Çoğu insan asla fiziksel bir kavgaya karışmamayı umar. Bununla birlikte, koşarken, arabana yürürken veya başka bir şekilde kendi işine bakarken karşına birden bir saldırgan çıkarsa kendini nasıl savunacağını bilmek yine de akıllıca olacaktır. Bir kavgadan konuşarak kurtulabilirsen harika olur! Ancak olayı çözmek için zamanın yoksa sağlam bir duruş sergile ve rakibinin darbelerini engellemeye ve vücudunun savunmasız bölgelerine vurmaya odaklan.

Kısım 1 / 3:
Darbeleri Engellemek ve Kendini Korumak

  1. 1
    Kasıklarını, boğazını, karnını ve gözlerini ellerinle ve kollarınla koru. Bunlar vücudunun en savunmasız kısımları ve ciddi bir saldırganın vurmaya en çok çalıştığı kısımlardır. Karnına veya boğazına şiddetli bir darbe almak seni çaresiz bırakabilir. Bu nedenle, saldırganın darbelerini ellerinle ve kollarınla engelle. Mümkünse yumrukları veya tokatları omuzlarına veya gövdene düşecek şekilde saptır.[1]
    • Yere düşersen ve saldırgan sana tekme atıyor veya vuruyorsa cenin pozisyonu al ve başını koru.
  2. 2
    Seni arkadan yakalarsa saldırgana kafa at. Bazı durumlarda, saldırganın sana doğru geldiğini göremeyebilirsin. Birinin seni arkadan yakaladığını hissedersen kafatasının arkası burnuna çarpacak şekilde geriye doğru kafa at. Bu işe yaramazsa ağırlığını aşağı vermek için dizlerini bük ve dirseğinle saldırganın burnuna vur. Başınla veya dirseğinle sert bir darbe saldırganın seni serbest bırakmasına neden olacaktır.[2]
    • Biri seni önden yakalarsa alnınla burnuna kafa atmayı dene. Bunu yapamazsan saldırganın koltuk altlarından birine yumruk at. Bu, tutuşunu gevşetmesine neden olur.
  3. 3
    Çevrende bulduğun geçici bir silahla saldırgana saldır. Saldırgana birkaç darbe indirdiysen ve sana saldırmaya devam ediyorsa kendi üzerinde bir silah ara. Anahtarlarınla saldırganının gözlerini deş veya bir çanta veya cüzdanla yüzüne vur. Ya da çevrende çubuk veya metal direk varsa bunlarla saldırgana vur. Hatta onu geçici olarak kör etmek için gözlerine toprak veya kum bile atabilirsin.[3]
    • Elbette bu eşyalar bir dövüşte kullanmak için ideal silahlar değildir ama birkaç dikiş ile hastanede ciddi bir yatış arasındaki farkı yaratabilir.
    • Birçok kişi, saldırıya uğradığında saldırgana karşı kullanmak için harika bir seçenek olan biber gazı da taşıyor.
  4. 4
    Saldırganına saldırdıktan sonra savunma pozisyonuna dön. Saldırgana, ona saldırdıktan sonra kolunu tutma veya dengeni bozma şansı verme. Ona vurur vurmaz dizlerin hafifçe bükülmüş ve ellerin yukarıda olacak şekilde savunma pozisyonuna geri dön. Baskın elini yanağının önüne kaldır ve diğer elini şakağının önünde tut. Yanağından veya şakağından sert bir şekilde darbe alırsan bayılabilirsin. Yüzünün bu kısımlarını korumak çok önemlidir.
    • Kavga ederken, olabildiğince çok gürültü yapmaya devam et. Bu, saldırganı caydırabilir veya diğer insanları bölgeye çekebilir. "Beni rahat bırak!" veya "Benden uzak dur!” diye bağır.
  5. 5
    Saldırı sırasında yaralandıysan tıbbi yardım al. İster kalabalık halka açık bir yer isterse evinin mahremiyeti olsun güvenli bir yere vardığında, kendine bak ve yaralanmadığından emin ol. Yaralandığını fark edersen doktorunu veya acili ziyaret et. Sadece hafif çizikler aldıysan veya hafif yaralandıysan yapışkan bir bandaj uygulaman ve birkaç temel ilk yardım tekniği uygulaman yeterli olabilir.
    • Hastaneler genellikle saldırıyı sürdürmeye çalışırsa tehditlerle ve saldırganlarla ilgilenecek personele sahiptir.

Kısım 2 / 3:
Saldırgana Karşı Saldırıda Bulunmak

  1. 1
    Hareket kabiliyetini azaltmak için ayaklarınla veya dirseğinle dizlerine vur. Saldırganın dizlerini tekmelemek canını ciddi bir şekilde yakmanın ve peşinden çok hızlı koşmasını engellemenin güvenilir bir yoludur. Dizler yerden az yukarıda olduğundan, saldırgan sen tekme atarken ayağını tutamayacaktır. Ciddi yaralanmaya neden olmak istiyorsan dizlerinin ön tarafına vur ve saldırganın dengesini anında bozmak istiyorsan dizinin yan tarafına vur.[4]
    • Saldırgan seni zaten yere düşürdüyse dirseklerinle saldırganın dizlerinin yanlarına vur.
  2. 2
    Saldırganın gözlerine elini geçir veya gözlerini tırmala. Baskın elini yumruk yap ve saldırganın gözlerine yumruk at. Tırnakların uzunsa kişinin gözlerini tırnaklamayı da deneyebilirsin. Gözler, vücudun en savunmasız noktalarından biridir ve gözlere hızlı bir darbe, saldırganın fikrini hızla değiştirebilir. Ayrıca saldırgan geçici olarak kör olur ve bu, sana kaçma şansı verir.[5]
    • Saldırganı kör etmeye çalışmadığını unutma; sadece biraz hasar ver ki olay yerinden kaçabilesin.
    • Yanında biber gazı varsa onu geçici olarak kör etmek ve büyük bir acıya neden olmak için saldırganın gözlerine püskürt. Ya da anahtarlarını gözlerine saplamayı dene.
  3. 3
    Saldırganın burnuna yumruk at veya avucunla vur. Burun da hassas bir bölgedir. Saldırgana zarar vermek için burnuna bir yumruk at. Ayrıca avucunun tabanıyla da burnuna vurabilirsin. Alternatif olarak, saldırgan yarım metre yakınındaysa dirsekle burnuna vurmayı dene.[6]
    • Saldırganın burnuna vurmak onu çok büyük bir acı içinde bırakacak ve bölgeyi hızlı bir şekilde terk etmen için sana zaman verecektir.
  4. 4
    Saldırganın âdemelmasına veya boğazının dibine yumruk at. Sana saldıran kişi boğazını açık bırakırsa boynuna bir yumruk at. Âdemelmasını veya boynunun dibinde köprücük kemikleri arasındaki yumuşak kısmı hedefle. Bu noktalardan herhangi birine sert bir darbe, saldırganın nefesini geçici olarak kesecek ve sana kaçma şansı verecektir.[7]
    • Âdemelmasına sert bir yumruk atmanın birinin hava yolunu çökertebileceğini ve onu öldürebileceğini unutma. Kelimenin tam anlamıyla hayatın için savaşmadığın sürece saldırganın âdemelmasına olabildiğince sert vurma.
  5. 5
    Bir erkek tarafından saldırıya uğruyorsan saldırganı kasıklarından tekmele. Bir erkeğin kasığına sert bir tekme atmak onu birkaç dakikalığına etkisiz hâle getirmenin güvenilir bir yoludur; saldırgan acı içinde yere bile düşebilir. Vuruşunu hizalarken doğrudan saldırganın bacaklarının arasını, kasıklarının ortasını hedefle.[8]
    • Saldırganın muhtemelen kasığına bir tekme atılacağını bekleyeceğini ve hızla uzaklaşabileceğini veya vuruşunu engelleyebileceğini unutma.
    • Bir kadın tarafından saldırıya uğruyorsan onu kasıklarından tekmelemek mutlaka kötü bir fikir değildir ama bir erkeğe karşı olacağı kadar etkili olmayacaktır.
  6. 6
    Saldırgan aciz durumdayken kaç. Dövüşten kurtulma şansın olur olmaz olabildiğince hızlı kaçıp yardım iste.[9] Hemen 155’i ara ve neler olduğunu açıkla. Bir polis memuru görürsen onu durdur ve yardımını iste. İster bir 155 sevk memuruyla ister bir polisle konuşuyor ol ne olduğuna dair bir açıklama yap.
    • Asla bir dövüşü "bitirmeye" çalışma. Rakibinin acı çektiğini görürsen (mesela boğazına, gözlerine veya kasıklarına aldığı darbe nedeniyle), iyi olup olmadığını görmek için orada bekleme. Kaç ve güvenli bir yere git; araban, bir binanın içi veya saldırganın seni bulamayacağı bir insan kalabalığının içi gibi.

Kısım 3 / 3:
Potansiyel Bir Saldırganla Başa Çıkmak

  1. 1
    Kolay bir hedef olmadığını yansıtmak için öz güvenini ve farkındalığını göster. Gaspçılar ve diğer şiddet suçluları, çevrelerinin pek farkında olmayan ve kolayca pusuya düşebilen insanlar gibi kolay hedeflerin peşine düşerler. Bu nedenle, başın aşağı dönük şekilde telefonuna bakarak yürümek yerine dik dur, hızlı yürü ve omuzlarını geride ve çeneni yukarıda tut. Seni takip ettiğini düşündüğün biriyle göz teması kurmaktan kaçın ama haberdar olmak için etrafına bak.[10]
    • Olası bir saldırgan, zor bir hedef olacağını düşünürse seni yalnız bırakır.
  2. 2
    Fiziksel şiddeti önlemek için kavgayı konuşarak önle. Potansiyel saldırgan seninle kabaca konuşmaya başlarsa olayı çözmek için sakinleştirici şeyler söyle. İdeal olarak, saldırganı sakinleştirirsin ya da en azından olay yerinden ayrılmak için yeterli zaman kazanırsın. Şöyle bir şey söylemeyi dene: "Bak, öfkeli olman için herhangi bir sebep olduğunu sanmıyorum. Şimdi arabama bineceğim ve uzaklaşacağım. Beni takip etme."[11]
    • Saldırgan sesini yükseltse veya aşağılayıcı sözler söylese bile bağırma yarışına girme. Sakin ol ve olayı çözmeye çalış ki gidebilesin.
  3. 3
    Fırsatın varsa saldırgana izini kaybettirmek için olay yerinden kaç. Birisi sana agresif bir şekilde yaklaştığında aracına atlayarak, bir iş yerine girerek veya bir kalabalığa karışarak kaçmaya çalış. Dövüşmeden kaçma ve potansiyel bir saldırıdan kaçma şansın varsa bunu yap. Bir cüzdanı veya saati bir yöne fırlatmayı dene ve sonra kaçmak için ters yönde koş.[12]
    • Veya bir saldırgan cüzdanını, kredi kartını, ceketini veya ayakkabılarını isterse eşyaları ver. Biraz parayı korumak için potansiyel olarak hayatını kaybetmeye değmez.
  4. 4
    Saldırmaktan caydırmak için saldırgana bağır. Neredeyse tüm durumlarda, saldırganlar kolayca ve sessizce bastırabilecekleri kurbanlar ararlar. Çoğu, diğer insanları (hatta polisi) olay yerine çekebilecek yüksek sesli durumlardan kaçınır. Bu nedenle, birisi sana yaklaşıyorsa ve saldıracak gibiyse yüksek sesle "Geri çekil!” diye bağır.[13]
    • Daha fazla ilerlerse bağırmaya devam et. "Defol buradan!" veya "Beni yalnız bırak!” gibi bir şey söyle.
    • Yanında bir cep telefonun varsa onu çıkarabilir ve "Geri çekilmezsen hemen 155’i arıyorum!" diye bağırabilirsin.
  5. 5
    Saldırganın sana saldırması ihtimaline karşı savunma pozisyonunda dur. Durumdan kaçamaz veya olayı çözemezsen kendini saldırıya hazırlamaya başla. Baskın olmayan bacak önde ve dışa doğru bakacak ve ayakların omuz genişliğinde açık olacak şekilde dur. Ağırlığını iki ayağının üzerinde ortala. Ağırlık merkezinin alçak olması için biraz çömel ve yüzünü korumak için ellerini kaldır.[14]
    • Bu duruş, seninle dövüşmeyi zorlaştırır ve kendini savunman gerektiğinde sana daha fazla kontrol sağlayacaktır. Vücudunu kompakt tutmak, sallanmanı önleyecek ve saldırılar sırasında dengeni korumanı kolaylaştıracaktır.

İpuçları

  • Arabana yürümek için bile saldırgana asla sırtını dönme. Arkanı dönmen ona saldırma şansı verir. Bunun yerine, yüzünü saldırgana doğru tutarak güvenli bir şekilde geriye veya yana doğru yürü.
  • Saldırgan seni tutarsa onun ayaklarının üzerine basmayı dene. Bu ona çok fazla acı vermeyecek olsa da dikkatini kaçmana yetecek kadar dağıtabilir.[15]

Uyarılar

  • Yukarıda açıklanan saldırılardan bazıları ciddi zararlara neden olabilir. Örneğin, birinin gözlerine vurman ciddi göz hasarına neden olabilir ve âdemelmasına keskin bir darbe ölümcül olabilir. Bir okul bahçesinde kavga ediyorsan veya arkadaşlarınla boğuşuyorsan karşındakine ciddi şekilde zarar vermek istemezsin.
  • Öte yandan; kaçırılıyor, soyuluyor veya cinsel saldırıya uğruyorsan (örneğin, taciz ediliyorsan veya tecavüze uğruyorsan) ya da büyük bir bedensel zarar görmek veya öldürülmek üzereysen, kaçamayacak durumdaysan, kaçana kadar mümkün olduğunca agresif bir şekilde dövüş. Saldırgana zarar verme konusunda endişelenme.

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Damarlar Nasıl BelirginleştirilirDamarlar Nasıl Belirginleştirilir?
İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılırİnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?
Meditasyon Nasıl YapılırMeditasyon Nasıl Yapılır?
Kalça Nasıl BüyütülürKalça Nasıl Büyütülür?
Nasıl Yüzülür?
Daha Güçlü ve Daha Kalın Bileklere Nasıl Sahip Olunur?
Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl GeliştirilirKoşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?
Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi EdilirSırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?
Damarlı Kollara Nasıl KavuşulurDamarlı Kollara Nasıl Kavuşulur?
Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?
İnce Bacaklar Nasıl Kalınlaştırılırİnce Bacaklar Nasıl Kalınlaştırılır?
Nasıl Kas Yapılır?
Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi EdilirKas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Bu wikiHow makalesi hakkında

Dany Zelig
Ortak yazarlar :
Kedini Savunma Eğitmeni
Bu makaledeki ortak yazarlar Dany Zelig. Dany Zelig, San Francisco, Kaliforniya genel merkezli Tactica and the Tactica adlı Krav Maga Enstitüsü’nün kurucusu ve sahibidir. Imi Lichtenfeld’ın ikinci nesil İsrailli Krav Maga eğitmenidir ve sertifikasını doğrudan Imi’nin en kıdemli öğrencisi ve Rütbe Komitesi Başkanı’ndan almıştır. Askeri Krav Maha Eğitmenlik sertifikasını 1987 yılında İsrail’deki Wingate Enstitüsü’nden almıştır. Bu makale 1.475 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 1.475 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?