Kendi İçindeki Mutluluk Nasıl Bulunur?

Ortak yazar: Paul Chernyak, LPC

Bu Makalede:Mutluluğa Giden Yolu TanımlaMutluluğu GeliştirOlumsuzlukla Başa Çık

Mutluluğun kaynağı olarak kendine güvenmek çoğu insana zor gelebilir. Oysa, insanın kendi içinde mutluluğu bulması mümkündür. İç dünyanda mutlu olabilmene yardımcı olacak pek çok teknik ve farklı yöntem var. Ve bu mutluluğun kaynağını bulmak için kendine yönelmen yeter. Yapman gereken şey sadece onu bulmak için zaman ayırman.

1
Mutluluğa Giden Yolu Tanımla

  1. 1
    Mutluluk sana ne ifade ediyorsa yaz. Çünkü bu senin mutluluğun ve bu yüzden mutlu olmanın senin için ne demek olduğunu belirlemen önemli. Fikirlerini yazmanın birçok yolu var, sadece fikrin olsun yeter. İç mutluluğunu hayal ederken ne demek istediğini doğru bir şekilde tanımladığında, kendine elle tutulur bir hedef vermiş olursun.
    • Aklına gelen fikirleri yazmak için beyin fırtınası yap.
    • Düşüncelerini yapılandırmak için ana hatları belirle.
    • Düşüncelerini tam olarak ifade etmene yardımcı olacak bir makale yaz.
  2. 2
    Pozitif veya negatif düşüncelere yol açan tetikleyiciler neyse bulmaya çalış. Yağışlı günler seni her zaman seni kötü bir ruh haline sokabilir veya sınavları düşünmek her zaman başarısızlığı düşünmene sebep olabilir. Bunları tanımladığında, onlara meydan okuyacak ve ruh halini değiştirmeye çalışacak duruma gelirsin.[1] Yağmurlu günlerin seni ne kadar kötü bir ruh haline koyduğunu düşünmek yerine, “Ne güzel, bahçemdeki bitkiler bugün yağmur suyu aldılar,” gibi olumlu düşünceler edin.
  3. 3
    Kendin için anlamlı hedefler edin. Hayatını dikkatlice incele. Değerlerine göz at. Olmak istediğin kişiyi düşün. Bunu senin için anlamlı olan hedefleri belirlemek için kullan. Yapılan araştırmalar, hedefleri olan insanların hedeflerine daha fazla ulaştıklarını söylüyor.[2]
    • Gerçekçi ol. Planlama yaparken bulunduğun durumu ve yeteneklerini kabullen.[3]
    • Hedeflerini eylem odaklı tut. Nesnelere veya sahip olduğun ya da olmadığın şeylere odaklanma. Yapabileceğin şeylere odaklan.
    • Hedeflerini olumlu açıdan şekillendir. Onları, karşısında olduğun bir şeyler değil, uğruna çalıştığın bir şeyler olarak görürsen, hedeflerine ulaşma ihtimalin daha yüksek olur.[4]
  4. 4
    “Mümkün olan en iyi halini” hayalinde canlandır. Bunu yapmak, mutlu olmak ve iyi hissetmek gibi duygularını arttırır.[5] “Gelecekteki sen”in hedeflerinle nasıl ilgilendiğini gözünde canlandırmak ve ardından olmak istediğin yere varmak için hangi özelliklere sahip olman gerektiğini belirlemek de bunu içerir. [6]
    • Birkaç hedef belirle ve bunlara eriştiğini hayal et.
    • Bu hedeflerin, statü ve semboller olmadığından, senin için kişisel olarak anlamlı olduklarından emin ol.
    • Planlarının tüm detaylarını yaz. Onların işe yaraması için ihtiyaç duyacağın özellikleri hayal et.
    • Bu nitelik ve becerilerden hangilerine sahip olduğunu düşün.

2
Mutluluğu Geliştir

  1. 1
    İyimser bir bakış açısı geliştir. Başlangıçta, bunu hayatının birkaç alanında dene. Karamsarlık genellikle çaresizlik duygularından kaynaklanır. Hayatında değiştirmek istediğin bazı yönlerin varsa belirle ve ardından onları geliştirmeye çalış. Bu, değişim yaratma yeteneğine olan güveni yeniden kazanmana yardımcı olacaktır. [7]
    • Kendini sebep olarak gör, sonuç olarak görme. İyimser insanlar, olumsuz olayların veya deneyimlerin aşılabileceğine inanırlar. Örneğin kötü bir gün geçiriyorsan, bunu bir meydan okuma olarak düşün. Yenilmene izin verme.
    • Küçük başla. Kendini, her şeyi tek seferde üstlenmek zorunda hissetme.
  2. 2
    Minnettar ol. Bu, şükran duymak gibi önemli bir noktaya temas etmek demektir. Birçok araştırma, minnettarlığın senin için iyi olduğunu teyit eder. Endişe ve depresyonu azaltır. Şükretmek pozitif olmana ve kendini mutlu hissetmene yardımcı olur. [8] Başkalarıyla olan ilişkileri güçlendirir ve merhameti teşvik eder. [9][10][11][12]
    • Bazı insanlar doğası gereği minnettardır, ancak şükretmek için kendini eğitebilirsin. [13]
    • Şükrettiğin şeyleri söylemek için her gün biraz vakit ayır. Mesela, akşam yemeğinden önce olabilir.
    • Mağaza çalışanlarına, kargo dağıtıcılarına ve iş arkadaşlarına daha sık teşekkür etmeyi unutma.
  3. 3
    Affet ve unut. Araştırmaların gösterdiğine göre bağışlamak, affedilenden çok bağışlayana ciddi yararlar sağlıyor. Bağışlama sakinleştirici hisler üretir ve iyi hissetme üzerinde büyük etkilere neden olabilir. Olumsuz duygular üzerinde çok kafa yormaktan kaynaklanan stresi bastırmak, genel anlamda mutluluk duygularını artırmaya yardımcı olabilir.[14] Sadece başkalarını değil, kendini bağışlamayı da unutma.
  4. 4
    Meditasyon yap. Meditasyonun amacı zihnine odaklanmak ve onu sessizleştirmektir. Şaşırtıcı gelebilir ama, her yerde ve her zaman meditasyon yapabilirsin. Yoga, aşkınlık, farkındalık ve kahkaha meditasyonları gibi çok sayıda farklı meditasyon çeşidi var.
    • Farklı türlerde meditasyonlar dene. Senin için en uygun olanları bulmak için internette arama yapabilir veya bölgendeki meditasyon terapistleriyle konuşabilirsin.
    • Bunu düzenli bir alışkanlık haline getir. Meditasyon her gün aynı saatte yapıldığında en iyi sonucu verir, bu sayede onu rutinin bir parçası yapabilirsin.

3
Olumsuzlukla Başa Çık

  1. 1
    Olumsuz düşüncelerine meydan oku. Hayatının çoğunu olumsuz düşünerek geçirmiş olsan bile, negatif olmaya devam etmek zorunda değilsin. Olumsuz bir düşünce, özellikle de otomatik bir olumsuz düşünce aklına geldiğinde dur ve [15] bu düşüncenin gerçekten doğru olup olmadığını kendince değerlendir.[16]
    • Başarısız olduğunu hissettiğinde, kendine geçmişteki başarılarını hatırlat.
    • Birine kızgın olduğunda, bir de olaya onun bakış açısından bakmayı dene.
    • Üzüldüğünde komik filmler izle veya aklına gelen esprileri yap.
  2. 2
    Kendine merhamet et. Kendini hırpalamak, zayıf ve mutsuz hissetmene neden olabilir. Olumsuz düşünceler veya suçluluk duygusu üzerinde çok düşünmek sana ilerleme kaydettirmez. Seni geri iter. Kendine, bir arkadaşına göstereceğin iyilik ve cömertliği göster.[17]
    • Kötü geçirdiğin bir günde kendine iyi davran.
    • Ruh halini düzeltmek için dikkatini dağıtacak şeyler yap.
    • Biraz dinlen ve gevşe.
  3. 3
    Her şeye kafa yorma. Kafa yormak olumsuz bir düşünceyi tekrar tekrar düşünmektir. Yaşananlar, düşünceler, başkalarının söylediği şeyler kafanda saplantı yapana kadar tekrarlanır.[18] Her şeye kafa yormak olumsuz düşünce ve duygular üretir. Ne kadar çok kafa yorarsan, o kadar kötü hissedersin. Aşırı derecede kafa yormak depresyona yol açar. [19]
    • Saplantılı olduğun sorunları çözmek için çalış. [20] Bu sorunlar üzerine düşünmek yerine harekete geç. Durumu değiştir ya da değiştirebilecek insanlarla konuş.
    • Kendini olumlu olarak yansıt. Olumsuz özelliklerini düşünmek için çok zaman harcıyorsan, biraz da kendini överek bu düşüncelerine ara ver. Kendine’ iyi bir iş çıkardın’ ya da ‘elinden gelenin en iyisini yaptın’ şeklinde telkin ver.
  4. 4
    Gerekirse profesyonel yardım iste. Bir profesyonelin içsel mutluluk aramana yardımcı olabileceği pek çok örnek var. Senin için en iyi olanı bulmak için araştırma yap. Herhangi bir yardıma ihtiyacın olmayabilir veya birden fazla profesyonele gitmeyi tercih edebilirsin.
    • Yaşam koçları ve ruhsal danışmanlar sana içsel mutluluk stratejileri konusunda yardımcı olabilir.
    • Terapistler, psikiyatrler ve psikologlar, zihinsel sağlık sorunlarına yardımcı olma konusunda yetkindirler.

İpuçları

  • Kendinden öğren, kendine öğret, kendini sev. Ve eğer kendine inanmıyorsan, o zaman bunların çoğunu ve olumlu şeyleri başaramazsın!
  • Eğer kendini hüsrana uğramış hissediyorsan, burnundan nefes al, ver ve nefesini dinle.
  • Sana keyif veren şeyleri yap!

Referanslar

  1. http://ccvillage.buffalo.edu/Village/WC/wsc/outlines_and_handouts/feel_better_fast/hand05.html
  2. https://www.psychologytoday.com/blog/notes-self/201308/how-set-goals
  3. http://news.stanford.edu/news/2015/january/resolutions-succeed-mcgonigal-010615.html
  4. https://www.psychologytoday.com/blog/notes-self/201308/how-set-goals
  5. http://greatergood.berkeley.edu/images/application_uploads/sheldon-SustainPositiveEmotion.pdf
  6. https://www.psychologytoday.com/blog/what-matters-most/201303/what-is-your-best-possible-self
  7. https://www.psychologytoday.com/blog/happiness-in-world/201306/how-optimism-can-be-learned
  8. http://greatergood.berkeley.edu/pdfs/GratitudePDFs/5Watkins-GratitudeHappiness.pdf
  9. http://greatergood.berkeley.edu/pdfs/GratitudePDFs/2Wood-GratitudeWell-BeingReview.pdf
göster daha... (11)

Makale Bilgisi

Kategoriler: Felsefe ve Din | Sağlık

Diğer dillerde:

English: Find Happiness Within Yourself, Español: encontrar la felicidad dentro de ti, Português: Encontrar Felicidade Dentro de Si Mesmo, Italiano: Trovare la Felicità Dentro di Te, Русский: найти счастье внутри себя, Deutsch: Glück in dir selber finden, Français: trouver le bonheur en soi, Bahasa Indonesia: Menemukan Kebahagiaan di Dalam Diri Sendiri, العربية: اكتشاف السعادة من داخلك, 한국어: 자기 내면 속에서 행복함 찾는 법, Nederlands: Geluk vinden in jezelf, Čeština: Jak najít štěstí uvnitř sebe, Tiếng Việt: Tìm thấy Hạnh phúc trong Bản thân mình, 中文: 从自身寻觅快乐, ไทย: ค้นหาความสุขภายในตัวเอง

Bu sayfaya 439 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?