Karın ağrın varsa geceleri uyumak gerçekten zor olabilir. İster gaz ağrısı, mide bulantısı, mide ekşimesi veya kramp ile mücadele ediyor ol uyku ortamını olabildiğince rahat hâle getirirsen dinlenmek daha kolay olabilir. Yatmadan önce rahatsızlığını hafifletmek için ev yapımı bir çözüm dene. Ayrıca gece mide ağrılarını önlemeye yardımcı olmak için gün içinde önlem al.

Yöntem 1 / 3:
Yatmak İçin Rahat Hâle Gelmek

  1. 1
    Rahatlamana yardımcı olması için gevşeme tekniklerini dene. Yatağa gitmeyi planlamadan yaklaşık bir saat önce, yatıştırıcı bulduğun bir şey yapmayı dene. Örneğin, derin bir nefes egzersizi, yoga veya meditasyon deneyebilirsin. Ruhanî biriysen dua ederek biraz zaman geçirebilirsin. Bu, yatağa girdikten sonra uyumanı kolaylaştırabilir.[1]
    • Endişeli veya gergin hissetmek mide ağrısına yol açabilir veya bunu daha da kötüleştirebilir; bu yüzden bu aslında fiziksel olarak da daha iyi hissetmene yardımcı olabilir.
    • Yatmadan önce rahatlayabileceğin diğer yollar arasında ışıkları kısmak, okumak veya başka bir sessiz aktivite yapmak ve yatmadan bir saat önce tüm elektronik cihazları kapatmak yer alır.
  2. 2
    Regl kramplarını yatıştırmak için yatmadan önce Epsom tuzu ile ılık bir banyo yap. Ilık bir banyo rahatlamana yardımcı olabilir ancak hafif ısı, özellikle adet krampları yaşıyorsan mide ağrılarını hafifletmeye de yardımcı olabilir. Isıyı hoş ve ılık olacak, ancak sıcak olmayacak şekilde ayarla. 2 su bardağı (500 g) Epsom tuzu dök ve tamamen çözülmesini bekle. Ağrıyı rahatlatmak ve hafifletmek için yaklaşık 10-15 dakika suda beklet. Ardından, rahat bir pijama giy ve yatağa gir.[2]
    • Bunun mide ağrın anksiyete veya hazımsızlıktan kaynaklanıyorsa da yardımı olabilir.
    • Daha fazla rahatlamana yardımcı olması için okaliptüs veya lavanta gibi farklı Epsom tuzu kokuları alabilirsin.
    • Sıcak su şişesi veya ısıtma yastığı da mide kramplarını hafifletmeye yardımcı olabilir ancak yanabileceğin için bunları uyurken kullanma.
  3. 3
    Yatağa giderken bol pamuklu giysiler giy. Giysinin bel çevreni veya karnını sıkması mide ağrını daha da kötüleştirebilir. Bunun yerine, karnına ve beline gevşek bir şekilde oturan büyük boy veya dökümlü stilleri tercih et.
    • Örneğin, yatmak için esnek bir pijama altı ve büyük bir tişört giyebilir ya da dökümlü bir gecelik tercih edebilirsin.
  4. 4
    Odanı yaklaşık 18 ° C sıcaklıkta tut. Odan çok sıcak ya da soğuk olduğunda uyumak her zaman zordur. Bununla birlikte, mide ağrın olduğunda çok sıcaklamış hissetmen, özellikle mide bulantısı veya ateşin varsa bu yatakta dönüp durmana neden olabilir. Termostatı yaklaşık 18 °C olarak ayarlamak seni serin tutacak ama rahatsız edecek kadar da üşümeyeceksin.
    • Termostatı ayarlayamıyorsan bir fan açmayı dene. Dışarıda hava güzelse pencerenii aralamak isteyebilirsin.[3]
  5. 5
    Yatağını olabildiğince konforlu hâle getirecek şeyler yap. Mide ağrıların olduğunda, geceleri rahat uyuyabilmen için yumuşak ve rahat bir yatağa ihtiyacın vardır. Yatağını yumuşak battaniyeler ve bol miktarda yastıkla hazırla. Yatağın sertse veya rahatsızsa daha iyi bir gece uykusu çekebilmek için bir yatak pedi almayı düşün.[4]
    • Pamuklu veya keten gibi yumuşak, nefes alabilen bir malzemeden nevresim seçmeyi dene.
  6. 6
    Sindirimi iyileştirmek için sol tarafında uyu. Sindirim sisteminin düzenlenme şekli nedeniyle sol tarafına dönmek, uyurken yiyeceklerini daha kolay sindirmene yardımcı olabilir. Ek olarak bu mide ekşimesini azaltmaya yardımcı olabilir, bu yüzden bir dahaki sefer mide ağrısıyla uyumaya çalıştığında sola tarafa dönmeyi dene.[5]
    • Mide ekşimesini hafifletmek için sırt üstü yastıklarla da uyuyabilirsin.
    • Yüzüstü yatmak midene ekstra baskı uygulayabilir ve bu da mide ağrını kötüleştirebilir.
    • Mide krampların varsa cenin pozisyonda dizlerini göğsüne kadar çekmeyi dene, bu yardımcı olabilir.[6]
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Mide Ağrını Hafifletmek

  1. 1
    Mide bulantısını yatıştırmak için bir fincan ılık bitki çayı iç. Papatya gibi bitki çayları mide ağrısını hafifletmede çok yardımcı olabilir. Bir fincan hazırla ve yatmadan yaklaşık 30 dakika önce yavaş yavaş iç.[7]
    • Papatya, yatma vakti için harika bir seçenektir ama nane, zencefil ve nergis içeren bitkisel karışımlar da bulabilirsin.

    Biliyor muydun? Bitkisel çayların çoğu kafeinsizdir ancak bazıları kafein içeren çay yaprakları içerebilir. Çayının seni uyanık tutmayacağından emin olmak adına, kafeinsiz olduğundan emin olmak için etiketi kontrol et!

  2. 2
    Evrensel bir mide tedavisi için zencefil ile demlenmiş su iç. 2,5 cm zencefil kökü parçasını soy ve bir bardak ılık suya koy. Yaklaşık 5 dakika demlenmesine izin ver. Sonra suyu iç. Zencefilli içecek, iyi bir gece uykusu çekmene yardımcı olacak kadar mide ağrını hafifletmeye yardımcı olabilir.[8]
    • Zencefil, mide ağrılarını tedavi etmek için dünya çapında yaygın olarak kullanılmaktadır. Özellikle mide bulantısı için faydalıdır ancak çeşitli rahatsızlıklarda yardımcı olabilir.
    • Ticari olarak üretilen zencefilli gazozların çoğu, gerçekten etkili olmak için yeterli zencefil içermez. Karbonatlaşma yardımcı olabilir ancak ek şeker bazı mide sorunlarını )özellikle ishali) daha da kötüleştirebilir.
  3. 3
    Mide basıncını, krampları ve şişkinliği hafifletmek için karnına masaj yap. Sırt üstü uzan ve iki elini de sağ kalça kemiğinin hemen üzerine koy. Parmaklarınla bastır ve kaburgalarına kadar saat yönünde dairesel bir hareketle ovala. Bunu sol tarafta, sonra tekrar karnının ortasında tekrarla. Mide ağrını hafifletmek için bunu yaklaşık 10 dakika yap.[9]
    • Acıtacak kadar sert bastırma ancak parmak uçlarınla sıkı bir baskı uygula.
  4. 4
    Miden bulanıyorsa yatmadan önce hafif, sindirimi kolay yiyecekler yiyin. Mide ağrılarına bulantı, kusma veya ishal eşlik ederse vücudunun kolayca parçalayabileceği yiyecekler yemek önemlidir. Muz, Pirinç, Elma Püresi ve Tost anlamına gelen MPET diyetini uygulamayı dene. Bu şekilde, uyurken vücudunun yiyeceklerini sindirmek için çok çalışması gerekmeyecek ve daha kolay dinlenebileceksin.[10]
    • Diğer yiyecekleri tolere edebileceğin şekilde yavaşça ekle. Örneğin, MPET yiyeceklerini kontrol altında tutabilirsen meyve suyu, jelatin, kraker ve yulaf ezmesi veya buğday kreması gibi pişmiş tahıllar eklemeye başlayabilirsin.
  5. 5
    Doğal ilaçlar yardımcı olmuyorsa mide rahatsızlığın için ilaç al. Reçetesiz satılan ilaçları aşırı kullanmak bazen yan etkilere neden olabilir; bu nedenle bazen önce çay içmek veya ılık bir banyo yapmak gibi doğal seçenekleri denemek en iyisidir. Bununla birlikte, semptomların şiddetliyse veya rahatlayamadıysan reçetesiz satılan bir ilaç yardımcı olabilir.[11]
    • Mide ekşimen varsa simetidin, famotidin, ranitidin veya omeprazol gibi antiasitleri veya reçetesiz satılan mide ekşimesi haplarını dene.
    • Kabızsan (bir süredir tuvalete çıkmadıysan, ağrıyorsa veya tuvalete çıkmak zorsa), bir dışkı yumuşatıcı veya müshil dene.
    • Gaz ağrısını gidermek için simetikon damlalarını dene.
    • Mide bulantısı için bizmut subsalisilat gibi bulantı önleyici veya ishal önleyici bir ilaç kullan.[12]
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Mide Ağrısı Tetikleyicilerinden Kaçınmak

  1. 1
    Özellikle yatmadan önce mideni rahatsız edebilecek yiyecekler yeme. Yağlı, asitli veya baharatlı yiyecekleri, gazlı içecekleri veya çok fazla gaz üreten yiyecekleri tüketmemeye çalış. Sık sık mide ağrıları yaşıyorsan bu yiyecekleri tüm beslenmende azaltmak isteyebilirsin. Ancak iyi uyuyabilmen için onları özellikle yatmadan sonraki 3-4 saat içinde sınırlamalısın.
    • Gaz üreten yiyecekler arasında brokoli, fasulye, soğan, lahana, elma ve lif oranı yüksek yiyecekler olabilir. Süt ürünleri ve şeker ikameleri de gaza yol açabilir.[13]
    • Domates, turunçgiller ve kahve gibi asidik yiyeceklerin tümü mide ekşimesine neden olabilir. Nane, çikolata ve sarımsak da hazımsızlığa neden olabilir.[14]
    • Sindirimi zor olan yiyecekler yiyeceksen yemeden önce sindirim enzimi almayı dene.
  2. 2
    Yatmadan önce aspirin veya steroid olmayan anti-enflamatuar ilaç almaktan kaçın. Aspirin ve ibuprofen ve asetaminofen gibi iltihap önleyici ilaçlar midenin iç yüzeyini tahriş edebilir. Bundan kaçınmak için mümkünse onları yatmadan 3-4 saat önce almamaya çalış.[15]
    • Doktorun bu ilaçları reçete ettiyse gece mide ağrısını önlemek için bunları yemekle mi yoksa günün erken saatlerinde mi alman gerektiğini konuş.
  3. 3
    Yatmadan 2-3 saat sonra yemek yeme. Dolu bir mideyle yatarsan vücudun az önce yediğini sindirmeye çalışırken hazımsızlık yaşayabilirsin. Öğünlerini planlamaya çalış, böylece yatmadan önce yemeğini sindirmek için birkaç saatin olur.[16]
    • Gün içinde 2-3 ağır öğün yerine daha küçük öğünler yiyerek de mide ağrılarının önlenmesine yardımcı olabilirsin.
    • Yavaş yemeye çalış ve yemeğini iyice çiğne. Bu, sindirim sürecini de kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.
  4. 4
    Özellikle yatmadan önce alkolden kaçın. Aşırı alkol tüketmek midenin bulanmasına neden olabilir ve zaten mide ağrın varsa herhangi bir alkol bunu kötüleştirebilir. Ek olarak, birada gaza yol açabilen ve mide ağrılarını daha da kötüleştirebilecek kükürt içeren bileşikler vardır.[17]
    • İçki içiyorsan bunu ölçülü yap ve yatmadan 1-2 saat önce içmemeye çalış.
    Reklam

İpuçları

  • Adet krampları ile ilgili sorun yaşıyorsan her gün 250 mg magnezyum takviyesi almak semptomlarının şiddetini hafifletmeye yardımcı olabilir.
  • Mide bulantısını yatıştırmaya yardımcı olmak adına aromaterapi için uçucu yağlar kullanmayı dene.
  • Gaz nedeniyle ağrın varsa midendeki baskıyı biraz azaltmak için sırt üstü yatmayı dene.[18]
Reklam

Uyarılar

  • Dışkında veya kusmuğunda kan varsa koyu renkli, konsantre idrarın (veya çok az idrarın varsa) veya aşırı derecede uyuşuksan veya yönünü şaşırmışsan doktoruna danış.
  • 3 günden uzun süren şiddetli ağrı veya semptomların varsa, ateşin 38,6 °C'den yüksekse veya sıvıları tutamayacak kadar şiddetli kusuyorsan da bir doktora görünmelisin.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi EdilirVajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Kasık Mantarı Nasıl Tedavi EdilirKasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?
Sigara Nasıl İçilir?
Uyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl GeçilirUyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl Geçilir?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
Boğaz Kaşıntısı Nasıl GeçirilirBoğaz Kaşıntısı Nasıl Geçirilir?
Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırSol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Luba Lee, FNP-BC, MS
Ortak yazarlar :
Tıbbi Değerlendirme Kurulu
Bu makaledeki ortak yazarlar Luba Lee, FNP-BC, MS. Luba Lee, Tenesse’de yer alan ve Amerika’da uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Aile Hemşiresi’dir. Hemşirelikte Yüksek Lisans derecesini 2006 yılında Tennessee Üniversitesi’nden almıştır.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 503 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam