İnsanlar genellikle etrafındakiler tarafından hayal kırıklığına uğratılır. Bir kişinin ihanet, hayal kırıklığı veya diğer olumsuz duygulardan hiçbir duygu hissetmemeyi tercih edecek kadar bunalması nadir değildir. Çoğu sağlıklı insan için gerçekten duygusuz olmak mümkün olmasa da bazen belirli durumlarda kalpsiz görünmekten faydalanabilirsin. Kendini duygusal olarak koparırsan, fazla arkadaş canlısı olmaktan kaçınırsan ve kendini ön plana koyarsan insanların senden yararlanma veya kendi çıkarları için sana zarar verme olasılıkları azalır.

Yöntem 1 / 3:
Duygusal Acıyı Önlemek İçin Kalpsiz Davranmak

  1. 1
    Geçmiş duygularını bırak. "Duygusal borç" terimi genellikle hiçbir zaman tam olarak kurtulamadığımız ve günlük hayatımızda tekrar tekrar ortaya çıkmasına izin verdiğimiz duyguları tanımlamak için kullanılır. Hâlâ varlığını sürdüren geçmiş duygular konusunda kendine karşı dürüst olmalısın, bu duygulara yanıt olarak geliştirdiğin kalıpları bilinçli olarak kırmalı ve konfor alanının dışına çıkmalısın. Bu, geçmiş duyguların seni nasıl etkilediğinin farkında olmana ve onları geride bırakmana izin verecektir.[1]
    • Konfor alanının seni kötü duygulardan koruduğunu düşünebilirsin ancak orada kalarak, bu hoş olmayan duyguların seni geride tutmasına izin vermiş olursun. Bunun dışına çıktığında, onların kontrolünü ele geçirebilirsin.
  2. 2
    Özel beklentiler belirlemekten kaçın. Bazı deneyimler veya kişiler, onlara yüklediğin beklentilerin gerisinde kaldığında can yakar. Hayatından olabildiğince çok beklentiyi kaldır ve bir beklenti oluşturduğunda, bunu olabildiğince geniş ve tanımsız tut. Bu, tam olarak istediğin gibi gitmeyen her şey için kendini duygusal acıya maruz bırakmanı engeller.
    • Beklentilerini daha gerçekçi de yapabilirsin. Örneğin, bugünün sıcak geçmesini beklemek, bugünün tam olarak 23 derece, esintili ve güneşli olmasını beklemekten çok daha az hayal kırıklığına uğratacaktır.
  3. 3
    Kendini meşgul et. Meşgul olmanın rahatlığı artırdığı gösterilmiştir. Seni hedeflerine yönlendiren veya bir şekilde sana fayda sağlayan etkinlikleri kasıtlı olarak seç. Kendine teşvikler sunmak meşgul kalmanı haklı çıkarmana yardımcı olacaktır.[2]
    • Aynı zamanda, enerjini duygusal bağlar aramak yerine işe, çalışmaya, evini temizlemeye vs. aktarmana da olanak tanır.
  4. 4
    İlişkileri kendi şartlarına göre yürüt. İnsanların çok yaklaşmasına veya seni sözler, yalvarışlar veya özürlerle kontrol etmesine izin vermekten kaçın. İçinde olmak istediğin ilişki türlerini tanımla ve yalnızca bu ilişkilere sahip ol. Herhangi bir ilişkiye ne kadar yatırım yaptığını kontrol et.
  5. 5
    Profesyonel terapi al. Geçmiş travmalardan bunalmışsan ve duygudan kurtulamıyorsan profesyonel bir psikoloğun yardımına ihtiyacın olabilir. Kronik depresyon veya anksiyete gibi konular göz ardı edilmemelidir. Terapistin, duygusal borcunu aşmana yardımcı olacak hangi klinik yaklaşımların ve/veya ilaçların uygun olabileceğine karar vermene yardımcı olabilir.[3]
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Kullanılmayı Önlemek ve İlerlemek İçin Kalpsiz Hareket Etmek

  1. 1
    Ne istediğini bil. Hayatında neyi istemediğini zaten biliyorsundur. Bundan sonra yapman gereken, tercihlerini ve hayatta tam olarak ne istediğini belirlemektir. Çekincesiz arzuların ne kadar net olursa onlar için o kadar etkili bir şekilde çalışabilirsin.[4]
    • Ne istediğini biliyorsan başkalarının seni tekliflerine ikna etmesi daha zordur. Bu hem kendi başarını yaratmak hem de zamanının ve enerjinin başkası tarafından kullanılmasını önlemek için çok önemlidir.
    • Bazen suçluluk ve stres, arzuladığın şeyin aksi için çalışmana neden olabilir. Ne istediğini bilmek, bu zor durumlarla yüzleştiğinde seni daha güçlü kılacaktır.
  2. 2
    Arzularını ilet. Ne istediğini tam olarak anladıktan sonra, bazı şeyleri başkalarına havale etmen gerekebilir. Etrafındakilere tam olarak ne istediğini ve beklediğini ilet. Arzularından ödün verme.[5]
    • İhtiyacın olan şeyi başka birine yaptırmak için zamanının ve yeteneğinin bir kısmını vermen gerekebilir, ancak sınırlar koy ve diğer kişinin arzularını sana karşı kullanmasına izin verme.
  3. 3
    Sana fayda sağlamayan her şeye "hayır" de. Hedeflerine fayda sağlamayacak şeyler yapmayı kabul ettiğinde zaman kaybedersin. Vaktini heba etme. Yalnızca kişisel hedeflerini ilerleten faaliyetlerde bulun ve diğer istek veya davetleri kibarca reddet.
    • Açık ol. "Hayır, bunu yapamam (veya yapmayacağım)." de. "Katılmak için vaktim yok." gibi bir açıklama eklemeyi tercih etmen sorun değildir ancak gerekli de değildir.[6]
    • Suçlanırken bu zor olabilir. Desteklemediğin hayır kurumları, yardımını isteyen arkadaşlar ve hatta zamanının çoğunu isteyen aile gibi şeyler başarın için ciddi engeller olabilir. “Hayır.” de.
  4. 4
    Başkalarıyla iş birliği yapmayı düşün. İster kendin ister şirketin, kuruluşun, topluluğun vs. adına konuşuyor ol, diğer insanlarla çalışarak fayda sağlayabileceğin gerçeğini kabul etmek çoğu zaman zordur ancak bu doğrudur. Başkalarıyla iş birliği yapmak, hedeflerine ulaşmanın daha sağlıklı ve daha etkili bir yolu olabilir. İlişkinin karşılıklı olarak faydalı kaldığından ve taraflardan hiçbirinin kullanılmadığından emin ol.[7]
    • İlişkiler iki yönlüdür. Başkalarıyla çalışırken, aldığın kadar verdiğinden emin ol. Bu, daha güçlü profesyonel ve sosyal ilişkiler kurmana yardımcı olacaktır.
  5. 5
    Başkalarının amaçlarını düşün. Senden sık sık yardım istenecektir. Neden senden yardım istendiğini ve diğer kişinin bununla ne kazanmayı umduğunu anlamalısın. Birinin senden neden bir şey istediğini anla ve sonra, sana bunu yapmaya istekli olacağın şekilde fayda sağlayıp sağlamadığına karar verebilirsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
İnsanlardan Kaçınmak İçin Kalpsiz Davranmak

  1. 1
    Havadan sudan konuşmaktan kaçın. Teknoloji, havadan sudan konuşmaktan kaçınmayı her zamankinden daha kolay hâle getirdi. Yabancıların ve tanıdıkların etkileşime girmesini önlemek için bir telefon gelmiş gibi yap veya her zaman kulaklık takmaya özen göster. Ayrıca, "Konuşamayacak kadar meşgulüm." gibi cümlelerle istediğin zaman sohbeti kısa kesebilirsin.
    • Örneğin, iş arkadaşın atıştırmalık otomatında yanına gelirse "Konuşamıyorum. Yetiştirmem gereken bir iş var." gibi kısa bir şey söyleyerek onu engelle.
  2. 2
    Sosyal toplantılara davetleri reddet. Reddederken kırıcı olmana gerek yoktur. Bununla birlikte, kararını kesin ve net olarak vermelisin. Neden katılamayacağına dair desteksiz bir bahane uydurursan ev sahibi muhtemelen sana seçenekler sunacak ve gelmen için ısrar edecektir. [8]
    • “Üzgünüm. Başka planlarım var." demek neredeyse her türlü etkinlikten kaçınmanın harika bir yoludur.
    • Bir daveti reddettiğinde kendini açıklamana gerek yoktur. Basitçe, "Üzgünüm ama gelemem." diyebilirsin.
  3. 3
    İyilik yapmayı reddet. İyilikler bazen yapman gereken işler gibi gelir. Bunun yerine, "hayır" demeyi bir seçenek hâline getir ve kendinden emin bir şekilde söyle. Yine, lafını iletmek için kaba olmana gerek yok.
    • Arkadaşın senden o yokken evine bakmanı isterse "Üzgünüm. Bu bana uygun değil." de. İstersen bir açıklama sunabilirsin ama mazerete gerek yok.
  4. 4
    Yeni bir destek sistemi oluşturmayı düşün. Arkadaşlarının ve ailenin bir sorun olduğunu düşünüyorsan yeni bir destek sistemi kurmak, kendini insanlardan ayırmaktan daha sağlıklı olabilir. Seninkine benzer ilgi alanlarına sahip yeni insanlarla tanışmayı dene. Aynı yerlerde takılan, aynı alanda çalışan veya genel olarak seninle aynı şeyleri seven insanları ara.[9]
    Reklam

İpuçları

  • Kendin için çekinmeden fırsatları değerlendir.
  • Kendini suçlu hissetme.
Reklam

Uyarılar

  • Başkalarının sana soğuk davranmasına hazırlıklı ol.
  • Bazı insanlar, onlara karşı kalpsiz olmandan hoşlanmayabilir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Bir Kızın Senden Hoşlandığını Nasıl AnlarsınBir Kızın Senden Hoşlandığını Nasıl Anlarsın?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Uykuda Boşalma Nasıl ÖnlenirUykuda Boşalma Nasıl Önlenir?
Evden Nasıl KaçılırEvden Nasıl Kaçılır?
Porno Bağımlılığıyla Nasıl Başa ÇıkılırPorno Bağımlılığıyla Nasıl Başa Çıkılır?
Bir Gecede Sivilceden Nasıl KurtulunurBir Gecede Sivilceden Nasıl Kurtulunur?
Nasıl Ağlayıp RahatlanırNasıl Ağlayıp Rahatlanır?
Okula Gitmemek İçin Nasıl Hasta Numarası YapılırOkula Gitmemek İçin Nasıl Hasta Numarası Yapılır?
Nasıl Para Kazanılır (Gençler İçin)Nasıl Para Kazanılır (Gençler İçin)?
Nasıl Kötü Çocuk OlunurNasıl Kötü Çocuk Olunur?
Hoşlandığın Bir Erkeğe Nasıl Kısa Mesaj AtılırHoşlandığın Bir Erkeğe Nasıl Kısa Mesaj Atılır?
Tembellikten Nasıl KurtulunurTembellikten Nasıl Kurtulunur?
Kistik Akneden Nasıl Hızlı KurtulunurKistik Akneden Nasıl Hızlı Kurtulunur?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Adam Dorsay, PsyD
Ortak yazarlar :
Lisanslı Psikolog ve TEDx Konuşmacısı
Bu makaledeki ortak yazarlar Adam Dorsay, PsyD. Dr. Adam Dorsay, San Jose, Kaliforniya’da özel muayenehanesinde çalışan lisanslı bir psikologdur. Yüksek başarılı yetişkinlere, ilişki sorunları, stress azaltımı, anksiyete ve hayatlarında daha fazla mutluluk edinmek konularında yardımcı olmada uzmandır. 2016 yılında erkekler ve duygular hakkında çok izlenen bir TEDx konuşması yapmıştır. Facebook Genel Merkezi’nde uluslararası bir program olan Project Reciprocity’nin ortak yaratıcısıdır ve şu anda Digital Ocean’a, Güvenlik Ekibi’ne yardım ederek danışmanlık yapmaktadır. Klinik Psikoloji alanındaki doktorasını 2008 yılında almıştır. Bu makale 1.711 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Gençlik
Bu sayfaya 1.711 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam