Ayrılıklar her zaman acı vericidir ama ikinizin de hâlâ birbirinize karşı hisleri varken özellikle zordur. Maalesef birbirini seven insanlar bazen mesafe, iletişim kurmakta yaşanan sıkıntılar, güven sorunları ya da farklı gelecek hayalleri gibi nedenlerle birbirlerinden uzaklaşırlar. Şu anda öyle gelmeyebilir ama zamanla kendinizi daha iyi hissedeceksiniz ve ikiniz de birbirinize değer verdiğiniz için, ileride bir gün arkadaş olmanın bir yolunu bile bulabilirsiniz.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 11:
Birbirinize biraz zaman verin.

  1. 1
    İkinizin de iyileşmek için zamana ihtiyacı var. Her şey için partnerine yaslanmaya alışkın olduğunda ayrılık zordur ama ayrıldıktan sonra onu aramaktan ya da mesaj atmaktan kaçınmak en iyisidir. Tekrar canınız yanmadan konuşabilmeniz için aradan muhtemelen en az birkaç hafta geçmesi gerekir ama bu daha çok zaman alırsa şaşırma, özellikle de uzun zamandır birlikteyseniz.[1]
    • Eski sevgilinin sıkça gittiğini bildiğin yerlerde zaman geçirmemeye çalış. Sosyal medyada birbirinizi arkadaşlıktan çıkarmak ya da takipten çıkmak da muhtemelen iyi bir fikirdir.
    • Biriniz ya da ikiniz birden ayrılmanın gerçekten daha iyi olduysa karar verdiyseniz birbirinizden bir süre uzak durmak tekrar birleşme ya da son kez birlikte olma isteğini (ki her ikisi de büyük ihtimalle sadece kaçınılmaz sonu erteleyecektir).[2]
    • Ayrılmak istediğinizden emin değilseniz biraz ayrı kalmak ikinizin de duygularınızı anlamanıza ve ne yapmak istediğinize karar vermenize yardımcı olacaktır.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 11:
Gerçekten yas tutmak için birkaç gün ayır.

  1. 1
    Kendine, mutsuz olmanın normal olduğunu söyle. Bir ayrılık yaşadığında duygularını anlamak için kendine izin vermen çok önemlidir. Özellikle de o kişiye hâlâ çok değer veriyorsan. Cesur gözüküp görmezden gelerek bu dönemi atlatmaya çalışma. Ayrılık şarkıları dinle, gerekiyorsa ağla, bir arkadaşını arayıp çağır; yaşadıkların neyi gerektirdiğini düşünüyorsan onu yap.[3]
    • Ayrılık sırasında biraz serbest zamana ihtiyaç duymak tamamen normaldir, o yüzden işte ya da okulda geçirdiğin zamanı azaltmaya ihtiyaç duyarsan kendine çok yüklenme. [4]
    • Birkaç gün sonra, yavaş yavaş normal ve sağlıklı rutinine geri dönmeye başla. Kendini bundan daha uzun süre mutsuz hissedersen normaldir ama kendini daha iyi hissetmek için yol almaya başlamak zorundasın.
    • Uyuşturucu, alkol, abur cubur ya da ribaund ilişkisi (uzun ilişkinin ardından girilen kısa ilişki) gibi şeylerle hislerini maskeleme. Bunlar, duygularınla başa çıkmana yardım etmez ve uzun vadede hayatına devam etmeni daha zor hale getirebilir.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 11:
Kendine iyi bak.

  1. 1
    Vücudunun ve zihninin mümkün olduğunca sağlıklı olmasını sağla. Ayrılıktan sonraki ilk bir iki gün canının yataktan çıkmayı pek istememesi normaldir. Ama, ondan sonra kendine iyi bakmaya başladığında kendini çok daha iyi hissedeceksindir. Düzenli bir uyku rutinine bağlı kalmaya, biraz egzersiz yapmaya ve vücudun için faydalı olan besleyici yemekler yemeye çalış. Kendini daha güçlü ve daha öz güvenli hissedeceksin ve bu, ayrılığın getirdiği duygularla daha kolay başa çıkmanı sağlayabilir.[5]
    • Masaj yaptırmak, uzun bir banyo yapmak ya da sana destek olan bir arkadaşınla sevdiğin bir restorana gitmek gibi sana kendini rahatlamış ve özel hissettiren şeyler de yap.
    • "Kendimi seviyorum ve yeterliyim," gibi pozitif cümleleri kendine yüksek sesle söylemeyi dene.[6]
    • Doğada zaman geçirmek, moralini yükseltmek için harika bir yol olabilir, o yüzden yürüyüşe çıkmayı, doğa yürüyüşü ya da piknik yapmayı dene.[7]
    • Eski sevgiline hâlâ değer vermenin, kendine değer vermeyi bırakman anlamına gelmediğini unutma![8]
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 11:
Değer verdiğin insanlarla konuş.

  1. 1
    Sana destek olan arkadaşlarına ve aile üyelerine yaslan . Önemli bir ilişkiyi yitirmiş olmakla başa çıkmaya çalışıyorsun ama bunu tek başına yapmak zorunda değilsin. Büyük ihtimalle, omuzlarına yaslanmana seve seve izin verecek bir dostun, aile üyen ya da iş arkadaşın vardır. İkinizin neden birbirinize uygun olmadığınızı onlarla konuş ama birbirinize hâlâ değer verdiğiniz konusunda dürüst ol. Bu hem hislerini anlamana yardım eder hem de arkadaşların bu duruma anlam vermene yardım edebilirler.[9]
    • Birine açılma konusunda rahat değilsen duygularını bir günlüğe yazmayı dene. Bu, duygularınla başa çıkmanın mahrem bir yoludur ve böylece duygularını içine atmamış da olursun.
    • Kiminle konuşacağından emin değilsen yaşadığın yerdeki bir destek grubuna katılmayı ya da bir terapistle bağlantı kurmayı dene.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 11:
Kendini meşgul et.

  1. 1
    Zamanını sana kendini mutlu hissettiren şeyler yaparak doldur. Bir ayrılıktan sonra, bazen elinde fazladan zaman kaldığını fark edersin. Ama sadece oturup eski sevgilini düşünme! Şimdi gerçekten sevdiğin bazı şeyleri yapma zamanı. İzlemeyi istediğin bir film izle, harika bir kitap oku, alışverişe çık, şehir dışına çık, yeni bir ders al; her şeyi yapmakta özgürsün, o yüzden dışarı çık ve bunun tadını çıkar![10]
    • Hazır olduğunda kendini yeni insanlarla çıkmaya aç. Başka bir ciddi ilişki için hazır olmasan bile başka alternatiflerden haberin olur.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 11:
Bekâr olmanın iyi yanlarını ara.

  1. 1
    Özgürlüğünü kucakla. Şüphesiz eski sevgilini hâlâ seviyorsun ama bu, kimseye bağlı olmamanı getirdiği özgürlüğün tadını çıkaramayacağın anlamına gelmez. Bir ilişkideyken yapamadığın ama artık yapabileceğin şeylerin bir listesini yapmayı dene, sonra da hüzünlendiğinde o listeyi tekrar oku. Örneğin, bekârken şunları yapabilirsin:[11]
    • Canın ne istiyorsa onu yiyebilirsin
    • Kendi zamanına uygun şekilde yatıp kalkabilirsin
    • İzleyeceğin dizileri ve filmleri seçebilirsin
    • Özgürce seyahat edebilirsin
    • İstediğin zaman arkadaşlarını ve aileni görebilirsin
    • İstediğin kadar dağınık ya da düzenli olabilirsin

Yöntem 7
Yöntem 7 / 11:
Ayrılıktan ders çıkar.

  1. 1
    Neleri farklı yapabileceğini düşün. Belki ikinizin farklı değerleri vardı, hayattan farklı şeyler istiyordunuz ya da olgun bir şekilde tartışamıyordunuz. Neyin yanlış gittiğini anlayınca, geçmişe gidebilseydin ve yeniden başlayabilseydin olaylara nasıl farklı yaklaşabileceğini düşün. Bu dersler iyileşmene ve yoluna devam edebilmene yardımcı olmak için gerçekten güçlü bir araçtır.[12]
    • Kendini partnerinin yerine koymaya çalış; sence senden ne görmek isterdi? Örneğin, iletişim kurmakta zorlanıyorduysan belki de sadece duyulmaya ihtiyacı vardı.
    • Eğer sorunlar üstünde uzlaşılabilecek şeyler değildiyse, örneğin biriniz çocuk istiyor ama diğeriniz istemiyorsa ya da biriniz para ve statünün önemli olduğunu düşünürken diğeriniz aileyle geçirilen zamana değer veriyorsa bu dersi bir sonraki ilişkinde sana daha uygun bir partner seçmek için kullanabilirsin.
    • Kişisel gelişim üzerine kitaplar okumayı, ayrılık sonrası iyileşmeyle ilgili podcast’ler dinlemeyi ya da bir terapistle konuşmayı dene. Bütün bunlar ilişkiden neler öğrenebileceğine dair sana fikir verebilir.[13]
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 11:
Seni nelerin harika kıldığını anla.

  1. 1
    Ayrılığın ardından seni etkisine alabilecek o güvensizliği görmezden gel. Bir ilişki bittiğinde kendi kusurlarına yoğunlaşmak normaldir ama o eleştirel sesi dinlememeye çalış. Ne de olsa eski sevgilin sana değer veriyor ama ikiniz birbirinize uygun değildiniz. Onun yerine, olumsuz düşünceleri kendinle ilgili nazik düşüncelerle değiştirmeyi alışkanlık edin. Kendine belirli bir şekilde davranılmayı hak ettiğini hatırlat ve eski sevgilin sana bunu sağlayamıyorsa belki de senin için doğru insan değildi.[14]
    • Örneğin, kendini, "Sonsuza dek yalnız olacağım," diye düşünürken yakalarsan bunu, "Ben komik ve zekiyim ve günün birinde doğru kişiyi bulacağım," gibi bir şeyle değiştir.
    • Eğer gerekirse en iyi özelliklerinin bir listesini yap, sonra da kendine güven konusunda sorun yaşarsan bunları tekrar oku.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 11:
Hayatına devam ederken kendine her gün üzülmek için bir zaman belirle.

  1. 1
    Birkaç hafta sonra hayatına geri dönmen gerekir. İlişkiniz bittiği için hâlâ hissettiğin kederle başa çıkmaya çalışıyor olabilirsin ama yine de işlevsel olmanın yollarını bulmak önemlidir. Bunu yapmanın bir yolu, duygularının tüm ağırlığıyla üstüne çökmesine izin vermek için belirli bir zaman belirlemektir. Örneğin, duşta 15 dakika ağlayabilirsin ama duştan çıkınca başını dik tut ve gününe devam et.[15]
    • Bu şekilde hem kendine hâlâ hissettiklerini anlama imkânı veriyorsun hem de ayrılığın işine, ebeveynliğine ya da diğer sorumluluklarına engel olmasına izin vermiyorsun.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 11:
Sonunda tekrar arkadaş olmayı öğren.

  1. 1
    Sıradan arkadaş olabileceğinizi düşünüyorsan onunla bağlantı kur. Kendini, bunu yapabilecek kadar güçlü hissetmen için görüşmeden aylar geçmesi gerekebilir ama bu insanı hâlâ seviyorsan dostluğunuzu kurtarmaya çalışmayı deneyebilirsin. Kendini yeterince güçlü hissedene kadar bekle ve bu fikre olumlu bakıp bakmadığı konusunu onunla açıkça konuş.[16] Aradan yeterince zaman geçince ona arada bir mesaj atabilirsin ya da halka açık yerlerde kendini tuhaf etmeden arkadaşça davranabilirsin.[17]
    • Ama onun en iyi arkadaşın olmasını bekleme. Sevgili olarak birlikte olamıyorsanız muhtemelen aranızda her zaman biraz mesafe bırakmak daha iyidir.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 11:
İşler değiştiyse tekrar birleşmeyi düşünün.

  1. 1
    Bu kez nelerin farklı olacağından emin olun. İkiniz de uzun süredir aynı hisleri taşıyor olsanız bile ilişki yalnızca ilk seferde yanlış giden şeyler düzeltildiğinde yürüyecektir.[18]
    • Örneğin, eğer biriniz çocuk istediği, diğeriniz istemediği için ayrıldıysanız ancak birinizin kesin olarak fikrini değiştirmesi durumunda tekrar birleşmelisiniz.
    • Eski sevgilin bağlanmaya hazır olmadığı için ayrıldıysanız sana artık ciddi bir ilişkiye girmeye hazır olduğunu ispat etmesi gerekir.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Referanslar

  1. Laura Bilotta. Flört Koçu. Uzmanla Görüşme. 26 February 2020.
  2. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  3. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  4. https://www.mcgill.ca/counselling/files/counselling/surviving_a_break-up_-_20_strategies_0.pdf
  5. https://www.mcgill.ca/counselling/files/counselling/surviving_a_break-up_-_20_strategies_0.pdf
  6. Laura Bilotta. Flört Koçu. Uzmanla Görüşme. 26 February 2020.
  7. https://www.psychologytoday.com/us/blog/laugh-cry-live/201803/breaking-when-youre-still-in-love-different-paths
  8. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  9. https://www.mcgill.ca/counselling/files/counselling/surviving_a_break-up_-_20_strategies_0.pdf
  1. Laura Bilotta. Flört Koçu. Uzmanla Görüşme. 26 February 2020.
  2. https://www.mcgill.ca/counselling/files/counselling/surviving_a_break-up_-_20_strategies_0.pdf
  3. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  4. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  5. Laura Bilotta. Flört Koçu. Uzmanla Görüşme. 26 February 2020.
  6. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.
  7. https://www.mcgill.ca/counselling/files/counselling/surviving_a_break-up_-_20_strategies_0.pdf
  8. Laura Bilotta. Flört Koçu. Uzmanla Görüşme. 26 February 2020.
  9. Sarah Schewitz, PsyD. Lisanslı Klinik Psikolog. Uzmanla Görüşme. 15 April 2019.

Bu wikiHow makalesi hakkında

Sarah Schewitz, PsyD
Ortak yazarlar :
Aşk ve İlişki Psikoloğu
Bu makaledeki ortak yazarlar Sarah Schewitz, PsyD. Sarah Schewitz, psikoloji alanında doktora derecesine sahip, 10 yıldan fazla tecrübeye sahip bir psikologdur. Çiftere ve bireylere aşk ve ilişkilerdeki kalıplarını geliştirme ve değiştirmede yardım etmektedir. İnternet üzerinde bir psikoloji uygulaması olan Couples Learn’ün kurucusudur.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 706 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam