Karın Ağrısı Nasıl Geçer?

Ortak yazar: Luba Lee, FNP-BC

Bu Makalede:Çabuk ÇözümlerEv Yapımı Çözümler

Karın ağrısı can sıkıcı olabilir ve sanki hep kötü bir zamana denk gelir. Neyse ki karın ağrısı genellikle ciddi bir soruna işaret etmez ve kendine biraz dikkat ederek geçirebilirsin. Karnın ağrıdığı zaman bunun nedeni genellikle vücudunun biraz ilgiye ihtiyacı olmasıdır. İşte başlaman için bazı ipuçları.

Kısım 1
Çabuk Çözümler

  1. 1
    Otur. Karnının sarsılmaması için hareket etmeyi bırak. Hareket ettirmek karnı nedensiz rahatsız edebilir. Sakinleşmesine izin vermek yardımcı olacak. Ve unutma - guruldama sesleri iyiye işaret!
  2. 2
    Yemeyi ve içmeyi bırak. Derhal tüm sıvı ve katılara ara ver. Eğer gerçekten yemek yemen gerekiyorsa, küçük porsiyonlar halinde asitli olmayan tahıllar (kraker, pilav, yulaf ezmesi), ekşi olmayan meyve ve sebzeleri (patates, muz, yapraklı yeşillikler) tercih et.
  3. 3
    Reçetesiz satılan bir antasit al. Karın ağrının hazımsızlıkla ilgili olduğunu hissediyor ya da mide ekşimesi yaşıyorsan midenin asitliğini gidermek için bir antasit al.
    • Gaviscon ve Magnezyum Hidroksit bulabileceğin en yaygın markalar, ama benzer içeriklere sahip diğer ilaçları da eczanede bulabilirsin.
  4. 4
    Simethicone al. Eğer şişkinlik hissediyorsan, simethicone reçetesiz olarak alabileceğin bir şişkinlik gidericidir ve biriken gazı atmana yardımcı olur.
    • Problemin gaz olup olmadığını anlamak için karnına masaj yapmayı ve guruldama seslerini dinlemeyi dene. Guruldama var mı? Varsa muhtemelen sorun fazla gaz birikmesi. Simethicone bu gazın giderilmesine yardımcı olabilir.
  5. 5
    Bir miktar subsalisilat al. Bu etken madde ishali önler, bu nedenle ishal varsa bunu almalısın. Pepto-Bismol en yaygın markalardan biri, ama reçetesiz satılan benzer içeriğe sahip ilaçları da eczanede farklı markalarla bulabilirsin.
  6. 6
    Tuvalete git. İmkansız görünebilir ama bazen karın ağrısının tek istediği şey bağırsak hareketleridir.
  7. 7
    Sıcak bir duş al ya da banyo yap. Vücudunu dinlendirmek, organlarını ısıtmak ve zihnini sakinleştirmek karın ağrısının giderilmesine yardımcı olabilir. Bazen karın ağrısı stresli bir güne tepki olarak oluşur.
  8. 8
    Yatar pozisyondan kaçın. Karın ağrısının (ya da mide ekşimesinin) nedeni bazen mide asitlerinin yemek borusunda yukarı hareketidir. Rahat bir pozisyonda dik otur ve mide asitlerinin ait oldukları yere dönmeleri için onlara yeterli zamanı ver.
  9. 9
    Karnına sıcak kompres yap. Eğer evde bir ısıtıcı yastık bulamazsan, bir bezi sıcak suyla ıslat ve karnının üzerine koy. Gerektiği kadar orada tut.
  10. 10
    Karnına masaj yap. Karnının alt ve üst kısmına dairesel hareketlerle iki parmağını kullanarak yavaşça basınç uygula.
  11. 11
    Uyumaya çalış. Eğer mümkünse biraz kestir. Çoğu zaman uyandığında karın ağrısı geçmiş olur. Eğer uyuyamıyorsan, arkana yaslanarak ve karnını dışa doğru gererek dinlenmeyi dene.

Kısım 2
Ev Yapımı Çözümler

  1. 1
    Probiyotik yoğurt ye. Yoğurt, karın rahatsızlıklarına karşı harika bir savunma yöntemi. Karnını rahatlatacak sağlığa faydalı probiyotiklerle doludur. Manchester Üniversitesinde gerçekleştirilen bir çalışmada, her gün yoğurt tüketen huzursuz bağırsak sendromu hastası kadınların yüzde 78’inde şişkinlikte azalma olduğu görülmüştür.
  2. 2
    Probiyotik ve fermente gıdalar tüket. Probiyotikler birçok formda karşımıza çıkar ve bunların karın rahatsızlıklarını önemli ölçüde azalttığı yapılan araştırmalarla görülmüştür. Kombuça, yoğurt, kefir ve lakto fermente sebze ve meyvelerin tümü iyi birer probiyotik kaynağıdır.
  3. 3
    Bir kabartma tozu çözeltisi iç. Yaklaşık 250 ml içme suyu ile iki çorba kaşığı kabartma tozunu karıştır.
  4. 4
    Bitkisel tedavilere başvur. Özellikle karın ağrısının azaltılmasında çok sayıda şifalı bitki etkili olmaktadır. Şunları dene:
    • Tarçın çayı demle. İki bardak suyu kısık ateşte kaynat ve iki tarçın kabuğunu birlikte 15-20 dakika boyunca demlenmeye bırak. Tarçın kabuklarını ayır ve çayı bir bardak ya da kupaya aktar. Tat vermesi için bir çorba kaşığı bal ekle.
    • Nane çayı demle. Bazıları tarçın çayı yerine nane çayını tercih eder. Her ikisi de mideni sakinleştirmeye ve rahatlamana yardım edecektir.
    • Frenk kimyonu çayı demle. İki bardak suyu kısık ateşte kaynat ve iki tatlı kaşığı Frenk kimyonunu birlikte 15-20 dakika boyunca demlenmeye bırak. Çayı bir bardağa süzerek koy ve tat vermesi için bir çorba kaşığı bal ekle. Ya da Frenk kimyonu yağı tüket. Frenk kimyonu yağı, mide ve bağırsak spazmları da dahil olmak üzere sindirim sorunlarının tedavisinde sıklıkla kullanılmaktadır.
    • Rezene tüket. Hint yemeklerinde neden rezene tohumu kullanıldığını hiç düşünmüş müydün? Rezene, gaz ve hazımsızlığın giderilmesinde kullanılır. Bir kaşık rezene tohumu yemeyi dene ya da rezene çayı demle.
    • Zencefil tüket. Mide rahatsızlıkları, mide bulanması tedavisinde ve hazımsızlığın giderilmesinde kullanılan zencefilden fayda sağlayabilir. Taze tüket, çayını demle ya da zencefil kapsülleri satın al.
  5. 5
    Elma sirkesi ve bal iksiri hazırla. Günümüzde büyük övgü alan bu kocakarı tarifi, denemek isteyen herkes için faydalıdır. İstersen sen de dene - midenin ihtiyacı tam da bu olabilir. Bir çorba kaşığı balı, bir bardak su içerisinde bir çorba kaşığı elma sirkesi ile karıştırmayı dene. Fondip!
  6. 6
    Bir porsiyon papaya, nar ya da ananas ye. Bu meyvelerde bulunan enzimler yüzyıllardan beri karın ağrısını gidermek için oral yolla kullanılmaktadır. Ama fazlaya kaçma. Aynı meyveleri yüksek miktarlarda tüketmenin karın ağrılarına neden olduğu bilinmektedir.
  7. 7
    Maden suyu iç. Gazlı içecekler, biriken gazın çıkışını sağlayan geğirme refleksini başlatarak midenin sakinleşmesini sağlayabilir.
  8. 8
    Kızarmış ekmek ya da kraker tüket. Kızarmış ekmek ya da krakerler tokluk hissi verir ve aynı zamanda peristaltik ritminin devamlılığını sağlayarak iyon kaybını önler.

İpuçları

  • Eğer kusma hissi varsa bunu engellemeye çalışma, çünkü kusmak karın ağrısına neden olan asidin giderilmesine yardımcı olabilir.
  • Rahatla. Karın ağrısının nedeni sıklıkla stres, anksiyete veya depresyon olabilmektedir. Stresini bilinçli bir şekilde azaltacak şeyler yap. Meditasyon yap, dinlendirici müzikler dinle ya da mum ışığında gerilme hareketleri yap.
  • Eğer ağrın fazla ise, yere uzanmışken bir yastık ile karnın üzerine basınç uygulamayı dene.
  • Beslenme şekline dikkat et. Sağlıksız bir diyet mide rahatsızlıklarının başlıca nedenidir. Sağlıksız beslenmek ya da abur cubur tüketmek sıklıkla uzun süreli mide sorunları ile sonuçlanır. Günlük öğünlerine taze meyve ve sebzeler, fermente gıdalar, süt ürünleri ve tam tahılları dahil etmeye çalış.
  • Sırtüstü uzan ve sayabildiğin en büyük sayıya kadar saymayı dene. Bunu yapmak dikkatini dağıtarak daha iyi hissetmeni ve ağrının geçmesini sağlayacaktır.
  • Sık ama hafif öğünler tüket. Günde beş ya da altı defa küçük porsiyonlar tüketmek beslenme uzmanları tarafından en iyi beslenme şekli olarak kabul edilmektedir. Bunu yapmak sindirim sistemine kolaylık sağlar ve mide sorunlarını önleyebilir.
  • Esneme Hareketleri Yap. Vücudunu esnetmek sadece vücudunun rahatlamasını değil, aynı zamanda sindirim sistemi dolaşımının da artmasını sağlayarak sonuca ulaşmana yardımcı olur.
  • Zencefil, nane ve rezene tohumunu yemeklerde kullan. Bunlar, sindirim dostu bitkilerin başında gelir. Bunları öğünlerine dahil etmeyi dene.
  • Yemeklerde acı kırmızı biber kullan. New York Üniversitesi (NYU) tarafından gerçekleştirilen bir araştırmada, günde 2,5 g. acı kırmızı biber tüketen kişilerde üç hafta sonra mide rahatsızlıklarında azalma görüldüğü ortaya koyulmuştur.
  • Tuvalete gittiğin zaman, uzun bir süre bekle, aceleye getirme.
  • Odandaki tüm ışıkları kapat ve sevdiğin müziği dinle. Kalın battaniyelere sarın ve uyumaya çalış. Uyku bedeninin kendisine şifa vermesine izin verir ve uyanıkken yapamadığı işleri halletmesini sağlar.
  • Aklını ağrıdan almak için okumak ya da oyun oynamak gibi konsantrasyon gerektiren bir şeyle uğraş.
  • Sırtüstü uzan. Karın ağrısı genellikle kötü zamanda gelir; rahatlamaya çalış.
  • Coca-Cola, zencefilli gazoz ya da maden suyu gibi içeceklerden küçük yudumlar al. Bunu yapmak geğirme isteği uyandırarak karnındaki gazı giderir.
  • Kuru üzüm yerken uzanmayı veya rahatlamayı dene. Kulağa çekici gelmeyebilir ama yardımcı olacaktır.
  • Rahatlamana yardımcı olması için sırtüstü uzan ve huzur verici bir müzik dinle.
  • Fazla hareket etmemeyi dene; koşmak veya zıplamak karın ağrısını daha da kötüleştirebilir.
  • Su içerken büyük yudumlar değil küçük yudumlarla iç.
  • Karın ağrın az denebilecek düzeydeyse içinde nane bulunduran bir şeyler ye.
  • Eğer ağrı uzun süreyle devam ederse, televizyon izleyerek, kitap okuyarak ya da müzik dinleyerek dikkatini dağıtmaya çalış.

Uyarılar

  • Karın ağrının nedeni mide ekşimesi ya da asit reflüsü ise, mide asitlerinin yemek boruna ulaşmasını önlemek için uzanmaktan kaçın.
  • Şu tipte bir ağrı olması halinde bir doktora görün:
    • dayanılmaz, keskin veya yanma hissi veren
    • daha önce hiç yaşamadığın kadar kötü
    • her geçen gün daha da kötüye giden
    • ani
  • Apandisit gerçek bir sorundur. Şu semptomlara dikkat et:
    • Apandisit oldukça belirli türden bir ağrı ile bağdaştırılmaktadır. Tipik olarak karın bölgesinin üst kısmında (naval bölge) hafif bir ağrı ile başlar ve karnın alt kısmına doğru ilerlerken keskinleşir.
    • iştah kaybı.
    • ağrının başlamasından kısa süre sonra kusma ya da mide bulantısı.
    • Ateş
    • Karnın şişmesi
    • Gaz çıkartamama
    • Bu semptomlardan bazılarına sahip olduğunu düşünüyorsan vakit kaybetmeden doktorunla iletişime geçmelisin. Apandisit, apandis iltihabıdır ve verilecek tipik tepki apandisin cerrahi müdahale ile alınmasıdır. Hemen endişelenme, insan vücudu apandis olmadan da gayet iyi çalışır--doğduğumuzda neden bir apandisimiz olduğu hala gizemini koruyor.


Makale Bilgisi

Luba Lee, FNP-BC bu makalenin ortak yazarıdır. Luba Lee, Tenesse’de yer alan ve Amerika’da uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Aile Hemşiresi’dir. Hemşirelikte Yüksek Lisans derecesini 2006 yılında Tennessee Üniversitesi’nden almıştır.

Kategoriler: Sağlık

Diğer dillerde:

English: Get Over a Stomach Ache, Español: aliviar un dolor de estómago, Português: Lidar com Dor de Estômago, Italiano: Curare il Mal Di Stomaco, Deutsch: Magenschmerzen zum Abklingen bringen, Français: faire passer un mal d'estomac, Русский: справиться с болью в животе, 中文: 处理腹痛, Nederlands: Buikpijn verhelpen, Bahasa Indonesia: Sembuh dari Sakit Perut, Čeština: Jak překonat bolest břicha, 한국어: 복통을 없애는 방법, हिन्दी: पेट दर्द से छुटकारा पाएँ, Tiếng Việt: Xoa dịu Cơn đau bụng, العربية: التخلص من ألم المعدة, 日本語: 腹痛に対処する, ไทย: ทำให้หายปวดท้อง

Bu sayfaya 19.099 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?