Günde Sekiz Bardak Su Nasıl İçilir?

Su, yaşamın olmazsa olmazıdır. Vücudun su kaybetmesini önler ve toksinleri vücuttan atmaya yardımcı olarak vücudun daha iyi çalışmasını sağlar. Yıllardır araştırmacılar ve sağlık uzmanları sağlığı korumak için günde 8 bardak (yaklaşık 2 litre) su içmeyi tavsiye ediyorlar. İlla sekiz bardak olmayabilir,[1] her gün bu belirtilenden daha fazla su içmenin bazı faydaları vardır. Hatta bazı araştırmacılara göre günlük su tüketimini artırırsan bu, daha uzun yıllar yaşamana yardımcı olabilir.[2] Daha fazla su içmenin yollarını bulmak, daha sağlıklı hissetmene ve vücudunun her gün daha çok su almasına yardımcı olabilir.

Yöntem 1 / 2:
Su Tüketimini Öncelik Hâline Getirmek

  1. 1
    Her gün ne kadar su içmen gerektiğine karar verip bir şişeyi o ölçüde suyla doldur. 2 litre su, yaklaşık 8 bardak suya denktir. Bu ölçüde bir şişe, her gün yeteri kadar su içmeni hatırlaman için sana yardımcı olabilir.[3]
    • Evde 2 litrelik boş su şişesi veya soda şişesi varsa bunlardan birini suyla doldur ve buzdolabına koy. Gün içinde şişedeki tüm suyu iç.
    • Gün içinde şişedeki suyun hepsini içmezsen yeterince su alamayabilirsin.
  2. 2
    Bunu bir alışkanlık hâline getir. Sabah uyandığında ilk iş olarak bir bardak, işten veya okuldan eve geldiğinde bir bardak ve yatmadan önce her akşam bir bardak su içmeyi alışkanlık hâline getir. Gün içinde içmen gereken sekiz bardak suyun üç bardağını bu şekilde içebilirsin. Bu düzene başlamanda yardımcı olması için günlük olarak üzerinde işaretleme yapabileceğin bir su çizelgesi hazırlayabilirsin. Bir süre sonra bu işaretleme işi alışkanlık hâline gelecektir.
    • Sabahları su içmek, metabolizmanın hızlı bir başlangıç yapmasına da yardımcı olur ve uyanman için ferahlatıcı bir yoldur.[4]
    • Marketlerde üzerinde ölçü sistemi olan su şişeleri de vardır. Mesela bazı şişelerde her 2 litre su içildiğinde değişen bir gösterge vardır. Bu da daha çok su tüketmen için seni teşvik eder.
  3. 3
    Dikkatin dağıldığında su iç. Edinecek diğer bir alışkanlıksa bilgisayarda bir iş yaparken ya da televizyon izlerken yudum yudum bir bardak su içmektir.[5]
  4. 4
    Bir uygulama indir. Akıllı telefonuna indirebileceğin ve ne kadar su içtiğini izlemene yardımcı olabilecek ya da daha fazla su içmen için hatırlatmalar yapacak birçok uygulama var. Bu uygulamaların çoğu ücretsizdir ama ücretli olan bir uygulama alırsan daha çok motive olarak her gün bu uygulamayı kullanabilirsin.[6]
  5. 5
    Hoşuna gidebilecek bir su şişesi satın al. Nereye gidersen git su şişeni hep yanında taşı. Bu, yalnızca aldığın tek kullanımlık şişelerin sayısını azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda yeni şişeni kullanma konusunda seni motive edecektir.[7]
    • Kullandığın şişe sadece hoş görünen, iyi hissettiren ve suyunu soğuk tutan bir şişe olmakla kalmasın, aynı zamanda BPA içermesin ve kolayca yıkanabilir olsun.
  6. 6
    Yaşadığın çevrenin ve hareket etme düzeyinin farkında ol. Sağlık uzmanları, genelde çevresel faktörlere bağlı olarak normalde içtiğinden daha fazla su içmeni (bu da günde 8 bardaktan daha fazla su içmek anlamına gelebilir) tavsiye edeceklerdir. Sıcak, kuru bir iklimde yaşıyorsan muhtemelen kutup ikliminde yaşayan birine göre daha fazla su içmen gerekecektir. Egzersiz yapıyorsan vücudunun susuz kalmaması için daha da fazla su içmen gerekecektir.[8]
    • Özellikle fiziksel bir aktivite yapıyorsan ve/veya hava sıcaksa su içmek için susamayı bekleme. Sen susamış hissedene kadar vücudun zaten susuz kalmış olacaktır.[9]
  7. 7
    Aç hissettiğinde önce su iç. Bu sayede yemek yemeden önce tok hissedeceksin. Hatta aşırı acıkma hissinden kurtulabilirsin çünkü susamak genellikle acıkmakla karıştırılır.[10]
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Suyun Tadını Güzelleştirmek

  1. 1
    Karbonatlı su iç. Baloncuklar normal suyun daha parlak görünmesini sağlar. Hatta aromalı bir maden suyu içersen beynini kandırarak içtiğin şeyin gazoz olduğunu bile düşünebilirsin.[11]
  2. 2
    Bir gece önceden içeceğin suyu dondur. Buz eridikçe gün boyunca buz gibi bir su yudumlayabilirsin.[12]
  3. 3
    Suyuna meyve ekle. Turunçgilleri, çilek ve kiraz gibi meyveleri hatta salatalıkları dlimleyip suyuna eklersen suyun daha lezzetli ve tatlı bir tatta olacaktır. Bu şekilde daha fazla su içebilirsin.[13]
  4. 4
    Aromalı buz kalıpları hazırla. Buz kalıbında herhangi bir meyve suyunu, meyve püresini, hatta kahveyi veya aromalı çayı dondurabilirsin. Donduklarında birkaç buz küpünü kalıptan çıkar ve su şişene at.[14]
    Reklam

İpuçları

  • Tekrar kullanılabilir bir su şişesi kullan. Bu su şişesi çevre dostudur, ucuzdur ve basit bir plastik su şişesinden daha güzel bir tasarımı vardır!
  • Kenarında mutlaka su dolu bir şişe olsun. Arabanda su dolu şişeler bulunsun ki beklenmeyen bir trafik anında hatta daha da kötüsü araban arıza yaptığında zor durumda kalmayasın!
  • Suyu soğuk kalacak şekilde muhafaza et. Özellikle sıcak havalarda ılık su içmektense soğuk su içmeyi daha çok tercih edersin.
  • Susadıysan aromalı içecekler içmek yerine su iç.
  • Su içmeye teşvik etmesi için suyuna ekleyebileceğin şekersiz tatlandırıcılar bulabilirsin! Suyunu taze meyvelerle ya da dondurulmuş meyveli buz küpleriyle de tatlandırabilirsin.

Reklam

İhtiyacın Olan Şeyler

  • 2 litrelik su şişesi
  • Tekrar kullanılabilir su şişesi

Bu wikiHow makalesi hakkında

Lisanslı Diyetisyen
Claudia Carberry, RD, MS bu makalenin ortak yazarıdır. Claudia Carberry Arkansas Tıp Bilimleri Üniversitesi’nde Diyetisyen’dir. Beslenme alanındaki Yüksek Lisansı'nı 2010 yılında Tennessee Knoxville Üniversitesi’nden almıştır.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 6.493 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam