Büyük göğüslere sahip oldukları için güvensiz ve rahatsız hissetmek çoğu büyük göğüslü insanın ortak bir sorunudur. Bazı insanlar için göğüs ölçüleri o kadar rahatsız edicidir ki göğüsler istenmeyen bir yüktür. Ne kadar çaba ya da değişikliğe katlanmaya razı olduğuna bağlı olarak göğüslerinin daha küçük görünmesi ya da gerçekten öyle olmaları için yapabileceğin çeşitli şeyler vardır. Nasıl olduğunu öğrenmek için Yöntem 1 ile başlangıç yap.

Yöntem 1 / 3:
Fiziksel Görünüşü Kullanmak

  1. 1
    Küçültücü sütyen ya da spor sütyeni tak. Küçültücü sütyenler özellikle hacim vermeyen özel sütyenlerdir. Özellikle sadece belirli kıyafetlere sığabilmek istiyorsan bunlar sana yardımcı olabilir ve amacına hizmet edebilir. Ancak spor sütyenleri sadece destek sağlamakla kalmaz, aynı zamanda göğsünü düzleştirir. Bunlar başlangıçta egzersiz sırasında göğüslerin hareket etmesini durdurup acıyı önleme amacına hizmet etmiştir.[1]

    İpucu: Sorunun büyük, acı veren hareketlerse (hem fiziksel hem de yüzeysel sebeplerden dolayı) senin için en iyi çözüm spor sütyenleri olabilir.

  2. 2
    Bir korse ya da göğüs bağlayıcı (binder) kullanmayı dene. Spanx ya da diğer korseleri muhtemelen duymuşsundur. Bunlar giysilerin altına giyilen ve her şeyin içine çekilmesini sağlayan parçalardır. Vücudunun farklı bölümlerini kaplayanlarından alabilirsin ancak senin işine en çok göğsünü kaplayanı yarar. Bunları internette korse ya da göğüs bağlayıcılar başlıkları altında bulabilirsin ancak genelde ikisi de hemen hemen aynı şeydir.[2]
  3. 3
    Göğüs bağlayıcı kullanmayı dene. Çaresiz kaldıysan ve diğer hiçbir seçenek işine yaramadıysa geçici bir çözüm ve son bir çaba olarak göğüs bağlayıcı kullanabilirsin. Bunun göğüs kup ölçü aralığı C ve D olanlara büyük faydası olur ancak bunu bu aralığın dışında da kullanabilirsin. Bunun rahatsızlık verici olacağını ancak sadece birkaç tane güzel fotoğraf çekilmek ya da özel bir elbiseye sığmak istiyorsan işini göreceğini unutma.[3]
  4. 4
    Ne tür bir bağlayıcı kullanacağına karar verirken dikkatli ol. İnternette birçok farklı kaynaktan iyi ve güvenli bağlayıcılar satın alabilirsin. Giydiğin bağlayıcının güvenli ve fiziksel sorunlara yol açmayacak olmasına dikkat et. Sadece bu amaçla üretilmiş bağlayıcı kullan, elastik bandaj ya da benzer ürün kullanma. Elastik bandajlar o bölgeye baskı uygulamak için kullanılır ve sık ve uzun süreli kullanılırsa nefes alma sorunlarına ve kaburga kırığına yol açıp göğüslere zarar verebilir.[4]
  5. 5
    Sana oturan bir sütyen ve kıyafetler giy. Dökümlü giysiler giymen her tarafının daha büyük görünmesine sebep olur ve sorunu büyütür. Dar olmayan ancak üstüne oturan kıyafetler giy ve göğüsleri fazla dikkat çekmeden iyi görünmek için tamamen ört. Sütyeninle de aynı şeyi yapmalısın. Oturan bir sütyen takman göğüslerini nasıl hissettiğin konusunda çok büyük fark yaratır.
  6. 6
    Göğsüne hacim veren kıyafetlerden uzak dur. Dökümlü yaka kazak ve gömleklerden, balıkçı yaka gömlekler ya da kazaklardan, göğüs bölgesi büzgülü üstlerden, önü fırfırlı gömleklerden ve göğsüne hacim katacak diğer parçalardan uzak dur. Bunlar göğsünün sadece daha büyük görünmesine yol açar. Bunun yerine göğüs kısmı sade olan üstler giy.
  7. 7
    Koyu renkli üstler ve parlak renkli pantolon ya da etekler giy. Bu doğal olarak görüş hattını aşağıya doğru çeker ve bakışları göğüslerinden uzaklaştırır. Örneğin, üstüne oturan siyah bir tişört ve camgöbeği jarse bir etek giy. Ya da lacivert bir bluz ve parlak beyaz pantolon giy.[5]
  8. 8
    Kalçalarını belirginleştir. Doğal yollarla vücudunun daha dengeli görünmesini ve dikkatin göğüslerinden çekilmesini istiyorsan bunun yerine dikkati kalçalarına çek. Kalçanın daha hacimli olduğu yanılsamasını oluşturmak için yatay çizgili pantolonlar ve etek ucu geniş gömlekler kullan ve ayrıca sade ve hacim kazandırmayan üstler giy. Bu, göğüslerinin daha küçük görünmesini sağlar.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Doğal Yöntemler Kullanmak

  1. 1
    Göğüslerini büyüten şeyleri yapmayı bırak. Mutlaka göğüslerinin doğal olarak büyümesine sebep olan belirli şeyleri bırakarak başlangıç yapmalısın. En bilinen sorun kaynağı göğüslerini iki kup kadar büyütebilen doğum kontrol haplarıdır. Hormon bazlı olmayan alternatiflerini öğrenmek için doktorunla konuşmalısın.[6]
    • Spiral taktırmak doğum kontrol haplarına iyi bir alternatif olabilir.[7]
    • Hamilelik ve emzirme de göğüslerin büyümesinin doğal sebeplerindendir ancak bu durumlara karşı bir şey yapmamalısın çünkü bunlar doğal ve geçicidir.[8]
  2. 2
    Vücudunda kalori eksiği oluştur. Kalori vücudumuzun kullandığı yakıttır ve yağ yakmak için (yağ, göğüs hattına esas katkıda bulunan şeydir) ona ihtiyaç duyduğundan daha az yakıt vermen gerekir. Bu kendini aç bırakman gerektiği anlamına gelmez, sadece etkinlik seviyenle ihtiyaç duyduğun yakıtı dengelemen gerektiği anlamına gelir. Etkinliğini küçük bir miktar artırırken yediklerinin miktarını biraz azaltman kilo vermeni sağlamak için yeterli olabilir.
    • Beslenme düzenini nasıl ayarlaman gerektiğini öğrenmek için çevrim içi bir kalori hesaplayıcı kullan.
    • Kalori eksiği geçici bir süre için olmalıdır. Sağlıklı bir hedef ağırlığa ulaşınca kalori alımını etkinlik seviyenle dengele.
    • Sağlıklı bir beslenme düzenini benimsemek göğüs bölgendeki yağlardan kurtulmaktan daha önemlidir. Zaten sağlıklı bir kilodaysan göğüslerinin daha küçük görünmesi için fazladan kilo vermen sağlıksız olur.[9]
    • Kalori eksiği oluşturmak kilo vermek ve fazla yağlardan kurtulmakla ilgili olan etkenlerden sadece biridir. Bunun sınırlı ve kısa süreli faydası olsa da bu önemli olan tek şey değildir.[10]
  3. 3
    Daha sağlıklı beslen. Sana uygun kalori alımı sağlayacak şekilde daha sağlıklı bir beslenme düzeni benimsemelisin. Sağlıksız şeyleri az yiyerek ve yediğin yiyeceklerin besin değerini artırarak daha az yiyecekle kendini daha tok hissedebilirsin ve bir günde tükettiğin kalori sayısını kolayca düşürebilirsin.[11]
    • Beslenme düzenine sağlıklı şeyler ekle. Lahana, ıspanak, brokoli, kinoa, tam tahıllı yulaf ezmesi, patates, mercimek, edamame (yeşil soya fasulyesi), beyaz fasulye, balık, yumurta, süzme peynir ve diğer birçok yiyecek gibi sağlıklı yiyecekler ye. Meyveden kaçın çünkü meyvede çok fazla şeker vardır, bunun yerine sebze ve fasulyeyi iki katına çıkart çünkü yukarıda sıralanmış olanlar meyvede bulunan aynı yaşamsal besin değerlerinin hepsine (genelde daha fazla miktarda) sahiptir.
    • Beslenme düzeninden sağlıksız şeyleri çıkart. Trans ve doymuş yağlar, fazla tuz ve şeker gibi sağlıksız şeyleri bırak. Bunların hepsinin kilo almada ve yağ depolanmasında payı vardır. Bu şeyler kolada, şurup yüklü kahveli içeceklerde, pastırmada, cipste, tereyağında, dondurmada ve bunlara benzer yiyeceklerde bulunur.
  4. 4
    Porsiyonlarını daha dikkatli ayarla. Çoğu kişi bir kerede çok fazla yemek yer. Bir restoran yemeğinin büyüklüğünde gibi görünüyorsa bu yemek çok fazladır. Yemeklerini bir akşam yemeği tabağının yerine küçük bir tabakta yiyip sadece ilk porsiyonu bitirdikten 15 dakika sonra hâlâ açsan ikincisini alman iyi bir uygulama olur. "İkinci" porsiyonunda tabağına yarım porsiyon yemek al.[12]
    • Sık ama az yemek de porsiyon kontrolü sağlamak için iyi bir yoldur. Ayrıca bu kendini tüm gün tok hissetmeni sağlar.
  5. 5
    Günlük hayatında hareketli ol. Günlük hayatında hareketli olmanın bir sürü yolu vardır. Bunların hiçbiri normal programından çok fazla zaman almaz.[13]
    • Günlük hayatında daha hareketli olup kalori yakmaya başlamanın en kolay yolu daha fazla yürümektir. Asansör yerine merdivenleri kullan ve daha fazla yürümeni sağlamak için gitmen gereken yerden daha uzağa park et.
    • Bunun haricinde ayakta durulan veya koşu bantlı masaları ya da sandalye yerine egzersiz topu kullanmak gibi şeyleri dene. Bunların hepsi normal etkinliklerini kullanıp onları egzersize dönüştürür.
  6. 6
    Etkili egzersiz yap. Kalıplaşmış şınav ya da barfiks egzersizlerine saplanmak kolaydır ancak günlük hayatında daha kolay yer alabilecek daha etkili egzersizler vardır. Squat, plank ve burpee hareketleri iyi örneklerin arasında sayılabilir. Bu egzersizlerden birini ya da daha fazlasını seçmeye çalış ve bir kerede en az 15 dakika olacak şekilde günde en az 30 dakika yap.
    • Squat ve plank egzersizlerinin ikisi de karın (core) egzersizidir. Sadece bunları yaparsan daha fazla yürüme tavsiyesini de yerine getirmen iyi olur. Günde toplam 30 dakikanı da yürümeye ayırmaya çalış, ayrıca ne kadar merdiven ve yokuş çıkarsan o kadar iyi olur.
  7. 7
    Motivasyonunu yüksek tut. Egzersizin gerçekten etkili olması için bunu sürekli ve uzun süre yapman gerekir. Fazla kiloların senden uzak durmasını istiyorsan ciddi bir yaşam tarzı değişikliği yapmalısın. Motivasyonunu yüksek tutman bu yüzden önemlidir. Bir egzersiz partnerinin, eğitmeninin ya da ona karşı sorumlu olduğun başka birinin olmasının sana çok faydası olabilir.
    • Egzersiz yaparken müzik dinlemek de onu çok daha eğlenceli bir hâle getirebilir. Sesli kitaplar ya da podcast de dinleyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Ameliyata Başvurmak

  1. 1
    Doktorunla konuş. Lütfen göğüs küçültme ameliyatını uzun uzadıya düşünmeden ve (daha çok paranı almakla ilgilenme ihtimali olan) bir estetik cerrahla konuşmadan önce kesinlikle doktorunla konuş. Göğüs büyüklüğünde payı olan başka etkenler, ameliyatı tehlikeli bir hâle getiren sağlık faktörleri ve potansiyel olarak çok daha kolay ve daha az tehlikeli olan çözümler olabilir.
    • Gençsen ameliyat daha da kötü bir fikirdir. Kendine zaman ver; birkaç yıl içinde vücudunla ilgili olan düşüncelerin değişebilir.
    • Ayrıca ameliyata sadece estetik sebeplerden ya da beğenilen kıyafetlere sığabilmek için başvurulmamalıdır. Ameliyat tehlikelidir ve giydiğin kıyafet hayatından daha önemli olamaz.
  2. 2
    Araştırma yap. Bölgendeki en iyi estetik cerrahi merkezlerini araştır. Yakınında hiç iyi yorumlar almış olan yer yoksa biraz uzaklaşıp bir tane bulmana değer. Yine söylenmeli ki estetik cerrahi risklidir ve bulabileceğin en iyi tedaviyi bulmalısın.
  3. 3
    Konsültasyon iste. Birkaç farklı estetik cerrahından konsültasyon iste. Sana farklı göğüs küçültme yöntemleri ve elde edilebilecek sonuçlara dair tavsiye verebilirler. Ayrıca sana maliyet ve dikkate alman gereken diğer şeylerle ilgili tavsiyeler de verebilirler. Güven vermeyen ya da son derece ucuz işlem teklif eden bir cerrah seçmemelisin. Kötü bir cerrahın göğüslerinin çok kötü görünümlü olmasına sebep olma ihtimali fazladır.[14]
  4. 4
    Riskleri bil. Diğer ameliyatlar için geçerli olan birçok risk göğüs küçültme ameliyatıyla da ilişkilendirilebilir. Anestezi kullanımı temel bir risktir çünkü herkeste her an bu ilaçlara karşı kötü bir reaksiyon oluşabilir ve kişi masada kalabilir. Enfeksiyon ya da kan pıhtıları da oluşabilir. Başka riskler de vardır:[15]
    • Yara izi oluşma riski vardır, hatta keloid oluşmasına kadar ilerleyebilir.
    • Eşit olmayan ya da alışılmışın dışında şekilli göğüs uçların olabilir.
    • Emzirme yeteneğini kaybedebilirsin, bu da çocuk sahibi olmayı planlıyorsan durumu zorlaştırabilir.
  5. 5
    Kalıcılığını kabul et. Göğüs ameliyatı geri alınamaz. Ameliyat kötü yapılırsa bu bariz bir sorundur ancak şimdi moda olan şeyin ya da şu an beğendiğin şeyin her zaman çok makbul olamayacağı ihtimalini de aklında bulundurman önemlidir. Vücudunu olduğu gibi sevmenin önemini anlayabilirsin ve ameliyat olursan onu eskiye döndüremezsin.[16]
  6. 6
    Yeterli paranın olmasına dikkat et. Çoğu zaman göğüs küçültme ameliyatı her yerde isteğe bağlı bir ameliyat olarak değerlendirilir ve bu nedenle sağlık sigortası tarafından karşılanmaz. Bu da onu yanına yaklaşılamayacak kadar pahalı yapabilir. Bunun senin için doğru olduğundan emin olmak için önceliklerini ölçüp tart çünkü paranı eğitim gibi bir şey için harcamak uzun vadede senin için daha yararlı olabilir.[17]
  7. 7
    Ameliyatı ol. Tüm seçeneklerini ölçüp tartıp karar verdikten sonra gidip bu ameliyatı olman gerekir. Bu genelde bir hastanede ya da cerrahi merkezinde yapılır, genel anestezi gerektirir ve birkaç saat içinde tamamlanır. Genelde aynı gün eve gönderilirsin, bu nedenle seni alacak birinin olması gerekir.
  8. 8
    İyileşme bakımından geç. İyileşme bakımı sürecinden geçerken son derece tedbirli olmalısın. Göğsünde sıvıların ve kanın boşalması için bir boru olabilir ve tabii ki dikişlerin ve sargıların olur. Hepsinin temiz tutulması gerekir, vücudunun iyileşmesi ve enfeksiyon oluşumunun önlenmesi için oldukça hareketsiz kalman gerekir. Muhtemelen ağrıların olur ve şiddetli şişmeler ve morluklar oluşur. Dikişler genelde 1-2 hafta sonra alınır.[18]
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Burundaki Siyah Noktalar Nasıl Temizlenir?
Saç Bir Haftada Nasıl UzatılırSaç Bir Haftada Nasıl Uzatılır?
Baş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl KurtulunurBaş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl Kurtulunur?
Göğüsler Ameliyatsız Nasıl BüyütülürGöğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?
Saça ve Cilde Hindistan Cevizi Yağı Nasıl UygulanırSaça ve Cilde Hindistan Cevizi Yağı Nasıl Uygulanır?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Belirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip OlunurBelirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip Olunur?
Bel Nasıl ÖlçülürBel Nasıl Ölçülür?
Mor Şampuan Nasıl KullanılırMor Şampuan Nasıl Kullanılır?
Kasık Kılları Nasıl Tıraş EdilirKasık Kılları Nasıl Tıraş Edilir?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 31 kişi çalıştı. Bu makale 23.063 defa görüntülenmiştir.
Bu sayfaya 23.063 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam