Mutlu ve hayatımızdan hoşnut olmak, hepimizin hedeflediği bir şey. Bu duyguyu hissetmek için de hayatını mümkün olan en iyi şekilde yaşaman gerekir. Bunun anlamı kişiden kişiye değişir. Hayatını en iyi şekilde yaşamak için, en çok neye değer verdiğini bulmalısın. Bunu yapınca, hedeflerine ulaşmanın ve daha mutlu olmanın bir yolunu bulabilirsin.

Yöntem 1 / 3:
Sağlıklı Olmak

  1. 1
    Akıl sağlığın üzerinde çalış. Zihnin de vücudunun geriye kalanı kadar önem taşır ve akıl sağlığının iyi olması mühimdir. Duygusal gereksinimlerinin karşılanması da buna dâhildir. Duygusal açıdan kendini iyi hissetmek, hayatının geri kalanında olumlu değişimlere yol açabilir. Etrafını güvendiğin insanlarla çevreleyerek ve yaşadığın yerde rahat ederek akıl sağlığını iyileştirebilirsin.[1]
    • Mutsuzluk ya da yalnızlık gibi hoş olmayan duygular yaşıyorsan bir akıl sağlığı uzmanına gitmek faydalı olabilir. Yaşadığın yerde, alanında isim yapmış bir danışman bul.[2]
    • Haftada en az bir kez eğlenceli bir şeyler yapmaya çalış. Bu, yakın bir arkadaşınla buluşup ayaküstü kahve içmek bile olabilir. Yapmayı dört gözle beklediğin bir şey olması sana kendini zihinsel açıdan daha dengeli hissettirebilir.
  2. 2
    Stresle nasıl başa çıkacağını öğren. Akıl sağlıklarını iyileştirmeye çalışanların karşılaştıkları en büyük sorunlardan biri strestir. Zor bir durumdayken derin derin nefes almak ya da ona kadar saymak gibi başa çıkma mekanizmaları bulmayı dene.[3]
    • Organize ol. Yoğun hayatını yönetmek için bir yapılacaklar listesi ya da takvim tutmak harika olabilir. Yoğun hayatının stresini azaltmak için bu yöntemi deneyebilirsin.
  3. 3
    Fiziksel açıdan fit ol. Vücuduna iyi bakmak, genel sağlığın için hayati önem taşır. Fiziksel açıdan daha fit olan insanlar genellikle daha mutludur ve stres seviyeleri daha düşüktür. Sağlıklı beslenerek, düzenli egzersiz yaparak kendine iyi bak.[4]
    • Hareket et. Spor salonuna yazılmak, sağlıklı olmak ve başkalarıyla etkileşime geçmek için harika bir yoldur. Yakınlarda bu tarz bir yer bul. Yürümek de her gün biraz fiziksel aktivitede bulunmanın harika bir yoludur. Fiziksel egzersiz o çok gereksinim duyduğun iş molasını da sağlayabilir.
    • Bol bol meyve ve sebze ye. Dengeli beslenen insanların, yüksek kolesterol ya da diyabet gibi sağlık sorunları olması daha düşük bir ihtimaldir.[5]
  4. 4
    Manevi açıdan sağlıklı ol. Manevi iyilik, inançların ve değerlerinle uyumlu hareket etmek demektir. Manevi yanınla bağlantı kurmak için hayatta en çok kıymet verdiğin şeyleri düşün ve onlara odaklan. Hayatının amacı olarak gördüğün şeyi de düşünebilirsin.[6]
    • Manevi yanı kuvvetli olmak, duyarlı olmak demektir. Manevi yönünü güçlendirmek için meditasyon ve yoga gibi yöntemleri kullanmayı dene.
  5. 5
    Kişilerarası ilişkilerini geliştir. Başkalarıyla etkileşimlerin, esenliğin üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Pozitif ilişkiler içinde olmak seni daha mutlu kılabilir ve stresini azaltabilir. Hayatında negatif insanlar varsa kendini daha mutsuz ve daha sağlıksız hissedebilirsin.[7]
    • Duygusal bir ilişkin varsa ilk önceliğin bunu daha da iyiye götürmek olsun. Partnerinle daha çok kaliteli zaman geçirmeyi, fiziksel olarak sevgini daha çok göstermeyi dene.[8]
  6. 6
    Diğer ilişkilerini de geliştir. İşteki ilişkilerin de esenliğin için önemlidir. İş arkadaşlarınla bağını güçlendirmek için ortak ilgi alanları bulmaya çalış. İşlerinin başlarından aşkın olduğunu fark edersen onlara yardım etmeye gönüllü de olabilirsin.
    • Arkadaşlarına ve ailene odaklan. Çoğunlukla en yakın ilişkilerin arkadaşlarınla ve akrabalarınladır. Onlarla birlikte olmak için zaman ayır.
  7. 7
    Entelektüel sağlığını geliştir. Diğer kaslarını nasıl güçlendiriyorsan zihnini de öyle güçlendirmelisin. Entelektüel açıdan sağlıklı olmak, beynini zorlamak ve işe koşmak demektir. Entelektüel açıdan sağlıklı biri meraklıdır ve yeni yerler, yeni şeyler keşfetmeyi sever.[9]
    • Yeni yerlere seyahat et. Bu, yeni şeyler öğrenmek ve zihnini harekete geçirmenin müthiş bir yoludur.
    • Bilmece çöz. Beynini çalıştırmak için evde yapabileceğin birçok şey var. Çapraz bulmaca, Sudoku ya da kafanı çalıştıran masa üstü oyunlarını dene.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Değişiklik Yapmak

  1. 1
    Her gün yeniden başla. Eğer işler istediğin gibi gitmiyorsa üzerindeki baskının birazını almaya çalış. Her günü, yeni bir başlangıç olarak gör. Bu zihniyet, hayatın olumlu yanlarını görmene yardımcı olacaktır.[10]
    • Her gece yatmadan önce günlük tutmayı dene. Düşüncelerini yazmak, daha iyi uyumana ve her güne berrak bir zihinle başlamana yardım edebilir.[11]
  2. 2
    Proaktif ol. Hayatının değişmesi için değişiklikleri meydana getiren güç sen olmalısın. Proaktif olmak, kendi yazgının sorumluluğunu eline almak demektir. Başkalarının değil, kendi seçimlerinden sorumlu olursun. Kendi hayatının sorumluluğunu eline aldığını hissettiğinde kendini daha rahat ve güvenli hissedeceksin. Proaktif olmak için hayatını iyileştirme yolunda atabileceğin belirli adımları düşün ve bu adımları at.[12]
    • Örneğin, işini sevmiyorsan, bunu değiştirmek için atabileceğin proaktif bir adım, özgeçmişini güncelleyip yeni bir iş aramaktır.
  3. 3
    Yeni alışkanlıklar edin. Hayatının olması gerektiği kadar iyi olmadığını hissettiğin kısımları varsa değişiklikler yapmaya çalış. Belki fiziksel olarak daha fit olmak istiyorsun ya da belki daha çok para biriktirmek istiyorsun. Bu her neyse, büyük değişiklikler görmek için günlük hayatında değişiklikler yapmayı dene. Örneğin, daha çok para biriktirmeye başlamak için her gün bir kenara 10 TL koy.[13]
    • Bir alışkanlığın, gerçek anlamda rutininin bir parçası olması iki ayı bulur, o yüzden kendine karşı sabırlı ol.
  4. 4
    Hedefler belirle. Hedefler, önceliklerinin bir yansımasıdır ve hayatını iyileştirebileceğin somut yollardır. Hedef belirlemek, hayatının her alanında yararlı olabilir. Gerçekçi hedeflerinin olması, olmasını istediğin değişiklikleri zihninde canlandırmana yardımcı olur.[14]
    • Hem uzun vadeli hem kısa vadeli hedefler belirle. Kısa vadeli hedeflerinden sonuçlar alınca bu sana devam etmen ve uzun vadeli değişiklikleri yapman için gereken cesareti verecektir.
  5. 5
    Tutkuyla bağlanacağın şeyi bul. Bir amacının olması, hayatını en iyi şekilde yaşamana yardımcı olabilir. Kendine, artık para konusunda endişe etmek zorunda olmasan ne yapardın, diye sor. Cevabı bulduğunda tutkunu bulma yolunda ilerliyorsun demektir.[15]
    • Merakının peşinden git. Tutkun sana özgü bir şeydir ama kesinlikle hem ilginç hem de heyecan vericidir. Örneğin, hayvanları seviyorsan onlarla çalışmanın bir yolunu bul. İşe, yaşadığın yerdeki barınakta gönüllü çalışmakla başlayabilirsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Hayatın Tadını Çıkarmak

  1. 1
    Her gün farklı bir şeyi takdir et. Hayatından gerçekten zevk almak için biraz çaba harcamaya çalış. Bunu yapmanın kolay yollarından biri, her gün zevk alacak bir şey seçmektir. Bu, sabah kahvenin tadına varmak kadar basit bir şey olabilir. Ya da gerçekten sevdiğin bir şeye her gün otuz dakika ayırmayı alışkanlık haline getirebilirsin.[16]
  2. 2
    Kıyaslamalardan kaçın. Hayatını, başkalarınınkine göre değerlendirmemeye çalış. Örneğin, maddi durumunla ilgili endişelerin varsa gelirini arttırmanın yollarını düşünmeye çalış. Bu, daha yüksek maaşlı bir işte çalışan bir arkadaşını düşünmek ve neden senin öyle bir parayı kazanamadığına kafa yormak yerine durumunu iyileştirmek için atabileceğin bir adım.[17]
    • Kendini başkalarıyla karşılaştırdığında çoğunlukla sonunda kendini haksız yere yargılarsın. Çoğu kişi, kendilerini daha çok şeye sahip olduğunu ya da “daha iyi” olduğunu düşündükleri kişilerle kıyaslar.[18] Ayrıca insanlar, diğer kişinin de her insan gibi kusurları ve sorunları olan biri olduğu gerçeğini göz ardı ederek, kendilerini o kişinin idealize ettikleri versiyonuyla kıyaslamaya meyillidirler.[19]
    • Kendini başkalarına göre değerlendirmek yerine geçmişteki ve şimdiki seni karşılaştır. Son bir yılda ne kadar gelişme gösterdin? Bugün, daha önce yapamadığın hangi şeyleri yapabiliyorsun?[20]
    • Kendini başka biriyle kıyaslamak, elmayla armudu kıyaslamaya benzer. Bu, hatalı ve ilgisiz bir değerlendirmedir çünkü herkes benzersizdir.[21] Yüzme kabiliyetini bir yunusunkiyle karşılaştırmak kadar mantıksızdır bu.
  3. 3
    Dışarıya çık. Araştırmalar bize, temiz havanın hem akıl hem de fiziksel sağlığımız üzerinde olumlu bir etkisi olabileceğini söylüyor.[22] Her gün (ya da her hafta) dışarıda geçirmek için zaman ayır. Yaşadığın yerdeki parka gidebilirsin ya da yakınlardaki bir doğa parkında bir hafta sonu macerasına atılabilirsin.[23]
  4. 4
    Kendinle barışık olmayı dene. Olumlu yanlarına odaklan. Kendini aşırı eleştirirsen hayatından zevk alacak bir şeyler bulmak zor olacaktır. Onun yerine, güçlü yanlarına odaklanmak için her gün biraz zaman ayır. Kendine iltifat etmeyi alışkanlık haline getir. Kendine harika biri olduğunu hatırlatmak için banyonun aynasına notlar yapıştırmayı dene.[24]
  5. 5
    Muzip ol. İçindeki çocuğu kucaklamak, hayatı dolu dolu yaşadığını hissetmene yardımcı olacaktır. Gülünç bir şeyler yap. Mesela, ip atla ya da parende at. Gülmekten korkma. Arkadaşlarınla ve ailenle şakalaşmayı bir alışkanlığa dönüştürebilirsin. Muzipliğin büyük olasılıkla onlara da bulaşacaktır.[25]
    Reklam

İpuçları

  • Etrafını, birlikte olmaktan gerçekten keyif aldığın insanlarla doldur.
  • Düşüncelerinle baş başa kalmaktan korkma.
  • Eğlenceli bulduğun etkinliklere katıl.
  • Sana iyi davranmayan insanlar varsa onlarla bağlarını koparmaktan çekinme.
  • Kendini ne zaman stres altında hissetsen, sevdiklerinle konuşmak, sevdiğin müziği dinlemek ya da sadece bir kitap okumak, stresini hafifletebilir. Kendini stresli hissettiğinde, köpeğin de sana iyi gelebilir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi EdilirVajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?
Kasık Mantarı Nasıl Tedavi EdilirKasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Uyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl GeçilirUyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl Geçilir?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
Boğaz Kaşıntısı Nasıl GeçirilirBoğaz Kaşıntısı Nasıl Geçirilir?
Sigara Nasıl İçilir?
2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırSol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Guy Reichard
Ortak yazarlar :
Yaşam Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Guy Reichard. Guy Reichard, yönetici yaşam koçudur ve Toronto, Ontario, Kanada merkezli profesyonel yaşam koçluğu ve içsel liderlik eğitimi veren HeartRich Coaching & Training şirketinin kurucusudur. İnsanlarla, hayatlarında daha fazla anlam, amaç, refah ve tatmin yaratmak için çalışır. Guy, 10 yılı aşkın kişisel gelişim koçluğu ve dayanıklılık eğitimi deneyimine sahiptir. Müşterilerinin kendi içsel dünyalarını geliştirmelerine ve dönüştürmelerine yardımcı olarak onların sevdikleri ve liderlik ettikleri kişiler üzerinde daha olumlu ve güçlü bir etki yaratabilmelerini sağlar. Adler tarafından sertifikalı bir profesyonel koçtur (ACPC) ve Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) tarafından akredite edilmiştir. 1997 yılında York Üniversitesi'nden Psikoloji alanında lisans derecesi, 2000 yılında ise York Üniversitesi'nden İşletme alanında yüksek lisans derecesi aldı. Bu makale 3.756 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 3.756 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam