Herkes hayatının bir noktasında kaygı yaşar. Önem verdiğin bir kişi kendini bunalmış hissettiğinde onu mutlu etmek istersin. Neyse ki, nazik bir mesajın çok yararı olur. Tanıdığın biri ister gerçekten stresli bir dönemden geçiyor, ister endişe içinde yaşıyor olsun, onlara önemsediğini gösterebileceğin bazı düşünceli mesajlar paylaşacağız. Her zaman yanlarında olduğunu bilmeleri için insanları mesajla nasıl rahatlatacağına dair ipuçları için okumaya devam et.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 12:
"Her daim seviliyorsun."

  1. 1
    Koşulsuz sevgi, bir kişiye onu her şeyiyle kucakladığını gösterir. O kişiye saklayacak bir şeyleri olmadığını hatırlat. Ona her yönüyle değer ver ve yaşadığı kaygının geçerli olduğunu ileterek onu rahatlat. Kendisine has hâllerini ve güçlü yanlarını öv. İyi gününde de, kötü gününde de yanında olacağını söyleyerek onun zihin sağlığıyla ilgili yaşadıklarını kabul ettiğini göster.[1]
    • "Kaygıların senin hakkındaki duygularımı değiştirmez. Bu, sadece olduğun kişinin bir parçası."
    • "Sen hâlâ aşık olduğum eğlenceli, dışa dönük ve yaratıcı eşimsin. Sen çok değerlisin."
    • "Zekâna bayılıyorum. Zihninde neler döndüğünü hep bilmek istemişimdir."
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 12:
"Kulağa çok sıkıntılı geliyor."

  1. 1
    Duyulduğunu hissetmesi için zor duyguları kabul et.[2] Mesaj yazarken bile onu aktif bir şekilde dinlediğini gösterebilirsin. Onu, kaygılarını ve zihin sağlığı mücadelelerini tüm ayrıntılarıyla anlatmaya davet et. Tüm sıkıntılarına ve hayal kırıklıklarına hemen yanıt ver. Aynı durumda nasıl hissedeceğin hakkında konuş. Empatin, bir müttefik olduğunu ve onun duygularını önemli gördüğünü kanıtlar.[3]
    • "Haklısın. Son teslim günleri gerçekten stresli olur. Yapacak çok işin var."
    • "Birisi bana da böyle deseydi gerçekten çok incinirdim. Onu tekrar görmekten endişe duymak anlaşılır bir durum."
    • "Bunun senin için gerçekten zor bir gün olduğunu anlayabiliyorum. Bana bundan biraz daha bahseder misin?"

Yöntem 3
Yöntem 3 / 12:
"Güvendesin. Yanındayım."

  1. 1
    Onun korkularını ve streslerini gidermek için rahatlatıcı ve koruyucu ol. Ona, mesajlaşmalarında iltifat gördüğü ve rahat ettiği güvenli bir alan sun. Onun geleceği için ne kadar umutlu olduğuna odaklan. Onunla gurur duyduğunu söyle. Bilhassa, ona gitmeyeceğini söyleyerek kendinden duyduğu şüphelerle savaş.[4]
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 12:
"Bunun kökeninde ne var?"

  1. 1
    Yavaşlayıp derdini açması için karşılaştığı sorunu sor.[6] Stres seviyesini artıran engellerin bir listesini yap. Şu anda onun için sorun yaratan konuyu konuşun. Bu, iş, aile, arkadaşlıklar, sağlık veya barınma ile ilgili bir şey mi? Birlikte büyük bir hedef belirleyin. Karşı karşıya olduğu herhangi bir anlaşmazlığı çözdüğünde nasıl hissedeceği hakkında konuşun.[7]
    • "Ne zaman gergin hissetmeye başladın? Eski sevgilinle karşılaştığında mı?"
    • "Az önce annenle görüşmüyor muydun? Şu anda çok fazla baskı hissediyor musun?"
    • "Az önce faturalarını ödedin, değil mi? Aylık bütçen hakkında ne düşünüyorsun?"
    • İnsanlar kaygılarının nedeni ile doğrudan bir ilişki kurduklarında, kaygıları bir şekilde dağılmaya başlar.[8]

Yöntem 5
Yöntem 5 / 12:
"Nasıl yardımcı olabilirim?"

  1. 1
    Kişinin kaygısını yönetmeye yardımcı olacak çözümler sun ve görevleri bölmeyi öner. Ona, ne tür bir desteğin kendisini daha iyi hissettireceğini sor. Sadece sarılmak mı istiyor, yoksa yaşadığı zihin sağlığına ilişkin kaynakları birlikte gözden geçirmek mi istiyor? Eğer bir sorun ona çok büyük geliyorsa sorunu onun için analiz etmeni isteyip istemediğine bir bak. Atabileceği adımlar hakkında konuş.[9]
    • "Yapılacaklar listelerini sever misin? Hemen bir tane yazalım mı?"
    • "Hangisi daha iyi? Konuşmak mı yoksa sadece eğlenceli paylaşımlar yapmak mı?"
    • "Bu hafta sonu yakınlardaki terapistlere bakmak yardımcı olur mu?"
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 12:
"Derin bir nefes al."

  1. 1
    Bir ara vermesi ve topraklama teknikleriyle gevşemesi için ona yol göster. Zihnini boşaltmasına ve sakinleştirici faaliyetler hakkında konuşmasına yardımcı ol. Hangi küçük ritüellerin zihnini dağıttığını veya kendisini dengeli hissettirdiğini sor. Vücudunu hareket ettirmeyi mi seviyor yoksa dinginliği mi tercih ediyor? Belki belirli bir mumun kokusunu seviyordur ya da köpük banyosu endişelerini gideriyordur. Onu neyin mutlu veya hoşnut ettiğini öğren.[10]
    • "Hadi, birlikte nefes alalım. 10 defa, tamam mı? Şimdi nasıl hissediyorsun?"
    • "Neden AVM’den aldığımız vanilyalı mumu yakmıyorsun? En sevdiğinin o olduğunu söylemiştin."
    • "Hey, dışarısı hâlâ çok aydınlık. Yaşadığın yer gerçekten çok güzel. Neden kısa bir yürüyüşe çıkıp biraz D vitamini toplamıyorsun?"

Yöntem 7
Yöntem 7 / 12:
"İkimize de bir ara vermek iyi gelecektir."

  1. 1
    Başkalarının onunla ilişki kurmasına yardımcı olmak için gevşemesi gerektiğine dikkat çek. Yoğun veya bunaldığın zamanları paylaş, sonra onu hem dinlenebileceğiniz hem de eğlenebileceğiniz bazı etkinliklere davet et. Hem duygusal sıkıntılar hem de eğlenceli molaların faydaları hakkında sohbet ederek, bazen dolup taşmanın ve işten veya diğer stresli durumlardan uzaklaşmanın tamamen normal olduğunu bilmesini sağlarsın.[11]
    • "Benim de gerçekten işten uzaklaşmaya ihtiyacım var. Sahile gitmek ister misin?"
    • "Benim de keyfim hiç yerinde değil. Gerçekten tükenmiş durumdayım. Bir diziyi oturup bitirelim mi?"
    • "Zihnimi bazı meselelerden uzaklaştırmalıyım. Hayvan barınağında gönüllü olmayı düşünüyorum. Orada kedi bakıcılığının gerçek bir 'iş' olduğuna inanabiliyor musunuz? Denemek ister misin?"[12]
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 12:
"Yeterince uyuyabiliyor musun?"

  1. 1
    O kişinin uyumayı, egzersiz yapmayı veya iyi beslenmeyi unutup unutmadığını sapta. Arkadaşının rutinini gözden geçir ve onun iyi oluşunu desteklemek için sağlıklı alışkanlıklar edinmesine teşvik et. Yatış zamanı ayarlamak, yeterli fiziksel aktivite yapmak ve besleyici, hazırlaması kolay yiyecekleri stoklamak gibi öz bakımla ilgili bazı şeyleri denemesini iste. Ayrıca, ikinizin de bir takım olduğunuzu hissetmesi için kendi sağlık durumunu da takip edeceğini paylaşabilirsin.[13]
    • "En iyi çalışmamı 8 saat uyuduğumda yapıyorum. Sende durum nasıl?"
    • "Sevdiğin sporcu dün gece yeni bir egzersiz rutini paylaştı. Denemek ister misin?"
    • "Bugün kahvaltı yaptın mı? Ne yedin? Her gün yulaf ezmesi yiyorum."

Yöntem 9
Yöntem 9 / 12:
"Sana yemek söylüyorum."

  1. 1
    Zor zamanlarda onu rahatlatacak şeyler öner. Ona mesaj atarak yemek alıp uğrayacağını, kapısına yemek siparişi bırakacaklarını veya en sevdiği atıştırmalıklardan bir hediye sepeti hazırladığını yaz. Kendi başına yemek hazırlaması zor olduğunda bile beslendiğinden emin olacaksın. Mesajın onun gönlünü hoş edecek ve onun için gerçekten emek sarf ettiğini bilecektir.[14]
    • "Sana biraz spagetti yapacağım. En sevdiğin!"
    • "Şu sevdiğin yerden içli köfte söyleyeyim. 30 dakikaya varır."
    • "Şu anda senin için bir paket hazırlıyorum. Peynir, salam ve reçel! Hepsi leziz."
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 12:
"Gelmemi ister misin?"

  1. 1
    Onun için müsait olduğunu söyle ve nasıl konuşmak istediğine karar vermeyi ona bırak.[15] Birlikte takılmakla ilgili heyecanını ifade et ve seninle nasıl bağlantı kurmak istediğini söylemesine izin ver. Sadece mesajlaşmak isteyebilir. Diğer günlerde, gerçekten seninle bir film izlemek isteyebilir. Telefonda görüşmek veya birlikte aktivite planlamak için müsait olduğun konusunda ona güvence ver. Onunla iletişim kurma konusunda esnek ol. Bu şekilde onun değişen ihtiyaçlarını önemsediğini göstermiş olacaksın.[16]
    • "Arabaya atlayıp yanına geleyim mi yoksa görüntülü görüşme mi yapalım?"
    • "Seninle vakit geçirmeye varım. Ne dersin?"
    • "Çok şey yaşadığını ve bu haftanın yoğun olduğunu biliyorum. Perşembe günü için müsaitlik durumun nedir?"

Yöntem 11
Yöntem 11 / 12:
"Ben de bununla mücadele ediyorum."

  1. 1
    Zihin sağlığı hakkında sohbet etmesine yardımcı olmak için kendi sıkıntılarını paylaş. Psikolojik veya duygusal sağlığınla ilgili yaşadıkların hakkında net ol. Senin de kaygıların varsa veya benzer belirtilerle baş ediyorsan paylaş. Açıklığın ve şeffaflığın onu rahatlatabilir ve böylece sana ve benzer deneyimlere sahip kişilere ulaşma konusunda kendisini güvende hissetmeye devam edebilir.[17]
    • "Aslında çok fazla sosyal kaygım var. Partilere gitmek gerçekten zor olabiliyor. Rahat hissetmeme yardımcı olan bir danışmanım var."
    • "Anlıyorum. On yıldır kronik yorgunluk çekiyorum. Bazı günler çok bitap düşüyorum."
    • "Bu belirtiler hakkında bir doktorla görüşüyorum. Dengeyi nasıl bulacağım ve sağlıklı kalacağım konusunda çok şey öğreniyorum. Bunu ikimiz birlikte çözebiliriz."
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 12:
"Bununla kendi başına uğraşmak zorunda değilsin."

  1. 1
    Ona birçok insanın empati ve ilgi gösterebileceğini söyle. Piyasadaki, bu tür sıkıntılar yaşayan kişiler için olan tüm kaynakları paylaş. Ona sadece arkadaşlığından değil, aynı zamanda zihin sağlığı uzmanlarından ve destek gruplarından da istifade edebileceğini hatırlat. Güveneceği bir topluluğa sahip olduğu konusunda ona güvence ver.[18]
    • "Ben umursuyorum ve diğer birçok insan da öyle. Bu konuda başka birine ulaştın mı?"
    • "Yakınlarda 5 destek grubu buldum. Benzer durumda olan başka birçok insan var. Belki onlara neyin yardımcı olduğunu öğrenebilirsin?"
    • "Bir zihin sağlığı uzmanına görünmenin gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Senin için bir zihin sağlığı uzmanıyla konuşmanın en kolay yolu nedir?"

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Referanslar

  1. https://spec.hamilton.edu/unconditional-love-and-support-approaching-mental-health-on-campus-fe1b17af0fea
  2. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  3. https://www.mentalhealthfirstaid.org/2017/07/quiet-power-listening/
  4. https://www.mentalhelp.net/blogs/the-importance-of-feeling-safe/
  5. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  6. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  7. https://www.racgp.org.au/afp/2012/september/problem-solving-therapy
  8. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  9. https://greatergood.berkeley.edu/article/item/seven_ways_to_help_someone_with_anxiety

Bu wikiHow makalesi hakkında

Jessica George, MA, CHt
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Jessica George, MA, CHt. Jessica George, sertifikalı profesyonel uzman yaşam koçu ve Glendale, Kaliforniya’da faaliyet gösteren Evolve Therapy Coaching'in kurucu ortağıdır. 20 yılı aşkın tecrübesiyle hibrit terapi ve koçluk hizmetleri, çift danışmanlığı ve klinik hipnoterapi konularında uzmanlaşmıştır. Jessica, Santa Barbara Kaliforniya Üniversitesi'nden lisans derecesine ve Ryokan Yüksek Okulu'ndan Danışmanlık Psikolojisi ve Konuşma Terapisi alanında yüksek lisans derecesine sahiptir. Ayrıca Fowler Academy'den profesyonel yaşam koçu sertifikası ve sonsuz olasılıklar ilişkisi sertifikası aldı. Jessica, Uluslararası Koçlar ve Uygulayıcılar Kurulu (IBCP) üyesidir.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 290 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam