Tamamen duygusuz görünebilmek büyük bir avantaj olabilir. Duygularını kontrol etmek, müzakerelerin kontrolünü ele geçirmene, çatışmalardan kaçınmana ve hatta havalı görünmene yardımcı olabilir. Duygularını gizlemek yeterince kolay gibi görünse de tamamen duygusuz görünmek çok fazla pratik gerektirir. İfadelerini, hareketlerini ve sözlerini aynı anda tam olarak kontrol etmeyi öğrenmelisin.

Kısım 1 / 3:
Sözlü Olmayan İfadeleri Kontrol Etmek

  1. 1
    Gözlerini ve ağzını gevşet. Gözler ve ağız çok sayıda duyguyu ifade edebilir. Onları her zaman kontrol altında tutmak önemlidir. Bunu yapmanın en iyi yolu, ifadesiz duruş üzerinde çalışmaktır. İfadesiz bir yüz, insanların başkalarını uzak tutmak için kullandıkları bir görünümdür. Bu yüzü neredeyse tüm kalabalık asansörlerde görebilirsin. Yüzün için rahatsız etmeyin işareti gibidir.[1]
    • Yüzündeki kasları bilinçli olarak gevşetmek için bir dakikanı ayır. Herhangi bir duygu yaşamasan bile ne kadar gerginleştiklerine şaşıracaksın.
    • Poker oyuncuları ifadesiz poker suratını sanat hâline getirirler. Poker oyuncularının herhangi bir heyecan veya gerginlik belirtisi olmadan nasıl oynadıklarını incele.
    • Göz temasından kaçınma. Göz temasından kaçınmak duygusal bir tepki olarak algılanabilir. Sadece kişiye bir sandalyeye veya duvara baktığın gibi bak.
  2. 2
    Hareketlerini izle. Gizli jestler, her zaman bilinçli olarak farkında olmasak bile çok anlamlı olabilir. Bu genellikle duygusuz görünmenin en zor kısmıdır ve ne kadar uğraşırsan uğraş yine de nasıl hissettiğini anlatan küçük bir jest olacaktır.
    • Parmak eklemlerini çıtlatmak veya tırnaklarını ısırmak gibi şeyler yaparak kıpırdanmaktan kaçın.
    • Gözlerini ovuşturarak veya esneyerek yorgun olduğuna dair ipucu gösterme.
    • Ayaklarını yere vurmak seni gergin gösterebilir.
    • Çok aşağı bakmak seni utangaç veya üzgün gösterebilir.
    • Çoğu insan bir poker suratına sahip olabilirken, poker oyuncularının bile elleri onlara ihanet eder ve bu, dikkatli gözlerin algıladığı en büyük işarettir.[2] Kararsız el ve kol hareketleri korkunu, tereddüdünü, endişeni veya heyecanını gösterebilir. Yalnızca akıcı ve kasıtlı hareketler yapmayı dene. Gerekmedikçe hareket etme. Ardından kararlı ve kendinden emin bir şekilde hareket et.
  3. 3
    Duygusuz dur. Ayakta durma ya da oturma şeklinle herhangi bir duygu göstermekten kaçın.
    • Kollarını bağlama. Bu savunma olarak görülebilir. Kollarını rahat ve yanlarında tut.
    • Otururken arkana yaslan. Rahat, kayıtsız bir duruş, ne kadar duygusuz olduğunu göstermenin en iyi yoludur. Aynı zamanda birlikte olduğun kişilerle aranda daha fazla mesafe bırakmana yardımcı olur. Öne eğilmek seni hevesli veya heyecanlı gösterebilir.
    Reklam

Kısım 2 / 3:
Duygusuz Sohbetler Yapmak

  1. 1
    Mantıklı konuş. İçindeki Spock'u uyandır ve nasıl hissettiğinle ilgili kesinlikle hiçbir şey ifade etmeyen konuşmalar yapmaya çalış. Örneğin, akşam yemeğine çıkarsan ve birisi hamburgerinin nasıl olduğunu sorarsa ona orta pişmiş ve biraz yağlı olduğunu söyle. Öyle olsa bile lezzetli ya da iğrenç deme. Sadece gerçekleri belirt.
    • Nasıl hissettiğinle ilgili bir soru ya da gerçeklerle cevaplanamayacak bir şey sorulursa yapabileceğin en iyi şey bir soru sorarak sorudan kaçınmaktır. Ayrıca muğlak veya belirsiz bir yanıt vermeyi deneyebilirsin.
  2. 2
    Tekdüze bir ton kullan. Sözlerinin hızını ve perdesini izle. Ses perdeni yükseltmek, heyecan veya gerginliğin bir göstergesi olabilir. Ses perdesini düşürmek ve daha yavaş konuşmak, seni kararsız veya üzgün gösterebilir. Bir kullanım kılavuzunu yüksek sesle okuyormuş gibi konuşmaya çalış. Sıkıcı, bilgilendirici ve özgünlükten yoksun olmak, sana konuşmalarını ilgisiz tutmada uzun yol kat ettirecektir.
  3. 3
    Duygusal kelimeler kullanma. Birçok kelime duyguları ifade eder. Bazıları çok açıkken, diğerleri daha ince duyguları ifade eder. Üzgün ya da mutlu olduğunu söylemek istemediğin açık olsa da kararlı, sakin ya da kararsız olduğunu da söylememelisin. Bu kelimeler de duygusal durumunu ifade eder.
    • Tanım yaparken duygularını ortaya çıkaracak sıfatlar kullanmaktan kaçın. Bir filmin heyecan verici veya romantik olduğunu söyleme. Bunun yerine, filmi aksiyon dolu veya dramatik olarak tanımla.
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Duygularını Yönetmek

  1. 1
    Duygusal insanlarla fazla takılma. Çok duygusal insanlar seni dramlarına çekebilir ve tamamen duygusuz olmanı zorlaştırabilir. Hiç kimseyi hayatından tamamen çıkarmana gerek yok, ancak daha duygusal arkadaşlarınla iletişimini sınırlandırmak isteyebilirsin.[3]
    • Eğer dışarıdaysan ve duygusal bir arkadaşınla karşılaşırsan her zaman kaba olmadan kaçmana yardım edecek bir bahanen olsun. Ona sadece bazı videoları iade etmen gerektiğini veya buna benzer bir şeyler söyle.
  2. 2
    Bir şeyleri kabul etmeyi öğren. Duygusuz görünmenin büyük bir kısmı, hiçbir şeyin seni rahatsız etmesine izin vermemektir. Zaten çoğu şeyi değiştirme gücüne sahip olmadığını fark ettiğinde, seni o kadar rahatsız etmeyebilirler. Olan şeyleri kontrol etmeye çalışmaktan vazgeçebilirsen işler beklendiği gibi gitmediğinde bunu kabul etmekte zorlanmazsın.[4]
  3. 3
    Kendini duyarsızlaştır. Şiddet içerikli televizyon programları veya filmler izlemek, çoğu insanın kendisini duyarsızlaştırma yoludur. Bunun genellikle zararlı olduğu tartışılırken kanıtlar şiddet içeren programları izlemenin izleyicileri insanın acılarına ve ızdırabına kayıtsız bırakabileceğini gösteriyor.[5] Bu tür duygulardan etkilenmemeyi umuyorsan daha fazla televizyon izlemeyi dene.
  4. 4
    Sık sık paraya bak. Aptalca gelebilir ama paraya bakmak insanları daha ciddi davranmaya iter.[6] Bilim insanları, paraya bakmanın dışa dönük duygu gösterilerini onaylama veya düşüncelerimizi ifade etmek için duygusal sözcükler kullanma olasılığımızı azalttığına dair kanıtlar buldular.
  5. 5
    Duyguların için bir çıkış yolu bul. Her şeyi içinde tutma konusunda ne kadar başarılı olursan ol, bazen tüm duyguları salıvermen gerekecektir. Yazmak veya müzik aleti çalmak duygusal baskılardan kurtulmanın iyi bir yoludur, bazı kişiler de kickboks yapmanın moral bozukluklarından kurtulmak adına daha iyi olduğunu görebilir. Herkesin önünde ani bir sinir boşalması yaşamak yerine sahip olduğun herhangi bir endişeyi kendi şartlarında serbest bırakabildiğin sürece hangi aktiviteyi seçtiğin önemli değildir.
    Reklam

İpuçları

  • Kendini tamamen değiştirmeye çalışma. Spor gibi ilgi alanların veya sevdiğin herhangi bir şey aynı kalabilir. Sadece onlara karşı duygularını sakla.
  • Konuşurken söylediklerini kısa ve öz tut.
  • İnsanlar sana "Sorun ne?" diye sorarsa kısaca "Hiçbir şey." veya "Sadece yorgunum." şeklinde yanıt verebilirsin ve sormaya devam ederlerse veya sana inanmazlarsa konuyu değiştir.
  • Başını hafifçe yana eğmek iyidir, çok sakin görüneceksin.
  • Soğukkanlı ve rahat kalmaya çalış. Gergin olmak bir işe yaramaz ve daha sonra patlayacak gibi hissetmene neden olabilir.
  • Tanıdığın biri sana soğuk veya umursamaz derse üzülme. Bu yaptığın şeyin işe yaradığı anlamına gelir.
  • Duygusal boşalma olarak kendine zarar vermeyi seçme. Bu seni daha duygusal kılar çünkü insanlar etkileri görebilir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Bir Kadın Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Kadın Nasıl Baştan Çıkarılır?
Kendi Erotik Fotoğrafların Nasıl ÇekilirKendi Erotik Fotoğrafların Nasıl Çekilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 42 kişi çalıştı.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 830 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam