Kilo vermek zor olabilir ama kilo almamaya çalışmak daha da zordur. Bu makale sana yaklaşan bir parti ya da tatil için hızlı bir şekilde nasıl kilo vereceğini ve kilo hedefine ulaştıktan sonra nasıl ince kalacağını öğretecek.

Yöntem 1 / 3:
Hızlı Bir Şekilde İncelmek

  1. 1
    Daha az ye ve daha çok egzersiz yap. Bu iş bu kadar basit! Amaç, bir günde aldığın kaloriden daha fazlasını harcamak.
    • 500 gram 3500 kaloriye eşittir. Yani yarım kilo vermek için aldığın kaloriden 3500 kalori daha fazlasını yakmak zorundasın.[1]
    • Aldığın kalori miktarını porsiyonlarını küçülterek azalt. Kalorilerinin kaydını tutabilmek için mutlaka yediğin her şeyin etiketini oku.
    • Gün içinde küçük öğünler ve atıştırmalıklar ye. Bu, metabolizmanın hızlı kalmasını sağlayacak ve vücudunun ekstra yağ depolamasını önleyecektir.
    • Koşu, doğa yürüyüşü, yüzme ve bisiklete binme gibi aerobik egzersizler yap. Bunlar, metabolizmanı hızlandıracak ve kalori yakacaktır.
    • Egzersizin kalori yaktığını ama tek başına kilo vermeni sağlayamayacağını unutma. Kilo vermek için kesinlikle daha az yemen gerekecek.[2]
  2. 2
    Yatmadan iki saat önce yemek yemeyi kes. Sen uyurken metabolizman önemli ölçüde yavaşlar, o yüzden yiyecekleri sindirmen daha uzun sürecektir. Artı, gün içinde erken yemek sana günlük aktivitelerini yapmak için gereken enerjiyi verir.
  3. 3
    Öğün atlama. Öğün atlamak vücudunun kıtlık moduna girmesine ve böylece ekstra yağ depolamasına neden olur.
    • Metabolizmanı ateş, yiyecekleri de yakıt gibi düşün. Ateşin güçlü kalmasını sağlamak istiyorsan çalı çırpı, gazete ve kütüklerle beslemeye devam etmen gerekir. Bunları ateşe atmayı bırakırsan ateş sonunda söner. Benzer şekilde, kendini aç bırakırsan metabolizman zamanla gittikçe daha fazla zayıflayacaktır.
    • Gün içinde dört ya da beş küçük öğün yemek, iki ya da üç büyük öğün yemekten daha iyidir çünkü vücudunun yiyecekleri sindirmek için daha fazla zamanı olur.
    • Porsiyonlarını küçültüp öğün arasında atıştırmalıklar ye. Bu, metabolizmanın gün boyu çalışmaya devam etmesini sağlar. Öğün aralarında şu sağlıklı atıştırmalıkları yemeyi dene: muz ya da elma gibi bir meyve, bir su bardağı yoğurt, bir tahıllı bar, biraz havuç ve humus ya da hafif soslu küçük bir salata.
  4. 4
    Bolca su iç. İnsan vücudunun açlığı ve susuzluğu sıklıkla karıştırdığını biliyor muydun? Canın yemek yemek istiyorsa ama aslında değilsen o zaman vücudunun susuz kalmış olabilir.
    • Günde en az 8 su bardağı su içmen gerekir.
  5. 5
    Meyve, sebze ve yağsız proteinler ye. Bu yiyecekler çok besleyicidir ve fazladan kalori almadan vücuduna gereken besin maddelerini sağlar.
    • Beyaz ekmek ve pirinçten tam tahıllara geç.
    • Ekmekten, makarnadan, alkolden ve şekerli yiyeceklerden gelen kalorileri kes.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Kilo Hedefini Korumak

  1. 1
    Beslenmene ve antrenman programına çeşitlilik kat. Vücudumuz beslenme ve egzersiz programlarına çok çabuk alışır. Fitness planını değiştirerek vücudu şaşırtmak kilonun takılıp kalmasını ve yeni kilo almanı engelleyecektir.
    • Bir gün altı küçük öğün ye, diğer gün daha büyük üç öğün ye.
    • Hafta boyunca cardiyo ve güç antrenmanlarını dönüşümlü olarak yap.
    Danny Gordon

    Danny Gordon

    Sertifikalı Kişisel Eğitmen
    Danny Gordon American College of Sports Medicine (ACSM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen ve San Francisco Bay bölgesinde The Body Studio for Fitness adlı fitness stüdyosunun Sahibidir. 20 yıldan fazla beden eğitimi ve öğretmenliği deneyimiyle, kendi stüdyosunda yarı-özel kişisel eğitime odaklanmıştır. Danny Kişisel Eğitmen Sertifikasını East Bay, California State Üniversitesi ve American College of Sports Medicine (ACSM)’den almıştır.
    Danny Gordon
    Danny Gordon
    Sertifikalı Kişisel Eğitmen

    Programın sıkıcı olmasını istemiyorsan aralıklı antrenman yapmayı dene. Yürüyorsan iki dakika hızlı yürümeyi, sonra da bir dakika yavaş yürümeyi dene. Güç antrenmanı yapıyorsan farklı kas gruplarını çalıştırmak için dambıllar, halterler ve istasyonları kullan. Spor salonunda çalışıyorsan koşu bandında, kondisyon bisikletinde, eliptik bisiklette ve kürek çekme aletinde 5’er dakika çalışabilirsin. Yaptıklarını değiştirdikçe antrenmanına çeşitlilik katarsın ve bu, vücudunun kalorileri daha etkili şekilde yakmasını da sağlar.

  2. 2
    Aşırı yemekten kaçın. Kilo kaybı sıklıkla aşırı yeme isteğini tetikleyebilir. Aşırı yemeyi önlemenin en iyi yolu, canının istediği şeyleri makul miktarda yemektir. Kendini sürekli olarak bunlardan mahrum bırakırsan aşırı yeme vakaları yaşama ihtimalin çok daha fazla olur.
  3. 3
    Eski yeme alışkanlıklarına geri dönme. Kilo verdiysen miden muhtemelen küçülmüştür, yani doymak için daha az yemen gerekir. Vücudunu dinle ve sadece doyacağın kadar ye. Kilo hedefine ulaştıktan sonra eski yeme alışkanlıklarına geri dönersen kesinlikle verdiğin kilonun bir kısmını, belki de hepsini geri alırsın.
  4. 4
    Yapılabilir bir yeme ve egzersiz planı bul. Sürekli zorlanıyorsan sonunda diyetinden ve egzersiz planından vazgeçersin; bu çok doğaldır. Kendini rahat hissettiğin bir yaşam tarzı bul.
    • Sevdiğin bir egzersiz seç. Eğlenirsen büyük ihtimalle uzun vadede bundan vazgeçmezsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Günlük Stratejiler Kullanmak

  1. 1
    Sıcak içecekler iç. Kahve ve çay gibi sıcak içeceklerin kendini daha uzun süre tok hissetmene yardım edebileceğini unutma. Kafeini azaltmaya çalışıyorsan o zaman kafeinsiz çaylar iç.
  2. 2
    Canının çektiği yiyeceklerin sağlıklı alternatiflerini bul. Tatlı düşkünlüğün varsa o zaman dondurma, kurabiye ve pasta yerine bitter çikolata, bal, yoğurt ve/veya meyve ye. Bu şekilde, bel ölçünden ödün vermeksizin tatlıya karşı olan açlığını bastırabilirsin!
  3. 3
    Bir beslenme günlüğü tut. Yiyecek ve egzersiz günlüğü tutan insanlar, tutmayanlardan daha çok kilo verirler.[3] Davranışlarının kaydını tutmak, alışkanlıklarının farkına varmanı ve senin için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemeni sağlar.
  4. 4
    Her gün tartılma. Bu seni deli edecek ve yanıltacaktır çünkü herkesin kilosu her gün 1 ila 1,5 kilo arası oynar.[4]
  5. 5
    Her öğünden önce dolu bir bardak su iç ve/veya bir meyve ye. Bu, midenin dolmasına ve böylece daha çabuk doymana yardım edecektir.
  6. 6
    Kendine kilo verme arkadaşı bul. Birbirinizle fikirler ve ipuçları paylaşabilir, biriniz vazgeçmek istediğinde birbirinizi motive edebilirsiniz.
  7. 7
    "Öncesi ve sonrası" fotoğrafları çek. Bu, motivasyonunu korumana yardım eder ve o "sonrası" fotoğrafını nihayet çektiğinde sana büyük bir memnuniyet hissi verir.
    Reklam

Uyarılar

  • Kendini ayakta tutacak kadar kalori almaya dikkat et. Günde 1200 kaloriden daha az kalori alma.
  • Kötü beslenmenin şu işaretlerine dikkat et: kas/doku kütlesi kaybı, uyuşukluk, üşüme, düşük bağışıklık, solunum güçlüğü ve saç dökülmesi.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Bitkisel Yöntemlerle Penis Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?

wikiHow

Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

wikiHow

Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?

wikiHow

Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Regl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?

wikiHow

Kasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Test Kullanmadan Hamile Olduğun Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

İdrar Yolu Enfeksiyonu Nasıl Geçer?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Danny Gordon
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Kişisel Eğitmen
Bu makaledeki ortak yazarlar Danny Gordon. Danny Gordon American College of Sports Medicine (ACSM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen ve San Francisco Bay bölgesinde The Body Studio for Fitness adlı fitness stüdyosunun Sahibidir. 20 yıldan fazla beden eğitimi ve öğretmenliği deneyimiyle, kendi stüdyosunda yarı-özel kişisel eğitime odaklanmıştır. Danny Kişisel Eğitmen Sertifikasını East Bay, California State Üniversitesi ve American College of Sports Medicine (ACSM)’den almıştır. Bu makale 1.982 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 1.982 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam