Bazen tuvalete gitmen gerektiğinde tuvaletini tutmaktan başka çaren yoktur. Bu içinde bulunması zor bir durumdur ama idare edilebilir. Tuvaletini tutmak için birkaç adım uygulayabilirsin ama en iyi seçenek en yakın zamanda bir tuvalete gitmektir. Dışkılamanı düzene sokmak için belli gıdaları tüketmeyi ve belli gıdalardan kaçınmayı da deneyebilirsin. Sorunun halka açık yerlerde tuvalete gitmeyi sevmemekse daha rahat hissetmek adına bu sorunu halletmek için birkaç adım uygulayabilirsin.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 3:
Tuvaleti Kısa Vadede Tutmak

  1. 1
    Büzücü kasını sık. Dış büzücü kas, tuvalete gidip gitmeyeceğini kontrol eden şeydir. Normalde bu kası tuvalete gitmen gerektiğinde istemsizce sıkarsın ama poponun yanaklarını sıkmak da işe yarayabilir. [1]
    • Tuvalete gitmek isteği geçene kadar sık.
  2. 2
    Egzersiz yapmaktan veya ortalıkta fazla dolanmaktan kaçın. Egzersiz, kısmen organlarını hareket ettirme şekli nedeniyle bir şeyleri hareket ettirme potansiyeline sahiptir. Bunun yerine tuvaletini tutabilmek için mümkün olduğu kadar sabit durmaya çalış. [2]
  3. 3
    Kegel egzersizleri üzerinde çalış. Kegel egzersizleri anal kaslarını güçlendirmene, bu da kakanı tutmana yardımcı olabilir. [3] Bu egzersizleri yapmak için pelvik taban kaslarını sıkıp öylece tutarsın ve sonra bırakırsın. [4]
    • Pelvik taban kaslarını kullandığından emin olmak için idrarını yapmanın ortasında idrarını tut. Çalıştırman gereken kaslar bunlardır. Ancak idrar yapmayı ortada kesmeyi alışkanlık haline getirme çünkü bu zararlı olabilir. Bunu hangi kasları kullanman gerektiğini anlamak için bir veya iki kez yap.
    • Erkeksen kasları 3 saniye boyunca sıkılı tutup üç saniye bırakmayı dene. Bunu 10 tekrarlı bir set olarak yap. [5] Kadınsan 5 saniye boyunca tut ve 5 saniye bırak. Bunu 10 tekrarlı bir set olarak yap. Hem erkeklerin hem kadınların günde 10 tekrarlı 3 set yapması gerekir.
  4. 4
    Loperamid kullan. Genelde Lopermid olarak bilinen ve reçetesiz satılan bu ilaç, ishalini kesmeye yardımcı olabilir. İlacı prospektüsündeki talimatlara göre kullan ve bu ilacı çok kullanırsan kabuz olabileceğini unutma. [6]
    • Hamileyken veya emzirirken bu ilaçtan kaçınmak en iyisidir. 6 yaşından büyük çocuklar bu ilacın çocuklara özel bir türünü güvenli bir şekilde kullanabilirler. [7]
  5. 5
    Bizmut subsalisilat al. İshali azaltmanın bir diğer reçetesiz seçeneği de Bizmopen veya Bizmopeptol olarak da bilinen bizmut subsalisilat’tır. Bu ilacı tercihine göre tablet veya çiğneme tableti biçiminde al. [8]
    • Hamileyken bu ilaçtan kaçınmak en iyisidir ama sorun yaşıyorsan doktorunla konuş. [9]

Yöntem 2
Yöntem 2 / 3:
Doğru Zamanlarda Doğru Yiyecekleri Yemek

  1. 1
    Uygun bir zamanda tuvalete gidebilmek için programını düzenle. Çoğu insanın sabahları bir fincan kahve içtikten veya yemek yedikten sonra tuvaleti gelir. İşte olduğun için tuvaletini tutmak istiyorsan daha erken kalkıp evde yemek yemeyi dene. Bu sayede iş için çıkmadan önce evinin rahatlığında tuvalete gitme imkânın olur. [10]
  2. 2
    Bağırsak hareketlerini sıkılaştırmak için ekmek ye. Ekmeğin, özellikle de beyaz olanının lif içeriği düşüktür. Mesela ishalsen ekmeğin yardımı dokunabilir ama çok fazla yememeye bak çünkü bu sefer de kabız olabilirsin. [11]
    • Yüksek lifli yiyecekler yemek tuvalete gitme ihtiyacını artırabilir. İhtiyacını azaltmaya çalışıyorsan tam buğday ekmeği gibi yüksek lifli yiyeceklerden uzak dur. Beyaz ekmeğin lif içeriği düşüktür çünkü tam buğdaydan yapılmamıştır.
  3. 3
    Sorun yaşayabileceğini bildiğin zaman alkolden uzak dur. Tuvalete çok sık gidiyorsan alkollü içeceklerden uzak durmak en iyisidir. Alkol ishale ve şişkinliği neden olabilir; bu da tuvalete daha az değil daha çok gitmene neden olur. [12]
  4. 4
    Tuvalete gitmen gerektiğinde yüksek lifli yiyeceklerden kaçın. Meyveler, sebzeler ve tam tahıllılar yüksek lifli yiyeceklerdir. Bu yiyeceklerdeki lif bağırsaklarını hareket ettirebilir; tuvaletini tutmaya çalışıyorsan mümkünse bu yiyeceklerden tamamen uzak dur. [13]
    • Bunun yalnızca geçici bir çözüm olduğunu unutma. Genelde yüksek lifli yiyecekler yemek iyi bir şeydir ve kabız olmanı önleyebilir. Aslında kabız olmak tuvaletini tutmada sorun yaşamana neden olabilir. [14]
  5. 5
    Kafeinli içeceklerden uzak dur. Kafein genelde tuvalete çıkarma etkisine sahiptir. Herkes bundan etkilenmez ama sen etkileniyorsan kahve, çay, enerji içecekleri veya kola gibi çok kafein içeren şeyleri içmekten uzak durmalısın. [15]
  6. 6
    Süt ürünlerinden uzak dur. Bazı insanlarda süt ürünleri kabızlığa neden olabilir ki bu iyi bir şey gibi görünebilir. Ama süt ürünlerine karşı duyarlılığı olan bazı insanlarda süt ürünleri ishale neden olabilir. Tuvalete gitme sorunları yaşıyorsan süt ürünlerinden uzak durmak iyi bir fikirdir.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 3:
Halka Açık Yerlerde Tuvalete Gitme Korkusu Üzerinde Çalışmak

  1. 1
    Gürültüyü gizle. Tuvalette duyulmak istemeyenlerdensen sesleri gizlemek için birkaç şey yapabilirsin. Birinin evindeysen suyu açmayı dene. Tuvalet deliğine tuvalet kâğıdı koymak da bir diğer seçenektir; böylece sıçrama sesi olmaz. [16]
  2. 2
    Her seferde sifonu çek. Kokuyu azaltmak için, her bıraktığında sifonu çekmeyi dene. Bu, tuvalette çıkarılan bazı sesleri de gizler. Ama bu numaranın, üstüne su sıçratabileceğini unutma. [17]
  3. 3
    Alanı spreyle. Korkunun bir kısmı kokudan kaynaklanıyorsa bir sprey kullan. Tuvaletini yapmadan önce suyun üstüne sıkılan spreyleri dene. Bu sprey kokuyu azaltır ve seni ele vermez.
  4. 4
    Bunun doğal bir şey olduğunu kendine hatırlat. Bazen halka açık bir yerde veya sevgilinin bulunduğu bir ortamda tuvaletini yapmaktan utanabilirsin. Ama bunu aklına gelebilecek en sofistike insan da dâhil olmak üzere herkesin yapması gerektiğini kendine hatırlat. Kaka yapmak hayatın bir gerçeğidir ve bunu kendine hatırlatmak onu daha az utanç verici hâle getirebilir.

Uyarılar

  • Kakanı çok sık tutmaya çalışıyorsan bu kabızlık ve hatta sızıntı sorunlarına neden olabilir.
  • Kakanı tutarken birinin kucağına oturma. Bu, bazı tuhaf durumlara neden olabilir.

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Kıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilirKıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilir?
Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Piercing'in Enfekte Olduğu Nasıl AnlaşılırPiercing'in Enfekte Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Yeni Bir Dövmeyle Nasıl Duş AlınırYeni Bir Dövmeyle Nasıl Duş Alınır?
Ayağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl GiyilirAyağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl Giyilir?
Nike Ayakkabıların Model Numarası Nasıl BulunurNike Ayakkabıların Model Numarası Nasıl Bulunur?
Belirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip OlunurBelirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip Olunur?
Nasıl Güzel OlunurNasıl Güzel Olunur?
Ten Rengi Nasıl BelirlenirTen Rengi Nasıl Belirlenir?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Vans Ayakkabıların Sahte Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırVans Ayakkabıların Sahte Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

Bu wikiHow makalesi hakkında

Roy Nattiv, MD
Ortak yazarlar :
Board Onaylı Gastroenterolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Roy Nattiv, MD. Roy Nattiv, Los Angeles, Kaliforniya'da board onaylı bir pediatrik gastroenterologdur. Dr. Nattiv kabızlık, ishal, reflü, gıda alerjileri, zayıf kilo alımı, SIBO, IBD ve IBS gibi çok çeşitli pediatrik gastrointestinal hastalıkta ve beslenme hastalıklarında uzmanlaşmıştır. Dr. Nattiv, Berkeley'deki California Üniversitesi'nden mezun olmuş ve Tıp Doktoru (MD) unvanını İsrail, Tel Aviv'deki Sackler Tıp Fakültesi'nden almıştır. Daha sonra pediatri asistanlığını Montefiore'deki Albert Einstein Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesinde tamamlamıştır. Dr. Nattiv pediatrik gastroenteroloji, hepatoloji ve beslenme alanındaki uzmanlığını ve eğitimini San Francisco'daki California Üniversitesi'nde (UCSF) tamamlamıştır. California Rejeneratif Tıp Enstitüsü (CIRM) stajyeri olmuş ve Kuzey Amerika Pediatrik Gastroenteroloji, Hepatoloji ve Beslenme Derneği (NASPGHAN) pediatrik IBD araştırmalarında branş ödülüne layık görülmüştür. Bu makale 10.154 defa görüntülenmiştir.
Bu sayfaya 10.154 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?