürünleri Kullanmak8 Referans

Nasır, genellikle avuçlarındaki ya da ayak tabanlarındaki kalın, sertleşmiş deridir. Nasır, cildin bir bölgesinde aşırı baskı ya da sürtünme sonucunda, örneğin çok sıkan bir ayakkabı giydiğinde oluşur. Vücudun, nasırları koruyucu bir tedbir olarak oluşturur. Nasırlar, düpedüz sinir bozucu olmalarının yanı sıra rahatsızlığa ve ıstıraba neden olabilir. Neyse ki nasırlardan kurtulmak için yapabileceğin bazı şeyler var. Ancak, nasırın nasıl oluştuğundan emin değilsen ya da diyabet hastasıysan önce doktoruna danışmalısın.

1
Standart Tedavi Seçeneklerini Kullanmak

  1. 1
    Ellerini, ayaklarını ya da dirseklerini ılık/sıcak suda on dakika beklet. Derin yumuşamaya başlayacaktır. Gerekli değil ama istersen suya Epsom tuzu, banyo yağları, hatta çay bile ekleyebilirsin.[1]
    • Nasırların sertse 1 su bardağı elma sirkesi ekle. (Uyarı: Diyabet hastasıysan ya da kan dolaşımın zayıfsa sirke ekleme.)
  2. 2
    Ponza taşı ya da ayak törpüsü kullanarak nasırlarını ovala. Ponza taşını ya da ayak törpüsünü mutlaka belirli aralıklarla temizle. Ayaklarını/ellerini aşırı derecede ovalama. 5 dakika yeterli bir süre. Nasırı yaklaşık bir aylık sürede yavaş yavaş sökmen iyi olur. Birkaç cilt katmanını söktükten sonra acı hissetmeye başlarsan dur.
    • Diyabet hastasıysan ponza taşı kullanma.[2]
  3. 3
    Ayaklarını/ellerini yıka. Nasırlarını ovalamak için bir bez kullan.[3] Ölü derinin tamamını yok ettiğinden emin ol.
  4. 4
    Hafifçe dokunarak kurula ve ayaklarına/ellerine losyon sür. Ekstra nem için yoğun bir ayak ya da el losyonu kullan.[4] İçinde üre olan losyonlar özellikle iyidir.
    • Yatmak üzereysen, nemi ve losyonu orada tutmak için çorap giy ya da eldiven tak.
    • Aynı işlemi her haftanın sonunda tekrarla.
  5. 5
    Ellerinin/Ayaklarının yumuşaklığını koru. Duş aldıktan sonra nasırlı bölgeye yeniden losyon sür. En iyi sonuçlar için daha yoğun bir krem kullan.

2
Ev Çözümlerini Denemek

  1. 1
    Nasırlarını yumuşatmak için aspirin kullan. Beş ya da altı tablet aspirini ez ve yarım tatlı kaşığı (3 gram) limon suyu ve suyla karıştır. Ortaya çıkan macunu etkilenen bölgeye sür, sonra da ılık bir havluya sarıp naylon poşetle ört. Yaklaşık on dakika beklettikten sonra poşetle havluyu aç. Nasırları ponza taşıyla kazıyarak çıkar.
    • Yine, diyabet hastasıysan bu tedaviyi deneme. Bir de aspirin alerjin varsa bu yöntemi kullanma.
  2. 2
    Karbonat dene. Nasırları tedavi etmenin en iyi yolu, ılık suda bekletmektir. Bu, ölü deriyi yumuşatır ve iyileşmeye yardımcı olur. Ilık suyla dolu bir leğenin içine 3 tatlı kaşığı kabartma tozu ekle ve nasırlı bölgeyi suya sok. Karbonatın pH değeri 9’dur; bu yüzden alkalidir ve cilt bariyerini aşabilir.[5]
    • Ya da nasırlara 3 ölçek karbonatla 1 ölçek sudan oluşan macunla masaj yap.[6]
  3. 3
    Suyun içine papatya çayı koy. Ayaklarını seyreltilmiş papatya çayına koymak rahatlatıcı olabilir ve geçici olarak ayaklarının pH değerini değiştirip terli ayakların kurumasına yardımcı olur. Çay, ayaklarında leke bırakacaktır ama lekeler sabun ve suyla kolayca çıkarılabilir.[6]
  4. 4
    Mısır nişastasından faydalan. Ayak parmaklarının arasına mısır nişastası serp, böylece o bölge kuru kalır ve cildinin çatlaması önlenir. Nem, nasırların ıstırap vermesine neden olabilir ve mantar enfeksiyonlarını kolaylaştırabilir. [6]
    • Bu daha ziyade önleyicidir ve rahatsızlık hissini gidermek için kullanılmalıdır.
  5. 5
    Sirke kullanabilirsin. Bir parça pamuğu sirkeye batır ve nasırına bağla. Sirkeli pamuğu gece boyunca orada bırak. Sabah, o bölgeyi ponza taşıyla ovala.[6]
    • Pamuğu yalnızca nasıra bağladığından emin ol. Nasırın etrafındaki gayet iyi durumda olan deriyi yeri tahriş etmek istemezsin.
  6. 6
    Ananas kullan. Ananas kabuğunda, nasırları yumuşatmaya ve deriden ayırmaya yardımcı olan bazı enzimler bulunur. Bir parça taze ananası etkilenen bölgeye koy ve bir parça temiz bezle bağla. Bunu bir hafta boyunca her gün yap. Nasırlarına ananas suyu da sürebilirsin.[7]

3
Özel Ayakkabılar ve Ayak Ürünleri Kullanmak

  1. 1
    Ayakkabını değiştir. Nasırların en yaygın nedenlerinden biri, yanlış ayakkabı giyilmesidir. Eğer ayakkabın ayağına uymuyorsa, büyük ihtimalle nasır oluşacaktır. O yüzden, gidip ayağına tam olarak oturan bir ayakkabı bul. Ayakkabıların, ayaklarını sarmalı (ama acıtmamalı), ayaklarının genişliğine uygun olmalı ve ayak parmaklarını kolayca hareket ettirebilmelisin.[8]
    • Topuklu ayakkabılardan mümkün olduğunca kaçın; topuklu ayakkabılar tüm ağırlığı ayak parmaklarının köküne verir, yani nasırlara davetiye çıkarır. Her mümkün olduğunda düz ayakkabı giy; hem böylesi daha rahattır.[9]
    • Ellerinde nasır varsa, ellerine rahatça oturan, takviyeli eldivenler giymek rahatlatır ve nasır oluşması problemini hafifletir. Eldivenlerin eline iyi uyduğundan emin ol; çok bol eldivenler ters tepecek ve meydana getirdikleri sürekli sürtünme yüzünden cildini daha çok tahriş edecektir.[6]
  2. 2
    Ayakkabılarına taban koy. Nasırlar yaygın bir sorundur; dolayısıyla bazı şirketler, nasırları önlemek için ayakkabı içine yerleştirilen ürünler tasarlamaya başladı.[10] Bunlardan birçoğu yumuşak materyallerden yapılıyor ve şerit ya da yama biçiminde ayakkabının içine kolayca yerleştirilebiliyor.[9]
  3. 3
    İlaçlı çözümleri ve tabanları araştır. Sorunu hafifletecek ilaçları bulmak için illa doktora gitmen gerekmez; tabanlar, plasterler ve diğer ilaçlar reçetesiz olarak gayet kolayca bulunur. Öte yandan, çoğunun aktif içeriklerinden biri salisilik asittir – ve bu halihazırda uğraştığın şeyden daha sinir bozucu (ya da daha ciddi) olabilecek tahrişlere ya da enfeksiyona neden olabilir. Aşağıdaki durumlardan birine uyuyorsan, bunlardan uzak durmak en iyisidir:[11]
    • Diyabetin varsa
    • Dolaşım sorunlarından ya da nörolojik hasardan dolayı ayaklarında his kaybı varsa
    • Gözlerin iyi görmüyorsa, eğilemiyorsan ve ürünü doğru düzgün kullanamıyorsan

İpuçları

  • En kötü ihtimalle şişe suyu kullan.
  • En iyisi, kullandığın suyun içinde cildini kurutacak çok miktarda klor ya da başka kimyasallar olmadığından emin olmak.
  • Diyabetiksen, nasırlarınla uğraşırken ekstra özen göster. Deri yaralanmaları –küçük olanlar bile– yavaş iyileşen yaralara ve enfeksiyona yol açabilir.
  • Nasırlarını vazelinle ov ve etkilenen bölgeye 5 dakika masaj yap. 5 dakika sonra, burayı nemlendirici sabunla yıka ve kuruyunca nemlendirici sür. Aynı işlemi tekrarla.

Uyarılar

  • Nasırlarını aşırı derecede ovalama. Çok fazla deriyi kopardığın için enfeksiyon kapabilirsin.
  • Nasırları evde kesme. Onun yerine, bir podiatrist, podolog ya da estetisyene git.
  • Diyabetin varsa, nasırlarını *sakın* kendin temizleme! Bu, kötü kan dolaşımını daha kötü hale getirebilir. Onun yerine doktoruna danış.
  • Asidik nasır gidericileri kullanma; bunlar çoğunlukla cildi çok daha fazla kurutur. İçinde salisilik asit olan reçetesiz çözümleri kullanıyorsan özellikle dikkatli ol. Bunlar, derinin yarılmasına neden olabilir.

Makale Bilgisi

Marsha Durkin, RN bu makalenin ortak yazarıdır. Marsha Durkin Wisconsin’de Lisanslı bir Hemşire’dir. Hemşirelik Ön Lisans Derecesini Olney Central College’de 1987 yılında tamamlamıştır.

Kategoriler: Kişisel Bakım ve Stil

Diğer dillerde:

English: Get Rid of Calluses, Español: eliminar la callosidad, Deutsch: Hornhaut entfernen, 中文: 去除老茧, Français: vous débarrasser des durillons, Italiano: Sbarazzarsi dei Calli, Русский: избавиться от мозолей, Nederlands: Eelt verwijderen, Čeština: Jak se zbavit mozolů, Bahasa Indonesia: Mengatasi Kulit Kapalan, العربية: التخلص من مسمار القدم, 한국어: 굳은살 제거하는 방법, हिन्दी: छुटकारा पाएँ घट्टों (Calluses) से, ไทย: ขจัดหนังด้าน, Tiếng Việt: Loại bỏ vết chai sần, 日本語: タコを除去する

Bu sayfaya 1.777 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?