Her sabah gününle ilgili amaçlara sahip olarak ve heyecanlı hissederek yataktan kalkmak ne kadar harika olurdu, değil mi? Peki ya her gece memnuniyetle gülümseyerek uyumak? Bu, yalnızca başkalarının başına gelen bir şey gibi görünebilir ancak daha tatmin edici bir yaşam senin için de kesinlikle mümkündür. Öncelikle, şu ana kadar hayatından neden mutlu olmadığını anlaman gerekir. Ardından, günlük alışkanlıklarını geliştir, böylece hedeflerine ulaşmaya ve kendini geliştirmeye biraz daha yaklaşabilirsin. Unutma: İyi bir fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal sağlık olmadan tatmin edici bir yaşam sürmek zordur, bu nedenle sağlığını ve refahını destekleyen bazı olumlu yaşam tarzı alışkanlıkları edin.

Yöntem 1 / 4:
Memnuniyetsizliğini Ele Almak

  1. 1
    Sorunu belirle. Daha tatmin edici bir yaşam sürmek için, öncelikle mevcut yaşamının hangi bölümünün rahatsız edici veya tatmin edici olmadığını bilmen gerekir. Hangisinin seni en çok rahatsız ettiğini anlamak için hayatının farklı yönleri üzerinde düşün.[1]
    • Gözlerini kapatmayı ve "Hayatımın en çok hangi kısmından memnun değilim?" diye sormayı dene. İlk akla gelen şey, muhtemelen başlamak isteyeceğin yerdir.
    • Örneğin, zihnin hemen işine, ilişkine veya arkadaşlıklarına odaklanmış olabilir. Ortaya çıkan buysa muhtemelen seni en çok rahatsız eden şey budur.
  2. 2
    SÖYGZ hedefleri ile bir eylem planı yap. Değiştirmek istediğin en yakın alana odaklan ve iyileştirmek için eyleme dayalı hedefler oluştur. SÖYGZ hedeflerini; yani spesifik, ölçülebilir, yapılabilir, gerçekçi ve zamana bağlı hedefleri kullan.[2]
    • Örneğin, işin tatmin edici değilse işi bırakmak isteyip istemediğine karar verebilir, kariyerini değiştirmek için okula geri dönebilir veya mevcut işini daha tatmin edici hâle getirmek için yaratıcı yollar bulabilirsin.
    • Kariyerini değiştirmeyi seçersen finansal yardım sağlamak ve istenen bir programa kabul edilmek gibi birkaç hedef belirlemen gerekebilir.
    • Hedeflerinden her biri adımlara ayır, böylece onları adım adım aşabilirsin. Ayrıca, hedefi tamamlamak için makul bir son tarih belirle.
  3. 3
    İlerlemeni düzenli olarak takip et. Hedeflerine doğru ilerlerken, ilerlemen üstünde düşündüğünden emin ol. Ne kadar ilerlediğini kontrol etmek, devam etme motivasyonunu artırır. Aynı zamanda bir alandan memnun olup olmadığını belirlemene ve başka bir alanda çalışmaya geçip geçemeyeceğini belirlemene yardımcı olur.
    • Hedeflerinin adımlarını bir beyaz tahtaya veya kâğıda yazarak ve ilerledikçe her adımı işaretleyerek ilerlemeyi izleyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 2 / 4:
İyi Alışkanlıklar Kazanmak

  1. 1
    Her gün kendine meydan oku. Tatmin edici bir hayatı destekleyen iyi alışkanlıklar oluşturmanın en iyi yollarından biri, her gün seni zorlayan bir şey yapmaktır. Seni konfor alanının ötesine iten, yapabileceğin bir şey belirle ve onu yap.[3]
    • Her günün başında kendine şu soruyu sor: "Bugün kendime meydan okumak için ne yapabilirim?" Cevap değişecektir. Örneğin, bazı günler başkalarıyla bağlantı kurmak için evden ayrılmak olabilir. Diğer günlerde bu, genellikle sessiz kaldığın zamanlarda patronunla fikir paylaşımı olabilir.
    • Her günü günlük görevin üzerine düşünerek bitir. Düşüncelerini bir günlüğe yazmayı dene ve gün içinde elde ettiğin başarıları not ettiğinden emin ol.
  2. 2
    Kötü alışkanlıklarını iyi olanlarla değiştir. Sağlıksız alışkanlıklardan kurtulmak için hayatında en az büyümeye veya en fazla durgunluğa sahip alanları ara. Sonra onları daha iyi, daha sağlıklı olanlarla değiştir.[4]
    • Örneğin, kilo vermeye çalışıyorsan ancak kanepede çok zaman geçiriyorsan televizyonda geçirdiğin zamanı azalt veya televizyon izlerken bir egzersiz yap.
    • Kendini bunalmaktan korumak için her seferinde bir kötü alışkanlığı değiştirmeyi dene.
  3. 3
    Kendini her gün motive et. Doyurucu bir yaşam, hevesli ve heyecanlı bir yaşamdır, bu nedenle her gün ilham ara. Hedeflerini gözden geçir, bir vizyon panosu yap, podcast'leri veya sesli kitapları dinle veya her gün güçlendirici alıntılar oku.[5]
    • Şu anda bulunduğun yerden çok memnun olmasan bile, günlük motivasyon aramak, durumunu değiştirmek ve hedeflerine ulaşmak için gücünü korumana yardımcı olabilir.
  4. 4
    Kendini sorumlu tut. Hedeflerine bağlı kalmana ve daha iyi alışkanlıklar edinmene yardımcı olması için sosyal çevrene ulaş. Tanıdıklar için bir Facebook gönderisi paylaş, planlarını ailenin veya arkadaşlarının önünde sözlü olarak ifade et, bir arkadaşınla çalış veya sorumlu kalmak için bir ödül sistemi oluştur.[6]
    • Örneğin, okula geri dönüyorsan "Sonunda yüksek lisansa geri döneceğim. Yolculuğumdaki desteğiniz ve cesaretiniz için minnettarım!" diyen bir yazı yazabilirsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 4:
Değerlerini Yaşamak

  1. 1
    Senin için en önemli şeyleri belirle. Değerlerini bul. Bunlar, dürüst veya aile odaklı olmak gibi seni hayatta ileriye götüren yol gösterici ilkeler ve inançlardır. Değerlerini tam olarak belirlemekte zorlanıyorsan kendine birkaç soru sor:[7]
    • "Kendimle ilgili en çok hangi özellikleri takdir ediyorum? Başkalarında hangi özellikleri takdir ediyorum?"
    • "En çok hangi başarılarımla gurur duyuyorum? Bu başarılarda herhangi bir ortak konu veya tema var mı?"
    • "Topluluğum, bölgem veya milletimle ilgili neyi değiştirmek isterim?"
    • "Tüm canlılar güvenli bir şekilde çıkarılmış olsa yanan evimden ne kurtarırdım?"
    • Değerlerini yazmak (örneğin bir günlüğe) veya kolaj şeklinde haritalamak yardımcı olabilir.
  2. 2
    Pazarlık konusu olmayanları bul ve onların arkasında dur. Doyurucu bir yaşamın anahtarı değerlerine göre yaşamaktır ancak bu aynı zamanda değerlerini tehlikeye atan insanlardan, uygulamalardan veya durumlardan uzak durmak anlamına da gelir. Çizgiyi nerede çizeceğini, üzerinde pazarlık etmeyeceğin şeyleri düşünmek için biraz zaman ayır.[8]
    • Örneğin, dürüstlüğe değer veriyorsan sürekli yalancı veya aldatıcı olan insanlarla ilişkilerden kaçınmak tartışılamaz bir değerin olabilir.
    • Pazarlık konusu olmayanları listele ve bunları elinin altında bulundur, böylece bu çizgilerin aşılmamasını sağlayabilirsin.
  3. 3
    Etki yaratmana yardımcı olacak işler bul. Değerlerinle uyumlu işler yaparak tatmin edici bir yaşamın tadını çıkar. Verebileceklerini anlamlı bir şekilde paylaşabildiğinden emin ol; bunun yolu normal işin, mesai sonrası bir etkinlik, bir hobi veya gönüllülük olabilir.[9]
    • Bazı insanlar için anlamlı sayılacak bir iş, başkalarına hizmet eden bir iş veya kariyer başlatmak olabilir. Bazı insanlar için de anlamlı bir iş, tutkularını iş dışında, sanat yaparak veya yeteneklerini göstererek başkalarıyla paylaşmayı içerebilir.
    • Herkes normal işinde anlam bulamaz; bu sorun değil! Yeteneklerini bir şekilde günlük veya haftalık aktivitelerinde sergilediğinden emin ol.
  4. 4
    Olumlu kalmana yardımcı olması için benzer düşünen insanlardan oluşan bir kabile topla. Sosyal ilişkilerine iyi bak ve besleyici ve olumlu olup olmadığını sorgula. Değilse gerektiği gibi ekleme ve çıkarma yap. Bunun için de kendini suçlu hissetme. Gerçekten gelişmek ve sağlıklı bağlantılara yer açmak için yükleri ve zararlı ilişkileri ortadan kaldırmalısın.[10]
    • Sosyal çevrenin büyük bir değişikliğe ihtiyacı varsa endişelenme. Yeni insanlarla bağlantı kurmak için ilginç bir iş arkadaşını öğle yemeğine davet etmek ya da yeni bir kulübe veya buluşmaya katılmak gibi küçük değişiklikler yap.
  5. 5
    Gönüllü ol veya ihtiyacı olanlara yardım et. Çok yönlü, tatmin edici bir yaşam hayırsever hizmetleri de içerir; bu nedenle çevrendeki insanlara fayda sağlamanın yollarını bul. Bu, ihtiyacı olan bir komşuya veya arkadaşa nezaketle yardım etmek veya haftada birkaç saat gönüllü olmak kadar basit olabilir.[11]
    • Değerlerini destekleyen şekillerde birilerine fayda sağlarsan kendini çok tatmin olmuş hissedeceksin, bu yüzden zamanını ve paranı inandığın amaçlara ve organizasyonlara bağışla.
    Reklam

Yöntem 4 / 4:
Sağlığa ve İyiliğe Sahip Olmak

  1. 1
    Kendine zaman ayır. Enerjin yalnızca tek bir yöne, yani dışarı çıkarsa tatmin olmuş hissetmekte zorlanacaksın. Başkalarına sevgi ve destek verdiğin gibi, o sevgiyi ve desteği kendine geri vermelisin. Kendini tutkularla, kişisel bakımla veya hedefe yönelik aktivitelerle beslemek için zaman ayır.[12]
    • Kendine özel bir şey yapmak için her gün bir saat ayır. Bu zamanı yapıcı bir şekilde kullan, örneğin bir günlük yazmak, doğada düşünceli bir yürüyüş yapmak veya bir kişisel gelişim kitabı okumak gibi.
  2. 2
    Gün içinde 30 dakikalık fiziksel aktivite yap. Tatmin olmak, iyi bir zihinsel ve fiziksel sağlık anlamına gelir; bu nedenle düzenli egzersiz yapmak için zaman ayır. Egzersizi günlük planına dâhil et. Bu şekilde, yapılacaklar listendeki diğer tüm görevler gibi olacaktır.[13]
    • Her gün en az 30 dakika egzersiz yapmayı hedefle. Yüzmek, dans etmek veya bisiklete binmek gibi zevk aldığın aktiviteler yap.
  3. 3
    Sana enerji veren besleyici yiyecekler ye. Sağlıksız yiyecekler, sağlığını ve zindeliğini tehlikeye atabilir, enerjini ve zihinsel netliğini zedeleyebilir. Vücudunu meyveler, sebzeler, yağsız protein kaynakları, tam tahıllar, kuru yemişler ve tohumlar gibi gerçek, tam gıdalarla doldur.[14]
    • Şekerli, işlenmiş ve kalorisi yüksek besleyici olmayan gıdalardan kaçın.
    • Zihinsel ve fiziksel işlevlerini tehlikeye atabilecek kafein ve alkolü sınırla.
  4. 4
    Stresi sağlıklı yollarla yönet. Uykusuzluk, odaklanmada zorluk veya açıklanamayan ağrı ve sızılar gibi artan stres belirtilerini nasıl tespit edeceğini öğren. Ardından, hayatındaki stresi azaltmak için önlemler al.[15]
    • Gereksiz sorumluluklara aşırı yüklenmeyerek veya programını aşırı yüklemeyerek, olumsuzluklardan veya tüketen insanlardan uzak durarak ve rahatlama teknikleri uygulayarak stresten uzak dur.
    • Düzenli bir kişisel bakım rutini, yaşam stresinin kontrolden çıkmasını önleyebilir.
  5. 5
    Maneviyatınla temasa geç. Maneviyat, çoğu zaman doyurucu bir yaşamın önemli bir yönüdür çünkü zor zamanlarda dayanıklı kalmana yardımcı olarak bir yaşam kaynağı olabilir. Evrene daha fazla bağlı hissetmek ve yaşamın stres faktörlerini daha iyi idare edebilmek için kendinin daha derin, ruhsal kısmıyla bağlantı kur.[16]
    • Düzenli olarak meditasyon, dua, ilahiler, yoga veya doğada düşünceli yürüyüşler gibi ruhani ritüeller gerçekleştir.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Hoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?

wikiHow

Bir Kızın Senden Hoşlandığını Nasıl Anlarsın?

wikiHow

Bir Gecede Sivilceden Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?

wikiHow

Okula Gitmemek İçin Nasıl Hasta Numarası Yapılır?

wikiHow

Nasıl Ağlayıp Rahatlanır?

wikiHow

Nasıl Para Kazanılır (Gençler İçin)?

wikiHow

Evden Nasıl Kaçılır?

wikiHow

Kistik Akneden Nasıl Hızlı Kurtulunur?

wikiHow

Porno Bağımlılığıyla Nasıl Başa Çıkılır?

wikiHow

Tembellikten Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Uykuda Boşalma Nasıl Önlenir?

wikiHow

Nasıl Kötü Çocuk Olunur?

wikiHow

Ders Çalışırken Dikkatin Dağılması Nasıl Önlenir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Klare Heston, LCSW
Ortak yazarlar :
Klinik Sosyal Çalışma Görevlisi
Bu makaledeki ortak yazarlar Klare Heston, LCSW. Klare Heston Ohio’da Klinik Sosyal Hizmet Görevlisi’dir. Sosyal Çalışmalar alanındaki Yüksek Lisana derecesini Virginia Commonwealth Üniversitesi’nden 1983 yılında almıştır. Bu makale 1.245 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Gençlik
Bu sayfaya 1.245 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam