Günde 2,5 kg Nasıl Verilir?

Ortak yazar: Michele Dolan

Bu Makalede:Su Kaybederek Kilo VermekAtıkları Vücuttan UzaklaştırmakGünlük Beslenmeni Değiştirmek13 Referans

Kilo vermeyi isteme nedenin ne olursa olsun, az miktarda kiloyu çabucak vermek istiyorsan bunu etkili ve güvenli bir şekilde yapmalısın. Öte yandan, vücudundaki atıkları ve su birikimini uzaklaştırarak bir günde güvenli biçimde 2,5 kg ve daha fazla zayıflayabilirsin. Ama bu işlemin bir günden daha uzun bir süre güvenli bir şekilde tekrar edilemeyeceğinin (yani, güvenli bir şekilde üç günde 7,5 kilo veremeyeceğinin) ve bir günde vereceğin kiloyu büyük ihtimalle çabucak geri alacağının farkında olmalısın. Sağlıklı kiloyu korumak akıllıca bir harekettir ve kilo kaybı, yaşam tarzında yapılan, sağlıklı beslenmek ve egzersiz yapmak gibi uzun vadeli değişikliklerle birleştirilmelidir.

Kısım 1
Su Kaybederek Kilo Vermek

  1. 1
    Bol su iç. Vücudunun çalışmak için suya ihtiyacı var ve her gün yeterince su içmiyorsan vücudun, eksik tüketimini telâfi etmek için fazla suyu tutacaktır.[1] Her gün hâlihazırda 1,8 litre su içmiyorsan bunu hedef edin.
    • 4 litreye kadar su içebilirsin.
    • Zaten günde 1,8 litre su içiyorsan su alımını 2 ya da 3 bardak arttırabilirsin.
    • Su tüketimini sağlıksız bir seviyeye yükseltmek, uyku düzenini bozabilir, günlük programını aksatabilir ya da rahatsızlık verebilir.
    • Posasız meyve sularını ve bitki çaylarını tahmini tüketimine dahil edebilirsin.
  2. 2
    Fiziksel aktiviteni arttır. Egzersiz yaparak daha çok kalori yakabilir, vücudundan daha fazla su atabilir ve daha fazla atık maddeyi uzaklaştırabilirsin.
    • Öğle yemeğinden ve akşam yemeğinden sonra 30 dakika yürü.
    • Akşam bir şeyler atıştırmaktan kaçın; bu, vücut ağırlığına bir gün içinde yakma fırsatı bulamayacağın şeyler eklemek demektir.
    • Evde yorucu işler yap. Evi elektrik süpürgesiyle değil normal süpürgeyle süpür; bütün mobilyaları çekip altlarını temizle, tırabzanları cilala, vs.
  3. 3
    Sodyum alımını azalt. Sodyum tüketimi fazla suyun tutulmasına yol açar, şişkinliğe ve rahatsızlığa da neden olabilir. Günde 1.500 miligramdan daha az tuz tüketmeyi hedefle. [2]
    • Sodyumu azaltmanın en kolay yolu, bütün işlenmiş gıdaları kesmektir. Bu gıdaların içinde, kahvaltılık gevrek, unlu mamuller, peynir, hazır yiyecekler, donmuş sebzeler, kutu çorbalar, kutu sebzeler ya da fasulyeler ve dilimli ekmekler vardır. Tuz sadece lezzet vermekle kalmaz, aynı zamanda bir koruyucu maddedir ve işlenmiş gıdalar, tuz bakımından zengindir.
    • Yumurta, yabani pirinç, kinoa, taze sebzeler, taze meyveler, sarımsak, salata, yeni avlanmış deniz ürünleri, tuzsuz yemişler ve tohumlar gibi az işlenmiş ya da hiç işlenmemiş gıdaları tüket.
  4. 4
    Nişasta alımını azalt. [3] Sodyum gibi nişasta da vücudunun su tutmasına yardım eder. Bugün beslenmendeki nişastayı azaltırsan içtiğin suyun daha azını tutarsın. Nişasta tüketimini azaltmak için şu tür yiyeceklerden uzak dur:
    • Makarna ve patates kızartması
    • Ekemekler, kurabiyeler ve pastalar
    • Pirinç ve fırında patates

Kısım 2
Atıkları Vücuttan Uzaklaştırmak

  1. 1
    Sabahları egzersiz yap. Metabolizman ve sindirim sistemin daha etkili bir şekilde çalışmaya başlar ve atıkları vücudundan daha hızlı atar. [4] Ağırlık egzersizine değil de, özellikle kardiyo egzersizlerine odaklan; koşu ya da yavaş koşu, kalp atışını hızlandırır ve daha çok kalori yakmana yardım eder.[5]
    • Uyandığında 20 ila 30 dakika yürü, koş ya da başka bir kardiyo egzersizi yap.
    • Spor salonuna işten sonra gitmek yerine önce git.
    • Bir gün içinde, sağlıksız derecede kendini yorma ya da egzersiz yapma. Sindirim sisteminin çalışmaya başlaması için sadece hafif ila orta tempolu egzersiz yapmak yeterlidir.
  2. 2
    Bol lifli bir kahvaltı yap. Lif, yiyeceklerin sindirim sisteminde hareket etmeye devam etmesine yardım eder ve atıkları bağırsaklarından atar.[6] Yulaf ezmesi, kinoa, az yağlı yoğurt, tuzsuz yemişler, sebzeli omlet ve tam meyveleri tercih et.
    • Kahvaltını uyandıktan sonraki 90 dakika içinde yap.
    • Kahvaltıda 300 ila 600 kalori almayı hedefle.
    • Günde 25 ila 30 gram lif tüketmelisin, o yüzden bu seviyeye ulaşmak için alımını gerektiği kadar arttır.
    • Sağlıklı bir kahvaltı yapmak istiyorsan şunu dene: yulaf ezmesini, yoğurdu ve meyveyi karıştırıp smoothie yap. Besin değerini arttırmak için smoothie’ye biraz yeşil yapraklı sebze koy.
  3. 3
    Sabah bir kupa kahve ya da çay iç. Bu doğal diüretikler (idrar ve dışkı üretimini artıran gıdalar) büyük tuvaletini yapmana yardımcı olabilir.[7]
  4. 4
    Doğal diüretik olan meyveleri ve sebzeleri ye. Bugünün yemeklerinde, sana hem su kaybetmene hem de dışkı atmana yardımcı olacak şu yiyecekleri kullanmayı hedefle.
    • Kavun, turna yemişi ve domates gibi meyveler ye.
    • Kuşkonmaz, kereviz, maydanoz, salatalık, rezene, marul, Brüksel lahanası, havuç ve pancar gibi sebzeler ye.
    • Karahindiba yaprağı, yeşil çay ve ısırgan otu içeren çay iç.[8]

Kısım 3
Günlük Beslenmeni Değiştirmek

  1. 1
    Probiyotikler içeren yiyecekler ye. Probiyotikler, vücudunda doğal olarak bulunan mayalar ve bakterilerdir. Probiyotikler içeren yiyecekler, bağırsaklarının sağlıklı kalmasına yardım eder ve sindirilen besinleri midenden ve bağırsaklarından geçirir. [9]
    • Küçük bir porsiyon yoğurt idealdir. Yoğurdun sodyumunun düşük olduğundan ve aktif kültürler içerdiğinden emin ol.
    • Yoğurt yerine kefiri tercih edebilirsin. Kefir, çoğu markette bulunan probiyotik bir içecektir.
  2. 2
    Kilo vermek istediğin gün karbonhidratları kes. Bu, mantığa aykırı görünebilir ama aslında karbonhidratlar, vücudunun depoladığı su miktarını arttırır.[10] O gün bütün karbonhidratlarını meyvelerden ve sebzelerden alarak vücudundaki suyun azalmasına yardımcı olabilirsin.
    • Sandviç yerine salata ye.
    • Ekmek, makarna ya da diğer rafine tahıl ürünlerini yeme.
    • Çalışmalar, haftada sadece 3 gün düşük karbonhidratlı bir beslenme uygulamanın, birkaç kilo vermene ve kilonu daha iyi korumana yardımcı olabileceğini işaret ediyor. [11]
  3. 3
    Gün ilerledikçe daha az ye. Günün daha erken saatlerinde aldığın kalorileri yakma şansın, daha geç saatlerde aldıklarına göre daha fazladır, o yüzden kalori alımının büyük kısmını sabah ve kuşluk vaktinde gerçekleştir.[12]
    • Günün daha ileri saatlerinde yenilen yemekler için yediğin miktarı yarıya indir ya da en azından porsiyonunu azalt.

İpuçları

  • Vücudundan 2,5 kilo su atamadıysan terleyerek atmayı deneyebilirsin. Sıcak bir saunada ya da buhar odasında 20 dakika otur. (Bunun, vücudunun susuz kalmasına neden olabileceğini ve sonuçların geçici olduğunu aklında tut.)
  • Sağlıklı proteinler (özellikle yumurta beyazı, tavuk göğsü ve balık) yiyebilirsin çünkü bunlar, su tutulmasını teşvik etmez.[13]

Uyarılar

  • Kahvaltıyı atlama çünkü günde üç öğün yemek daha iyidir. Abur cuburu da kesmelisin ama kendini bundan tamamen mahrum bırakma. Ara sıra bu tarz bir şeyler atıştırmanın zararı olmaz; hatta, tıkınırcasına yemek yemene engel olur.
  • Bazı insanlar, hiçbir şey yememenin kilo vermelerini sağlayacağını sanırlar ama bu doğru değildir. Bunun tersi doğrudur. Vücudunu aç bırakırsan o da bunun karşılığında bir tür kıtlık moduna girecek, bütün iyi ve kötü besin maddelerini tutacaktır. Bunun nedeni, vücudunun bir daha ne zaman yiyecek geleceğini bilmemesidir. Kilo vermek istiyorsan sadece sağlıklı gıdalar, taze sebze meyve ve protein tüketmelisin.

Makale Bilgisi

Michele Dolan bu makalenin ortak yazarıdır. Michele Dolan İngiliz Kolombiyası’nda BCRPA Sertifikalı Kişisel Eğitmen’dir. 2002 yılından bu yana kişisel eğitmen ve fitness öğretmenidir.

Kategoriler: Sağlık

Diğer dillerde:

English: Lose 5 Pounds in a Day, Deutsch: 5 Pfund an einem Tag abnehmen, Italiano: Perdere 2 Chili in Un Solo Giorno, Français: perdre 2,5 kg en un jour, Русский: похудеть на 2,5 кг всего лишь за один день, Português: Perder 2 Quilos em Um Dia, Español: bajar 2 kilos en un día, 中文: 在一天之内减掉5磅, Nederlands: 5 pond per dag kwijtraken, Bahasa Indonesia: Menurunkan 2,5 Kg Berat Badan dalam Sehari, Čeština: Jak zhubnout 2 kg za jeden den, 日本語: 一日で体重を2キロ減らす, ไทย: ลดน้ำหนัก 2 กิโลกรัมภายในหนึ่งวัน, العربية: خسارة ما يزيد عن 2 كيلو جرام في يومٍ واحد, हिन्दी: एक दिन में 2 किलो वज़न घटाएं, Tiếng Việt: Giảm 2,3kg Trong một Ngày

Bu sayfaya 346 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?