MMA; kickboks, muay thai, boks ve diğer dövüş sanatları türlerinden oluşan rekabetçi bir dövüş sporudur. MMA veya Karma Dövüş Sanatları, yaygın olarak popüler hâle geldi ve girmesi zor olabilir. MMA veya şampiyonluk kemerlerindeki unvanlar, uygun ağırlık sınıflarında yüksek bir atletik başarı standardını karşılayan dövüşçülere ödül olarak verilir. MMA'nın arkasındaki tanıtım organizasyonu, bu kararı şampiyona mücadelesinin sonuçlarına göre verir. Belirli bir dövüşün galibi olarak MMA şampiyonu olursun.

Kısım 1 / 4:
Doğru Spor Salonunu Seçmek

  1. 1
    Takımınla aranda harika bir kimya olan bir spor salonu seç. İyi bir MMA ekibine katılmak, herhangi bir dövüşçünün yapabileceği en önemli şeylerden biridir. İyi antrenman partnerlerin ve iyi bir antrenörün yoksa bu sporda çok fazla ilerleme kaydedemezsin. Kendi antrenmanında aradığın sonuçları veren bir koç ve takım bul ve ona bağlı kal.
    • Doğru spor salonunu ararken, orada antrenman yapan insanlarla tanışman gerekir. Bir antrenmanı izle ve katılıp katılmayacağını anla.[1]
    • Antrenörlerle otur, bir dövüşçü olarak sahip olduğun hedefler hakkında konuş ve spor salonunun evim demek istediğin yer olup olmadığını anla.
  2. 2
    Zayıf yönlerine hitap eden bir spor salonu bul. Bir spor salonunun gücü, bir dövüşçü olarak sahip olduğun eksikliklerle ters bir ilişkiye sahiptir; zayıf yönleri ele alma ve kendini daha iyi bir dövüşçü olarak tamamlama fırsatı sunan bir spor salonunda antrenman yapmadığın sürece. [2]
    • Örneğin, Muay Thai geçmişin varsa seni her yerde daha iyi bir MMA dövüşçüsü yapmak için güreşte sana yardımcı olacak bir yerde eğitim almak isteyebilirsin.
    • Bir dövüşçü olarak becerilerinde olabildiğince çeşitli olmak, en iyisi olmana yardımcı olacaktır. Sana boks ve jiu jitsu kombinasyonunu öğreten bir spor salonu harika bir başlangıç noktasıdır.[3]
    • Baktığın spor salonunda antrenman yapan erkeklerin bedenlerini değerlendir. Onlara bakarsan ve dövüşmek için daha büyük adamlara ihtiyacın olduğunu hissedersen bu ihtiyacı karşılayan bir spor salonu seç. Daha büyük adamlarla dövüşmek sana kafes maçında biriyle dövüşmenin nasıl bir şey olacağı konusunda en iyi fikri vermek için çok önemlidir.
  3. 3
    Spor salonunun antrenman dövüşü konusundaki tutumunu değerlendir. Antrenmanda kendine ve/veya başkalarına zarar vermek arasında bir çizgi olduğundan emin ol. Koçun herkesin diğerleriyle nasıl ilişki kurduğuna dikkat ettiğinden emin ol.
    • Ortam, antrenman dövüşü sırasında herhangi bir zamanda herkesin %110’unu verdiği bir alan sunmalıdır.
    • Ortam, kimsenin ciddi bir şekilde yaralanmaması için herkesin birbirini önemsediği bir ortam olmalıdır. Antrenman hazırlıktır, gerçek MMA dövüş maçları değildir.
  4. 4
    Spor salonlarının yoğun olduğu bir alana git. MMA şampiyonu olmak istiyor ama mükemmel spor salonlarının yakınında yaşamıyorsan eve yakın olmaktan fedakârlık etmen gerekebilir. Bu, spor salonlarının yüksek miktarda ve nitelikte olduğu bir yerde olmak anlamına geliyorsa taşın.[4]
    • Güreş, Jiu Jitsu, kickboks vb. sadece bir dövüş sanatları spor salonu olan bir yerde yaşıyorsan o spor salonunda çalışman gerekecektir. Spor salonu şampiyon olmak için ihtiyacın olan eğitimi vermiyorsa taşınmayı düşün.
    • İstanbul veya Ankara gibi daha büyük bir şehre taşınırsan muhtemelen 10 km’lik bir yarıçap içindeki on kaliteli spor salonuna erişimin olacaktır. Farklı disiplinleri uygulamak için farklı spor salonlarına gidebilirsin.
    Reklam

Kısım 2 / 4:
MMA Dövüşünün Temellerini Öğrenmek

  1. 1
    Ayakta dövüş bilgisine sahip ol. Ayakta dövüş, öncelikle diz çökme, dirsek atma, yumruklama ve tekmelemeden oluşur. Ayak hareketlerini geliştirmek için antrenman yap, böylece kafeste rakibin saldırılarını daha kolay atlatabilirsin.[5]
    • Çeşitli disiplinlerde eğitim alacaksın: Karate, Kung-Fu, Kendo, Muay Thai ve tabii ki boks.
    • Çoğu amatör dövüşçünün ihtiyaç duyacağı temel eylemleri öğrenmek için kapsamlı bir kickboks bilgisi edinmeyi düşün. Ayakta dövüşü geliştirmenin en etkili yoludur.[6]
  2. 2
    Temel dövüş teknikleri pratiği yap. Dövüş duruşuna geç. Yüzünü korumak için tek kolunu kullan. Vücudunu korumak için diğer kolu aşağıda tut.[7]
    • Vücudunun öndeki ayağınla aynı tarafında, o kolla düz bir yumruk yaparak bir direkt vuruş yap.
    • Arkadaki elinle doğrudan havaya yumruk atarak bir kroşe at.
    • Hukşat yapmak için öndeki elinle dairesel hareketlerle bir yumruk at.
    • Aparkat için, yumruğun yukarı bakacak şekilde yukarı doğru yumruk at.
  3. 3
    Rakibinin saldırılarının başarısını azalt. Bu, MMA dövüşçüsünün göğüs göğüse dövüş temellerini öğrenerek yapılabilir. Sambo, judo ve güreş tekniklerinde bilgili kalarak göğüs göğüse dövüş için antrenman yap.[8]
    • Göğüs göğüse dövüşün nasıl yapılacağına dair etkili bir anlayış kazanmak için nasıl güreşeceğini öğren.[9]
    • Ayaktayken veya yerdeyken bir göğüs göğüse dövüş başlat.
    • Rakibine yaklaş ve kollarını ona kilitleyerek onu bağla.
    • Rakibini fırlatıp indir.
  4. 4
    Rakibini pes ettirmeyi öğren. Zemin dövüşü, MMA dövüş temellerinin başka bir ayrılmaz parçasıdır. Zemin oyunu, rakibinin seni pes ettirmeye çalıştığı yerdir.[10]
    • Zemin dövüşü jiu jitsu, sambo, judo ve şut ve yakalama güreşinden oluşur. Kendini teslimiyete karşı nasıl savunacağını bilmek, özellikle MMA'da dövüşleri kazanmak için çok önemlidir.
    • Çoğu MMA dövüşçüsü Brezilya jiu jitsu sanatında antrenman yapar, bu yüzden hazırlıklı ol ve kendini onların pes ettirme hamlelerine karşı savunabilmenin yanı sıra dövüşler sırasında kendi hamlelerini oluşturmayı öğren.
    • Optimum kontrol için ata biner gibi rakibinin üstüne gelerek rakibini pes ettir. Üste çıkma konumları arkadan ve yandan da başarılı olabilir.[11]
  5. 5
    MMA antrenmanının yanında güç ve fitness için antrenmanı yap. Dövüş enerjinin devamlı olması adına, güç için ağırlıkları kaldır ve dayanıklılık için fitness egzersizleri yap. Sağlam fitness antrenmanı, dövüş sırasında dayanıklılığını koruyabilmeni sağlayacaktır.[12]
    • Dövüş öncesi antrenman rejimine dövüşten aylar önce başla. Her şeye hazırlıklı olmaı sağlamak için antrenman seni insani açıdan mümkün olan her şekilde zorlamalı.[13]
    • Gücünü en üst düzeye çıkarmak için ağırlıkları kaldır. Çeşitli fitness egzersizleri yaparak dövüş gücü için dayanıklılık geliştir.
    Reklam

Kısım 3 / 4:
Güç ve Dayanıklılık İçin Antrenman Yapmak

  1. 1
    Egzersize başlamadan önce ısın. Depar atmak suretiyle rutinine başlayarak kalp atış hızını yükselt. 25 metre depar at, başladığın yere geri git ve ardından deparı en az beş dakika daha tekrarla.[14]
  2. 2
    Üst vücut kas dayanıklılığını ve gücünü zorla. 15 şınav, 15 jumping jack ve 15 bench dip yap. Bu rutini tam 5 dakika boyunca tekrarla ve ardından bir sonraki adıma geçmeden önce 90 saniye dinlen.[15]
    • Aralarında bir gün dinlenerek haftada en az 3 kez egzersiz yap.[16]
    • Pratik yaparak zamanını nasıl iyileştirebileceğini görmek için her bir egzersiz seansını gerçekleştirmenin ne kadar sürdüğünü kaydettiğinden emin ol.
  3. 3
    Vücudunun performans kapasitesini artırmaya odaklan. Bu, vücudunun aşırı düzeyde efor sarf ederken yorgunluğa karşı direnç oluşturmasına yardımcı olacaktır. 10 ağır torbalı burpee ile başla.[17]
    • Burpee clean yaparak işleri hafiflet ve 10 kg dambıl ile 10 kez press yap.
    • 7,5 kg dambıl ile 10 burpee yaparak devam et.
    • Sadece vücut ağırlığını kullanarak istasyonda son burpee setini gerçekleştirerek ağırlık miktarını daha da azalt. 10 burpee yap.
    • Antrenmanın bitiminden sonra bu çember seansı tam beş dakika boyunca tekrarla. Ardından bir sonraki adıma geç.
  4. 4
    Tüm vücuda bir kondisyon çember antrenmanı ile kondisyon kazandır. Yüksek yoğunluklu kondisyonlama yaparken nabzı yüksek tut. Bu çemberi tamamla ve bir sonraki adıma geçmeden önce diğerlerini yaptığın gibi tam beş dakika boyunca tekrarla.[18]
    • Bir set hızlı high knee yaparak bacaklarını harekete geçir. Bunu 10 kez yap.
    • Bir set mountain climber hareketi yap. Bunu 10 kez yap.
    • Bir set jumping jack, plank jack ve split lung yap. Her setin tam çember olarak kabul edilmesi için 10 kez yapılması gerekir.
  5. 5
    Aerobik ve anaerobik aktiviteleri hedefle. Sürekli dayanıklılık oluştururken güç ve dayanıklılık oluştur. Bunu yapmak için tam vücut ağırlıklı direnci dâhil et.[19]
    • Bu çemberi 10 squat, 10 overhead press’li squat, 10 triceps press, her yönde 10 kez shoulder circle, 10 biceps curl ve 10 bent over row yaparak tamamla.
    • Tamamlandıktan sonra, seansı beş dakika daha tekrarla.
    Reklam

Kısım 4 / 4:
MMA Dövüş Oyununun Üstünde Kalmak

  1. 1
    Motive ol ve motive kal. Tüm MMA harikalarını düşün. Randy Couture, Matt Hughes, Dan Hardy ve Georges St. Pierre gibi adamlar. Hepsinin ortak yönü nedir? Nasıl antrenman yaptığın konusunda tutarlı ol ve hedeflerinle en iyisi olmak için gözünü ödülden ayırma.
    • Başkaları ve ilerlemeleri söz konusu olduğunda tünel vizyonuna sahip ol. Kendini bir başkasıyla karşılaştırarak kendine sınırlar koyuyorsun. Hiç sınır koymamaya odaklan.
    • Mükemmellik için çalış. Bir MMA savaşçısı olarak gelişimine ve büyümene odaklan. Başarılı olma dürtünü ara.
    • Kendine meydan okumak için hedefler belirle. İlerlemeni düzenli olarak değerlendir ve ardından yeni hedefler belirle.
  2. 2
    Ring deneyimi kazan, böylece tam potansiyelinle dövüşebilirsin. Her gün bütün gün pratik yapabilir ve antrenman yapabilirsin ancak gerçek ring deneyimi gibisi yoktur. Hazır olduğunda devam et, ringe çık ve deneyimin sana öğretmesine izin ver.
  3. 3
    Dikkat çekici ol ve diğerleri arasında öne çık. Destekçilerin desteklemeyi sevdiği dövüşçüleri düşün. Hayranların bir dövüşçüyü diğerine tercih etmesini sağlayan unsurları belirle ve incele. Herkesin bahsettiği kişi olursan o unvanı kazanmak için çok zorlanmazsın.
    • Kafesteyken daima rakibini bitirmeye çalış. Heyecan verici nakavtlar ve pes ettirmeler, kararlardan çok daha eğlencelidir.
    • Kişiliğini göster. Harika, akılda kalıcı bir kişiliğin varsa o zaman çok daha fazla ilgi göreceksin.
  4. 4
    Teknikleri uygulama fırsatlarından yararlan. Ne zaman antrenman yaparsan sana farklı disiplinlerden öğretilen teknikleri uygulama fırsatını asla kaçırma. Nerede olursan ol veya ne yapıyor olursan ol, dövüş sanatlarının hareketleri kullanılabilir. Tekniklerini mükemmelleştirmek için bu fırsatları değerlendir.
    • Örneğin, bag drill yapıyorsan bir manyak gibi sallanma. Farklı kickboks, MMA hareketleri gibi tekniklerini kullan.
    • Kolların düşmeye hazır olduğunda formunu iyi tutabilirsen kafesteyken oyunun zirvesinde performans gösterme şansın çok daha yüksektir.
  5. 5
    Antrenman ve dövüşte aşırıya kaçmaktan kaçın. Vücudunun dinlenmek ve iyileşmek için zamana ihtiyacı olacaktır. Kendini bu noktanın ötesine itmeyi seçersen bu, performansını olumsuz yönde etkiler. Bu noktayı tanımayı öğren ve ona ulaştığında vücuduna ihtiyaç duyduğu iyileşme süresini ver.
    • Geçmişte aşırı egzersiz yapmış olabileceğine dair işaretler ve belirtiler arasında yarışmadan önce hasta olmak, antrenman yaralanmaları, düşük performans ve/veya zirveye ulaşmada gecikmeler yer alır.[20]
    • Şu anda aşırı antrenman yapıyor olabileceğine dair işaretler ve belirtiler arasında kalp atış hızının artması, belirli bir antrenman yoğunluğu için kalp atış hızının artması, aralıklar arasında nabzın toparlanması için gereken zamanın artması ve/veya ilgisizlik ya da antrenman için heves eksikliği yer alır.
    Reklam

İpuçları

  • Dünyanın en pahalı spor salonunda antrenman yapmak zorunda olmasan da, en iyisi olmak için antrenmanına yatırım yapman önemlidir.
  • Şampiyon olmak için antrenman yaparken dayanıklılık, esneklik, güç, çeviklik ve hıza odaklanmayı unutma.
  • Sıkı bir diyet sürdürmek çoğu dövüşçü için önemlidir.

Reklam

Uyarılar

  • En iyisi olduğuna asla inanma; biraz ego sorun olmasa da burnundan kıl aldırmayanları sevmez. Bu, düşüşünü çok daha kötü ve hak edilmiş hâle getirecek.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

Meditasyon Nasıl Yapılır?

wikiHow

Damarlar Nasıl Belirginleştirilir?

wikiHow

Bir Ayda Nasıl Karın Kası Yapılır?

wikiHow

Kalça Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?

wikiHow

Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?

wikiHow

İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?

wikiHow

Nasıl Kas Yapılır?

wikiHow

Ters Takla Nasıl Atılır?

wikiHow

Yüz Kasları Nasıl Çalıştırılır?

wikiHow

Esneme Hareketleriyle Boy Nasıl Uzatılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar :
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 151 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam