Libido Nasıl Artırılır?

Ortak yazar: wikiHow Kadrosu | 17 Referans

Bu Makalede:Yaşam Tarzında Değişiklik YapmakCinsel Hayatında Değişiklikler YapmakBeslenme Alışkanlığında Değişiklik YapmakProfesyonel Destek Almak

Düşük cinsel dürtüye ya da libidoya sahipsen, cinsel teması başlatmakta ya da bu temaslardan zevk almakta sorun yaşayabilirsin. Neyse ki biraz sabırla, iyi bir planlamayla ve anlayışlı bir partnerle yatak odasına o romantik kıvılcımı geri getirebilirsin. Boş zamanlarını partnerinle geçirmek ve böylece onunla güçlü bir bağ oluşturmak, harika bir ilk adım olacaktır. Beslenme alışkanlığında değişikliğe gitmek bile (örneğin daha çok çinko almak) libidonu artırabilir. Doktorunla konuşmak ve olası tıbbi sorunları tedavi etmek de yararlı olacaktır.

1
Yaşam Tarzında Değişiklik Yapmak

  1. 1
    Partnerinle çok daha fazla kaliteli, cinsellik içermeyen zaman geçir. Haftanın bir gecesi dışarı çıkın. Ya da spor salonunda veya açık havada biraz egzersiz yaparak birlikte zaman geçirin. Mümkün mertebe öğünleri birlikte yiyin. Duygusal olarak ne kadar çok bağlanırsan libidonu artırman da o kadar kolay olur.[1]
    • Dışarı çıktığınızda akşam yemeği rutinine saplanıp kalma. Partnerinle dışarı çıktığın zaman özgün şeyler yapmaya ve yeni aktiviteler denemeye çalış.
  2. 2
    Günlük ev işlerini aranızda paylaşın. Tek bir kişi temizlikten, yemek pişirmekten ve ailenin genel bakımından sorumluysa bu durum o kişi için çok yorucu olabilir. Evdeki görevler bölüştürüldüğü zaman, her iki taraf da daha iyi dinlenebilir ve takdir edildiğini hissedebilir. Ev işlerinin paylaşımı, yatak odasına kadar uzanabilecek bir ortaklık ve işbirliği duygusunun oluşmasına yardımcı olacaktır.[2]
    • Örneğin yemek hazırlama faslında iş bölümü yapın. Böylece ikiniz de birlikte yemek pişirebilir ve temizlik yapabilirsiniz. Çocuk bakımına ait sorumluluklarınızı da aranızda paylaşmalısınız.
  3. 3
    Her gün 15-20 dakikalık meditasyon sırasında partnerine odaklan. Rahatsız edilmeden oturabileceğin sessiz bir yer bul. Gözlerini kapat ve dengeli bir şekilde nefes alıp vermeye yoğunlaş. Sonra partnerini kafanda canlandır. Partnerinin duyularını nasıl etkilediğine odaklan; sesini, tadını ve kokusunu hatırlamaya çalış.[3]
    • Bu günlük meditasyon sırasında düşüncelerin olumlu olsun. Partnerini bağırırken değil, gülerken hayal et.
    • Partnerinde özellikle sevdiğin şeyi ya da onunla yaşadığın en favori anları içerecek şekilde meditasyonunun kapsamını genişlet. Örneğin son yıl dönümünüzü nasıl geçirdiğinizi düşün.
    • Seninle birlikte oturup meditasyon yapması için partnerini çağırman sorun oluşturmaz. Aksine böyle bir şey sizi yakınlaştırabilir.
  4. 4
    Haftada en az 3 gün egzersiz yap. Hafta boyunca uygulayabileceğin kardiyo ve güç dayanıklılığı egzersizlerinden oluşan bir egzersiz programı oluştur. Hedefin haftada 3 kez en az 45 dakikalık egzersiz seansları gerçekleştirmek olmalı. Boks yapmak, düşük tempolu koşu, hatta ip atlamak harika kardiyo seçenekleridir. Seks yapmadan önce birkaç saat egzersiz yapmak da libidonun hemen artmasına yol açabilir.[4]
    • Egzersiz yapmak, vücudundaki kan akışını artıracaktır. Kan akışının artmasından cinsel organların da etkileneceği için libidon artacaktır. Egzersiz yaparak sahip olacağın vücut sayesinde kendini daha rahat, daha özgüvenli hissedebilirsin. Böylece daha tatmin edici bir cinsel hayatın olabilir.
  5. 5
    Stres hormonlarını azaltmak için güçlendirici yoga ve derin solunum egzersizleri yap. Stresli olduğunda vücudun testosteron seviyesini düşürebilen kortizol adında bir hormon salgılar. Testosteron libidoyla bağlantılıdır, bu yüzden libidon da azalabilir. Yoga ve derin solunum egzersizleri gibi güçlendirici etkinlikler, rahatlamana ve vücudundaki kortizol seviyelerinin düşmesine yardımcı olabilir.[5]
    • Kortizol, strese verilen kaç ya da savaş tepkisinin bir parçasıdır.
    • Sonuç almak için her gün ya da haftada birkaç kez yoga veya derin solunum egzersizleri yap.
    • Rahatlamış hissetmek, cinsel aktivite için daha istekli olmanı sağlayabilir.

2
Cinsel Hayatında Değişiklikler Yapmak

  1. 1
    Partnerinle cinsel arzuların hakkında konuş. Libidon partnerinin libidosuyla tam olarak uyuşmuyorsa, cinsel arzuların hakkında konuşmak çok önemli bir adım olacaktır. Ne kadar sıklıkla seks yapmak istediğin konusunda dürüst ol. Sahip olabileceğin başka cinsel hedefler hakkında (örneğin yatak odasında yeni şeyler denemek gibi) partnerine karşı net ol. Ayrıca neyi cinsel edim olarak gördüğünü partnerinle konuş.[6]
    • Örneğin partnerin sarılmayı bir cinsel edim olarak görebilir. Senin için sarılmak cinsellik barındırmayan romantik bir edimse, iletişim konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
  2. 2
    Seks için zaman belirleyin. Seks için zaman belirlemek, kendiliğinden gelişen romantik bir buluşmanın tam tersi gibi gözüken ama gerçekten işe yarayabilecek bir planlamadır. Programlarınıza uyacak şekilde, birlikte daha fazla yalnız kalabileceğiniz ve birbirinize daha yakın olabileceğiniz birkaç zaman dilimini her hafta kendinize ayırın. Özellikle kadınların bu seks dönemlerinin beklentisiyle libido artışı yaşadığı bilinmektedir.[7]
    • Yaptığınız programlara uymaya devam edin, ancak asıl yatak odasında yaptıklarınız önemlidir; ikinizin de tercih ettiği ölçüde yaratıcı ya da geleneksel olabilirsiniz. Böylece rutine biraz heyecan katmış olursunuz.
  3. 3
    Birbirinize tüm vücut masajı yapın. Seks öncesi masaj yapmak, daha az acele ediyormuş gibi hissetmenizi ve zamanınızı birbirinizde cinsel arzu uyandırarak geçirmenizi sağlar. Biraz masaj yağı alın, ışıkları kısın, rahatlatıcı müzik çalın ve yaklaşık 30 dakika birbirinize masaj yapın. Masaj yaparken tüm vücuda yoğunlaşın ve gerektiğinde vücut üzerinde baskı uygulayın; böylece kan akışı artacaktır. Masaj ayrıca ikinizin de rahatlamasına ve daha çok, daha iyi seks yapmanıza yardımcı olacaktır.[8]
    • Nasıl masaj yapacağın konusunda emin değilsen endişelenme. Masaj yaparken partnerinden geri bildirim istersen, hata yapmazsın. Şöyle sorabilirsin: “Bu nasıl hissettiriyor?”
    • Masaj konusunda yeteneklerini geliştirmek istiyorsan, internet üzerinden profesyonel masaj videoları seyredebilir ya da oturduğun yörede bulunan bir masaj kursunda eğitim alabilirsin.
  4. 4
    Seksten önce en az 15 dakika ön sevişme yapın. Cinsel arzunun uyandırılması, bir düğme gibi açıp kapatabileceğin bir şey değildir. Arzunun artmasını sağlamak için kendinize yeterli zaman ayırın ve birbirinizi öpün, okşayın. Ön sevişme sırasında sadece birbirinize odaklanmaya çalışın ve hayatınızda olan biten diğer şeyleri unutun.[9]
    • Ön sevişme aynı zamanda vücudunu cinsel ilişki için hazırlamana yardımcı olur. Bu sayede cinsel ilişkiden daha çok zevk alabilirsin.

3
Beslenme Alışkanlığında Değişiklik Yapmak

  1. 1
    Bolca taze ürün tüket. Libidoyu artıran tek bir beslenme düzeni olduğu fikri, ne yazık ki doğru değildir. Ancak, taze meyve ve sebzelerle beslenmek ve bu sayede daha fazla antioksidan ve yararlı besin maddesi almak, daha iyi bir cinsel yaşama yol açabilir. Muz enerji artıran vitamin B’yi içerir. Avokado ise kan akışına yardım edebilecek folik asiti sağlar.[10]
    • Domates, brokoli ve dutsu meyveler de harika seçeneklerdir. Rengi daha parlak olan meyve ve sebzeler genelde libidoyu daha çok artırır ve sağlık açısından da daha yararlıdır.
  2. 2
    Çinko bakımından zengin yiyecekler tüket. Çinko, kadın doğurganlığı ve sperm sağlığı için oldukça önemli bir mineraldir. Çinkoyu istiridye, kuzu eti, ıspanak ve sığır eti gibi yiyeceklerden alabilirsin. Bunun dışında, beslenme takviyesi olarak çinko desteği ya da multivitamin alma konusunda doktorunla konuş.[11]
    • Çinko ayrıca testosteron üretimine de yardım eder; testosteron, libidonu artırmana ve yüksek seviyede tutmana yardımcı olur.
    • Kadınlar günde yaklaşık 8 mg çinko tüketmelidir. Erkekler söz konusu olduğunda bu rakam günde 11 mg’ye çıkmaktadır.
  3. 3
    Alkol alımını en aza indir. Arada sırada bir kadeh içmek çok sorun yaratmaz, ancak her hafta kadehler dolusu alkol tüketmek libidonu azaltabilir. Alkollü içecekleri limonlu su gibi sağlıklı içeceklerle değiştirmeye çalış. Alkol kan akışını azaltır, bu yüzden cinsel arzu duyma konusunda sıkıntı yaşayabilirsin.[12]

4
Profesyonel Destek Almak

  1. 1
    Doktorunla konuş. Kapsamlı bir genel sağlık kontrolünden geçmek için randevu al ve endişelerin konusunda açık olmaktan çekinme. Doktorun çok büyük bir olasılıkla seni genel bir muayeneden geçirecektir ve vereceğin bilgilere göre kan alımı gibi ek testler yapılmasını isteyebilir. Doktorun ayrıca kullandığın ilaçlara bakarak bu ilaçların yan etkilerinin libidonu azaltıp azaltmadığını inceleyebilir.[13]
    • Örneğin depresyon ve kaygı bozuklukları için alınan ilaçlar, libidonu ve hormonlarını etkileyebilir. Basit bir ilaç değişikliği bazen büyük bir fark yaratabilir.
    • Endokrin sorunları hormonal dengesizliklere yol açabilir. Dolaşım sistemi bozuklukları da cinsel organlarına giden kan akışını azaltabilir. Hatta uyku sorunları bile libido seviyeni düşürebilir.
  2. 2
    Seks sırasında ağrıya neden olan rahatsızlıkları tedavi ettir. Seks sırasında ağrı hissediyorsan, genel muayene için doktorundan randevu almanın zamanı gelmiş demektir. Erkekler için ağrı, idrar yolu enfeksiyonu gibi bir enfeksiyonu işaret edebilir. Kadınlar için ağrı, vajinal kuruluk gibi genel bir problemin belirtisi olabilir. Ağrı hissetmeden cinsel ilişki yaşayabilirsen, libidon da büyük bir olasılıkla artacaktır.[14]
    • Seks sırasında ne tür bir ağrı yaşadığına dikkat etmek ve böylece doktoruna ayrıntılı bir şekilde ağrıyı anlatmak önemlidir. Ağrının şiddetine (keskin mi hafif mi?) ve süresine (uzun mu sürüyor kısa mı?) dikkat etmelisin.
  3. 3
    Bir seks terapisti ile konuş. Seks terapisti, özellikle insanların cinsel sorunlarını aşmalarına yardımcı olmaya çalışan ve bu doğrultuda danışmanlık yapan bir uzmandır. Terapistine karşı açık ve dürüst ol, zira libidonu nasıl artıracağını keşfetmek için kendi geçmişini deşmen gerekebilir. Yaşlanma, yaşadığın ilişki, hatta din bile cinsel ilginin azalmasına neden olabilir.[15]
    • T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ni kullanarak yaşadığın yerin yakınında cinsel sorunlar konusunda uzman bir hekimden randevu alabilirsin.[16]
  4. 4
    Partnerinle yaşadığın cinsel hayatı geliştirmek için kitaplardan yararlan. İkiniz de yatak odasında kullanabileceğiniz yeni fikirleri kitaplardan öğrenebilirsiniz. Kitaplar ve makaleler ayrıca partnerinle arandaki bağı oluşturmak için size bazı egzersizler sunabilir. Partnerinle kitapları paylaşarak yaşayacağın deneyimi zenginleştir.[17]
    • Cinsel hayatı geliştirme konusunda yazılmış kitapları internet üzerinden araştırabilirsin. Konuyla ilgili internet günlüklerine de göz atmak isteyebilirsin.

İpuçları

  • Yaptığın değişiklikler konusunda sabırlı olman gerekiyor. Libidonun mutlu olacağın bir seviyeye dönmesi aylar alabilir.

Uyarılar

  • Aşırı uyuşturucu ya da alkol almak, libidonu azaltabilir ve genel sağlığına zarar verebilir. Madde bağımlılığıyla ilgili bir sorunun olabileceğini düşünüyorsan, yardım ve tedavi için doktoruna başvur.

Makale Bilgisi

Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

Kategoriler: Sağlık

Diğer dillerde:

English: Increase Libido, Français: augmenter sa libido, Italiano: Aumentare la Libido, Español: aumentar la libido, Deutsch: Libido steigern, Português: Aumentar a Libido, 中文: 增强性欲, Русский: повысить либидо, Čeština: Jak zvýšit libido, 日本語: リビドーを増やす, Bahasa Indonesia: Meningkatkan Libido, Nederlands: Je libido verhogen, العربية: زيادة الرغبة الجنسية, Tiếng Việt: Tăng cường Ham muốn Tình dục, हिन्दी: सेक्स की इच्छा (libido) को बढायें, 한국어: 성욕을 키우는 법

Bu sayfaya 7.712 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?