Hayat daha iyiye doğru değişebilir. Bu güzel bir düşünce. Bir şeyler yaparsan doğrudur da. Her gün veya her değiştirmeye çalıştığında olumlu değişiklikler görmesen de zamanla ve ortalama olarak, hayatında olumlu değişiklikler yapmak için işe koyulmak karşılığını verecektir.

Yöntem 1 / 4:
Kendin İçin Daha İyi Bir Yaşamı Tanımlamak

  1. 1
    Değerlerini belirle. Ne istediğini bir düşün. Neye değer veriyorsun? Daha iyi bir hayata sahip olmak için geliştirmek isteyeceğin yollar nelerdir? Belki daha fazla para kazanmak, daha iyi bir ebeveyn olmak ya da işinden daha fazla anlam çıkarmak istiyorsun; durum ne olursa olsun bunu derinlemesine düşün ve içgüdülerini dinle.[1] [2]
    • İdeal hâlini ve yaşamını bir kâğıt parçası üzerinde anlatmaya çalış. Biri ilişkiler için, biri finans için, diğeri ideal zihniyetin için (yani istediğin düşünme şekli ve genel tavır) gibi farklı sütunlar oluşturabilirsin.[3]
  2. 2
    Uyum sağlamaya istekli ol. Bazen bir şey ne kadar istesen de elde edilemez. Değerlerini, uyum sağlamaya veya taviz vermeye istekli olacak şekilde tanımlarsan muhtemelen daha mutlu olacaksın ve nihayetinde uzun vadede daha iyi bir hayata sahip olacaksın çünkü çoğu zaman fazla hayal kırıklığına uğramayacaksın.[4]
    • Bununla birlikte, hayatın koşullarına çok kolay teslim olma. Hayatını daha iyi hâle getirmek muhtemelen kolay bir iş olmayacaktır.
  3. 3
    Kalıpları aramak için yanıtlarını analiz et. Değerler listeni yaptıktan sonra, iyileştirmeye odaklanman gereken alanlar hakkında sana ipuçları verebilecek kalıpları ara.
    • Örneğin, belki işinden hem daha fazla anlam hem de para istediğinden bahsetmişsindir ve listende ilişki geliştirme konusunda pek bir şey yoktur.
  4. 4
    Değişmek için eyleme geçirilebilir adımlar at. Örneğin, çalışma hayatını iyileştirmenin senin için önemli olduğunu anladıysan hayatının bu yönünü iyileştirmek için adımlar atabilirsin.
    • Örneğin, avukat veya fizyoterapist olmak için akşam dersleri almaya karar verebilirsin.
  5. 5
    Gerçekçi hedefler belirle. Gerçekçi olmayan bir hedef, dünyanın en iyi avukatı olmak ve hukuk fakültesini bitirdiğin yıl beş milyon dolar kazanmak gibi bir şey olabilir. Bunu yapmaktan kaçın ve bunun yerine belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamana bağlı (BTUAZ) hedefler belirle.
    • Belirli hedefler somuttur. Belirsiz bir şekilde "Bir gün avukat olacağım." demek yerine, "4 yıl sonra avukat olacağım." diyebilirsin; bu belirlidir.
    • Ölçülebilir hedef, zaman içindeki ilerlemeni takip edebileceğin bir hedeftir. Hukuk fakültesinde ilerlemeni mezun olmak için alman gereken dersleri sayarak ölçebilir ve tamamladığın her dersin üstünü çizebilirsin.
    • Ulaşılabilir bir hedef, gerçekçi bir hedeftir. Mesele dünyadaki en iyi avukat olmak değil. Daha ulaşılabilir bir şey şu olabilir: Hukuk fakültesini bitirmek ve bir avukat için ortalama veya biraz daha yüksek bir maaş ödeyen bir iş bulmak.
    • Alakalı bir hedef, seni daha iyi bir yaşama götüreceğini düşündüğün değerlerle tutarlıdır. Bir anlam bulmayı (örneğin, kanun konusunda insanlara yardım ederek) ve gelirini artırmayı çok değerli görüyorsan o zaman avukat olmak alakalı bir hedeftir.
    • Zamana bağlı hedef, son tarihi olan bir hedeftir. Alt hedefler için de son tarihler olabilir, YKS’ye (üniversiteye, hukuk fakültesine girmek için gerekli bir sınav) girmek için belirli bir tarih gibi.
  6. 6
    Değerlerini kontrol etmeye devam et. Zaman zaman kendine hayatının her alanına verdiğin değeri sorduğundan emin ol. Ek yaşam deneyimlerin oldukça değerlerinin zamanla değiştiğini fark edebilirsin.
    • Yön değiştirmenin sorun olmadığını unutma. Enerjini hayatının diğer yönlerine yöneltmen başarısız olduğun anlamına gelmez, sadece önceliklerini ve değerlerini değiştirdiğin anlamına gelir.
    Reklam

Yöntem 2 / 4:
Aktif Olarak Daha İyi Bir Yaşam Aramak

  1. 1
    Hemen şimdi yaşa. Bir anlamda gelecek için yaşamak kesinlikle önemli olsa da (planlama, birikim vb. şeyler yaparak) o andaki hayattan zevk alman da refahın için çok önemlidir.[5]
    • Gün içinde birkaç dakika ara ver. 5 derin nefes alıp ver ve tüm hislerini fark et. Duygularını yargılamamaya çalış, sadece onları özgürce deneyimle.
  2. 2
    Yeni aktiviteler dene. Hobiler, büyümemize ve enerji kazanmamıza yardımcı olur; zihnimizi ve bedenimizi canlandırır ve yaratıcılığa izin verir. Tüm bunlar, iyi bir hayat yaşadığımızı hissetmemize yardımcı olabilir.[6]
    • Hangi etkinliklere katılacağını bulmakta zorlanıyorsan bu İnternet sitesini dene: http://www.meetup.com/
  3. 3
    Gelirini artır. Araştırmalar, paranın mutluluk satın aldığını ancak yalnızca yaklaşık 75 bin dolara kadar bunun geçerli olduğunu gösteriyor ve sonra para ile mutluluk (yani daha iyi bir yaşam) arasındaki ilişki çok daha zayıf hâle geliyor.[7]
    • Bununla birlikte, "daha iyi bir yaşamı" nasıl tanımladıklarına bağlı olarak, gelir, insanlar 75 bin doların üzerinde bile daha fazla para kazandıkça daha büyük yaşam memnuniyeti ile ilişkilendirilmeye devam edebilir. Özel koşulların ve daha iyi bir yaşam tanımın hakkında düşünmek ve paranın senin için ne kadar önemli olduğuna karar vermek önemlidir.[8]
  4. 4
    Gülmeyi unutma. Çocuklar yetişkinlerden daha çok gülüyor; özgür ve mutlular, hayatları harika ve dertsiz.[9] Yetişkin olmak, hayatın ciddi ve sıkıcı olduğu anlamına gelmek zorunda değildir. Hafif ve eğlenceli günler yaşamak amacıyla her gün gülmek ve şakalaşmak için elinden gelenin en iyisini yap.
    • Kendin mizah yaratmak istemiyorsan stand-up komedileri veya komik bir TV şovu izlemeyi dene.
  5. 5
    Negatif insanları hayatından çıkar. Tanıdığın biri sürekli seni aşağı çekiyorsa veya kendini kötü hissettiriyorsa bu kişiyle ilişkini kes. İlk başta suçlu hissediyor olsan da zamanla hayatındaki olumsuz etkisi olmadan muhtemelen daha iyi hissedeceksin.[10]
    • Bu bir arkadaşsa mesajlarına gittikçe daha az ve daha uzun gecikmelerle yanıt vererek ipucunu almasına izin ver veya tüm iletişimi hemen durdur.
    • Bir aile üyesi veya birlikte yaşadığın biriyse o evdeyken evin dışında kalarak veya oturma odasındayken odanda kalarak kaçınmaya çalış.
    Reklam

Yöntem 3 / 4:
Fiziksel Sağlığı ve Ruh Sağlığını İyileştirmek

  1. 1
    Egzersiz yap. Düzenli egzersizin küçük antidepresan etkileri olabilir, egzersiz aynı zamanda stresi azaltabilir, bunlar daha iyi bir yaşam sürmenin temel bileşenleridir. Egzersizin bu faydaları kısmen beynin "kendini iyi hissetme" hormonlarından biri olan endorfin salgılatmasındandır.[11]
    • Egzersiz yaparken seni daha sıkı egzersiz yapmaya motive eden şarkılar çal. Bununla birlikte, vücudunu dinlediğinden emin ol ve aşırıya kaçma!
  2. 2
    Sağlıklı yiyecekler ye. Sağlıksız beslenmek olumsuz hissetmene neden olabilir. Bu nedenle yaşamını iyileştirmek istiyorsan sağlıklı besinler tüketmen önemlidir.[12]
    • En iyi etki için yağsız et, kuru yemiş, meyve ve sebze gibi şeyler ye ve dengeli beslenmeyi unutma (yani, her şeyi ölçülü ye).[13]
  3. 3
    Doğru miktarda uyu. Uyku eksikliği, yorgunluk, üzüntü ve endişe duygularına neden olarak refahın azalmasına katkıda bulunabilir.[14] [15]
    • Uykuya dalmakta güçlük çekiyorsan odanı daha karanlık yapmayı dene. Ayrıca gürültü kaynaklarından kurtulmayı dene ve/veya kulak tıkacı tak. Her gece bir uyku rutinine bağlı kalmak için elinden gelenin en iyisini yap. Uyandıktan sonra dinlenmiş hissetmek için gece başına kaç saat uykuya ihtiyacın olduğunu not et; her gece bu kadar saati uyumaya çalış.[16]
  4. 4
    Çok fazla kafein tüketmekten kaçın. Kafein seni endişeli hissettirebilir, bu da stres ve kaygı duygularına katkıda bulunabilir. Daha iyi bir yaşam tanımın daha az stres ve endişe anlamına geliyorsa kafeini azaltmayı dene.[17]
    • Ödünleri aklında bulundur. Belirli bir miktar kafeinle daha üretken olduğunu ve üretkenliğine biraz endişe duygusundan daha fazla değer verdiğini fark edersen o zaman belki de kafeini azaltmak senin için en iyi seçenek değildir. Farklı miktarlarla deneyler yap ve bunu yapmanın hayatına yönelik memnuniyetini nasıl değiştirdiğine dair bir fikir edin.
  5. 5
    Psikoterapiyi dene. Danışmanlık veya psikoterapi, insanların yalnızca sorunlarla başa çıkmalarına değil, aynı zamanda gelişmelerine ve daha iyi yaşamlara sahip olmalarına da yardımcı olabilir.[18]
  6. 6
    Konfor alanından çık. Aynı eski alışkanlıklarını ve rutinlerini yapmayı bırak. Bunun yerine, bir "optimal endişe" bölgesi bul. Araştırmalar, biraz kaygı/uyarılmaya sahip olmanın, beynin işleyişini ve çeşitli görevlerdeki performansı gerçekten kolaylaştırdığını göstermiştir.[19]
    • Konfor alanından çıkmanın yolları arasında yeni bir hobi denemek, yeni arkadaşlar edinmek veya kendin için hedeflere ulaşmak için normalden biraz daha sert olmak yer alır.
    • Değerlerini ve kişiliğini burada aklında bulundur. Daha iyi bir yaşam tanımın, öncelikle düşünmek için kendine zaman ayırmayı içeriyorsa ve kendini oldukça içe dönük hissediyorsan o zaman belki de konfor alanından çıkmak senin için o kadar önemli değildir.
    • Yine de deneyene kadar bilemeyebilirsin!
  7. 7
    Gönüllü ol. Başkalarına yardım etmek için biraz zaman ayır; hem fiziksel hem de zihinsel sağlığının arttığını görebilirsin. Zamanını gönüllü olarak vermenin birkaç yolu vardır. Örneğin, şunları yapabilirsin:[20]
    • Evsizler için bir aşevinde gönüllü ol.
    • Önem verdiğin işler yapan bir derneği ara ve yardım etmek için gönüllü olup olamayacağını sor.
    • Yerel kütüphanenle iletişime geç ve yetenekli olduğun bir alanda öğretmenlere ihtiyaçları olup olmadığını sor.
    • Yerel siyasi temsilcinle iletişime geç ve ilgilendiğin amaçlar için kampanya çalışmalarına yardımcı olma hakkında bilgi iste.
    Reklam

Yöntem 4 / 4:
İlişkilerini İyileştirmek

  1. 1
    Başkalarını yargılamadan önce kendi kusurlarını aklında bulundur. Eğer bir insansan muhtemelen hayatında kötü bir gün geçirmiş ve kötü bir ruh hâli içinde, kendini kaybetmişsindir, yalnız kalma ihtiyacı duymuş, yalan söylemiş ve bencil davranmışsındır. İnsanların her zaman ideallerine göre yaşamadıklarını aklında tutmaya çalış. Öyleyse bir hata yaptığında kendine çok yüklenmeyeceğin gibi, tanıdıklarına da çok yüklenmemeyi dene.[21]
    • Tek tek davranış örneklerine dayalı sert yargılarda bulunmak yerine bireyin nasıl biri olduğunu daha iyi yansıtabilecek kalıplar ara.
  2. 2
    Tanıdıkların için rastgele iyilikler yap. Hiç birinden teşekkür kartı aldın mı? Nedense o kişinin sana şahsen teşekkür etmesinden çok daha iyi hissettiriyor. Bu, başkaları fazladan çaba sarf ettiğinde, bu çabaların takdir edildiğini ve alıcıya minnettar ve mutlu hissettirdiğini gösteriyor.
    • Bir arkadaşına iyi davrandığında, iyiliğe karşılık verme olasılığı daha yüksek olacaktır. Bu, ilişkinin gelişmesine ve daha iyi bir hayata sahip olmana yardımcı olacaktır.[22]
  3. 3
    Daha net iletişim kur. Duygularını ve düşüncelerini, dinleyicinin tam olarak amaçladığın gibi anlayacağını düşündüğün bir biçime çevirmeni gerektirdiğinden iletişim zordur. Ama sözlerinin kastettiğin gibi anlaşıldığından nasıl emin olabilirsin?
    • Değişikliklerini artırmanın bir yolu, daha etkili iletişim kurmak için konuşmadan önce daha fazla zaman ayırmaktır. Düşüncelerin henüz çözülmediyse yüksek sesle söylemeden önce bunları kafanda çözümle.[23]
  4. 4
    Daha iyi bir dinleyici ol. Konsantre ol ve konuşan kişiye odaklan. Onun bakış açısına veya fikrine katılmasan bile sözlerine değer ver.[24]
    • Dikkat dağıtıcı unsurları zihninden uzaklaştırmak için elinden geleni yap. Bunu kısmen konuşmacının ağzını izleyerek yapabilirsin. Araştırmalar, dudaklardan gelen görsel bilginin dil işlemeyi kolaylaştırdığını göstermektedir.[25]
  5. 5
    Konuşmacının bakış açısını al. Onun bakış açısını değerlendirmek için elinden geleni yap. Onu değerlendirmeden önce kendini onun yerine koy. Seninle kısa cümlelerle mi konuşuyor? Bu neden olabilir? Kaba ya da kötü biri olduğunu varsaymak yerine, belki de işte zor bir gün geçirdiğini ya da daha önce başkalarının ona kaba davrandığını düşün.[26]
  6. 6
    Yabancılara yardım et. Araştırmalar, başkalarına para harcamanın bizi kendimize para harcamaktan daha fazla mutlu ettiğini gösteriyor.[27] Bu, "baştan ödeme" fikridir: Birilerine nazik davranmak, onların da başkalarına (teoride) nazik davranması.
    • Rastgele iyilik davranışlarına örnek olarak sinemadaki sırada arkandaki insanlara bilet almak, evsiz bir kişi için sıcak bir yemek veya battaniye satın almak veya ebeveynlerinin evini temizlemek yer alır.
    Reklam

İpuçları

  • Hedeflerini gün bazında gerçekleştirmeyi unutma ve büyük resim yüzünden fazla strese girme. Hedeflerine doğru ilerlerken yolculuğun tadını çıkarmaya çalış.[28]
  • Her hafta yeni bir şey yapmayı dene.
  • Egzersiz ve sağlıklı bir vücut, tatmin olmuş bir zihnin temel taşı olduğundan, her güne fiziksel aktivite periyotları planla.
  • İlgi alanlarına bağlı olarak sörf, paraşütle atlama gibi yeni şeyleri keşfetmeye devam et. Yeni girişimler keşfetmek sana daha fazla öz güven kazandırır!
  • Bir liste yap veya tüm anılarını içeren fotoğraflar çek ve bastır, böylece onları gördüğünde gülümseyebilir ve güzel zamanları hatırlayabilirsin.

Reklam

Uyarılar

  • Bir aile üyesi olsa bile, durum ne olursa olsun seni duygusal olarak inciten biri seni sürekli aşağı çekecek ve asla gelişmene izin vermeyecektir.
  • Sana "yapamazsın" diyen veya sana hakaret eden insanlardan kaçın.
  • Ayrıca "yanlış insanlarla olmaktan" kaçın, yapmak istemediğin şeyleri yapman için sana baskı yaparlar ve pişman olursun.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Hoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?

wikiHow

Bir Kızın Senden Hoşlandığını Nasıl Anlarsın?

wikiHow

Bir Gecede Sivilceden Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?

wikiHow

Okula Gitmemek İçin Nasıl Hasta Numarası Yapılır?

wikiHow

Nasıl Ağlayıp Rahatlanır?

wikiHow

Nasıl Para Kazanılır (Gençler İçin)?

wikiHow

Evden Nasıl Kaçılır?

wikiHow

Tembellikten Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Kistik Akneden Nasıl Hızlı Kurtulunur?

wikiHow

Porno Bağımlılığıyla Nasıl Başa Çıkılır?

wikiHow

Uykuda Boşalma Nasıl Önlenir?

wikiHow

Nasıl Kötü Çocuk Olunur?

wikiHow

Ders Çalışırken Dikkatin Dağılması Nasıl Önlenir?
Reklam
  1. http://psychcentral.com/lib/15-tips-to-boost-your-well-being-and-happiness/
  2. https://www.cmha.bc.ca/get-informed/mental-health-information/improving-mh
  3. https://www.cmha.bc.ca/get-informed/mental-health-information/improving-mh
  4. https://www.cmha.bc.ca/get-informed/mental-health-information/improving-mh
  5. https://www.cmha.bc.ca/get-informed/mental-health-information/improving-mh
  6. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505314
  7. http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/sleep/art-20048379
  8. https://www.cmha.bc.ca/get-informed/mental-health-information/improving-mh
  9. http://www.apa.org/about/policy/resolution-psychotherapy.aspx
  10. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2657838/
  11. https://www.psychologytoday.com/blog/raising-happiness/201002/what-we-get-when-we-give
  12. https://www.psychologytoday.com/blog/living-the-questions/201410/10-reasons-stop-judging-people
  13. http://greatergood.berkeley.edu/images/uploads/Trivers-EvolutionReciprocalAltruism.pdf
  14. http://psychcentral.com/lib/benefits-of-effective-communication/
  15. http://psychcentral.com/lib/benefits-of-effective-communication/
  16. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4091305/
  17. https://www.psychologytoday.com/blog/real-men-dont-write-blogs/201406/why-we-dont-give-each-other-break
  18. http://greatergood.berkeley.edu/images/application_uploads/norton-spendingmoney.pdf
  19. Jessica Elliott, ACC, CEC. Sertifikalı Yönetim Koçu. Uzmanla Görüşme. 12 February 2020.

Bu wikiHow makalesi hakkında

Jessica Elliott, ACC, CEC
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Yönetim Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Jessica Elliott, ACC, CEC. Jessica Elliott Sertifikalı Yönetim Koçu ve birden fazla tutkuya sahip bir girişimcidir. Farkındalık deneyimleri ve inzivalarına ev sahipliği yaptığı LIFETOX’un ve profesyonellere, ekiplere ve kuruluşlara yönetim danışmanlığı sağladığı J Elliott Coaching’in kurucusudur. Jessica girişimci olarak on beş yıldan fazla deneyime, yönetim koçluğunda ise üç yıldan fazla deneyimine sahiptir. ACC (Akredite Üye Koç) onay belgesini Uluslararası Koçluk Federasyonu’ndan (ICF) ve CEC (Yönetim Koçluğu) onay belgesini Royal Roads Üniversitesi’nden almıştır.
Kategoriler: Gençlik
Bu sayfaya 744 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam