Bazı insanlar, belirgin köprücük kemiklerinin insan vücudunun güzel bir özelliği olduğunu düşünür. Köprücük kemiklerin belirgin değilse ve belirginleştirmek istiyorsan hedefine ulaşmak için farklı stratejiler deneyebilirsin. Sağlıklı bir diyet uygulamak ve egzersiz yapmak köprücük kemiklerini daha belirgin hâle getirmek için gereklidir ancak köprücük kemiklerine makyaj yapmayı deneyerek de kemiklerinin daha fazla öne çıkmasına yardımcı olabilirsin. Vücut tipinin köprücük kemiğinin ne kadar belirgin olabileceği konusunda bir rol oynadığını unutma; yani belirgin köprücük kemiklerine sahip olmak herkes için mümkün olmayabilir.

Yöntem 1 / 3:
Köprücük Kemiklerini Makyajla Belirginleştirmek

  1. 1
    Makyaj yapmadan önce göğsünü, boynunu ve omuzlarını nemlendir. Göğsüne ve boynuna yoğun bir nemlendiriciden bol miktarda sürmek için ellerini kullan. Bunu günün erken saatlerinde, mesela sabahları yüzünü yıkadıktan sonra yapmak en iyisidir. Bu, göğsünde ve boynunda bir ışıltı yaratmana yardımcı olacaktır. Losyonu her tarafına sür ve tamamen emilene kadar ovala.[1]

    İpucu: Cildine daha fazla nüfuz etmesine yardımcı olmak için losyonu duştan veya banyodan hemen sonra uygulamayı dene.

  2. 2
    Göğsünün renk tonunu eşitlemek için baz veya fondöten uygula. Düzensiz bir bronzluk nedeniyle oluşan renk eşitsizliği gibi, göğsün bazı noktalarda diğerlerinden daha koyu görünüyorsa tonu bir fondöten veya baz ile eşitlemek isteyebilirsin. Göğsüne ve boynuna eşit bir fondöten tabakası uygulamak için bir makyaj fırçası veya sünger kullan. Ardından, makyajı göğüs ve boynunun her yerinde aynı görünene kadar fırça veya süngerle yay.[2]
    • Cilt tonuna mümkün olduğunca yakın bir fondöten veya baz seçtiğinden emin ol.
  3. 3
    Köprücük kemiklerinin altına ve arkalarındaki çukurlara hafifçe bronzlaştırıcı sür. Bronzlaştırıcıyı köprücük kemiklerinin her birinin altına sürmek için büyük, kabarık bir fondöten fırçası kullan. Bronzlaştırıcıyı göğsünün tamamına sürme. Her bir köprücük kemiğinin altına ayrı ayrı sür. Ardından, bronzlaştırıcıyı her bir köprücük kemiğinin arkasındaki çukura sürmek için fırçayı kullan. Bu, çukurları daha derin gösterir ve köprücük kemiklerini öne çıkarır.[3]
    • Daha doğal bir görünüm elde etmek için, bronzlaştırıcıyı, uyguladığın yerin kenarlarına yayman gerekebilir. Makyaj fırçanı sil ve bronzlaştırıcıyı yaymak için bronzlaştırıcı uygulanan yerlerde ileri geri gezdir.
  4. 4
    Aydınlatıcıyı köprücük kemiğinin en üst kısımlarına azar azar sür. Köprücük kemiğini vurgulama işlemini tamamlamak için, bir aydınlatıcı stick veya pudra al ve köprücük kemiklerinin her birinin en üst kısmına biraz sür. Uygulamak için parmaklarını veya makyaj fırçası kullan. Bu, köprücük kemiklerinin ışığı yakalamasına ve daha da belirgin görünmesine yardımcı olacaktır.[4]
    • Cilt tonundan 2 ila 3 ton daha açık olan bir aydınlatıcı seç.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Kilo Vermek ve Vücut Hatlarını Belirginleştirmek İçin Egzersiz Yapmak

  1. 1
    Kalori yakmak için düzenli olarak kardiyovasküler egzersiz yap. Her gün daha fazla kalori yakmak, diyetle kilo verme çabalarına destek olur ki bu, köprücük kemiklerinin zamanla daha görünür olmasına da yardımcı olabilir. Haftada 5 gün toplam en az 30 dakika kardiyovasküler egzersiz yapmaya çalış. İşte birkaç iyi seçenek:[5]
    • Koşu
    • Tempolu yürüyüş
    • Yüzme
    • İp atlama
    • Bisiklet sürme
  2. 2
    Kollarını ve omuzlarını hedeflemek için kuvvet antrenmanı yap. Daha fazla kasa sahip olmak, omuzlarının ve köprücük kemiklerinin daha belirgin görünmesine yardımcı olacaktır. Ayrıca dinlenme metabolizma hızını artırarak kilo verme çabalarına da destek olacaktır. İşte deneyebileceğin bazı kuvvet antrenmanı egzersizleri:[6]
    • Şınav
    • Shoulder shrugs (trapez hareketi)
    • Dumbell overhead press (yukarı ağırlık kaldırma)
    • Shoulder rolls (omuz çevirme)

    İpucu: Açma-germe hareketleri yapmak da göğüs ve kol kaslarının daha uzun, daha yağsız görünmesine yardımcı olabilir. Kaslarda sıkışmayı önlemek ve esnekliği artırmak için antrenmanlardan sonra esnemek de önemlidir. Vücudunun üst kısmını güçlendirdikten sonra birkaç hafif esneme hareketi yapmak için 5 dakikanı ayır.

  3. 3
    Kilo verme girişiminin sonuçlarını iyileştirmek için yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman ekle. HIIT (high intensity interval training) olarak da bilinen yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman bolca kalori yakar; yani egzersiz programına harika bir katkı sağlar. Diğer kardiyo seanslarınla birlikte haftada 1 veya 2 HIIT antrenmanı yapmaya çalış. Bu, egzersiz yaparken yaktığın kalori miktarını artırmana ve kilo verme girişiminin sonuçlarını iyileştirmene yardımcı olacaktır.[7]
    • Basit bir HIIT antrenmanı yapmak için 3 dakika koş, ardından 3 dakika yürü. Bolca kalori yakan bir antrenman yapmak için bu geçişi 4 veya 5 kez tekrarla.
    • Önce 5 dakikalık yürüyüşle ısındığından, ardından 5 dakikalık yürüyüşle ve antrenmandan sonra biraz açma-germe hareketleri yaparak soğuduğundan emin ol.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Diyetini Kilo Vermek İçin Ayarlamak

  1. 1
    Fazla kiloluysan kendine gerçekçi bir kilo verme hedefi belirle. Köprücük kemiklerinin daha belirgin görünmesi için baştan aşağı kilo vermen gerekebilir. Aklında uzun vadeli bir kilo verme hedefi olabilir ancak daha küçük, kısa vadeli bir hedef belirlemek programına bağlı kalmanı kolaylaştırabilir. Vermek istediğin kilo miktarını ve hedefin için belirli bir zaman dilimi belirle.[8]
    • Mesela nihai hedefin 25 kg vermek olabilir ancak 1 ay içinde 2,5 kg vermek gibi bir hedef belirlemek daha gerçekçidir.
    • Bir kilo verme programına başlamadan önce doktoruna danıştığından emin ol. Senin için sağlıklı hedef kilonun ne olabileceği konusunda sana tavsiyelerde bulunabilir.
  2. 2
    İşlenmemiş gıdalar içeren sağlıklı bir diyet uygula. Kilo vermeye başlamak için yapabileceğin en önemli değişiklik, daha sağlıklı yiyecekler yemek ve genel olarak daha az kalori tüketmektir. Sana uyan ve bağlı kalabileceğin bir diyet planı seç. Uzun vadede sürdürülebilir olmadıkları için hızlı kilo vermeyi vadeden ağır diyetlerden veya moda diyetlerden kaçın.[9]
    • Başlangıçta daha fazla meyve, sebze, tam tahıllar ve yağsız protein yemeyi dene. Tek başına bu değişiklik bile, bu yiyecekler doyurucu ve besin açısından yoğun olduğu için kalorileri azaltmana yardımcı olacaktır.
    • Telefonunda MyFitnessPal gibi bir uygulamayı kullanarak kalorilerini takip et. Bu, kalorilerinin nelerden geldiğini görmene ve kalorileri azaltma yolları belirlemene yardımcı olacaktır.
    • Haftada 0,5 ila 1 kg vermek için günde 500 ila 1000 kalori açığı yaratmayı hedefle.
  3. 3
    İşlenmiş yiyecekleri, abur cuburları ve hazır yiyecekleri azalt. Bu yiyecekler yüksek kalori ve yağ içerir, kaliteli bir beslenme de sağlamaz; bu yüzden kilo vermeye çalışırken bunlardan kaçınmak en iyisidir. Sağlıksız yiyecekler aynı zamanda sağlıklı yiyeceklerden daha az doyurucudur. Sağlıksız yiyecekleri kilerinden ve buzdolabından çıkar ve yerine sağlıklı yiyecekler koy.[10]
    • Gün içinde dışarıda, mesela okulda veya işte sık sık hazır yiyecekler yiyorsan kendine sağlıklı bir öğle yemeği ve atıştırmalıklar hazırlamaya başla. Bunları yanında getir ki dışarıdayken sağlıksız bir şeyler satın alıp yemek istemeyesin.
  4. 4
    Susuz kalmamak ve boş kalorilerden kaçınmak için su iç. Su sıfır kaloriye sahiptir ve vücudunun düzgün çalışması için çok miktarda suya ihtiyacı vardır. Kilo vermek için de harika bir yardımcıdır. Her gün, gün boyunca su içmek aynı zamanda kendini daha tok hissetmene ve cezbedici şeylere teslim olmaktan kaçınmana yardımcı olacaktır. Kola, şekerli çay ve meyve suyu gibi şekerli içeceklerden uzak dur çünkü bunlar beslenmene besin değeri çok az olan veya hiç olmayan kaloriler ekler.[11]
    • Su içmek için belli bir doğru miktar bulunmamakta. Ne zaman susarsan su iç.
    • Suyu sıkıcı buluyorsan suyunu limon dilimi, birkaç taze çilek veya salatalık dilimi ile tatlandırmayı dene.

    İpucu: Ek bir avantaj olarak su, cildinin daha parlak görünmesine yardımcı olur; bu da köprücük kemiklerinin daha da öne çıkmasına yardımcı olabilir.

    Reklam

İpuçları

  • Köprücük kemiklerinin belirginleşmesi zaman alır, bu nedenle sabırlı ol ve sıkı çalışmaya devam et.
  • Kayık yakalı, kare yakalı, V yakalı veya açık yuvarlak yakalı üstler köprücük kemiklerini belirginleştirecektir. [12]
Reklam

Uyarılar

  • Bir egzersiz programına başladığında aceleci davranma ve sakatlanmamak için egzersizleri uygun formda uygula.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Regl Döneminde Pedle Nasıl YüzülürRegl Döneminde Pedle Nasıl Yüzülür?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Göğüsler Ameliyatsız Nasıl BüyütülürGöğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
Nasıl BronzlaşılırNasıl Bronzlaşılır?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Bacaklardaki Yara İzlerinden Nasıl KurtulunurBacaklardaki Yara İzlerinden Nasıl Kurtulunur?
Cilt Rengi Doğal Yollarla Nasıl AçılırCilt Rengi Doğal Yollarla Nasıl Açılır?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Mor Şampuan Nasıl KullanılırMor Şampuan Nasıl Kullanılır?
Alkolden Kaynaklanan Ağız Kokusu Nasıl GiderilirAlkolden Kaynaklanan Ağız Kokusu Nasıl Giderilir?
Baş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl KurtulunurBaş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl Kurtulunur?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Natalie Tincher
Ortak yazarlar :
Natalie Tincher
Bu makale ortak yazarlarımızdan biri olan Natalie Tincher ile ortaklaşa yazılmıştır. wikiHow makalelerinin ortak yazarları içeriğimizin mümkün olduğunca tam ve kapsamlı olmasını sağlamak için editörlerimizle yakın bir şekilde çalışırlar.
Bu sayfaya 830 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam