Oda arkadaşınla/iş arkadaşınla/sınıf arkadaşınla çıkmanın iyi bir fikir olmadığını biliyordun ama altı ay önce mantığınla hareket etmek istemedin. Gönül işleri heyecan verici olabilir; ancak ayrılık sonrası o kişiyi her gün görmek zorundaysan bu garip durumu yönetmek için bir stratejiye ihtiyacın vardır. Başarılı bir strateji, durumdan uzaklaşmaya, olumlu bir yaşam tarzı geliştirmeye ve hayatına devam etmeye odaklanacaktır.

Kısım 1 / 3:
Durumdan Kopmak

  1. 1
    Kaybı kabul et. İlişkiler önemlidir ve duygusal yükselmeleri ve çöküşleri deneyimlememizi, kendimizi tanımamızı, sevmeyi ve sevilmeyi öğrenmemizi sağlar.[1] Bunlar tatmin edici bir yaşam için çok önemli unsurlardır. Ayrılan taraf sen de olsan o da olsa bir yas süreci olur.
    • Ona "Bu ilişkiyi bitirmenin iyi hissettirmediğini kabul etmek istiyorum. Bir süre görüşmenin zor ve garip olacağını biliyorum. Sınırlarına saygı göstermek için elimden geleni yapacağım ve aynı şeyi yaparsan minnettar olurum." de. Bu, beklentilerini pekiştirebileceğin zaman konunun daha fazla konuşulmasına neden olabilir.
    • İlişkinin ne kadar kısa veya derin olduğuna bakılmaksızın kişisel gelişimiz için önemli olduğunu kabul etmek önemlidir.
    • Ayrılıkla ilgili duyguları inkâr eder ve önemli değilmiş gibi davranırsan deneyimden ders çıkarmazsın.
  2. 2
    Kaybın yasını tut. Çoğu insana bir şeyleri nasıl edineceği öğretilir ancak bir şeyi nasıl kaybedeceği çok az insana öğretilir. Kayıp ister bir ilişki ister sevilen biri, bir iş, fiziksel bir yetenek, birine duyulan güven olsun oluşan zararın anlaşılması ve yönetilmesi gerekir. Yas, kendini farklı şekillerde gösteren karmaşık bir duygudur.
    • Yas sürecinin, yas tutmayla ilgili kendi benzersiz deneyimini anlamak için bir rehber olarak kullanılabilecek aşamaları vardır: İnkâr, hissizlik ve şok; pazarlık; depresyon; öfke; kabul.[2]
    • Bir yas günlüğü tutmaya başla ve her aşamada yaşadığın duygular hakkında yaz.
    • Yas bireysel bir yolculuktur. Herkes farklı yaşar.
    • Bir aşama diğerine göre daha uzun sürebilir.
    • Acele etme ve başkalarının, yas tutma sürecini aceleye getirmene neden olmasına izin verme. Yas tutmanın bir zamanı vardır ve iyileşme süreci için gereklidir.
  3. 3
    Kendini toparla. Ayrılmak duygusal açıdan sekteye uğramak gibi hissedilir. Ayrılık, bu süreci atlatabilmen için tüm dikkatini vermeni ve çaba göstermeni gerektirir. Önündeki zorluklara girişmenin bir yolunu bul. Belirli bir dereceye kadar dağılmak normal bir tepkidir ve kendini her topladığında özgüvenini geliştirirsin.
    • Kendine, "Bunu yapabilirim. Bu adamın yanında çalışabilirim çünkü güçlüyüm ve iyi olacağım." de.
  4. 4
    Olası senaryoları tahmin et. Kendi zihninde veya güvenilir bir arkadaşınla tartışarak birçok potansiyel sosyal etkileşime gir. Başkalarıyla dedikodunu yapmayan, güvendiğin birini seç. Ateşi harlamaya gerek yok. Sözlü ve fiziksel tepkilerinin önceden pratiğini yapmak kaygını azaltacak ve ihtiyacın olduğunda bu prova edilmiş becerilere erişmeni sağlayacaktır.[3]
    • O kişiyi görürsen arkadaş canlısı davran. "Merhaba! Nasılsın?" gibi bir şey söylemeyi dene çünkü arkadaş canlısı bir tavır, etkileşimlerinin sorunsuz olmasını sağlar. Yine de bir yolu varsa o kişiden kaçınmaya çalışabilirsin.
  5. 5
    Süreci aceleye getirme. Duygular aceleye gelmeye ya da halının altına süpürülmeye gelmez. Bir ilişkinin bitişinin ardından toparlanmak zaman alır ve yorulabilir veya sabırsızlanabilirsin. Enerjilerini düşüncelerinden kaçmana yardımcı olacak bir aktiviteye yönlendir.
    • Keyif alacağın bir aktivitede bulunmak zaman geçirmene yardımcı olacak ve hissedebileceğin yoğun duyguları dengelemene yardımcı olacaktır.[4]
    • Film izleyerek veya TV şovları izleyerek endişelerine ara ver. Derdine tuz biber ekecek romantik komedilerden ve aşk hikayelerinden uzak dur.
    • Masa oyunları oyna veya zamanını ve dikkatini yönlendirmek için bir kitap kulübüne katıl.
  6. 6
    Eyleme geçerek hareket oluştur. Bu sorunla başa çıkmak için en belirgin ve basit tepki; işi, evi veya ders programını değiştirmektir. Bu, yapılacak en pratik şey olabilir. Ancak bazı insanların işine devam etmesi, yaşam düzenini koruması veya derslerine devam etmesi gerekir. Kendini uzaklaştırmak için yapay bir "uzaklaşma" deneyimi yarat.
    • Çalışma ortamına geldiğinde farklı bir yoldan git.
    • Yollarınızın kesişmemesi için o kişinin günlük rutininin tersine göre hareket et.
    • Odanın karşısında veya sınıfta gözlerden uzak otur.
    • Kişi ile aranda boşluk yaratmak için ne gerekiyorsa yap. Bu, duruma uyum sağlama yolunda bir ilerleme hissi verecektir.
    • Senden uzaklaşmasını bekleme. Kendini ondan uzaklaştırmalısın, bu yüzden bunu mümkün olan en kısa sürede yap.
    Reklam

Kısım 2 / 3:
Olumlu Bir Yaşam Tarzı Geliştirmek

  1. 1
    Durumu en iyi şekilde idare et. Değişim iyi olabilir.[5] Belki de ilişki duygusal olarak zorlayıcıydı ve seni mutlu etmekten çok streslendiriyordu. Şu anda sahip olduğun, yeni fırsatlara gebe olan özgürlüğün farkına var.
    • Birisi için endişelenmek veya hayatına getirdiği dramla ilgilenmek zorunda kalmamanın rahatlığını hisset.
    • İş dışında, arkadaşlarınla ve romantik ilgi alanları hâline gelebilecek başka kişilerle sağlıklı ilişkiler kurarak zaman geçir.
  2. 2
    Karşılaşırsanız pozitif ol. Durumun "rahat ve sıkıntısız" olmasını sağla; derin düşüncelerden, tartışmalardan, sorunlardan veya şikayetlerden uzak dur. Durumun olumsuzluğunun veya tuhaflığının aşağı çekemeyeceği bir sakinlik ve iyimserlik havası ver.
    • Olumlu tarafa odaklanmak, olumsuz tartışmalara çekilmeye karşı koruma sağlar.[6]
    • Pozitif kalırsan kimse gücünü elinden alamaz. Kışkırtıcı bir söze tepki vermek, gücünü karşındaki kişiye verecektir. Kontrol senden ve hislerinden sorumlusun. Bu önemli bir iş.
  3. 3
    Yargılayıcı olmaktan kaçın.[7] Kendine müsamaha göster. İş yerinde, okulda veya oda arkadaşınla bir ilişki yaşadığın için suçlu veya pişman hissediyorsan kendini affetmen gerekir. Bu, yaptığın şeyi affedip "unutup" sonra tekrar yapacağın anlamına gelmez. Kendini, hatalarından ders alma ve gelecekte kendini sabote etme girişimlerini durdurma niyetiyle affet.
  4. 4
    Başarana kadar numara yap.[8] Aktörler rol yapmak için para alırlar. Aktör olmayabilirsin ama gerçekten iyi değilken iyiymişsin gibi davranman gereken bir zaman olabilir. Bu, kendini daha fazla incinmekten korumanın bir yoludur. Kendini garip bir etkileşimden bir şekilde kurtar.
    • Daha sonra güvenilir bir arkadaşınla veya aile üyenle durumu konuş. Bu, karma karışık olan duyguları hazmetmeni sağlayacaktır.
    • Duygularını dışa vurmak, onları hazmetmenin meşru bir yoludur ve muhtemelen daha iyi hissetmeni sağlayacaktır.
  5. 5
    Sessizliği kendi yararına kullan. Birçok insan sessizlikten rahatsız olur.[9] Sanki durumun gerginliğini azaltacakmış gibi, bir şeyler söylemek zorunda hissederler. Kendini sessizlikte bir dereceye kadar rahat olacak şekilde eğit. Bir durumda ne diyeceğini bilemediğin zaman hiçbir şey söyleme. Sessizlikte rahat ol, böylece yaşanan durumlarda kendini garip hissetmezsin.
    • Sessizlik kabalık değildir.
    • Unutma, birçok insan sessizlikten rahatsız olur, bu yüzden bir şeyler söyleyebilir veya sana bir şeyler sorabilirler. Uygun gördüğün şekilde cevap ver.
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Hayatına Devam Etmek

  1. 1
    Hatalarından ders al. İlişkiyi yaşayarak acı verici bir hata yaptığını düşünüyorsan acının gelecekte aynı hatayı yapmanı engellemesini sağla. Hayatta bazı kuralların nedenleri vardır. Onlara uymak seni zevke yönlendirir ve acıdan uzak tutar.[10] Parlak bir gelecek kurmak için bu basit ama derin ilkeye uy.
  2. 2
    Başa çıkma stratejilerinde kendine güven. Kendine güvenmek, bir ilişkinin dağılmasıyla başa çıkmana yardımcı olacaktır.[11] Seni neyin mutlu ettiğini biliyorsun; bu yüzden olumlu duyguları artıran aktivitelerde bulun.
  3. 3
    Kendi başına değiştirmekte zorlanıyorsan değiştirmek istediğin davranışları belirlemek için profesyonel yardım al.[12] .
  4. 4
    Kendini ve istediğin hayatı savun. Hayatı yaşamak ve tadını çıkarmak için buradasın. Kendini savunmak, mutlu olmayı hak ettiğini hatırlatacak ve dünya bunu fark edecek. Kötü bir deneyimden sonra iyileşme seviyesine ulaştığında insanlar olumlu bir değişiklik olduğunu algılar. İyi şeylerin olmasına hazır olduğunu belirtmek için bir işaret fişeği gönderdin.
    • İnsanlar şöyle şeyler söyleyebilir: "Farklı bir şey mi yaptın? Harika görünüyorsun." Cevabın şu olabilir: "Teşekkür ederim. Evet, mutlu olmaya karar verdim ve bu benim için işe yarıyor."
    Reklam

İpuçları

  • İnsan davranışlarını anlamak bazen zordur. Hata yaparsın ama bunları tekrarlamak zorunda değilsin.
  • Onu biriyle görürsen kıskanç davranma.
  • Eski sevgiline, mutlu olduğunu ve onsuz iyi olduğunu göster.
  • Başka bir ilişki yaşamak için acele etme.
  • Gerçekten sevmediğin biriyle ilişki yaşayarak onu kıskandırmaya çalışma. Başkalarının duygularına dikkat et.
  • Seni tekrar bir ilişki yaşamak için baştan çıkarmaya çalışabilir. Tüm seçeneklerini göz önünde bulundurarak iyi düşünülmüş bir karar al.
  • Yapacak bir şeyler bul. Yeni bir hobi veya aktivite onu aklından çıkarır.
  • Seni destekleyen arkadaşlarından ona eski erkek arkadaşın yerine arkadaşın demelerini isteyin.
  • Hayatını, sağlıklı bir ilişkiyi kendini çekmeni sağlayacak şekilde, güçlü ve özgüvenli yaşa.
  • Eski sevgilinin ilişkisine karşı düşünceli ol.
Reklam

Uyarılar

  • Alkolün kendini tutmanı zorlaştıracağını ve pişman olacağın kötü kararlar verme olasılığını artıracağını unutma.
  • Aksilikler yaşayabilir ve hatalar yapabilirsin. İnsanlar davranışlarına karşı giderek daha hoşgörüsüz hâle gelirler.
  • Eğer bu kişi onunla arkadaş olmaya çalıştığın hâlde senden kaçmaya devam ediyorsa bırak kaçsın. Herkesle arkadaş olmana gerek yok. Bunu bir arkadaşın yapsa kabul etmezsin.
  • İş arkadaşlarınla sürekli ilişki yaşarsan kovulmana veya cinsel tacizle suçlanmana neden olabilecek bir itibar edinirsin.
  • Aşırı nazik olma ve sadece eğlenmek için flört etme çünkü bunu tekrar bir araya gelmek istiyormuşsun gibi algılayabilir. İnsanları kötü niyetle yönlendirme.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Kendini Bir Kıza Nasıl BeğendirirsinKendini Bir Kıza Nasıl Beğendirirsin?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Reklam

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam