Mastürbasyon yapmak nispeten yaygın bir aktivitedir. Mastürbasyon; stresi azaltmaya, kalori yakmaya ve sakinleşmeye yardımcı olabilir. Mastürbasyon ilişkin, iş veya okul hayatın veya evdeki sorumluluklarını etkiliyorsa aynı zamanda sağlıksız da olabilir. Neyse ki hayatındaki daha önemli şeylere odaklanabilmek adına mastürbasyon yapma dürtünü kontrol etmek için yapabileceğin bazı şeyler var.

Yöntem 1 / 3:
Mastürbasyonu Tetikleyen Şeylerden Kaçınmak

  1. 1
    Uyarılmana neden olan tetikleyicileri bul ve onlardan kaçın. Mastürbasyon yapmayı tetikleyen şeyler; uyarılmayla veya mastürbasyon yapma dürtüsüyle sonuçlanan düşünceler, hisler, davranışlar ve durumlar olabilir. Tetikleyiciler herkes için farklıdır ama çekici insanlara, vücut kısımlarına, giysilere, hayvanlara veya cansız nesnelere bakmak tetikleyici olabilir. Bazı insanlarda sesler, kokular ve diğer duyu ya da düşünce uyaranları tetikleyici olabilir. Bu tetikleyicilerle mücadele etmek veya bunları azaltmak için çalışırsan mastürbasyon yapma arzunu yerine getirme ihtimalin (tetikleyiciyi azaltarak) düşebilir.
    • Mastürbasyon yapmanı tetikleyen her şeyin (aklında veya kâğıt üstünde/bilgisayarda) bir listesini yap. Bu listeye pornografi izlemek, seks düşünmek veya fantezi kurmak, seksle ilgili eşyalara bakmak, artan stres veya anksiyete veya uyuma zorluğu gibi şeyler dâhil olabilir.
  2. 2
    Pornografik materyallere daha az maruz kal. Kendini kontrol edebileceğin bazı tetikleyiciler var; seni uyaran nesnelere, resimlere veya videolara bakmak gibi. Bu nesneleri çıkarmak istemeden uyarılmanı önemli ölçüde azaltabilir ve bu da mastürbasyon yapma arzunu azaltabilir.
    • DVD’ler, dergiler, resimler, posterler, heykeller ve aşk romanları pornografik materyallerden sayılabilir.
    • Striptiz kulüpleri, genelevler veya hayat kadınlarının sıkça takıldığı sokaklar gibi tetikleyici yerlerden geçmekten veya bu yerlere gitmekten kaçın.
  3. 3
    Seks eşyalarını bir yere sakla. Doğal olarak uyarılmana yalnızca pornografik materyaller neden olmaz; sana cinsel ilişkiyi veya mastürbasyonu hatırlayan her eşya da uyarılmaya ve mastürbasyona neden olabilir.
    • Seni tetikleyen seks eşyalarını at veya sakla. Kondomlar, yağlar (jel veya losyonlar), vibratörler, dildolar, seksi giysiler ve mastürbasyonu düşünmene neden olabilecek her şeyin buna dâhildir.
  4. 4
    İnternet kullanımını sınırla. [1] Bazı kişiler İnternet’te porno izlemekte zorlanır. [2] Bu bazıları için çok uyarıcı olabilir ve mastürbasyondan uzaklaşmada zorluk çekmeye neden olabilir.
    • Bilgisayarına veya televizyonuna İnternet/kablo hizmetin üzerinden, pornografik sitelere girme imkânını sınırlayan ebeveyn denetimleri koyabilirsin. Bunu İnternet veya kablo sağlayıcınla konuş. Sorununu onlara açıklamak zorunda değilsin çünkü çocuğu olan birçok kişi çocuklarının belli sitelere veya televizyon kanallarına girmesini sınırlamak için bu hizmetleri kullanır.

Yöntem 2 / 3:
Dikkatini Dağıtmak

  1. 1
    Başka bir şey yap. Gündüz ve gece mümkün olduğunca meşgul olmaya çalış. Zihnini cinsel fantezilerini uyarmayan aktivitelere odaklı tut. Bu herkes için farklıdır.
    • Video oyunları oynamak, film izlemek (cinsel olmayan), yürüyüşe çıkmak, mağazaları gezmek, bir hayvanla oynamak, kitap okumak, enstrüman çalmak, sanat yapmak (çizim, boyama, heykeltıraşlık) ve günlük yazmak deneyebileceğin pozitif veya dikkat dağıtıcı aktivitelerdir.
  2. 2
    Sorumluluklarına odaklan. Yapmak zorunda olduğumuz şeyler, günlük hayat için gerekli olmayan şeyler (mastürbasyon) yerine gerekli olan şeylere (para, beslenme, barınma, eğitim gibi) odaklanmamıza yardımcı olabilir. Genel olarak daha az boş zamana sahip olmak, gününün buna elverişsiz bir kısmı olacağı için mastürbasyon yapma arzusunu ve imkânını azaltabilir. Zamanın yoksa yapmayabilirsin.
    • Her gün tamamlaman gereken şeylerin bir listesini yap, örneğin; iş veya oku projelerini tamamla, alışverişe git, yatak odasını temizle, faturaları öde, gitar çalış ve egzersiz yap. Bu listeyi elinin altında tut. Mastürbasyon yapma dürtüsü geldiğinde listene bak ve kendine “Şu anda mastürbasyon yapmaya zamanım yok. Tüm bunları bugün halletmem lazım.” de.
    • Yaşın tutuyorsa bir iş bul. İş, dikkat dağıtmak için iyidir ve programını planlamana yardımcı olabilir. Dikkatini dağıtabilecek ve eğlenmeni sağlayacak aktivitelere harcayacak paran olacağını söylemeye gerek bile yok!
  3. 3
    Ortamını değiştir. Bazen ortamın (evde veya yatak odanda yalnız olmak) mastürbasyon yapma arzunu artırabilir. Halka açık alanda mastürbasyon yapmak büyük ihtimalle uygun olmayacağı ve yasa dışı olacağı için ortamını değiştirmek mastürbasyon dürtünü azaltmana yardımcı olabilir. [3]
    • Mastürbasyon yapma isteğin varsa dışarıda bir yürüyüşe çık veya araba kullan. Halka açık bir yerde olmak mastürbasyon yapmanı önleyebilir. Bu ek olarak mastürbasyon yapma arzunu da zihninden çıkarabilir.
    • Bir arkadaşına seninle takılmak isteyip istemediğini sor veya ailenle vakit geçir. Başka insanların önünde olmak mastürbasyon yapma imkânını muhtemelen sınırlar.
  4. 4
    Egzersiz yap. Egzersiz cinsel arzuları azaltmaya yardımcı olabilir. [4] Bazen stresi azaltmak için mastürbasyon yapıyorsan egzersiz yapmak da sağlıklı bir alternatiftir çünkü beyninde, daha mutlu ve daha az stresli hissetmeni sağlayan endorfin hormonu salgılatır.
    • Kaykay, yüzme, yürüyüş, bisiklet, bowling, ip atlama, dans, aerobik veya yoga gibi eğlenceli aerobik veya egzersiz etkinliklerini dene.
  5. 5
    Olumsuz etkileri düşün. Dikkatini dağıtmanın bir yolu da aşırı mastürbasyon yapmanın[5] cinsel işlev bozukluğu, depresyon, ilişkilerde tatminsizlik, yüksek kan basıncı ve ağrılı ve şişmiş prostat gibi muhtemel olumsuz etkilerini kendine hatırlatmak veya gözünde canlandırmaktır. [6] Kadınlarda aşırı vibratör kullanımı genital uyuşukluk, tahriş veya kesik ya da yırtılma gibi yan etkilere neden olabilir.
    • Mastürbasyon yapma alışkanlığının kişisel negatif sonuçlarını belirle. Bu listeye iş veya okulla ilgili görevlerini tamamlamakta zorlanmak ve kişisel ilişkilerde bozulma gibi şeyler dâhil olabilir.
  6. 6
    Sınırlar koy. Mastürbasyon yapmayı gerçekten istemiyorsan bundan, yapmanın uygun olmadığı zamanlarda kaçınmaya odaklan. Sen ve eşin/partnerin yakında bir ilişki planladıysanız, tamamen gizlilik içinde değilsen, başka bir şey yaparak üretken olman gerektiği veya tıbbi bir test için spermini harcamaman gerektiği zamanlar buna dâhildir.
    • Kişisel ihtiyaçlarına özel hedefler koy. Bazı kişiler dini veya kültürel sebeplerle mastürbasyondan tamamen kaçınmak isteyebilir, bazıları da genel olarak mastürbasyon yaparken harcadıkları zamanı azaltmak isteyebilir.
    • Mastürbasyon yaparken zaman algını kaybetmen kolaydır. Okul, iş gibi sıradaki sorumluluğuna kadar ne kadar zamanının olduğundan emin ol. Sıradaki sorumluluğuna kadar yeterli zamanın yoksa mastürbasyonu sonraya ertelemeyi düşün.

Yöntem 3 / 3:
Uyku Ortamını Kontrol Etmek

  1. 1
    Yatağa yalnızca uyumak için yat. Yatak odan ve yatağın büyük ihtimalle mastürbasyon için en sık kullanılan alanlar olduğu için bu ortamı kontrol etmek önemlidir; özellikle de uyku ve yatak odanda ne yapmayı seçtiğin konusunda.
    • Yatakta kitap ve dergi okumak, televizyon izlemek veya bilgisayar kullanmak gibi diğer aktivitelerde bulunarak zaman geçirme.
    • Zamanın kalanında ayakta veya oturur pozisyonda kal (gün boyunca).
  2. 2
    İdrar torbanı mümkün olduğu kadar boş tut. İdrar yapma isteği, vücudun seks/mastürbasyon isteğiyle karıştırılabilir. Gece yatmadan önce ve sabah uyanır uyanmaz lavaboya git. İdrar yapmak için en ufak bir istek bile hissetsen kendini mümkün olduğunca çabuk rahatlat.
  3. 3
    Çok yorgun olduğunda uyu. Böylece yatağa yatınca kısa sürede uykuya dalarsın ve uyumaya çalışırken yatakta zaman geçirmezsin. Uykunu getirmesine yardımcı olması için gerekirse yatmadan önce bir bardak süt iç.
    • Mümkünse erken yat ve erken kalk. [7] Gece geç saatlere kadar uyumadan durmaktan kaçın; bu sıkılmana neden olabilir ve mastürbasyon ihtimalini artırabilir.
    • Gece uyumakta zorluk çekiyorsan ve mastürbasyonu rahatlama amacıyla kullanıyorsan bunun yerine derin nefes almayı dene. Uykuya dalana kadar yalnızca burnundan yavaşça derin nefes al ve ağzından ver.
  4. 4
    Uyurken yan yat. [8] Bu, isteğini azaltmana yardımcı olabilir çünkü bir şeye sürtünerek uyarılma ihtimalin azalır. Ayrıca mastürbasyon çoğu zaman ya sırt üstü yatarken ya da yüz üstü yatarken gerçekleşir.
  5. 5
    Sabah yataktan hemen çık. Sabah belirlenen saatte uyanınca yataktan mümkün olduğunca çabuk çık ve ayık bir şekilde yatakta yatmaktan kaçın. Bu, mastürbasyonun gerçekleşmesi için muhtemel bir zamandır.

İpuçları

  • Unutma ki bu ipuçları sana bazen yardımcı olabilecek olsa da mastürbasyon yapmanı tamamen önleyemeyebilir. Mastürbasyonun doğal olduğuna ve ahlaksızca olmadığına inanıyorsan daha çok mastürbasyonu, yapmanın uygun olmayan zamanlarda önlemeye veya aşırı yapıyorsan (işini, ilişkilerini veya ev hayatını olumsuz etkiliyorsa) mastürbasyonun miktarını azaltmaya odaklan.
  • Evli veya bir ilişki içinde olmak mastürbasyon yapma arzunu etkilemeyebilir.
  • Hayattaki daha iyi şeylere odaklan.
  • Seks yaptığını hayal etmemeye çalış; bu mastürbasyon yapmanı tetikleyebilir.
  • Soğuk duş al.

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tasha Rube, LMSW
Ortak yazarlar :
Lisanslı Uzman Sosyal Çalışma Görevlisi
Bu makaledeki ortak yazarlar Tasha Rube, LMSW. Tasha Rube Missouri’de Lisanslı Uzman Sosyal Çalışma Görevlisi’dir. Sosyal Çalışma alanındaki Yüksek Lisansı’nı 2014 yılında Missouri Üniversitesi’nden almıştır. Bu makale 3.764 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 3.764 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?