Bazı partiler ve etkinliklerde daha hızlı sarhoş olmak isteyebilirsin. Daha sert içki seçmekten daha hızlı içmeye, daha hızlı kafayı bulmanın çeşitli yolları vardır. Ancak dikkatli ol. Aşırı alkol tüketimi, alkol zehirlenmesi riskini artırır. Çok erken sarhoş olursan kolaylıkla kendini çok fazla alkol tüketmiş olarak bulabilirsin. Bu, sağlığın için büyük bir risktir. Sınırını bil. Çok fazla sarhoş olduğunu veya kendini hasta gibi hissedersen ara vermelisin. İçmek eğlenceli olabilir ama sağlığın ön planda olmalı.

Kısım 1 / 3:
Doğru İçkileri Seçmek

  1. 1
    Alkol içeriğine bak. Farklı biralar, şaraplar ve diğer sert içkilerin alkol içerikleri farklıdır. Daha çabuk sarhoş olmak istiyorsan daha yüksek alkollü içkiler seç. Alkol içeriği genellikle şişenin yan tarafında yer alır. Daha yüksek yüzde senin muhtemelen daha çabuk sarhoş olacağın anlamına gelir.[1]
    • Yüksek alkollü biralar genellikle %15-18 alkol oranına sahiptir. Daha büyük şirketlerin tersine, daha küçük, daha bağımsız bira fabrikalarından gelir.
    • %11 civarı alkol içerikli biralar bile oldukça etkilidir. %15-18 aralığında bir şey bulamazsan %11 civarı alkol oranlı bir şey bulmaya çalış.
    • Sınırını unutma. Birkaç sert bira seni gerçekten kontrolden çıkarabilir. Çakırkeyif olmaya başlayınca içme hızını azalt. Başın çok döner veya miden bulanırsa içmeyi bırakman gerekiyor demektir. Alkolden dolayı hastalanmak istemezsin.
  2. 2
    İçkinle diyet içecekler tercih et. Diyet kola gibi diyet içeceklerle içkini karıştırmak seni daha çabuk sarhoş eder. Bu, normal içeceklerin vücut tarafından yiyecek olarak algılandığı ve bunun da vücudun alkol emilimini azalttığı için olabilir. Vücut, diyet içecekleri yiyecek olarak görmüyor olabilir, bu da alkolün daha hızlı emilmesini sağlar.[2]
    • İnsanlar içkilerini diyet içeceklerle karıştırdıklarında daha çabuk sarhoş olduklarını fark etmeyebilirler. İçkini diyet bir içecekle karıştırıyorsan sandığından daha fazla sarhoş olabileceğinin farkında ol.
  3. 3
    Kabarcıklı içkileri dene. Kabarcıklı içkiler seni daha çabuk sarhoş edebilir. Çabuk sarhoş olmak istiyor ve şampanya tarzı içkileri seviyorsan kabarcıklı bir içki iste.[3]
    • Şampanya, köpüren şarap ve tonikle karıştırılmış içkiler kabarcıklı içkilerdendir.
  4. 4
    Bira yerine daha sert içkiler seç. Daha yüksek alkol oranına sahip olduğu için, sert içkiler seni bira veya şaraptan daha çabuk sarhoş edebilir. İçkiyi küçük içki kadehlerinden bir kerede içmek (shot atmak), bunu yaptığında vücudun yüksek alkollü ürünleri daha hızlı emeceği için işine yarayabilir. Özellikle votkanın sarhoşluk hızını artırdığı görülmüştür. Çabuk sarhoş olmak istiyorsan sert içki içmeye çalış.[4]
    • Bara bağlı olarak içkilerin daha sert veya daha hafif olacağını unutma. Örneğin, bazı barmenler sana karışık bir içkide tek bir çeşit içkiden çok daha fazlasını verebilir.
    • Ayrıca bir şeyin iki katı miktarda olanını da isteyebilirsin. Bu, tek bir seferde iki içki içmeni sağlar. Daha fazla ve daha hızlı içersen daha çabuk sarhoş olursun.
    • Sert içkinin alkol içeriği çok yüksektir. Bunu sert içkide abartman mide bulantısına sebep olabilir. Bir veya iki sert içkide kalmaya çalış.

Kısım 2 / 3:
Etkili Bir Şekilde Yemek ve İçmek

  1. 1
    İçmeye rahat bir şekilde git. Yüksek stres seviyesi sarhoşluğu yavaşlatabilir. İçerken stresli bir şey yapıyorsan veya ortama girme konusunda stresliysen bu senin kafanı etkileyebilir.[5]
    • Gece içmeye başlamadan önce sakinleşmeye çalış. Dışarıya çıkmadan önce normalde seni rahatlatan bir şey yap. En sevdiğin televizyon programını izle. Kitap oku. Derin nefes alma tekniklerini uygula.
    • Stres seviyeni artıracak değil, azaltacak arkadaşlarınla içmeye git. Seni strese sokan arkadaşlarınlaysan çabuk sarhoş olmayabilirsin.
  2. 2
    İçmeden önce hafif şeyler ye. Asla boş mideyle içmemelisin. Bu çok tehlikeli olabilir. Ancak, içmeden önce çok ağır yemek yeme. Yemek, vücudunun alkol emme yeteneğini azaltır. Çok yedikten sonra içmeye başlarsan sarhoş olman daha uzun sürebilir.[6]
    • İçmeden birkaç saat önce hafif bir yemek ye. Tavuklu salata, hafif bir sandviç, bir porsiyon balık veya küçük bir tabak makarna gibi bir yemek seç.
    • Asla aç karnına içme. Bunu yaparsan kesinlike daha çabuk sarhoş olursun ancak bu, içkiden midenin bulanması ihtimalini de artırır. Aç karnına içki içmek sağlığına ciddi zararlar verebilir.
  3. 3
    Bir grupla birlikte iç. Arkadaşlarınla içiyorsan muhtemelen daha hızlı içersin. Büyük bir grubun içinde oldukları zaman insanlar içkilerini daha çabuk bitirir. Daha çabuk içmek seni daha çabuk sarhoş eder ve ayrıca gece boyunca içeceğin içki miktarını artırır. Tüm bunlar daha çabuk bir şekilde daha yüksek bir kafa yakalamanı sağlayabilir.[7]
    • Ancak içtiklerinin takibinde olmayı ihmal etme. Özellikle birlikte olduğun insanların alkol toleransı yüksekse grupla içerken yanlışlıkla aşırıya kaçmak kolaydır. İçerken nasıl hissettiğinin farkında ol. Kendini rahatsız hissetmeye başlarsan arkadaşların daha içmek istiyor olsa da senin durma zamanın gelmiştir.
  4. 4
    Kıvrımlı bir bardak seç. Normal bira bardağından içmek sarhoş olmanı engelleyebilir. Kıvrımlı veya oluklu bardaklar seni daha çabuk sarhoş edebilir. Bunun sebebi, kıvrımlı bir bardakta düz bardağa göre bardağın yarısının ölçülmesinin daha zor olmasıdır. Ne kadar içtiğinden emin olamayacağın için daha hızlı içersin.[8]
    • Eğer bir barda içiyorsan bira veya şampanya söylersen sana kıvrımlı bardak verilebilir.
    • Evde içiyorsan süpermarketten veya mağazadan birkaç tane ucuz kıvrımlı bardak satın al.

Kısım 3 / 3:
Güvenliği Akılda Bulundurmak

  1. 1
    Sınırını bil. Çabuk sarhoş olmak istiyorsan sınırlarını bilmelisin. Sonunda hastalanmak istemezsin. Ne kadar içip hâlâ kontrolde olabileceğinin farkında ol.[9]
    • Sınırlarını daha önceki içme tecrübelerinden bilebilirsin. Örneğin, dört içkiden sonra midenin bulanmaya başladığını ve hafıza kaybı oluştuğunu bilirsin.
    • Yeni bir içiciysen sınırlarından emin olmayabilirsin. Nasıl hissettiğinin farkında olmaya çalış. Fiziksel olarak hasta hissediyorsan veya başın dönüyorsa bu içmeyi bırakman gerektiğinin işaretidir. Bir arkadaşından da sana dikkat etmesini, kontrolü kaybediyor gibi göründüğünde sana haber vermesini isteyebilirsin.
    • Sarhoş olsan bile durum senin kontrolünde olmalı. Hızlı sarhoş olmaya çalışırken bunu yapmak daha zor olabilir.
    • Çok sarhoş olduğunu hissediyorsan bir süre ara ver. Yakaladığın kafayı devam ettirmek için bütün gece boyunca alkol almaya devam etmen gerekmez. Sarhoş olduğunda durmalısın.
  2. 2
    Tamamen boş bir mideyle içme. Çoğu insan daha çabuk sarhoş olmak için içmeden önce yemekten kaçınır. Bu asla iyi bir fikir değildir. Küçük bir şey bile olsa içmeden önce her zaman bir şey ye. Ayrıca gece boyunca atıştırmalık bir şeyler yemelisin. Çerez veya peynir gibi yüksek proteinli şeyler seç.[10]
  3. 3
    Çoğu durumda ayarını bil. Arada bir sarhoş olmak eğlenceli olabilir, özellikle sosyal bir etkinlikte. Ancak uzun vadede, alkol istismarı genel sağlık durumuna zarar verebilir. Çoğu etkinlikte, bir veya iki içkiyle yetin. Bu seni güvende ve sağlıklı tutar.[11]
  4. 4
    İçmeden önce ilaçlarına bak. Alkol, belirli ilaçlarla etkileşime girebilir. Eğer sarhoş olmaya gidiyorsan bütün ilaçlarının reçetelerine bak. İlaçlarının alkolle kötü etkileşime girmediğinden emin ol.[12]
    • Bütün gece içtikten sonra ağrı kesici almaktan kaçın. Ağrı kesiciler alkolle kötü etkileşime girebilir ve bu da karaciğerine ve diğer organlarına zarar verebilir. Parasetamollü ağrı kesiciler çok tehlikeli olabilir.[13]

İpuçları

  • Sarhoş olman için gereken alkol miktarı kilona, ne kadar yemek yediğine ve maddeye toleransına bağlıdır. İçerken bunları hesaba kat, onların toleransı seninkinden daha fazla olabileceği için arkadaşlarınla yarışmaya veya onlara ayak uydurmaya çalışma.
  • Karışık bir içkinin sertliği, onu hazırlayan barmene bağlıdır. Bazı barmenler/barlar içeceklerini diğerlerine göre daha fazla seyreltir.
  • Çabuk sarhoş olmak, çok çabuk sarhoş olmak anlamına gelmez. Birkaç tane içki içtikten sonra, daha fazla tüketmeden önce, vücudun alkolü sindirsin diye kendine 30 dakikalık bir ara ver.

Uyarılar

  • Boş mideyle içmek son derece tehlikeli olabilir. Çok açken alkol almamalısın; bunun yerine, kendini yeterince hafif hissetmek ama aç hissetmemek için, içmeden birkaç saat önce yemek ye.
  • Her zaman ölçülü iç. Alkollüyken araba kullanma, hamileysen ya da yasal yaşta değilsen içme.

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar :
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler. Bu makale 43.225 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 43.225 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?