Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

Bu Makalede:Yardım AlmakKendini Meşgul Edecek bir Şey Bulmak ve OdaklanmakDoğru Düşünmek9 Referans

Mastürbasyon her kültürde ve tarihin her döneminde görülmekte olup çoğu ergenin yetişkinler gibi cinsel ilişkiye başlamadan önce zevkini keşfettikleri bir olgudur. Mastürbasyon insan cinselliğinin ve gelişiminin sağlıklı ve doğal bir parçasıdır. Ancak mastürbasyon yapma isteğin kontrolden çıkarsa ya da sık sık mastürbasyon yapmak okul, iş ve sosyal yaşamını etkiliyorsa denetimi ele almak mümkündür.

Kısım 1
Yardım Almak

  1. 1
    Ne zaman yardım alman gerektiğini bil. Mastürbasyon yapmak doğal ve sağlıklı bir davranıştır. Sık sık mastürbasyon yapman bunun mutlaka bir bağımlılık olduğu anlamına gelmez. Düşüncelerini ya da arzularını dizginleyemiyorsan ya da mastürbasyon okulda veya işte verimli çalışmanı engelliyorsa yardım istemenin tam zamanıdır. Utanmana gerek yok çünkü birçok insan benzer sorunlar yaşamaktadır. Yardım talep etmek cesur bir eylemdir ve çoğu kişi de bunu böyle yorumlayacaktır. [1]
  2. 2
    Bir sağlık uzmanından randevu al. Danışmanlar, psikologlar ve psikiyatristler çeşitli düzeylerde bağımlılığı olan kişilere yardımcı olmak üzere eğitilmiş kişilerdir. Önce çevrendeki bir terapiste başvur. Terapist bağımlılık düzeyini değerlendirecek ve gerekirse seni bir uzmana yönlendirecektir. [2]
  3. 3
    Terapiste bağımlılığının hayatını nasıl etkilediğini anlat. Bazı kişiler mastürbasyonu diğer duygu ve sorunlardan kaçmak için kullanır. Mastürbasyonun hayatın üzerindeki etkisini terapistine açık yüreklilikle anlatmaya çalış.[3]
    • Terapistinle rahat rahat konuşabilmen için birkaç seans geçmesi gerekebilir. Bu doğaldır. Acelesi yok.
    • Mastürbasyondan önce ya da sonra kendini değersiz, üzgün ya da kızgın hissediyorsan bu ayrıntıları terapistinle paylaş. Terapist duygularının kaynağını bulman konusunda yardımcı olabilir.
  4. 4
    Tedavi seçeneklerini değerlendir. Kimilerine göre mastürbasyon bağımlılığı bir seks bağımlılığıdır. Terapistin bu sorunun üstesinden gelmen için ilaç tedavisiyle birlikte bilişsel davranışsal terapi önerebilir.[4]

Kısım 2
Kendini Meşgul Edecek bir Şey Bulmak ve Odaklanmak

  1. 1
    Zamanını ve enerjini başka bir şey için harca. Hayatını ilginç etkinliklerle doldur. Farklı bir şey yapmanın heyecanı mastürbasyon yapma isteğinin yerini alabilir ve böylece arzun depreştiğinde dikkatini dağıtacak bir şeyin olur. Şu seçeneklerden bazılarını dene: [5]
    • Yaratıcı ol. Cinsel dürtüleri yaratıcı eylemlere dönüştürme süreci (yüceltme denir) keşiş ve bilgelerin yüzyıllardır uyguladığı bir yöntemdir. Roman, şiir vb. yazmaya başla, bir müzik aleti çalmayı öğren, resim çiz ya da yaratıcı bulduğun başka bir şey yap.
    • Spor yap. Bir spor dalında ustalaşmak disiplin ve sebat gerektirir. Koşmayı ya da yüzmeyi dene veya futbol, basketbol ya da tenis gibi takım sporlarına yönel. Bunun yanında her türlü egzersiz seni rahatlatır, kendini daha mutlu hissetmeni ve bedenine pozitif bir biçimde odaklanmanı sağlar. Yoga da rahatlamayı ve mastürbasyon dürtüsünü azaltmayı sağlayan bir egzersizdir.
    • Sağlıklı beslen. Meyve ve sebzelerin vücut üzerinde olumlu etkileri vardır çünkü enerjini artıran ve gün boyu daha hareketli olmanı sağlayan besinler içerirler. İstiridye, somon, kırmızı pul biber, kahve, avokado, muz ve çikolata gibi cinsel gücü artırıcı yiyeceklerin tüketimini mümkün olduğunca azalt.
    • Yeni bir hobi bul ya da bir beceri geliştir. Öğrenmesi zaman alan şeyler bir hedefe yavaş yavaş ulaşmanın mutluluğunu yaşatır. Oysa mastürbasyon sadece anlık bir haz verir. Aşçılık, ahşap boyama, okçuluk, pasta börek yapımı ya da bahçıvanlık gibi beceriler öğren.
    • Gönüllü olarak çalış. Enerjini senin kadar şanslı olmayan gençler için harca. Örneğin sığınma evlerinde çalış, düşük gelirli öğrencilere ders ver, fidan dik ya da topluma yararlı bir dernek için bağış topla. Böylece başkalarına yardım etmenin zevkine varırsın ve mastürbasyon yaparak hedeflerinden sapmana zaman kalmaz.
    • İyi bir uyku çek. Mastürbasyon yapma isteği çok güçlü olabileceğinden bu dürtülere karşı koyacak enerjiye sahip olmalısın. Günde en az 8 saat uyumaya çalış. Makul bir saatte yatmayı unutuyorsan telefonunda uyku zamanını hatırlatan bir alarm kur.
  2. 2
    Mastürbasyon yapma arzusu hissettiğin anları belirleyip bu anlarda mastürbasyondan sakınmak için bir plan yap. Yatmadan önce ya da duş alırken mastürbasyon yapmak gibi bir sorunun varsa seni kışkırtan şeylerden uzak dur. Mesela bu sorun kendini gece geç saatlerde gösteriyorsa yere uzanıp şınav çek ve bunu iyice yorulana dek sürdür. Böylece uyumaktan başka bir şey yapamayacak duruma gelirsin. Duş sırasında isteğinin arttığını hissediyorsan yalnızca soğuk suyla yıkan. Böylece duşta fazla kalmak istemezsin ve ayrıca zaman ve sudan da tasarruf etmiş olursun. [6]
    • Hep okuldan eve gelince mastürbasyon yapıyorsan can sıkıntını bertaraf edecek iyi bir planın olsun. Yapacak pek bir şeyin yoksa zihnin cinsel düşüncelere kayabilir, bu yüzden kendine boş zaman bırakma. Enerjin kalmazsa, yani çok meşgul ya da yorgunken mastürbasyondan uzak durmanın daha kolay olduğunu göreceksin.
    • Mastürbasyon yapma isteği daha çok sabahları kendini gösteriyorsa kat kat giyin. Böylece vücuduna dokunmanı güçleştirmiş olursun.
  3. 3
    Yalnız kalmamaya çalış. Sık sık mastürbasyon yapma nedenin kendini yalnız hissetmense topluma karışmaya çalış. Çok sayıda kulüp ve etkinliğe katıl, insanları evine davet et ve davetlere katıl, daha çok arkadaş edin. Bir kişiyle çıkmak istiyorsan bir dostundan buluşma ayarlamasını iste ya da internette bir arkadaşlık sitesine üye ol. [7]
    • Yapabileceğin bir diğer şey de evde yalnız kaldığın süreyi sınırlandırmaktır. Eğer annen ya da baban işten eve dönmeden bir iki saat önce mastürbasyon yapıyorsan bu süre zarfında dışarı çıkıp yürüyüş yap ya da bir kafede ev ödevini bitir.
    • Arkadaşların yanında olamasa bile evden dışarı çıkarak mastürbasyon yapma isteğini bastırabilirsin. Söz gelimi maçı evde tek başına seyretmek yerine bir kafede izle. Arkadaşlarınla birlikte olmasan bile yalnız kalmayacak ve mastürbasyona zaman bulamayacaksın.
  4. 4
    Bilgisayarında porno film izlemeyi bırak. Bu kadar sık mastürbasyon yapmanın bir nedeni de istersen birkaç saniye içinde porno filmlere erişebileceğini bilmendir. Ancak porno sitelere bakmamak için gerekli irade gücün yoksa bunun için başka önlemler alman gerekebilir:
    • Bilgisayarına porno siteleri engelleyen yazılım kur. Kuşkusuz engellemeyi kaldırmak için gerekli parolaya sahipsin, ama parolanın sorulması bile sana önceliklerini hatırlatmaya yetecektir. Ayrıca bir metin dosyasına rastgele bir parola yazabilir, parola girerken bunu kopyalayıp yapıştırabilir ve doğruladıktan sonra metin dosyasını silebilirsin. Böylece porno engelleyicinin parolasını bilmemiş olursun. Bu en zahmetsiz yöntemdir.
    • Bilgisayarındaki porno içeriği izlerken mastürbasyon yapıyorsan bilgisayarını diğer kişilerin seni görebileceği başka bir odaya taşı.
    • Porno video koleksiyonun varsa bundan bir an evvel kurtul.
  5. 5
    Sabırlı ve ısrarcı ol. Mastürbasyonu sonlandırmak bir anda olacak bir şey değildir. Bu kararlılık gerektiren bir süreçtir ve bazen hata yapabilirsin ya da bazı kaçamaklar olabilir. Asıl mücadele sebat etmektir. Küçük hataların seni yolundan alıkoymasına izin verme.
    • Kendini ödüllendir. Hedefinden şaşmamak için doğru davranışlar sergilediğinde kendine küçük ödüller ver. Örneğin bir kez bile mastürbasyon yapmadan tamı tamına iki hafta dayanabilirsen yeni bir bilgisayar oyunu ya da dondurma gibi küçük şeyler al.

Kısım 3
Doğru Düşünmek

  1. 1
    Kendini cezalandırmayı bırak. İnsan olduğunu ve insanların mastürbasyon yaptığını aklından çıkarma. Araştırmalar erkeklerin yaklaşık %95’inin ve kadınların %89’unun mastürbasyon yaptığını göstermektedir. Mastürbasyon her yaş grubundaki kadın ve erkek için normal ve sağlıklı bir şeydir. [8]
  2. 2
    Mastürbasyonun zararlı olduğuna dair ortalıkta dolaşan söylentilere inanma. Mastürbasyon bağımlılığından kurtulmak istiyorsan bunu kişisel ve ahlaki sebeplerden yapmalısın, sağlık nedenlerinden dolayı değil. Aşağıda mastürbasyonun vücuda yapmadığı şeyler sıralanmıştır: [9]
    • Mastürbasyon kısırlığa, erken boşalmaya veya iktidarsızlığa neden olmaz.
    • Mastürbasyon deliliğe neden olmaz.
    • Mastürbasyon körlüğe ya da gözün önünde bir takım şekillerin uçuşmasına neden olmaz.
    • Mastürbasyon sık sık idrara çıkmaya neden olmaz.
    • Mastürbasyon yüzdeki kılları, büyümeyi, yüz hatlarını, böbrekleri, er bezlerini etkilemez ve cilt problemlerine ya da önemli sağlık sorunlarına neden olmaz! Bunların tümü söylentidir.
  3. 3
    Her şeyin düzeleceğini bil. Mastürbasyon bağımlılığını sonlandırmanın bir yolunu bulabileceğine gerçekten inanıyorsan yaparsın. Belki de hedefin mastürbasyonu tamamen bırakmak yerine günde bir iki kez gibi sağlıklı bir düzeye indirmektir. Bu da pekâlâ kabul edilebilir. Bu mücadeleyi kazanabileceğine gerçekten inanıyorsan başarı olasılığın artar; ama kendini sürekli suçlarsan başarı şansın azalır.
    • Bununla birlikte kaçamak yaptığın günler olabilir. Bu, iyileşme sürecinin normal bir parçasıdır. Cesaretini yitirme. Kendine güven.

İpuçları

  • Mastürbasyondan uzak durmanın cinsel performansını artıracağını düşünerek kendini motive et. Mastürbasyonu azaltırsan cinsel ilişki sırasında daha güçlü olursun ve daha kolay uyarılırsın. Ayrıca duyarlılığın artacağından daha iyi bir orgazm elde edersin. En iyi hormon düzeyini yakalamak için mastürbasyon sayısı haftada biri geçmesin. Erkekler üzerinde yapılan araştırmalar göstermektedir ki bir hafta boyunca mastürbasyon yapmayınca testosteron düzeyi hafifçe yükseltmekte ve mastürbasyon sonrası bu seviye tekrar düşmektedir.
  • Kendin için küçük hedefler belirle, üç gün mastürbasyon yapmayarak işe başla. Üçüncü gün zordur, dişini sıkarak atlat ve kararlı olduğunu göster. Sonra süreyi bir haftaya, ardından iki haftaya ve sonra 17 güne vb. çıkar.
  • Her akşam egzersiz yaparsan gece yorgun olursun. Mastürbasyon genellikle gece yapıldığından bitkinken tercihini mastürbasyondan değil uykudan yana kullanırsın.
  • Yatakta oturma. Sandalye kullan ve daima başka insanlarla birlikte otur.
  • Mastürbasyon isteği dayanılmaz olunca soğuk duş al! Soğuk duş seni sakinleştirir, enerjini artırır ve genel olarak sağlığına birçok başka yararı dokunur.
  • Mastürbasyon isteği duyunca tempolu bir yürüyüşe çık ya da koş. İstek ortaya çıkınca kendine bir meşgale bul.
  • Oruç tutmayı dene. Günde birkaç saat yiyecek ve içecekten uzak durmak zihnini cinsel dürtülerden uzak tutar. Ayrıca oruç tutmak haz artırıcı yiyecekleri de belli bir süre tüketmemek demektir. Düzenli oruç arzularını kontrol altına almanı kolaylaştırır.
  • Belirli bir düşünce, istek ya da arzu aklına gelirse hemen basketbol, futbol gibi farklı bir konuyu düşün.
  • Sorunun duşta mastürbasyon yapmaksa duş süresini kısa tutmak için bir kronometre ya da zamanlayıcı kullan ve ayarlanan süreden önce duştan çıkmaya çalış.
  • Bir ilişkin varsa partnerinin yardımı işini kolaylaştırabilir. Söz gelimi partnerinle birlikte film izleyerek, alışveriş yaparak yada maça giderek zaman geçirebilirsin. Böylece isteğin kaybolur ve mastürbasyonu unutuverirsin.
  • Tek bir güne odaklan. Önümüzdeki bir ay boyunca mastürbasyon yapmayacağım dersen başarısız olursun ve bu durum kendini eskisinden de mutsuz ve çaresiz hissetmene neden olur!
  • Dindar bir kişiysen ve bu tür konuları dini liderlerle rahatça konuşabiliyorsan onlardan yardım iste. Papaz, rahip, piskopos, imam ya da hahamla özel bir randevu ayarlayıp yardımcı olup olamayacağını öğren.
  • Gece yalnız kalıyorsan sana bu sorunu halletmen için yardım edebilecek ve yalnız kalmamanı sağlayacak bir arkadaşından yardım iste. Birisiyle konuşmak dikkatini dağıtabilir ve bu alışkanlığı yenmeni sağlayabilir.
  • Olumlu düşün ve aşağılık kompleksine kapılma. Yaratıcı işler gibi farklı şeyler yaparak yalnızlıkla baş etmeyi öğren. Mastürbasyon yapmaya zaman bulamadığını göreceksin.
  • Mastürbasyon isteğin varsa cinsel espriler vb. içermeyen bir kitap oku. Bu bir çocuk kitabı da olabilir.

Uyarılar

  • Bazı video oyunları, filmler ve kitaplar cinsel içeriğe sahiptir. Bunlar cinsel çekiciliği olan karakterler ya da öpüşmek, dokunmak, hatta sevişmek gibi cinsel eylemler olabilir. Yani mastürbasyon dürtüsünden uzaklaşmak için video oyunları oynuyorsan dikkatli ol! Film ve kitapları önceden araştır ve cinsel içerikli olanları izleme / okuma.
  • Din görevlilerinin ve tıp uzmanlarının insan olduklarını ve onların da yanılabileceklerini unutma. Danıştığın kişi seni rahatsız eden bir çözüm önerirse başka kişilerin fikrine başvur.

Makale Bilgisi

Natalia S. David, Psy.D. bu makalenin ortak yazarıdır. Dr. Natalia David, Teksas Southwestern Medical Center’da Psikoloji alanında Yardımcı Doçent’tir. Psikoloji alanındaki doktorasını 2017 yılında Alliant International Üniversitesi’nden almıştır.

Kategoriler: Sağlık

Diğer dillerde:

English: Stop a Masturbation Addiction, Français: arrêter la masturbation, Español: dejar de masturbarse, Deutsch: Masturbationssucht loswerden, Português: Parar de se Masturbar, Русский: избавиться от зависимости от мастурбации, Nederlands: Stoppen met je masturbatieverslaving, Italiano: Frenare la Dipendenza da Masturbazione, 中文: 阻止自慰成瘾, Čeština: Jak překonat závislost na masturbaci, 日本語: マスターベーション依存症の克服, Bahasa Indonesia: Menghentikan Kecanduan Masturbasi, ไทย: วิธีหยุดอาการเสพติดการช่วยตัวเอง, العربية: التوقف عن ممارسة العادة السرية, Tiếng Việt: Ngừng thói quen thủ dâm, 한국어: 자위 중독에서 벗어나는 법, हिन्दी: मास्टर्बेशन एडिक्शन (Masturbation Addiction) पर रोक लगाएँ

Bu sayfaya 393 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?