Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Ortak yazar: Luba Lee, FNP-BC, MS

Bu Makalede:Hızlı Bir Rahatlama SağlamakNe Zaman Tıbbi Tedavi Göreceğini BilmekKas Çekilmesini Önlemek6 Referans

Kasın çekilmesi veya zorlanması, kasın fiziksel aktivite nedeniyle aşırı gerilmesidir; bu da şişmeye ve ağrıya neden olur. Kas çekilmesi, evde etkili bir şekilde tedavi edilebilecek yaygın bir yaralanmadır. Çekilme oluşan kasınla nasıl ilgileneceğini ve tıbbi yardımın ne zaman gerekli olduğunu öğren.

Kısım 1
Hızlı Bir Rahatlama Sağlamak

  1. 1
    Kası dinlendir. Bir kasında çekilme olduğu zaman zorlanmaya neden olan aktiviteye son ver. Kas çekilmesi kas liflerinde oluşan yırtılmadır ve daha fazla zorlanma yırtığın büyümesine ve ciddi bir yaralanmaya neden olabilir.[1]
    • Hissettiğin acıya göre hareket et. Kas çekilmesi, koşarken veya bir spor aktivitesinde oluşur da şiddetli ağrı nedeniyle durup soluklanman gerekirse yapacağın en iyi şey oyunun kalanında oturman olur.
    • Kas çekilmesine neden olan aktiviteye devam etmeden önce çekilmenin geçmesi için birkaç gün ara ver.
  2. 2
    Kasa buz uygula. Bölgeye buz uygulamak şişmeyi azaltır ve ağrının hafiflemesine yardımcı olur. Büyük bir buzdolabı poşetine buz küpleri doldur. Cildinin doğrudan buz teması nedeniyle hasar görmemesi için poşeti ince bir havluyla sar. Buz torbasını ağrılı bölgede bir seferde 20 dakika boyunca tut ve şişlik inene kadar bunu günde 4 ila 8 kez uygula.[2]
    • Bir poşet donmuş bezelye veya başka bir sebze de buz torbası olarak kullanılabilir.
    • Isı uygulamaktan kaçın; çünkü bu kas çekilmesinin neden olduğu iltihabı azaltmaz.
  3. 3
    Bölgeye kompres uygula. Kas çekilmesinin olduğu bölgeyi sarmak iltihabı azaltabilir ve yaralanmanın kötüleşmesini önlemeye yardımcı olabilir. Kolunu veya bacağını gevşek bir şekilde sarmak için elastik bandaj kullan.
    • Bölgeyi çok sıkı sarma; bu kan dolaşımını engelleyebilir.[3]
    • Elastik bandajın yoksa eski bir yastık kılıfını uzun bir şerit halinde kes ve bölgeye kompres uygulamak için kullan.
  4. 4
    Kası yukarı kaldır. İltihaplı bölgeyi yukarı kaldırmak şişliğin inmesine yardımcı olabilir ve kası iyileşmesi için gerekli olan şekilde dinlendirebilir.
    • Bacağındaki bir kasta çekilme olduysa otururken bacağını bir sedirde veya sandalyede dinlendir.
    • Kas çekilmesi kolundaki bir kasta olduysa kolunu bir kol askısıyla kaldırabilirsin.
  5. 5
    Bir ağrı kesici al. Aspirin veya ibuprofen gibi steroid içermeyen iltihap önleyici ilaçlar (NSAID) ağrıyı azaltır ve kasında çekilme varken daha rahat hareket etmene yardımcı olur. Önerilen dozdan fazlasını almadığından emin ol ve aspirini asla çocuklara verme.

Kısım 2
Ne Zaman Tıbbi Tedavi Göreceğini Bilmek

  1. 1
    Ağrını izle. Kasları dinlendirmenin ve buz torbaları kullanmanın kas çekilmesini birkaç gün içerisinde geçirmesi gerekir. Dinmeyen, şiddetli bir ağrı hissediyorsan bir doktora git. Tıbbi yardım gerektirecek şekilde ciddi bir yaralanma yaşamış olabilirsin.
    • Doktorun yaralanmana daha fazla dikkat etmen gerektiğine karar verirse, çekilme olan kasın dinlenmesi için sana bir çift koltuk değneği veya bir kol askısı verebilir. Ayrıca güçlü ağrı kesiciler de yazılabilir.
    • Kas çekilmesi nadiren fizik tedavi veya ameliyat gerektirir.
  2. 2
    İlgili başka belirtiler görüyorsan bir doktora git. Kas ağrısı bazen aşırı zorlamadan başka bir şeyden kaynaklanır.[4] Fiziksel bir aktivite sırasında kas çekilmesi oluştuğunu düşünebilirsin ama bu belirtileri de yaşıyorsan doktora git:
    • Morarma.
    • Şişme.
    • Kaşınma ve ciltte kızarma, kabarma gibi enfeksiyon belirtileri.
    • Ağrı olan bölgede ısırık izleri.
    • Kas ağrısının hissedildiği bölgede kan dolaşımının yavaşlaması veya uyuşma hissi.
  3. 3
    Belirtiler şiddetliyse hemen tıbbi yardım al.[5] Kas ağrının yanı sıra bu şiddetli belirtilerden herhangi birini yaşıyorsan neler olduğunu öğrenmek için bir acile git:
    • Kaslarında aşırı güç kaybı vardır.
    • Nefes darlığı veya baş dönmesi yaşıyorsundur.
    • Boynun tutulmuştur ve ateşin yükselmiştir.

Kısım 3
Kas Çekilmesini Önlemek

  1. 1
    Isın. Kas çekilmesi, kaslar aşırı zorlandığında oluşur ki bu da genelde düzgünce ısınmadan kendini zorlayınca oluşur. Bir fiziksel aktivitede bulunmadan önce esnemeye ve kaslarını ısıtmaya zaman ayır.
    • Koşmayı seviyorsan depar atmadan önce veya hızlı koşmadan önce yavaşça biraz koş.
    • Bir takım sporu yapıyorsan oyuna girmeden önce koşuya çıkabilirsin, yakalamaca oynayabilirsin veya hafif jimnastik hareketleri yapabilirsin.
    • Bacak, sırt ve omuz kaslarını esnetmek için bir köpük rulo kullan. Bu, vücudunu daha iyi ısıtmana yardımcı olabilir.
  2. 2
    Günde en az 8 ila 11 bardak su içerek susuzluğu önle. Susuz kalmak kaslarının zorlanma riskini artırır. Antrenmanın da dahil olmak üzere gün boyunca bolca su içtiğinden emin ol. Su içmek için susamayı bekleme; çünkü susadığını hissettiğinde zaten susuz kalmaya başlamış olursun.[6]
    • Çok fazla egzersiz yaparsan daha fazla su içtiğinden emin ol. Spor içecekleri de içebilirsin; çünkü elektrolitlerin azalması da kas çekilmesi riskini artırır.
  3. 3
    Güç antrenmanı yap. Egzersiz planına ağırlık kaldırma ve diğer güç antrenmanlarını eklemek, bir aktivite sırasında kas çekilmesi yaşama riskini azaltır. Sağlam, güçlü bir karna sahip olmak ve kaslarını esnek tutmak için evde serbest ağırlıklar kullan veya spor salonunda antrenman yap.
  4. 4
    Ne zaman duracağını bil. Fiziksel aktivite sırasında kendini kaptırmak ve bacağındaki veya kolundaki ağrı durman gerektiğini belirtse de devam etmek için kendini zorlamak kolaydır. Çekilme oluşan bir kası daha fazla zorlamanın işleri yalnızca daha da kötüleştireceğini unutma. Kasında derin bir yırtılma oluşursa yalnızca bir oyuna değil tüm sezon boyunca hiçbir oyuna çıkamayabilirsin.

İpuçları

  • Şişlik indikten sonra, egzersiz yapmadan önce kaslarını ısıtmak için sıcak kompres uygula.
  • Kasları gevşetmek için ılık duş al.
  • Ağrıyı azaltmak için kas çekilmesi olan bölgeye yakı yapıştır.
  • Kas spazmlarını azaltmak için derin doku masajı yaptır; ama bunu yaralanmanın üzerinden 48 saat geçmeden yaptırma.
  • Pazı yırtılması gibi daha şiddetli bir yaralanma olmadığından emin ol ve kas çekilmesi zannettiğin yaralanmanın yarattığı ağrı uzun sürüyorsa bir doktora görün.

Makale Bilgisi

Luba Lee, FNP-BC, MS bu makalenin ortak yazarıdır. Luba Lee, Tenesse’de yer alan ve Amerika’da uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Aile Hemşiresi’dir. Hemşirelikte Yüksek Lisans derecesini 2006 yılında Tennessee Üniversitesi’nden almıştır.

Kategoriler: Sağlık | Spor ve Fitness

Diğer dillerde:

English: Treat a Pulled Muscle, Español: tratar un desgarre muscular, Português: Tratar uma Distensão Muscular, Italiano: Trattare uno Strappo Muscolare, Русский: лечить растяжение мышцы, Deutsch: Muskelzerrungen behandeln, Français: soigner une élongation musculaire, 中文: 治疗肌肉拉伤, Bahasa Indonesia: Merawat Otot yang Tertarik, Nederlands: Een verrekte spier behandelen, Čeština: Jak vyléčit natažený sval, हिन्दी: माँसपेशियों में खिचाव से राहत पायें, ไทย: รักษาอาการกล้ามเนื้อฉีกขาด, العربية: معالجة الشدّ العضلي, Tiếng Việt: Điều trị căng cơ, 日本語: 肉離れの治療

Bu sayfaya 19.258 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?