Kimse kusmaktan hoşlanmaz, fakat bazen bu kaçınılmaz olur. Eğer mideni üşütürsen veya kötü bir şey yersen kısa zaman sonra kusabilirsin. Neyse ki, kusmayı bir nebze olsun daha hızlı ve hafif atlatabilmek için birkaç yol mevcut.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 10:
Kusmak için özel bir yer bul

  1. 1
    İnsanların önünde kusmak hiç eğlenceli değildir. Eğer kusacağını hissedersen (dudakların solgunlaşır, terlemeye, salya akıtmaya başlarsın veya başın döner) doğru banyoya git. İçine kusmak için en mantıklı seçim bir tuvalet, kova veya lavabodur.[1]
    • Lavabolar en iyi seçenek olmasa da, ihtiyaç olduğunda uygundur.
    • Eğer dışarıdaysan ormanlık bir alana veya insanlardan uzak boş bir araziye git.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 10:
Saçların uzunsa geride topla.

  1. 1
    Miden bulandığında saçlarını yüzünden çek. Eğer saçların uzunsa istifra etmeye başlamadan önce saçlarını saç lastiğiyle topla. Eğer yanında toka yoksa saçlarını yüzünden uzak tutmak için gömleğinin yakasına sıkıştır.[2]
    • Eğer istekli (çok nazik) bir arkadaşın varsa ondan tuvalete gelip saçını tutmasını isteyebilirsin.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 10:
Kusmana izin ver.

  1. 1
    Geldiğini hissettiğinde, onu tutmaya çalışma. Bunun yerine, olabildiğince yakın olmak için tuvalet veya lavabonun üzerine eğil. Eğer bir tuvaletin içine kusuyorsan sıçramaları önlemek için dizlerinin üzerine çökmek faydalı olabilir.[3]
    • Eğer kusman gerektiğini anlıyor fakat zorlanıyorsan tuvaletin üzerinde öğürme sesleri çıkarmak yardımcı olabilir.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 10:
Birkaç yudum su iç.

  1. 1
    Bunu yapmak ağzındaki tadı temizlemene yardımcı olacaktır. Bütün bir bardağı kafana dikme; bu, seni tekrar kusturabilir. Bunun yerine, vücuduna çok ihtiyacı olan sıvı takviyesini yapmak için bir yudum su iç veya buz parçası em.[4]
    • Eğer birkaç kez kusarsan su kaybına dikkat etmen gerekir. Kendini biraz olsun toparladığında küçük yudumlarla su veya sporcu içeceği iç. Eğer kusman 2 günden fazla bir süredir devam ederse bir doktora görünme zamanı gelmiştir.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 10:
Otur ve dinlen.

  1. 1
    Kustuktan sonra biraz yorgun olabilirsin. Oturarak veya uzanarak birkaç dakika kendini dinlendir. Eğer biraz su içmek istersen mideni altüst etmemek için tekrar doğrul.[5]
    • Gerçekten hasta olduğunda peş peşe birkaç kez kusman gerekebilir. Tekrar kusmayacağından emin olana kadar tuvaletin yakınında dur.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 10:
Berrak sıvılar iç.

  1. 1
    Kustuktan sonra vücuduna çok ihtiyacı olan sıvı takviyesini yap. Gazoz veya meyve suyu gibi berrak, tatlı sıvılardan küçük miktarlarda içmeyi dene. Portakal veya elma suyu gibi fazla asidik şeylerden uzak dur çünkü bunlar mideni daha da kötüleştirebilir.[6]
    • Benzer şekilde, mideni daha da kötüleştirebileceğinden baharatlı veya aşırı yağlı yiyeceklerden kaçınmalısın.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 10:
Kustuktan sonra birkaç saat bir şey yeme.

Yöntem 8
Yöntem 8 / 10:
BRAT diyeti yap.

  1. 1
    Bu, seni normal yiyeceklere alıştıracak olan hafif bir diyettir. BRAT, bananas (muz), rice (pirinç), applesauce (elma püresi), toast (tost)’un kısaltmasıdır. Eğer acıktığını hissedersen midene yüklenmemek için bunlardan birini yemeyi dene.[8]
    • Bazı doktorlar kustuktan sonra yemek yemeden önce 8 saat kadar beklenmesini tavsiye ediyor.
    • 24 ila 48 saat sonra normal, dengeli beslenmene dönebilirsin.[9]

Yöntem 9
Yöntem 9 / 10:
İlaç almaktan sakın.

Yöntem 10
Yöntem 10 / 10:
2 günden fazla bir süredir kusuyorsan doktora görün.

  1. 1
    Çoğu kusma birkaç saat veya gün içerisinde biter. Eğer 48 saat sonra hâlâ kusuyorsan doktordan randevu alma vakti gelmiş demektir. Hastan çocuksa ve kusma 24 saatten uzun süre devam ediyorsa çocuğu doktora götür.[11]
    • Eğer ağız kuruluğu, seyrek idrara çıkma, koyu renkli idrar, hâlsizlik veya baş dönmesi gibi aşırı sıvı kaybı belirtilerin varsa hemen acile git.
    • Eğer göğüs ağrısı, sersemlik, aşırı karın ağrısı, rektal kanama veya boyun tutulmasına eşlik eden ateş varsa acil servisi ara.

İpuçları

  • Eğer kusmaktan nefret ediyorsan sakinleşmek için birkaç derin nefes al. Unutma, birazdan hepsi bitecek!
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Bir Haftada 5 Kilo Nasıl VerilirBir Haftada 5 Kilo Nasıl Verilir?
Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Sigara Nasıl İçilir?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Kıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilirKıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilir?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Uyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl GeçilirUyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl Geçilir?
Yorgun Değilken Nasıl Uyunur?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Regl Olduktan Sonra Gusül Abdesti Nasıl AlınırRegl Olduktan Sonra Gusül Abdesti Nasıl Alınır?
Uyuyor Numarası Nasıl YapılırUyuyor Numarası Nasıl Yapılır?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Parmağın Kırılıp Kırılmadığı Nasıl AnlaşılırParmağın Kırılıp Kırılmadığı Nasıl Anlaşılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar :
wikiHow Staff Writer
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler. Bu makale 35.303 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 35.303 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam