Bazen bir kutunun içinde yaşamaktan kaçamayız aynı şeyi defalarca yaparak, başkalarının bizim hakkımızda ne düşüneceği ve eylemlerimiz hakkında endişelenerek sıkışıp kalırız. O kutudan çıkmak ve hayatı dolu dolu yaşamayı öğrenmek istiyorsan [1] daha fazla ayrıntı için Adım 1 ile başla.

Kısım 1 / 3:
Daha Az Endişelenmek

  1. 1
    Başkalarının senin hakkında ne düşündüğüne daha az değer ver. Diğer insanlar kontrolünün dışındadır ve kendi imajın hakkında endişelenmeyi bırakamazsan özgürce yaşayamazsın. Herkesi memnun edemezsin, edebileceğini düşünürsen bu seni yabancılaştırır ve hayal kırıklığına uğrarsın.[2]
    • Başkalarının görüşlerinin kendini şekillendirdiğin kelimeler olmasına izin verme. Kendine ve diğer herkese sadece herkesin istediği gibi olmaya çalıştığını söylediğin noktaya geldiğinde, özgür olamayacağın bir noktaya ulaşmış olursun.
    • Kendini hayatındaki "zehirli" insanlardan ayır.[3] Bunlar seni manipülasyon, olumsuzluk ve diğer kontrol biçimleriyle bağlamaya çalışan kişilerdir. Daha da iyisi şiddet içermeyen iletişim tekniklerini öğrenerek ve daha az tepkisel, daha duyarlı ve iddialı olarak, yerini koruyarak bu tür insanları silahsızlandırmayı öğren. Bu tür insanlardan kurtulma ve onların zararlı yollarından uzak, özgür yaşama gücüne sahipsin. İyi arkadaşlar dengeni bulmana yardım edecek.
  2. 2
    Kötüye odaklanmayı bırak. Neyin yapılamayacağına değil, ne yapılabileceğine odaklanarak özgür ol. Dikkatini, işleri kendin ve başkaları için daha iyi hâle getirmek için neler yapabileceğine kaydır. Bunu yaparak, yaşamak istediğin hayatı yaşamak için daha fazla özgürlük bulacaksın.[4]
    • Başarısızlıkların yerine kendine başarılarını hatırlat. İş ya da okul olması gerektiği kadar iyi gitmiyorsa ailene, ilişkilerine ya da üç sayılık atışlarda ne kadar harika olduğuna odaklan. Olumluya odaklan.
    • Diline dikkat et. "Yapamam" gibi olumsuz ifadelerden kaçın. Dil hem kendini ikna etmede hem de başkalarını ikna etmede güçlüdür. Bu olumsuz cümleleri ne yapılabileceğine odaklananlarla değiştirerek, kendini eylemsizlikten ve ertelemekten kurtaracaksın. Bunun yerine, "Bunu yapmalıyım" de.
  3. 3
    Dürüst ol. Yalanlar seni özgür olmaktan alıkoyan karışık bir aldatma ağı yaratır. Kendine ve başkalarına söylediğin yalanları tanımayı öğren. Samimi ve dürüst olmak, güvenebileceğin insanlarla daha iyi bağlantı kurmana olanak tanır çünkü onlar senin savunmasızlığınla özdeşleşebilirler.[5]
    • Yalanlar, savunmaya yönelik tepki vermenin bir biçimidir. Çoğumuz için, bir çatışma durumunda kendimizi savunma ihtiyacı hissetmek doğaldır.
    • Bir çatışma sırasında yalan söylemek, birinin seni yalnız bırakmasını sağlamanın iyi ve savunmaya yönelik bir yolu gibi görünebilir ancak bu seni o kişiye daha da sıkı bağlar çünkü işleri daha az net hâle getirmişsindir ve gerçek ihtiyaçlarından kaçınmak yerine kendini savunmuşsundur.
    • Sevgi dolu bir nezaketle karşılık vererek ilişkilerde özgürlüğünü yeniden kazanırsın çünkü çatışmayı tırmandırmadan başkalarının acısını, incinmesini ve diğer olumsuz duygularını kabul etmeyi öğrenir ve yine de kendi kararlarını ve seçimlerini yapma gücünü koruduğunu açıkça belirtirsin.
  4. 4
    Parayla (ve herhangi bir eksikliğiyle) uzlaş. Birçok insan "yeterli paraya sahip olmayı" özgürlükle ilişkilendirir ancak paraya karşı tutumun özgürlük hakkında paranın kendisinden çok daha fazlasını söylüyor. Parayı hayatının itici gücü olarak değil, hayatında bir araç olarak değerlendir.[6] Tasarruf etmeyi, bütçe ayırmayı ve bilinçli bir tüketici olmayı öğren.
    • Kendini, sana yük olduğunu hissettiğin tüketim döngüsünün bölümlerinden uzaklaştırmak için yapabileceğin şeylere bak. Örneğin, organik gıda için yüksek fiyatlar ödemekten bıktıysan çimlerini kaz ve bunun yerine güzel bir sebze ve meyve bahçesi yap. Emeğinin meyvelerinin doğayla, sağlıklı beslenmeyle ve çocuklarına, komşularına ve arkadaşlarına rol modelleme sürdürülebilir davranışlar aracılığıyla geri ödendiğini bilerek bahçene düzenli olarak bak.
  5. 5
    Yapmakta iyi olduğun şeyler yap. Becerilerini, yapmaktan zevk alamayacağın veya yapmaktan hoşlanmadığın şeyleri yapma becerisine sahip başkalarıyla takas etmeye başla, böylece erdemli bir döngü devreye girsin. Bundan seni şaşırtabilecek arkadaşlıklar ve bağlantılar da kazanacaksın.
    • Benzer düşünen insanlarla bağlantı kurmak, eşyaları ve hizmetleri paylaşmak ve başkalarını daha özgürce yaşama yollarına katılmaya teşvik etmek için çevrim içi kaynaklardan yararlan.
    Reklam

Kısım 2 / 3:
Getting Healthy

  1. 1
    Egzersiz yap. Egzersiz, ruh halini daha iyi hâle getiren endorfin salgılayabilir ve formda kalmak, yapmak istediğin şeyleri yapabilmeni sağlar.[7] Sağlık eksikliğinin seni yapmak istediğin şeyi yapmakta özgür olmaktan alıkoymasına izin verme. Yapmaktan zevk aldığın bir şey seç, çünkü egzersiz başka bir şey için bir araç olarak görülmek yerine başlı başına eğlenceli olmalıdır.[8]
    • Ruhunu özgürleştirmek için endorfin salgıla. Endorfin, hoş deneyimlere yanıt olarak beynin tarafından üretilen, vücudunun kendi ruh hâlini hafifleten bir biyokimyasaldır. Endorfin, seni devam eden olumsuzluk döngülerine hapsedebilecek işe yaramayan duygulardan kurtulmana yardımcı olur. Egzersiz yapmak, sosyalleşmek ve gülmek gibi endorfin salgılanmasına yardımcı olmanın yolları sana iyi gelir ve hayatında gerçekten senin için önemli olan şeylere odaklanman için seni özgür kılar.
  2. 2
    Mümkün olduğunca gül ve gülümse. Gülüşün zihin çerçeveni değiştirir.[9] Her gün bir şeye gülmeye özen göster. Kendi maskaralıklarına veya eğlenceli düşüncelerine gülmekle başla, ardından komik bir film izlemeye veya bir komedi kulübüne gitmeye veya seni gülmeye teşvik edecek bir şey yapmaya başla. Gülmek ve gülümsemek bağışıklık sistemini güçlendirir ve endorfin salgılayarak kendini daha iyi hissetmeni sağlar.[10] Gülmek beyninin mutlu olduğunu bilmesini sağlar ve seni doğru zihin durumunda harika bir ruh hâline sokar.
  3. 3
    Güneşte zaman geçir. Güneş, gününü ve ruh hâlini aydınlatabilir. Açık alanlara git, biraz yürüyüş yap, doğanın tadını çıkar ve insanlarla vakit geçir. Tabii en sıcak aylarda güneşten korunma prosedürlerini uygula.[11]
  4. 4
    Arkadaşlarınla vakit geçir.[12] Arkadaşlarla birlikte olmak empatini ortaya çıkarır; anlamak ve anlaşılmak, iyi olma hissini geliştirebilir, aynı zamanda endorfin salgılanmasına yardımcı olabilir. Ek olarak, arkadaşlarla zaman geçirmenin ve sosyal olmanın serotonin düzeylerini artırdığı ve iç sağlığını iyileştirmek için önemli olduğu gösterilmiştir.
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Rutinleri Değiştirmek

  1. 1
    Mümkün olduğunca sık yeni bir şeyler yap.[13] Yeni deneyimlere açık olmak bir özgürlük kaynağıdır çünkü ufkunu genişletiyorsun, yeni gizli yetenekler keşfediyorsun ve kendini hayatın iyiliğine açık tutuyorsun.
    • Yeni deneyimleri yük veya endişe edilecek bir şeyden çok fırsat olarak gör. Yeni aktiviteye bir şans vermeden önce savaşın çoğu kafanın içindedir.
    • Her yeni bir şey denediğinde kendini tebrik et. Ve iyiliğini pekiştirmek için ne yaptığını başkalarına anlat. Hikayen başkalarının da daha özgürce yaşamasına yardımcı olabilir.
  2. 2
    Günlük hayatta fon müziğin varmış gibi davran. Filmlerin hepsinde film müziği vardır, sen de öyle yapmalısın. Korkunç yağmurlu bir günde sokakta yürürken, ayaklarını hareket ettiren ve zihnini eğlendiren bir şeyle kendini toparla.
  3. 3
    Garip veya spontane bir şey yap. Spontane olmak; yetişkinlerin çalışma, ebeveynlik ve toplumsal yükümlülükler dünyasına girildiğinde genellikle kaybolur. Toplumdaki her yetişkinden beklenene uymak; ara sıra özgür olmak, karakter dışı bir şey yapmak için fırsatları bastırma eğilimindedir. Hayatına biraz spontanelik ve dürtüsellik kazandırmak biraz denge getirebilir.
    • Ünlü "görünmez köpek" oyuncağını kullanarak şehir merkezinde dolaşmak için iki yüzden fazla insanı toplamak ve gerçekmiş gibi davranmak gibi, Improv Everywhere'in yaptığı eğlenceli şeylere bir göz at. İnsanların gözlerini dikmesini sağlayan bir şey yapmak, özgür yaşamanın ve içinde hapsolduğun kutudan çıkmanın harika bir yoludur.
    • İnsanların hayatına kahkaha ve keyif katan eylemleri bulmak için çevrimiçi flash mob videoları ara.
  4. 4
    Yürüyüşe çık. Dışarı çık ve yürümeye başla.[14] Belirli bir yönde yürümeye devam et ve gerekene kadar durma. Akılda yön veya hedef olmadan yürüyüşe çıkmanın harika bir yanı var.
  5. 5
    Ara sıra gelen dürtüleri durdurma. Bazen düşünmeden dürtüyle hareket etmek sorun olmaz. Kahvaltıda turta ye veya istersen başını tıraş et. Sürprizleri ve doğallığı kucakla. Normalliği yerinden sarsmak her gün daha hevesli olmana yardımcı olabilir. Ne olacağını kim bilir![15]
  6. 6
    Gerçekten tutkulu olduğun bir şeyi düzenli olarak yap. Seni tutkuyla dolduran her şeyde iyi olmak zorunda değilsin, sadece onu sevmelisin. Belki yazıyor, belki çiziyor, belki bir tür spor yapıyorsun. Her ne ise onu tüm kalbinle kucakla ve tamamen dâhil olmana izin ver. Ailene bundan bahset, arkadaşlarını denemeye ikna et, çıldır ve hayatının sevdiğin şeyin etrafında dönmesine izin ver.
    Reklam

İpuçları

  • Kendini susturma. Coşku, neşe ve korku duygusunu ifade etmek gurur duyulacak şeylerdir. İnsanlar sana kapa çeneni derse vazgeçme; bunun yerine, coşku perdeni mümkün olan her tür izleyici için nasıl ayarlayacağını bilene kadar sunum becerilerin üzerinde çalış.
  • Her zaman enerji seviyeni artırmaya doğru yönel. Enerjik olarak daha özgürce yaşarsın çünkü uyuşukluk hissetmezsin ve geri çekilmezsin. Yorgun insanlar "her zaman olduğu gibi" seçimler yapma eğilimindedir çünkü direnmek enerji gerektirir ve statüko, öylece kalabildikleri anlamına gelir. Ancak eylemsizlik asla özgürlük değildir, hapistir. Bu nedenle, vücuduna maksimum enerjiyi geri kazandıran yiyeceklere odaklanarak sağlıklı beslen. Hem enerjiyi hem de gücü artırmak için düzenli olarak egzersiz yap. Ve manevi ol, inancın veya seküler eğilimlerin ne olursa olsun seni ruhsal olarak hareket ettiren şeyi bulmak, bir şeyin seni engellemeye çalıştığı her seferinde seni geri kazanmaya yardımcı olan içsel bir enerji sağlar.
  • Bir şeyden hoşlanmıyorsan başkalarına haber verirken dikkatli ol ama örtbas etmek için yalan söyleme. Çoğu zaman böyle bir yalan, daha sonra onu küçük düşürdüğünde sana geri dönecektir. İnsanlar genellikle düşündüğünden daha güçlüdür ve amacını bildirme cüretini mırıldansalar bile, derinlerde olsa da seninle nasıl bir durumda olduğunu bilmeye saygı duyarlar.
  • İnatçı olmanın ve akışa ayak uydurmaya istekli olmanın mükemmel dengesini bul. Bazen dünyanın olması gerektiği gibi akmasına izin vermek daha iyidir, diğer zamanlarda ise proaktif olarak akışı başka yöne çevirmek çok önemlidir. Bunu deneyimle öğreneceksin ancak öğrenmek için atlaman ve denemen gerekir.
  • Hayatı eğlenceli bulmayı seç. Elbette, her insanın hayatında zor ve meşakkatli anlar vardır ancak hayat sadece bu deneyimlerden ibaret değildir. Ne yazık ki, bazı insanların devam ettiği gibi, bu zorlukların yaşamla eş değer olduğunu düşünürsün. İnsanların düzenli olarak söylediği olumsuz sözlere meydan okumak, böylesine enerji tüketen bir bakış açısı yaratarak kendilerini hapsettiklerini görmelerine yardımcı olmak için önemlidir. İnsanların içinden geçtiği gerçekten zorlayıcı durumları küçümsemeden, insanların şikâyet etme eğiliminde oldukları hava durumu, bir kuyruk, kaçırılan son tarih veya benzeri durumların daha iyi taraflarına bak. Çoğu şey ölüm kalım meselesi değildir, bu yüzden çoğu şey, olumsuz olmakla ilgili yoğun enerjiye değmez. Onların hayatlarını, olayları görmenin daha olumlu yollarıyla doldururken nazik ol.
  • Stresini yönet.[16] Özgür yaşamak, stresten uzak yaşamak demektir; stres seni bağlar ve sağlığını ve genel refahını tehdit eder. Tek başına idare edemiyorsan destekleyici kişilerden veya gruplardan yardım al veya ilgili kendi kendine yardım okumasından fayda sağla.
  • İnsanlar her zaman yargılayacak. Bu, içeri bakıp eksik ve dikkat edilmesi gereken şeyi bulmaktan daha kolaydır. Önemli olan, yapıcı yargılama (genellikle bir uzmandan veya deneyimli bir kişiden alınan, iyileştirmek için yapman gerekenlerle ilgili gerçekleri içeren tür) ile incitici, kinci yargılama (cehalet yüzünden eleştiren tür) arasındaki farkı anlatmayı öğrenmektir. Nefret, kıskançlık ya da korkaklık ve genellikle bilgisi olmayan ya da çok az bilgisi olan ya da daha iyisini yapabileceğini düşünen ama yapması gerekeni yapmayan insanlardan gelir.) Farkı bilme konusunda; birinden bir şeyler öğrenebilir, diğerini ise boş verebilir ve özgür olabilirsin.
  • Savaşlarını akıllıca seç. Çatışmaya girmektense bırakmanın ne zaman daha iyi olduğunu bil (unutma, bu çoğu zaman olacaktır). Senin için önemli olan ve yapmayınca zarara neden olabilecek veya yapıcı olmayan sonuçlar doğurabilecek şeyin arkasında dur. Ve zor konuşmaları veya tartışmaları, şiddetten uzak duran bir iletişimci olarak, insanların bir dahaki sefere daha sert olmak amacıyla yaralarını sarmak için geri çekilmek yerine uzlaşmalara ve anlayışlara ulaşmalarına yardımcı olarak etkisiz hâle getirmeyi öğren.
  • Yaşın, cinsiyetin ve kişisel ihtiyaçların için yeterince uyu. Uyku yoksunluğu oluşur ve bir kişiyi, içinde bulunduğun sersemlemiş, yarı bilinçli durumun normal olduğunu düşünene kadar farkında olmadan gafil tutabilir. Uykusuz insanlar, yeterli uyuyanlara göre çok daha olumsuz olma eğilimindedir ve aynı zamanda hayatın zorluklarıyla karşı karşıya kaldıklarında enerji ve dirençten yoksundurlar. Uyku bankasını sömürmeyi bırak ve yatırım yapmaya başla; dünyaya gerçek kişiliğini ve azmini göstermek için kendini çok daha özgür bulacaksın.
  • Dünya nefret edenlerle dolu. Onlar özgür yaşamak istemeyen/yaşayamayan insanlardır ve kesinlikle başkalarının da bunu yapmasını umursamazlar. Ellen De Generes'in dediği gibi, senden nefret edenleri seni motive edenlere dönüştür. Ne söylerlerse söylesinler tavırlarını ayırt et ve çoğu zaman yapacağın şeyi yap. Unutma ki meşhur kuyruğunu bacaklarının arasına alıp saklanırsan bunu yaptığın için de eleştirilirsin; bu yüzden, senin için işe yaramayan şeylere uymaya çalışmak yerine seni özgür hissettiren şeyi yapmayı seç. En iyisi, nefret edenlerin onaylamamalarına teslim olup gücünü ellerinden almalarına izin vermemektir.
  • Kabullenmek her şeydir, kendini ve kim olduğunu ve başkalarını ve onların kim olduğunu kabul etmektir. Herkes burada ana hatlarıyla anlatılan şekillerde özgür yaşamak istemez; aslında, bazıları rutini kaybetme, kendiliğinden hareket etme veya yeni şeyler yapma düşüncesiyle aşırı derecede tehdit altındadır. Bir rol model ve bir motive edici olarak başkalarının zihinlerini bu dünyanın olanaklarına ve yeteneklerine açmaya yardımcı olabilirken, kimseyi herhangi bir şey yapmaya veya olmaya zorlayamazsın. Tercihlerini birilerine kabul ettirmekten kaçın; bunu yapmak, sahip olduklarını hissettikleri herhangi bir özgürlük pahasına, özgürlük duygunu geliştirmek demektir. Gerçeklik fikrinin sadece senin olduğunu ve onlar için özgürlüğün senin onu algılamandan çok farklı bir şey kılığına gelebileceğinin farkında ol. Onları kovalamadan hayatında onlara yer aç.
Reklam

Uyarılar

  • Özgür yaşamak yasaların dışında yaşamak demek değildir.[17]
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Göğüsler Ameliyatsız Nasıl BüyütülürGöğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Mor Şampuan Nasıl KullanılırMor Şampuan Nasıl Kullanılır?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
Ayağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl GiyilirAyağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl Giyilir?
Nasıl Güzel OlunurNasıl Güzel Olunur?
Ütüyle Yapılmış Transfer Baskı Kumaştan Nasıl Çıkarılır?
Ten Rengi Nasıl BelirlenirTen Rengi Nasıl Belirlenir?
Yeni Delinmiş Kulakların Bakımı Nasıl YapılırYeni Delinmiş Kulakların Bakımı Nasıl Yapılır?
Cilt Rengi Doğal Yollarla Nasıl AçılırCilt Rengi Doğal Yollarla Nasıl Açılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Kirsten Parker, MFA
Ortak yazarlar :
Düşünce Yapısı ve Eylem Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Kirsten Parker, MFA. Kirsten Parker doğduğu yer olan Los Angeles, Kaliforniya'da faaliyet gösteren bir düşünce yapısı ve eylem koçudur. Üstün başarılı kişilere stresin ve kendinden şüphe etmenin üstesinden gelmelerinde yardımcı olmaktadır. Koçluğuna pozitif psikoloji, bilinçli alışkanlık değişimi ve öz denetim araçlarını dâhil ederek kişinin güvenini ve netliğini artırma konusunda uzmanlaşmıştır. Duygusal Zekâ ve Kendini Kabul Etme Bilimi ile birlikte Stres, Kaygı ve Akıllı Enerji Yönetimi alanlarında eğitim almış sertifikalı bir HeartMath uygulayıcısıdır. Ayrıca Yale Üniversitesi Drama Okulu'ndan Sahne Yönetimi alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.
Bu sayfaya 567 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam