Sıcak seni perişan mı ediyor? Terli ve ateş basmış bir hâldeyken rahatlamak veya uyumak gerçekten zordur. Eğer klimaya erişimin yoksa umudunu yitirme! Dışarıda güneşin altındayken veya klimasız bir iç mekândaysan serinlemek için yapabileceğin bir kaç şey var. Birkaç vantilatöre yatırım yapmak isteyebilecek olsan da, bu ipuçlarının çoğunu para harcamadan deneyebilirsin.

Yöntem 1 / 14:
Boynuna ıslak bir mendil koy.

Yöntem 2 / 14:
Bileklerine soğuk su akıt.

  1. 1
    Musluktan soğuk suyu aç ve bileklerini bir dakika boyunca suyun altında tut. Bu, ısı çok dayanılmaz olduğunda nabız noktalarını soğutur. Elbette soğuk suyu bütün gün bileklerinden akıtamazsın ama ne zaman rahatlamaya ihtiyacın olursa musluğa dönebilirsin![2]
    • Açık havadaysan ve yakınlarda musluk yoksa bileklerini serin bir akarsuya, dereye daldırmayı veya bileklerinin üzerine su dökmeyi dene.

Yöntem 3 / 14:
Saçını ıslat.

Yöntem 4 / 14:
Kendine soğuk su püskürt.

  1. 1
    Hızlı bir rahatlama için bir sprey şişesini suyla doldur ve cildini nemlendir. Bir havuza gidemiyorsun ve anında rahatlamaya mı ihtiyaç duyuyorsun? Açıkta kalan cildini nemlendirmek için suyla dolu bir sprey şişesi hazırla. Daha da serinlemek için bir vantilatörün önünde dur.[4]
    • Buharlı vantilatör de kullanabilirsin. Bu kullanışlı taşınabilir cihazlar pille çalışır, böylece gittiğin her yere yanında götürebilirsin. Kendini nemlendirip havalandırdıkça su, cildinde buharlaşarak sana anında bir soğuma hissi verir.

Yöntem 5 / 14:
Bir vantilatör ve buz ile kendi imalatın olan bir klima yap.

  1. 1
    Bir vantilatörün önüne metal bir buz kabı koy ve odana doğru yönlendir. Vantilatörü, doğrudan buza üfleyecek şekilde yerleştir. Bu, bulunduğun yeri serinletecek buzlu bir esinti elde etmek için gerçekten kolay bir yoldur. Ardından, eridiğinde buzu değiştir.[5]
    • Bunu yapmak için bir cam kâse kullanarak da benzer sonuç elde edebilirsin. Plastik kâseler daha az etkilidir.
    • Biraz daha az karışıklık için, büyük bir plastik şişenin 4’te 3’ünü suyla doldur ve dondur. Buz kâsesini kullanmak yerine donmuş şişeyi fanın önüne koy. Ardından, sertleşmesi için şişeyi dondurucuya geri koy. Bunun bir cam veya metal kâse kullanmaktan daha az etkili olabileceğini unutma.
    Reklam

Yöntem 6 / 14:
Soğuk bir duş al veya banyo yap.

  1. 1
    Soğuk su vücut ısısını düşürür. Sıcak bir yaz gününde yüzmeye gittiysen havuza dalmanın ne kadar ferahlatıcı olabileceğini bilirsin. Evde serinlemeye ihtiyacın varsa duşa gir veya serin bir banyo yap.[6] Sıcak yüzünden uyumakta zorluk çekiyorsan bunu yatmadan hemen önce yap.[7]
    • Duş alamıyor veya banyo yapamıyor musun? Sorun yok! Temiz bezleri soğuk suya batır. Ardından, anında serinleme için bunları yüzüne, kollarına ve boynunun arkasına koy.

Yöntem 7 / 14:
Gün boyunca pencereleri ve panjurları kapat.

  1. 1
    Evinin daha fazla ısı emmemesi için güneş ışınlarını engelle. Dışarıdaki sıcaklık yükselmeye başlar başlamaz pencerelerini kapat ve panjurları indir. Perdelerin varsa onları kapat. Evinin içi kararacak olsa da serin kalacaktır![8]
    • Daha da fazla koruma için cam filmi satın al ve camlarına yapıştır. Film, daha serin kalman için güneş ışınlarının daha fazlasının yansımasına yardımcı olur.
    Reklam

Yöntem 8 / 14:
Gece pencereleri aç.

  1. 1
    İçerisinin havasız kalmaması için bırak soğuk hava evine girsin. Sıcaklık düşmeye başlar başlamaz pencereleri açarak daha soğuk gece sıcaklıklarından yararlan. İyi bir hava dolaşımı için mümkün olduğunca çok pencere aç.[9]
    • Pencerelerin açık uyumak istemiyorsan yatmadan önce pencereleri kapat ve sabahları ısınmaya başlamadan önce pencereleri aç.

Yöntem 9 / 14:
Nevresimleri serin çarşaflarla değiştir.

  1. 1
    Yatağına ipek, saten veya pamuklu çarşaflar ser. Dışarısı sıcakken uyumak zordur! Polyester veya flanel kumaştan çarşafların varsa bunları serin, nefes alabilen elyaflarla değiştir. Yorganları veya ağır battaniyeleri çıkar ve daha da serin kalmak için tek bir çarşafla uyu.[10]
    • Yatmadan önce çarşaflarını soğuk suya sokma önerilerini duymuş olabilirsin. Ancak, çarşaflar çabuk ısınacağından ve nem onları küflendirebileceğinden dolayı bu iyi bir fikir değildir.
    Reklam

Yöntem 10 / 14:
Yatağını zemine yerleştir.

  1. 1
    Yerde uyumak daha serin olacaktır. Ilık hava yükseldiğinden, yatağını biraz daha soğuk olan bir yere koymayı düşün. Bodrumun varsa özellikle sıcak olan gecelerde orada bir uyku tulumunda da uyuyabilirsin.[11]
    • Evine hamak asmanın bir yolu varsa bunu dene! Bu şekilde daha iyi hava dolaşımı elde edersin, bu nedenle uykuya dalman daha kolay olabilir.

Yöntem 11 / 14:
Kutu veya tavan vantilatörlerini aç.

  1. 1
    Sıcak havayı dışarı iterken soğuk havayı alanına çek. Tavan vantilatörün varsa zeminden soğuk havayı çekmesi için onu saat yönünün tersine çalışacak şekilde ayarla. Bir kutu fanı kullanmak ister misin? Bir pencere aç ve fanı dışarı bakacak şekilde yerleştir. Bu, sıcak havayı sadece dolaştırmak yerine odandan dışarı çeker.[12]
    • Evinde baca varsa geceleri bacayı açarsan sıcak hava evinden çıkabilir ve daha soğuk gece havası içeri girebilir.[13]
    • Tavan arası vantilatörün varsa pencereleri aç ve sıcak havayı evinden dışarı çekmesi için vantilatörü çalıştır.
    Reklam

Yöntem 12 / 14:
Hafif ve bol giysiler giyin.

  1. 1
    Doğal elyaftan yapılmış açık renkli giysiler, terin buharlaşmasına yardımcı olarak daha serin kalmanı sağlar. Şimdi, polyester gibi suni elyafları pamuk, keten veya ipekten yapılmış hafif, nefes alabilen kumaşlarla değiştirmenin tam zamanı. Doğal elyaflar nefes alabilir, böylece ısının vücuduna hapsolduğunu hissetmezsin.[14]
    • Dışarı çıkıyorsan geniş kenarlı bir şapka tak ve güneş kremini unutma!
    • Koyu renk giysiler giymekten de kaçın. Koyu renkli giysiler güneş ışığını emer ve bu da beyaz giysi giydiğin zamanlardan daha sıcak hissetmene neden olabilir.
    • Isıyı hapseden çorapları ve ayakkabıları es geç. Bunun yerine bir çift sandalet giy veya çıplak ayakla dolaş.

Yöntem 13 / 14:
Gün boyunca su iç.

  1. 1
    Suyu veya spor içeceklerini el altında bulundur ve kaybolan sıvıları yerine koymak için onları yudumla. Dışarısı sıcak olduğunda, vücudun seni soğutmak için daha fazla çalışır; muhtemelen daha fazla terlediğini fark edersin. Sadece susadığını hissettiğinde değil, gün boyunca su içerek su kaybını önle.[15] Soğuk içecekler tüketmek de seni serinletebilir.[16]
    • Hava sıcakken fiziksel çalışma veya egzersiz yapıyorsan terlediğinde kaybettiğin sodyum, klorür ve potasyumun yerini alan spor içeceklerini tercih et.
    • Soğuk bir kokteyl kulağa ferahlatıcı geliyor olabilse de, alkolü es geç. Bu, esasında daha fazla sıvı kaybetmene neden olabilir. Buzlu çay, aromalı su veya alkolsüz bir kokteyl yudumla!
    Reklam

Yöntem 14 / 14:
Yemek için soğuk atıştırmalıklar istifle.

  1. 1
    Seni serinletmesi için meybuz, donmuş meyve, meyveli buzlu içecek veya dondurma al. Buzdolabından veya dondurucudan bir şeyler almak kendini serinletmek için klasik ve lezzetli bir yoldur. Meyveli sorbe veya soğuk karpuz gibi hafif ve ferahlatıcı bir şey dene. Bunlardaki su ayrıca sıvı ihtiyacını da karşılayabilir.[17]
    • Keyifli bir atıştırmalık olarak taze üzümleri yıka ve buzluğa koy. Sonra, hızlı ve soğuk bir şeye ihtiyacın olduğunda ağzına donmuş bir üzüm at. Donmuş dutsu meyveleri de deneyebilirsin fakat bunlar parmaklarını leke yapabilir.
    • Kendi meybuzlarını yapmak istiyorsan en sevdiğin meyve suyunu veya meyveli buzlu içeceğini küçük kâğıt bardaklarda dondurma çubukları ile birlikte dondur.

İpuçları

  • Bir sıcak hava dalgası sırasında açılan soğutma merkezlerini kontrol et. Serinlemek için klimalı bir kütüphaneye, okula veya toplum merkezine gidebilirsin.
  • Motordan gelen ısı odayı ısıtabileceğinden, odadan çıkarken vantilatörleri kapat.
  • Işık, fırın, soba gibi ısı üreten şeyleri, enerji çeken elektronik cihazları kapatmayı unutma.
  • Garajın evinin altındaysa garaja park etmeden önce sıcak arabanı dışarıda soğumaya bırak.
Reklam

Uyarılar

  • Bebekler, çocuklar, hamile kadınlar ve yaşlılar aşırı ısınmaya daha yatkındır. Ailenin, iş arkadaşlarının ve komşularının risk altındaki üyelerine göz kulak olduğundan emin ol.
  • Yüksek ateş, kafa karışıklığı, mide bulantısı veya kusma, hızlı nabız veya nefes alma, baş ağrısı veya bayılma yaşarsan acil tıbbi tedavi al. Bunların hepsi sıcak çarpması belirtileridir.[18]
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Eşek Arısı Yuvasından Nasıl KurtulunurEşek Arısı Yuvasından Nasıl Kurtulunur?
Farelerden Doğal Yollarla Nasıl KurtulunurFarelerden Doğal Yollarla Nasıl Kurtulunur?
Gümüş Böceği Nasıl Yok EdilirGümüş Böceği Nasıl Yok Edilir?
Eşek Arıları Nasıl Uzak TutulurEşek Arıları Nasıl Uzak Tutulur?
Aloe Vera Bitkisine Nasıl BakılırAloe Vera Bitkisine Nasıl Bakılır?
Yalama Olan Vida Nasıl ÇıkarılırYalama Olan Vida Nasıl Çıkarılır?
Şans Bambusu Nasıl ÇoğaltılırŞans Bambusu Nasıl Çoğaltılır?
Evdeki Örümceklerden Nasıl KurtulunurEvdeki Örümceklerden Nasıl Kurtulunur?
Tırtıllardan Nasıl KurtulunurTırtıllardan Nasıl Kurtulunur?
Camdaki Kireçli Su Lekeleri Nasıl Çıkarılır?
Bahçedeki Köstebeklerden Nasıl Kurtulunur?
Güvelerden Nasıl KurtulunurGüvelerden Nasıl Kurtulunur?
Artı ve Eksi Kablolar Nasıl Ayırt EdilirArtı ve Eksi Kablolar Nasıl Ayırt Edilir?
Aloe Vera Yaprağı Kullanılarak Aloe Vera Bitkisi Nasıl Yetiştirilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Victor Belavus
Ortak yazarlar :
Klima Uzmanı
Bu makaledeki ortak yazarlar Victor Belavus. Klima uzmanı olan Victor Belavus; Brooklyn, New York'taki bir klima tamir ve montaj şirketi olan 212 HVAC'ın sahibidir. Victor, HVAC ve klima ünitelerinin yanı sıra kalorifer ocağı tamiri ve hava kanalı temizliğinde de uzmanlaşmıştır. HVAC sistemleri alanında 10 yılı aşkın çalışma deneyimine sahiptir. Bu makale 14.715 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Ev ve Bahçe
Bu sayfaya 14.715 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam