Hıçkırıkla uğraşmak sinir bozucudur, bu yüzden muhtemelen buna bir çare ararsın. Doktorlar, hıçkırık "çare"lerinin hepsinin hiçbir işe yaramayan kocakarı masalları olduğunu söylese de, başkaları favori çaresinin her seferinde işe yaradığını iddia eder. Eğer “çare”lerden biri sende işe yaramazsa seni rahatlatıp rahatlatmayacağını görmek için bir başkasını dene.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 5:
Kontrollü Nefesler Kullanmak

  1. 1
    Peş peşe 3-4 kez nefes al ve tut. Ciğerlerini doldurmak için yavaşça nefes al. 10 saniye nefesini tut, sonra yavaşça nefes ver. Her seferinde 10 saniye nefesini tutarak 3-4 kez tekrarla.[1]

    Hıçkırığın geçmezse bunu 20 dakikada bir tekrarlayabilirsin.

  2. 2
    Kese kâğıdına nefes alıp ver. Kese kâğıdını kenarları yanaklarında olacak şekilde ağzına tut. Sonra, yavaşça kese kâğıdının içine nefes alıp vererek onu şişir ve söndür. Kese kâğıdının içine solurken vücudunu rahatlatmaya çalışmak hıçkırığına çare olabilir.[2]
    • Kese kâğıdını kafana geçirme.
  3. 3
    Nefes verirken öne eğilerek göğsünü sıkıştır. Ayakta dur veya arkası düz bir sandalyeye otur. Derin nefes al, sonra nefes verirken yavaşça ileri eğil. 2 dakika kadar bu şekilde kal. Bu, diyaframına ve çevresindeki kaslara bastırmaya yardımcı olarak hıçkırığını durdurabilir.[3]
    • İlk denemenden sonra rahatlamazsan 2-3 kere tekrarla.
  4. 4
    5’e kadar sayarak nefes alıp vererek ölçülü nefes almayı kullan. Yavaşça nefes alıp akciğerlerini havayla doldururken 5’e kadar say. Sonra, nefesini tutarken 5’e kadar say ve 5’e kadar sayarak nefes ver. Hıçkırığını geçirene kadar bunu 5 defaya kadar tekrar et.[4]
    • 5 solumadan sonra hıçkırığın hâlâ devam ediyorsa 20 dakika kadar dinlen ve sonra tekrar dene.
  5. 5
    Dilini dışarı çıkar ve nefes verirken onu hafifçe çek. Yavaşça nefes alarak akciğerlerini hava ile doldur. Nefes verirken dilini dışarı çıkar. Sonra, dilini canını yakmadan parmaklarınla nazikçe çek. Bu, hıçkırmanı durdurmana yardımcı olacak bir basınç noktasını tetikleyecektir.[5]
    • Eğer ilk seferde işe yaramazsa bu tekniği 3 defaya kadar tekrarlayabilirsin. Bundan sonra, tekrar denemeden önce bir ara ver.
    • Eğer canını acıtırsa dilini çekmeyi bırak. Bunun canını yakmaması gerekir.
  6. 6
    Nefes vermeye çalışırken burnunu sık. Yavaşça derin bir nefes al. Sonra, burnunu tıkayıp ağzını kapatırken nefesini tut. Sonra, hafifçe nefes vermeye çalış; bu, diyaframını ve kaslarını nefes aldığını düşünmeye itecektir. Son olarak yavaşça nefes ver.[6]
    • Eğer hıçkırığın devam ediyorsa bu tekniği 3-5 defaya kadar tekrar edebilirsin. Bundan sonra hıçkırık geçmemiş olsa da ara ver.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 5:
Hıçkırığı Durdurmak İçin Yemek ve İçmek

  1. 1
    Pipetle buz gibi bir su yudumla. Bir bardağı soğuk suyla doldur, sonra onu yavaşça bitir. İçerken nefesini olabildiğince tutmaya çalış. Ek olarak, kulaklarını tıkayabilirsin.[7]
    • Bu teknik soğuk sudan ziyade buz gibi suyla yapıldığı zaman çok etkili olur.

    İpucu: Eğer pipet yoksa suyu küçük yudumlarla bardaktan iç.

  2. 2
    Suyu bardağın uzak kenarından veya baş aşağı iç. Bardağın yarısına kadar su doldur. Sonra, bardağın üzerine eğil ve suyu bardağın sana uzak kenarından iç; bu, baş aşağı içme etkisi verecektir. Diğer bir seçenek olarak, yatağında veya kanepende baş aşağı uzanabilir, ardından suyu dikkatlice içebilirsin.[8]
    • Hıçkırığının geçip geçmediğini görmek için birkaç yudumda bir dur.
    • Suyu yanlışlıkla solumamaya veya burnuna kaçırmamaya dikkat et.
  3. 3
    Bir kaşık dolusu şeker al. Bir kaşık al ve onu beyaz veya esmer şekerle doldur. Sonra, kaşığı 5-10 saniye kadar ağzında tut. Son olarak, şekeri yut ve sudan büyük bir yudum al.[9]
    • Eğer hemen işe yaramazsa bir kaşık dolusu şeker yuttuktan sonra bir kaşık şeker daha yutmak iyi bir fikir değildir. Bunun yerine farklı bir tekniğe geç.
  4. 4
    Bir limon dilimi ısır veya em. Bir limon dilimini ağzına yerleştir. Sonra, ister dilimi ısır ve suyunu iç ister suyunu emerek çek. Eğer sana fazla ekşi gelirse tatlandırmak için limon dilimine biraz şeker eklemek sorun olmaz.[10]
    • Limon suyunun tadı birinin seni korkutmasıyla aynı reaksiyona sebep olur.

    Alternatif: Tadı iyileştirmenin bir diğer yolu limon dilimine 4-5 damla Angostura Bitters damlatmaktır. Bu, tadı iyileştirir ve hatta bu şekilde daha etkili olduğu bile söylenir.

  5. 5
    Sirke içmenin kolay bir şekli olarak turşu suyu iç. Sirke hıçkırıkla mücadelende sana yardımcı olabilse de, tadı ve kokusu nahoş gelebilir. Turşu suyunda sirke olacağından sirke yerine onu içebilirsin. Birkaç yudum turşu suyu iç veya dilinin üstüne birkaç damla damlat. Sonra hıçkırığın geçene kadar gerektiği kadar tekrarla.[11]
    • Ne tür olursa olsun tüm turşu sularında sirke bulunur.

    Alternatif: Turşu suyundan nefret ediyorsan fakat hıçkırığının geçmesini istiyorsan birkaç damla sirkeyi doğrudan dilinin üstüne damlatmayı dene. Kötü tat yine olacaktır fakat herhangi bir şeyi yutmak zorunda kalmazsın.

  6. 6
    Kaşık dolusu fıstık ezmesi ye. Küçük bir kaşık dolusu fıstık ezmesini dilinin üzerine yerleştir. Birazının çözünmesi için onu 5-10 saniye o şekilde tut. Sonra, fıstık ezmesini çiğnemeden yut.[12]
    • Eğer istersen fıstık ezmesi yerine badem ezmesi veya sürme çikolata kullanabilirsin.

    Alternatif: Bir başka seçenek olarak bir kaşık dolusu bal kullanabilirsin. Onu da diline yerleştir, 10 saniye tut, sonra yut.

    Reklam

Yöntem 3
Yöntem 3 / 5:
Hareket Ederek Hıçkırığı Geçirmek

  1. 1
    Sırt üstü yat, sonra dizlerini göğsüne çek ve uzat. Yatağının veya kanepenin üzerine uzan, sonra dizlerini bük. Yavaşça dizlerini göğsüne doğru çek, sonra yarım mekik hareketindeki gibi ileri eğil. Dizlerini yakala, sonra 2 dakika kadar onları o şekilde tut. Bu, göğsünü sıkıştırarak gaz çıkmasına yardımcı olur.[13]
    • Eğer hıçkırığın geçmezse bu hareketi 2-3 kez tekrar edebilirsin.
  2. 2
    Bir sandalyede dizlerine sarılırken öne eğilmeyi dene. Arkası düz bir sandalye bul ve sırtını sandalyenin arkasına tamamen bastırarak olur. Kollarını vücudunun üzerinden geçirip yavaşça eğilerek kıvrılma pozisyonuna geç. Ardından, kollarınla vücudunu yavaşça sık ve o şekilde 2 dakikaya kadar dur.[14]
    • Eğer hıçkırığın geçmezse hareketi 2-3 kez tekrarla.

    Uyarı: Sırtınla ilgili sorunların varsa bunu deneme.

  3. 3
    Kolay gıdıklanan biriysen bir arkadaşından seni gıdıklamasını iste. Gıdıklamanın kendisi hıçkırığı geçirmese de, o his zihnini hıçkırıktan uzaklaştırır. Bu sana her şeyi unutturarak hıçkırığının geçmesini sağlayabilir. Ayrıca, gülmek nefes alışverişini değiştirerek de yardımcı olabilir.[15]
    • Kendini en az 30 saniye gıdıklat. Eğer işe yaramazsa daha uzun süre yaptırmayı deneyebilirsin.

    Alternatif: Bazı insanlar kendini korkutmanın hıçkırığı geçirdiğine inanır. Bunun doğru olduğuna dair bir kanıt olmasa da, gıdıklama işe yaramazsa bir arkadaşından seni korkutmasını isteyebilirsin.

  4. 4
    Yapabilirsen kendini geğirt. Eğer istediğin zaman kendini geğirtebiliyorsan bu beceri problemlerinin cevabı olabilir. Geğirmek hıçkırığı geçirebilir, bu nedenle birkaç kez kendini geğirmeye zorla.[16]
    • Hava yutmak veya gazlı içecekler içmek geğirmeye neden olsa da, hıçkırmayı tetikleyebileceğinden genellikle bu teknikleri denemek iyi bir fikir değildir. Eğer kendini geğirtemiyorsan farklı bir teknik dene.
  5. 5
    Kaslarını harekete geçirmek için öksürmeye çalış. Öksürmek hıçkırığını aksatarak onun geçmesini sağlayabilir. Kendini art arda öksürterek ciğerlerindeki havayı dışarı çıkmaya zorla. Bir dakikaya kadar devam et.
    • Eğer öksürmek ilk seferde işe yaramazsa 2-3 kez tekrar edebilirsin.
    • Eğer yapabilirsen tam hıçkırmak üzere olduğunu düşündüğün zamanda öksür.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 5:
Kronik Hıçkırıkla Baş Etmek

  1. 1
    Hıçkırığın tekrarlamasını önlemek için yavaş ye. Bazı nedenlerden dolayı yiyeceği yeterince iyi çiğnememek hıçkırığa yol açabilir. Bunun arkasındaki teori, havanın yiyecek parçaları arasına sıkışması, yutulması ve hıçkırığa neden olmasıdır. Yavaşça yemek, daha fazla çiğneyerek bu riski ortadan kaldırmak anlamına gelir.[17]
    • Yavaşlamana yardımcı olması için ısırıkların arasında çatalını bırak.
    • Yavaş yemek için kaç kere çiğnediğini say. Mesela, 20 kere çiğneyebilirsin.
  2. 2
    Küçük öğünler ye. Büyük öğünler özellikle çocuklarda hıçkırığı tetikler. Hıçkırığı önlemene yardımcı olması için porsiyon boyutlarını kontrol et. Ek olarak, çok doymamak için öğünlerinin arasını aç.[18]
    • Mesela, 2-3 saatte bir olacak şekilde 3-5 küçük öğün yiyebilirsin.
  3. 3
    Gazlı ve karbonatlı içecek tüketmeyi bırak. Bu tür içeceklerdeki gazlar özellikle de hızlı içildiğinde hıçkırmaya neden olabilir. Eğer hıçkırık senin için sık yaşadığın bir sorunsa gazlı ve karbonatlı içecekleri bırakmak bu konuda sana yardımcı olabilir.[19]
    • Eğer bir içeceğin içerisinde baloncuklar varsa onu içme.
  4. 4
    Hava yutmamak için sakız çiğnemekten kaçın. Sakız çiğnediğinde, her çiğnemeyle birlikte biraz hava yutmak normaldir. Ne yazık ki bu, bazı insanlarda hıçkırığı tetikleyebilir. Eğer sık sık hıçkırıyorsan sakız olayını bırakmak en iyisidir.[20]
    • Bunun yerine naneli şeker veya akide şekeri ye.
  5. 5
    Baharatlı yiyecekleri ve alkolü bırak. Alkol ve baharatlı yiyecekler hıçkırığı tetikleyebilir, bu nedenle onlardan kaçınmaya değebilir. Bu, kronik hıçkırmanı durdurmana yardımcı olabilir.[21]
    • Alkol veya baharatlı gıdalar tükettikten sonra genellikle hıçkırıp hıçkırmadığını belirlemek için bir yemek günlüğü tutabilirsin. Eğer böyle bir durumun yoksa bu tavsiyeyi önemsemeyebilirsin.
    Amy Chapman, MA

    Amy Chapman, MA

    Vokal Koç ve Ses Uzmanı
    Amy Chapman vokal therapist ve ses uzmanıdır. Amy kariyerini profesyonellerin sesini geliştirmeye ve optimize etmeye adamış lisanslı ve board sertifikalı bir Konuşma ve Dil Patolojisti’dir. Amy UCLA, USC, Chapman Üniversitesi, Cal Poly Pomona, CSUF, CSULA’da ses optimizasyonu, konuşma, vokal sağlık ve ses rehabilitasyonu dersleri verdi. Amy, Lee Silverman Voice Therapy, Estill, LMRVT eğitimleri almıştır ve Amerikan Konuşma ve İşitme Birliği’nin bir parçasıdır.
    Amy Chapman, MA
    Amy Chapman, MA
    Vokal Koç ve Ses Uzmanı

    Reflü, kronik hıçkırığa yol açabilir. Reflü frenik sinirlerini bozarak hıçkırmana neden olabilir. Yemek yedikten sonra veya fazla yedikten sonra sık sık hıçkırıyorsan asidi azaltacak ve sinirleri yatıştıracak reflü ilacı almayı dene.

    Reklam

Yöntem 5
Yöntem 5 / 5:
Tıbbi Yardım Almaya Karar Vermek

  1. 1
    Hıçkırık yemene, içmene veya uyumana engel oluyorsa acil servise git. İş görmek ve sağlıklı kalmak için yiyebilmen, içebilmen ve uyuyabilmen gerekir. Nadir durumlarda, hıçkırıklar bu şeyleri yapmanı önleyebilir. Eğer bunu yaşarsan çare bulabilmen için derhal doktora gitmen gerekir.[22]
    • Hıçkırıkların günlük yaşamına engel olmamalıdır.
  2. 2
    Hıçkırıkların 48 saat sonra geçmediyse doktora görün. Hıçkırıklar çoğu zaman birkaç saat içinde kendi kendine geçse de, bazen altta yatan bir durum hıçkırığın devam etmesine neden olabilir. Doktorun hıçkırığa neyin neden olduğunu belirleyip tedavi edebilir.[23]
    • Doktoruna, hıçkırıklarının ne zamandır devam ettiğinin yanı sıra yaşadığın diğer belirtileri anlat.
  3. 3
    Doktoruna ilaç tedavisinin senin için uygun olup olmadığını sor. Eğer geçmeyen hıçkırıkların varsa doktorun ilaç tedavisine başlatabilir. Ancak, ilaç tedavisi herkese uygun değildir, bu nedenle doktorun faydaları ve riskleri hakkında seninle konuşacaktır. Doktorun aşağıdaki ilaçlardan birini reçete edebilir:[24]
    • Klorpromazin (Torazin) hıçkırık için yaygın biçimde kullanılan ilaçlardan biridir ve kısa süreli tedavi için uygundur.
    • Metoklopramid (Reglan) çoğunlukla mide bulantısı için kullanılan bir ilaçtır fakat hıçkırığa da fayda eder.
    • Baklofen hıçkırığı tedavi edebilen bir kas gevşeticidir.
    Reklam

İpuçları

  • Zihnini hıçkırıktan uzaklaştırmayı ve kendini meşgul etmeyi dene. Bu, bazen hiç fark etmeden hıçkırıktan kurtulmanı sağlayabilir!
  • Hıçkırıklar kısmen psikolojik olabilir, bu yüzden sadece bir teknik bile işe yarayacağına inandığın için işe yarayabilir.
  • Ağzını ve burnunu avuçlarınla kapat ve normal şekilde nefes al.
  • Küçük bir yudum su al ve yutma, sonra kulak memelerini hafifçe çek.
  • Burnunu sıkarak üç kez yutkunmayı dene.
  • Nefes almadan 6 veya 7 yudum su içmeyi dene. Eğer işe yaramazsa tekrarla, ama bu sefer büyük yudumlar al ve burnunu sıkarken 10 saniye nefesini tut, sonra suyu yut.
Reklam

Uyarılar

  • Aşırı uzun süren hıçkırıkların altta yatan bir nedeni olabilir ve doktora görünmen gerekir. Doktorlar doğru tedaviyi almanı sağlayabilir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Bir Haftada 5 Kilo Nasıl VerilirBir Haftada 5 Kilo Nasıl Verilir?
Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Sigara Nasıl İçilir?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Kıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilirKıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilir?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Uyuyor Numarası Nasıl YapılırUyuyor Numarası Nasıl Yapılır?
Uyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl GeçilirUyuşturucu Testinden Kısa Sürede Nasıl Geçilir?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Yorgun Değilken Nasıl Uyunur?
Regl Olduktan Sonra Gusül Abdesti Nasıl AlınırRegl Olduktan Sonra Gusül Abdesti Nasıl Alınır?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Bel Nasıl ÖlçülürBel Nasıl Ölçülür?
Bir Kişinin Kokain Kullandığı Nasıl AnlaşılırBir Kişinin Kokain Kullandığı Nasıl Anlaşılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Amy Chapman, MA
Ortak yazarlar :
Vokal Koç ve Ses Uzmanı
Bu makaledeki ortak yazarlar Amy Chapman, MA. Amy Chapman vokal therapist ve ses uzmanıdır. Amy kariyerini profesyonellerin sesini geliştirmeye ve optimize etmeye adamış lisanslı ve board sertifikalı bir Konuşma ve Dil Patolojisti’dir. Amy UCLA, USC, Chapman Üniversitesi, Cal Poly Pomona, CSUF, CSULA’da ses optimizasyonu, konuşma, vokal sağlık ve ses rehabilitasyonu dersleri verdi. Amy, Lee Silverman Voice Therapy, Estill, LMRVT eğitimleri almıştır ve Amerikan Konuşma ve İşitme Birliği’nin bir parçasıdır. Bu makale 149.105 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 149.105 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam