Dışarıda içiyorsun ve tökezleyip düştüğünde veya sözlerini karıştırmaya başladığında arkadaşlarınla harika vakit geçiriyorsun. Bu, biraz fazla içmiş olabileceğini fark etmeni sağlıyor. Bu kendini içinde bulabileceğin yaygın bir durumdur ve şanslısın ki ayılmana yardımcı olması için zamanla test edilmiş bazı yollar var. Gerekli adımları atarak ve kusurlu taktiklerden kaçınarak hızlıca ayılabilirsin ve sonraki gün akşamdan kalma olmayabilirsin. Bu taktikler uzun vadede ayık kalmayı da sağlayabilir.

Yöntem 1 / 3:
Ayılmak İçin Gerekli Adımları Atmak

  1. 1
    İçmeyi hemen bırak. İstediğinden biraz daha sarhoş olduğunu fark ettiğin an bunu yap. Elinde ne içki varsa bırak. [1]
    • İçtiğin her bir içkiyi vücudunun sindirmesi bir saat sürer. Yani bir saat içinde iki veya üç içki içtiysen vücudunun bunu tamamen sindirmesi iki-üç saat sürer.
  2. 2
    Su iç. Barmenden bir bardak su iste veya barın su sebiline git. Tükettiğin her alkollü içecek için bir bardak su (240 ml) içmen önerilir. İçtiğin her içkiden sonra, bir diğerine geçmeden önce bir bardak su iç. [2]
    • Ek olarak, yatağa gitmeden önce bir bardak dolusu daha su iç. Lavaboya sık sık gitmek vücudundaki tuzu tüketebileceği için suyuna bir tutam tuz eklemeyi dene. [3]
  3. 3
    Yer fıstığı ve kraker atıştır. Çoğu barda, müşteriler için tezgâhta ücretsiz atıştırmalıklar bulunur. Hafif atıştırmalıkların bulunduğu bir yerde içiyorsan midene biraz yiyecek girmesi için bu fırsatı değerlendir. İçerken hafif atıştırmalıklar tüketirsen tüketmediğinde olduğu kadar sarhoş olmazsın.
    • Büyük, ağır, yağlı öğünlerden kaçın; bu seni hasta edebilir.
  4. 4
    30 dakika kestir. Ayılmanın tek gerçek çaresi zaman olduğu için dinlenmek hızlıca ayılmak için harika bir yoldur. Sistemine yiyecek ve su aldıktan sonra alarmını 30 dakikaya ayarlar ve kestir. [4]

Yöntem 2 / 3:
Ayılmak İçin Kusurlu Taktiklerden Kaçınmak

  1. 1
    Soğuk duşlardan kaçın. Soğuk bir duş daha ayık hissetmeni sağlar ama alkolün etkilerini azaltmaz. Aksine soğuk duş çok sarhoşsan veya alkol zehirlenmesi yaşıyorsan vücudunu şoka sokabilir. [5]
  2. 2
    Kahve alımını sınırla. Bir fincan kahve daha ayık hissettirebilir bu yüzden bir bardak içmenin faydası olabilir. Ancak çok fazla kahve içmekten kaçın çünkü bu vücudunu susuz bırakabilir. Yaygın görüşün aksine kahve seni ayıltmaz veya kanındaki alkolün seviyesini azaltmaz. [6]
  3. 3
    Kendini kusturmaya çalışmaktan kaçın. Bu taktik, bir shot attıktan hemen sonra yapmadığın sürece pek işe yaramaz. Alkol sistemine girdikten sonra, yani kafan güzelleştikten sonra çok geç kalmışsındır. Bu noktada, kusmak vücudunu tükettiği ve susuzluğu kötüleştirdiği için vücuduna yalnızca zarar veriyor olursun. [7]
    • Kusman gerekiyorsa kusma isteğine direnme. Bu, vücudunun alkolden kurtulmaya çalışmasının yoludur.
    • Kusarsan güvenlik önlemi olarak bir arkadaşından seninle kalmasını iste ki başın dönerse düşüp yaralanmana engel olsun.

Yöntem 3 / 3:
Gece Boyunca İçmeye Hazırlanmak

  1. 1
    Yüksek karbonhidratlı yiyecekler ye. Yüksek karbonhidratları, içmeye başlamadan önce yemelisin. İçmeye başladığında karbonhidratlar fazla alkolü emmeye yardımcı olur. Süt ürünleri ve yüksek oranda doğal yağ içeren yiyecekler de mide çeperini kapladığı için harikadır. Bu, alkolün sistemine girmesini yavaşlatır. [8]
    • Makarna, falafel, bir burger veya sandviç, pizza veya avokado; içmeye başlamadan önce yenebilecek şeylere örnektir.
  2. 2
    Alkol alımını sınırla. Kendini bir miktar içkiyle sınırla. Böylece aşırı içmekten kaçınabilirsin. Bara yanında belli miktarda para getirmek bunun bir yoludur. Böylece çok fazla içki almaktan kaçınabilirsin. Barmene önceden çok fazla içmek istemediğini de söyleyebilirsin veya gece boyunca alkolsüz birkaç içki söyleyebilirsin. [9]
    • Gece boyunca yalnızca üç-dört içki içeceğini kendine söyleyerek kendini de tutabilirsin. Bunu içkilerin arasında 30 dakikalık su araları vererek yap.
    • Garsona veya barmene boş bardaklarını kaldırmamasını söyleyerek ne kadar içki içtiğini takip et.
    • İçmeye başlamadan önce bir arkadaşına, belli bir miktar içki içtiğinde sana söyleyip söyleyemeyeceğini sor.
  3. 3
    İçkileri karıştırmaktan kaçın. Birayı likörle karıştırmaktan kaçın; özellikle de önce bira içtiysen. Farklı likörleri mesela votka, rom ve viskiyle karıştırmaktan da kaçın. Bunun yerine saf likör veya siyah likörle, birayla veya şarapla devam et.
    • Ek olarak votka ve cin gibi saf likörler viski ve burbon gibi siyah likörlere göre vücudunu daha az yorar.
  4. 4
    Yalnızca bira iç. Genelde en zor birayla sarhoş olunur. Bunun sebebi biranın diğer alkollü içeceklere göre daha fazla sıvı içermesidir. Daha az sarhoş olmaya çalışıyorsan akşam sadece bira iç.

İpuçları

Uyarılar

  • Dışarıda içerken eve ulaşmak için güvenli bir yolunun olduğundan her zaman emin ol. Sarhoşken araç kullanımıyla yaşanan kazaları önlemek için belli bir şoför seç ve barmene onun kim olduğunu söyle.
  • Miden bulanıyorsa ve/veya etraftan koptuğunu hissediyorsan içmeyi bırak.
  • Alkol zehirlenmesini hafife alma çünkü bu çok tehlikelidir ve vücuduna zararlıdır. Kendinin veya beraber olduğun bir kişinin alkol zehirlenmesi yaşadığını düşünüyorsan hemen acil servise git.
  • Sarhoşluk, alkol almaya başlamadan önce hasta hissederken, antibiyotik kullanırken, antihistaminik ilaç kullanırken veya su içmeden sıcak iklimlerde alkol içerken daha kötü hâle gelebilir. Bu durumların hiçbirinde alkol alma.
  • Su içtikten sonra çok fazla alkol almak mesane çok dolu olduğu için idrara çıkamamaya neden olabilir. Bunun olmaması için, içtiğin süre boyunca lavaboya gittiğinden emin ol.
  1. Tiffany Douglass, MA. Madde Bağımlılığı Tedavisi Uzmanı. Uzmanla Görüşme. 10 March 2020.
  2. Tiffany Douglass, MA. Madde Bağımlılığı Tedavisi Uzmanı. Uzmanla Görüşme. 10 March 2020.
  3. Tiffany Douglass, MA. Madde Bağımlılığı Tedavisi Uzmanı. Uzmanla Görüşme. 10 March 2020.

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tiffany Douglass, MA
Ortak yazarlar :
Wellness Retreat Recovery Center Kurucusu
Bu makaledeki ortak yazarlar Tiffany Douglass, MA. Tiffany Douglass, San Jose, Kaliforniya’da bulunan, JCAHO’dan (Sağlık Kuruluşları Akreditasyonu Birleşik Komisyonu) akreditasyona sahip bir uyuşturucu ve alkol tedavi programı olan Wellness Retreat Recovery Center’ın kurucusudur. Madde bağımlılığı tedavisi konusunda on yıldan fazla deneyime sahiptir ve madde bağımlılığının hastane dışı bir merkezde tedavisi konusundaki gayretleri nedeniyle 2019 yılında Global İyi Niyet Elçisi olarak atanmıştır. Tiffany 2004 yılında Emory Üniversitesi’nden Psikoloji alanında Lisans ve 2006 yılında Claremont Enstitüsü’nden Kurumsal Davranış ve Program Değerlendirmesi konusunda çalıştığı Psikoloji alanında Yüksek Lisans derecesi almıştır. Bu makale 3.047 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 3.047 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?