Karın hamileyse bedeni değiştikçe muhtemelen çok fazla ağrı ve sızı ile uğraşmaktadır. Neyse ki yatıştırıcı bir masaj, rahatsızlığının bir kısmını hafifletmeye yardımcı olabilir. Ek olarak masajlar şişkinliğini azaltmaya, karşılaştığı endişeleri azaltmaya ve hatta doğumun daha sorunsuz olmasına yardımcı olabilir.[1] Elbette, karını ve bebeğini güvende tutmaya yardımcı olmak için, karının yan yatması, derin doku masajı yerine uzun, nazik hareketler kullanılması ve ilk üç aylık dönemde masajlardan kaçınılması gibi bazı özel önlemler alman gerekir.

Yöntem 1 / 2:
Farklı Bölgelere Masaj Yapmak

  1. 1
    Karının yastıklarla desteklenmiş hâlde yan yatmasını sağla. Bir masaj için en güvenli ve en rahat pozisyon, eşinin destek için başının altında ve karnının altında yastıklarla yan yatmasıdır. Bu, rahim bağlarının gerilmesini önlemeye yardımcı olacaktır. Bacaklarını ve kalçalarını desteklemeye yardımcı olması için dizlerinin arasına bir yastık da yerleştirebilirsin ve dizleri bükülmüş ve hafifçe göğsüne doğru çekilmiş hâlde daha rahat edebilir.[2]
    • Karının rahatlık düzeyini belirlemesine izin ver ve ihtiyaç duyması hâlinde yastıklarda veya pozisyonunda herhangi bir ayarlama yapmasına yardımcı ol.
    • Karın, özellikle hamileliğinin dördüncü ayından sonra sırtüstü yatmamalıdır. Bu, eşinin büyük kan damarları üzerinde baskı oluşturarak kan basıncını düşürebilir ve bebeğe giden kan akışının azalmasına neden olabilir.[3]
    • Yarı yatma pozisyonu da masaj için etkili olabilir. Örneğin, kendi karnına bir yastık koyabilir, ardından karının sırtını yastığa yaslayarak sana yaslanmasını sağlayabilirsin. Ayrıca, özellikle sadece boynuna ve kafa derisine masaj yapıyorsan başını göğsüne yaslayabilir. Bununla birlikte, omuzlarına ve sırtına masaj yapıyorsan muhtemelen biraz öne eğilmesi gerekecektir.
    • Karın yatağa bakarak diz çökmeyi de deneyebilir. Daha sonra, kendisi için rahatsa destek almak için kollarını yatağa koyabilir.[4]
  2. 2
    Strese bağlı gerginliği azaltmak için karının omuzlarına ve boynuna masaj yap. Elini eşinin omuzlarından birinin boynuyla buluştuğu yere koy, sonra elini kafatasının tabanına doğru kaydır. Elini omzunun dışına doğru geri kaydır. Kasların gergin geldiği her yere hafifçe baskı uygulamak için elinin tabanını veya parmaklarının yumuşak yerlerini kullan. Bitirdiğinde diğer tarafta bunu tekrarla.[5]
    • Bu, karın otururken yapılabilecek iyi bir masajdır.
    • Bunu yaparken ellerini onun kollarının dışında yukarı ve aşağı da gezdirebilirsin.
    • Başparmağını omurgasının her iki yanında, özellikle kafatasının tabanına yakın ve boynunun ve omuzlarının birleştiği yerde, boynunun yukarısına ve aşağısına doğru gezdirmeyi dene.
    Will Fuller

    Will Fuller

    Sertifikalı Masaj Terapisti
    Will Fuller, San Francisco, Kaliforniya’da çalışan Sertifikalı bir Masaj Terapisti ve Sağlıklı Yaşam Eğitmeni’dir. Will, San Francisco’ daki Kaliforniya Üniversitesi’nin (UCSF) Spor ve Eğlence Merkezi’nde çalışmış, İngiltere, Kenya, Kuveyt’te spor eğitimi vermiştir ve şu anda Chiro-Medical Group ile çalışmaktadır. Dr. Meir Schneider tarafından kurulan bir program altında fizik tedavi eğitimi almıştır. South Hampton Üniversitesi’nden Spor Bilimleri alanında lisans derecesine ve Beden Eğitimi alanında Eğitim Yüksek Lisans Sertifikası’na sahiptir.
    Will Fuller
    Will Fuller
    Sertifikalı Masaj Terapisti

    Bir masaj yaptığında amacın, gerginlikten kurtulmaktan çok gerginliğin tekrarlanmasını önlemek olmalıdır. Bir masaj terapisti, bu gerginlik biçimlerinin tekrarlanmasını önlemek için yumuşak doku harekete geçirme, köpük yuvarlama, esneme ve kendi kendine masaj yapmayı nasıl kullanacağını öğrenmene yardımcı olabilir.

  3. 3
    Ağrıyan kaslarını rahatlatmak için karının sırtını ovala ve yoğur. Karın yan yatarken, avuç içlerini omurgasının her iki tarafında gezdir. Özellikle gergin hissettiğin bölgelere dikkat et, ardından bu bölgelerin tabanıyla veya başparmaklarınla, sırtını yukarı aşağı hareket ettirerek nazikçe yoğur.[6]
    • Yumruklarınla beline hafifçe bastırabilirsin.
    • Karının karnı, büyüdükçe özellikle uzun bir günün sonunda sırt ağrısına yol açabilecek birçok yeni baskı yaratacaktır.
    • Yanlarına masaj yapmaktan kaçın çünkü bu bölgelerdeki basınç gıdıklayabilir veya acıtabilir.
  4. 4
    Sevgi dolu bir saç derisi masajı yaparak karının rahatlamasına yardımcı ol. Her iki elini eşinin başına, kulaklarının hemen arkasına koy. Ellerini aynı yönde veya zıt yönlerde dairesel hareketlerle nazikçe hareket ettir. Ellerini onun saç çizgisi ve boynu arasında hareket ettir. Saç derisine hafif bir baskı uygulamak için parmak uçlarını da kullanabilirsin.[7]
    • Karının vücudunun geri kalanı hantal ve rahatsızken kafa derisi masajı şaşırtıcı derecede yatıştırıcı bir deneyim olabilir ve ona karşı şefkatli olmanın harika bir yolu olabilir.
  5. 5
    Ağrıyı ve şişmeyi hafifletmek için karının bacaklarını ve ayaklarını ov. Hamile bir kadının bacakları ve ayakları, özellikle hamileliğin son dönemlerinde sıklıkla ağrıyabilir ve şişebilir. Bacaklarına yukarı ve aşağı masaj yapmak için avucunu kullan ve tüm elinle ayağının üstünü ve altını ayak bileklerine kadar ovala. Ardından ayak bileklerinde, topuklarında ve parmak köklerinde yumuşak daireler çizmek için başparmağını kullan.[8]
    • Ayrıca her bir ayak parmağını nazikçe çekebilir veya parmaklarınla ayak parmaklarının arasını ovalayabilirsin.
    • Karının topuğu ile ayak bileği kemiği arasına baskı uygulamaktan kaçın. Bu alan, kasılmaları tetikleyebilecek bir basınç noktası içerir.
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Güvenlik Önlemlerine Uymak

  1. 1
    İlk üç aylık dönemde karına masaj yapmaktan kaçın. İlk üç aylık dönem, düşük yapma riskinin en yüksek olduğu hassas bir zamandır, bu nedenle rahim bağlarını zorlayabilecek herhangi bir şeyden kaçınmak önemlidir. Emin olmak için ikinci üç aylık dönemin başlangıcına kadar veya hamileliğinin 13. haftasına kadar beklemek en iyisidir.[9]
    • Ek olarak, özellikle sabah bulantısıyla mücadele ediyorsa bir masaj eşinin başının dönmesine ve hasta hissetmesine neden olabilir.
    • Birçok profesyonel masaj terapisti, ilk üç aylık dönemde doğum öncesi masajlar sunmaz. Bunu sunan birini bulsan bile riske atmamak için ilk üç aylık dönemin sonuna kadar beklemek iyi bir fikirdir.
  2. 2
    Herhangi bir tıbbi rahatsızlığı varsa eşinin doktoruna masajın uygun olup olmadığını sor. İkinci üç aylık döneme girdikten sonra bile, ona masaj yapmadan önce eşinin doktoruna danışman iyi bir fikirdir. Bu, özellikle karının diyabet, yüksek tansiyon, karın ağrısı veya kanama gibi hamileliğini zorlaştırabilecek herhangi bir durumu varsa önemlidir. Doktoru sana masajın güvenli olup olmayacağını söyleyebilir.[10]
    • Karında ateş, virüs veya şiddetli sabah bulantısı olması, masajın iyi bir fikir olmayabileceği diğer koşullardandır.
  3. 3
    Doğrudan karının karnına masaj yapma. Karına ve bebeğine rahatsızlık vermenin yanı sıra göbeğe masaj yapmak karının rahim bağlarına baskı uygulayabilir. Bu, düşük yapmayı da içerebilecek hamilelik komplikasyonlarına yol açabilir, bu yüzden bundan tamamen kaçınmak daha iyidir.[11]
    • Elbette, karının karnını ovmakta hiçbir sorun yoktur. Ellerini düz tut ve çok hafif baskı uygula. Bu, özellikle 24. haftadan sonra bebeğinin hareket ettiğini hissetmenin harika bir yolu olabilir!
  4. 4
    Derin baskı yerine uzunca ovala. Derin doku masajı hamilelik sırasında çok yoğun ve rahatsız edici olabilir, bu nedenle ellerini düz ve hareketlerini yumuşak ve sıkı tutmaya çalış. Ek olarak, ağır bir masaj, özellikle hamile kadınların risk altında olduğu kan pıhtısı yerinden oynamasına neden olabilir.[12]
    • Örneğin, eşinin kan pıhtılarının olabileceği bacaklarını sıkmak yerine elinin bileğe yakın kısmını bacak kaslarının üstünde yukarı aşağı hareket ettirebilirsin.
    • Masaj boyunca karına biraz daha fazla baskı uygulamanı veya biraz daha nazik gitmeni istediği alanlar olup olmadığını sor.
  5. 5
    Masaj sırasında uçucu yağlar kullanma. Lavanta gibi bazı uçucu yağların hamilelik sırasında kullanım için güvenli olduğuna inanılıyor. Bununla birlikte, uçucu yağların gelişmekte olan bir bebek üzerindeki etkileri tam olarak anlaşılamadığından onlardan tamamen kaçınmak en iyisidir.[13]
    • Masaj sırasında sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olmak için kokusuz bir masaj yağı veya losyon kullanmayı dene.
  6. 6
    Karın baş dönmesi, rahatsızlık veya kasılmalardan şikâyet ederse masajı bırak. Masaj, artan kan dolaşımı ve endorfin salımı dâhil olmak üzere vücut üzerinde çok çeşitli etkilere sahip olabilir. Bunlar, özellikle vücudu sürekli değişen hamile bir kadında öngörülemeyen reaksiyonlara yol açabilir. Karın baş dönmesi veya mide bulantısı hissetmeye başlarsa, rahatsız olursa veya aniden kasılmalar yaşarsa masajı bırak ve daha rahat hissetmesi için bir şeyler yap.
    • Örneğin; oturmasına ve bir yastığa yaslanmasına yardım edebilirsin, sonra rahatlarken ona bir bardak su verebilirsin.
    • Karının durumu bir saat içinde düzelmezse veya kasılmaları artarsa aile hekimini ara ve ondan tavsiye iste. Önlem olarak karını muayenehanesine veya hastaneye götürmeni tavsiye edebilir.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Bitkisel Yöntemlerle Penis Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?

wikiHow

Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

wikiHow

Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?

wikiHow

Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Regl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?

wikiHow

Kasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Test Kullanmadan Hamile Olduğun Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

İdrar Yolu Enfeksiyonu Nasıl Geçer?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Will Fuller
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Masaj Terapisti
Bu makaledeki ortak yazarlar Will Fuller. Will Fuller, San Francisco, Kaliforniya’da çalışan Sertifikalı bir Masaj Terapisti ve Sağlıklı Yaşam Eğitmeni’dir. Will, San Francisco’ daki Kaliforniya Üniversitesi’nin (UCSF) Spor ve Eğlence Merkezi’nde çalışmış, İngiltere, Kenya, Kuveyt’te spor eğitimi vermiştir ve şu anda Chiro-Medical Group ile çalışmaktadır. Dr. Meir Schneider tarafından kurulan bir program altında fizik tedavi eğitimi almıştır. South Hampton Üniversitesi’nden Spor Bilimleri alanında lisans derecesine ve Beden Eğitimi alanında Eğitim Yüksek Lisans Sertifikası’na sahiptir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 279 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam