Göğüsler büluğ çağında doğal olarak büyür ve yaşamın boyunca da değişmeye devam eder. Genellikle 10 ve 11 yaşları arasında gelişmeye başlasalar da yirmili yaşlarının başlarına kadar büyümeye devam edebilir ve yaşa, kiloya ve hamileliğe bağlı olarak büyüklük ve biçim değiştirebilirler.[1] Göğüslerin gelişmesi 18 ay ile 9 yıl arasında herhangi bir süre devam edebilir. Göğüslerin büyüklüğü büyük oranda DNA’na bağlı olsa da ağırlık, kas kütlesi ve yaş gibi diğer etkenler de görünümlerini değiştirebilir. En iyi çözüm beklemek ve göğüslerinin büyümesi için zaman tanımak olsa da onları doğal olarak geliştirmek için bazı yöntemler deneyebilirsin; bunlara belli gıdaları tüketmek ve belli egzersizleri yapmak da dâhil.

Yöntem 1 / 3:
Yemek ve İçmek

  1. 1
    Sağlıklı yağlar tüket. Göğüsler yağlı adipoz dokudan oluşur, o yüzden de vücut yağı kazanmadığın sürece ortaya çıkmazlar. Mono doymamış yağlar göğüslerini büyütmek için en iyi seçimdir. Sağlıklı yağlara örnek olarak zeytinyağı, kabuklu yemişler, peynir, avokado, yoğurt ve granola gösterilebilir.[2]
    • Vücut yağ oranı %17’nin altına düşen kadınlarda yumurtlama ve âdet görme sona erebilir. Eğer büluğ çağını geçtiysen ama düzenli biçimde âdet görmüyorsan vücut yağını sağlıklı biçimde artırmak göğüslerinin büyümesine, normal âdet ve yumurtlama düzenine dönmene yardımcı olacaktır.
    • Sağlıklı olmayan yağlardan, örneğin abur cuburlarda ve işlenmiş gıda kaynaklarında bulunan trans yağlardan ve doymuş yağlardan kaçın. Bu yağlar genellikle kadınların yağlanmasından kaçındıkları yerlerinde, örneğin basenlerde, kalçalarda ve göbekte birikir. Bu yağlar yüksek kolesterol gibi diğer sağlık sorunlarına da yol açabilir.[3]
    • Kilo almana katkıda bulunan ama sağlığını kesinlikle olumsuz yönde etkileyecek olan işlenmiş gıdaları, şekerleri ve meşrubatları tüketmekten sakın.
  2. 2
    Östrojen bakımından zengin gıdalar tüket. Östrojen güçlü bir kadınlık hormonudur ve uygun düzeylerde, göğüslerin büyümesine yardımcı olabilir. İyi ve doğal östrojen kaynakları arasında bal kabağı, sarımsak, kırmızı fasulye, lima fasulyesi, nohut, patlıcan, keten tohumu ve kabak bulunur.[4]
    • Soyalı gıdaları daha fazla tüket. Soyalı gıdalar vücudun kendi östrojen düzeylerini artırmasına ve göğüs büyümesini desteklemesine yardımcı olabilen izoflavonlar bakımından zengindir. Soya, protein bakımından da zengindir ve vücuttaki hasarlı dokuların inşasına ve onarımına katkıda bulunabilir. Soya sütü, soya katkılı kabuklu yemiş yağı ve benzerlerini deneyerek sonuçlara bak. [5]
  3. 3
    Testosteron bakımından zengin yiyeceklerden uzak dur. Testosteron, östrojenin erkeklerdeki eşdeğeridir ve göğüs büyümesini azaltır. Cips, kraker, beyaz pirinç ve fırınlanmış gıdalar gibi karbonhidrat bakımından zengin gıdaları tüketmekten kaçınarak vücudundaki testosteron üretimini en aza indir.[6]
    • Anabolik steroid kullanımının da göğüs gelişimi üstünde testosterona benzer bir etkisi vardır.
  4. 4
    Protein ye. Protein, göğüslerini büyütmenin en iyi yollarından biridir. Daha fazla süt içmeyi, daha fazla yumurta, fıstık ezmesi, yağsız balık, tavuk ve kabuklu yemiş yemeyi dene. Göğüslerinin büyümesini hızlandırmak istesen de istemesen de dengeli beslenmeye çalışmalısın.
    • Daha fazla protein yersen vücut hatların daha dolgun ve kıvrımlı olacaktır.[7]
  5. 5
    Daha fazla meyve ve sebze ye. Sebze ve meyveler vücuttaki testosteron düzeyini dengelemeye yardımcı olurken içlerindeki antosiyanin ve antioksidan da serbest radikallerin verdiği hasara karşı koruma sağlayıp sağlıklı doku inşasını destekler. Günde en az dört porsiyon sebze ve meyve yemelisin.[8]
    • Yaban mersini gibi dutsu meyveler antioksidan bakımından zengin olduğu için iyi bir seçimdir.
    • Diğer gıdalardan daha fazla östrojen içerdikleri için hurma, kiraz, elma ve erik gibi meyveleri öğünlerine dâhil etmelisin.[9]
  6. 6
    Her gün papaya suyuyla sütü karıştırarak iç. Kapsamlı ya da iyi olmasa da bazı araştırmalar göğüs gelişimini iyileştirmenin en iyi yolunun papaya suyuyla süt karışımı içmek olduğunu gösteriyor. Bu iki içerikte bulunan besinler ve vitaminler, düzgün alındığı sürece göğüslerinin dolgunlaşmasına yardımcı oluyor.[10]
    • Papaya suyu içmeye alternatif olarak taze papayanın kendisini de yiyebilirsin.

Yöntem 2 / 3:
Egzersiz Yapmak

  1. 1
    Yoga ya da pilates yap. Bu egzersiz programları merkez kaslarını güçlendirir ve göğüs kısmının hatırı sayılır kuvvete sahip olmasını gerektirir. Çoğu zaman göğüslerinin altında yer alan göğüs kasları olan pektoral kaslarını çalıştırırsın. Klasik yogadaki chaturanga gibi pozlar sayesinde bu kasların geliştikçe göğüslerinin biçimi ve büyüklüğü de gelişecektir.
  2. 2
    Göğüs presi yap. Her bir eline 2 kilogramlık ağırlık al. Egzersiz minderine sırt üstü uzanıp bunları kendine doğru indir. Bu egzersiz için bir ağırlık sehpası da kullanabilirsin.
    • Dizlerini bük ve karın kaslarını tüm gücünle sık.
    • İki eline birer ağırlık al. Ellerini omuzlarının üstüne gelecek biçimde kaldır. Avuçların havadayken birbirine bakıyor olmalı.
    • Dirseklerin belinin yanında yere değene kadar kollarını yavaşça aşağı indir.
    • Durakla ve kollarını yavaşça yukarı kaldır. Bunu 12 kez tekrarla. Arada 30 saniye dinlenerek 12 tekrarlı 3 set yap.
    • Avuç içlerin ayaklarına bakacak biçimde ellerinin pozisyonunu değiştir ve egzersizi tekrarla. Egzersizin bu versiyonu için 4,5 kiloluk bir bar da kullanabilirsin.
  3. 3
    Göğüs sıkma hareketi yap. Ayaklarını aralarında kalça mesafesi olacak biçimde aç. Bir havluyu iki ucundan kavra. Kolların önünde dümdüz uzanıyor olmalı. Karın kaslarını sık ve havluyu iki zıt yöne çekmeye çalış. Kaslarını 30 saniye ila 1 dakika kasılı tut. Bunu 3 kez tekrarla.
    • Kaslarını kastığın süreyi her iki günde bir artır.
  4. 4
    Kelebek hareketi yap. Eğimi ayarlanabilen bir ağırlık sehpası bul. Sağlam bir destek sunduğu sürece arkaya yatan bir koltuk da kullanabilirsin. Eline 2’şer kiloluk ağırlıklar al. Eğimli yüzeyde geriye doğru yaslan.
    • İki elinde birer ağırlık olduğu hâlde kollarının üst kısmını omuzlarından paralel olarak öne uzat. Avuçların birbirine değil de vücudunun belden aşağısına bakıyor olmalı.
    • Ağırlıkları göğsünün önünde neredeyse birbirine değecek biçimde kaldır. Bekle, sonra yavaşça indirerek baştaki pozisyona dön.
    • 12’şer tekrardan 3 set yap.
  5. 5
    İskemleden kalkma hareketi yap. Bu hareket kollarını, göğüslerini ve omuzlarını güçlendirip sıkılaştırırken göğüslerinin de görünümünü ve büyüklüğünü geliştirecektir.
    • Sırtını sağlam bir iskemleye daya. Ayakların dizlerinden biraz önde olacak biçimde çömel ve kollarını geriye uzatıp iskemlenin kolçaklarını ya da oturağını kavra.
    • Dirseğinin açısı 90 dereceyi geçmeyecek biçimde gövdeni yavaşça aşağı indir. Sonra iterek tekrar yüksel.
    • Bunu 10 kez tekrarla, sonra ara ver ve 10’ar tekrardan oluşan iki set daha yap.
  6. 6
    Şınav çek. Şınav, göğüslerinin altında yer alan pektoral kaslarının güçlenmesini sağlar ve bu da göğüslerinin dikleşmesine yardımcı olur. Şınav aynı zamanda genel fiziksel kondisyon ve güçlenme için de kusursuz bir egzersizdir..[11]
    • Egzersiz minderine yüzüstü uzan. Kollarını omuzlarının hemen altına koy.
    • Kendini iterek plank pozisyonuna getir. Ağırlığın, ellerine ve ayaklarına binmeli ve omuzlarından ayak bileklerine kadar vücudun düz biçimde durmalı.
    • Eğer gövdenin üst kısmı güçlü değilse şınav pozisyonunu plank yaptığında dizlerinin üstünde duracağın biçimde değiştir.
    • Dirseklerini bükerek gövdeni olabildiğince aşağı indir. Yere değmeden önce dur.
    • Kendini tekrar yukarı kaldır. Acele etme ve her bir hareket için 2 ya da 3 saniye harca.
    • 10’ar tekrardan 2 set yap ve tekrar sayısını her hafta artır.
  7. 7
    Avuçlarınla it. Bu, her yerde ve her zaman yapabileceğin basit bir egzersiz. Avuçlarını birbirine bastırıp 5’e kadar say, sonra gevşet. 10 tekrar yap.

Yöntem 3 / 3:
Alternatif Yaklaşımları Denemek

  1. 1
    Göğüslerine masaj yap. Bilimsel bakımdan doğrulanmamış olsa da göğüslerine her gün masaj yapmanın göğüslerdeki kan dolaşımını artırdığı ve beslenmeyle aldığın doğal hormonların göğüs dokusuna daha etkili biçimde ulaşmasını sağladığı söylenmektedir. Bu da göğüslerinin büyümesini sağlar.[12]
  2. 2
    Sütyen takma. Fransa’da 15 yıl boyunca yürütülen bir çalışma gösteriyor ki sütyen takmak kadınların göğüslerinin zaman içinde sarkmasına neden oluyor. Araştırmacılar sütyen kullanmamanın göğüslerin esnekliğini artırdığını ve daha dik durmasını sağladığını buldular. Bu araştırma, sütyenlerin kadınların göğüsleri için yararlı olduğunu ve sarkmayı engellediğini bildiren daha önceki çalışmalarla çelişiyor.[13] Bununla birlikte araştırmanın yalnızca daha önce hiç sütyen takmamış ve yaşları 18 ile 35 arasında değişen kadınları kapsadığını unutma.
    • Söz konusu araştırmaya göre hiç sütyen takmayan kadınların göğüs uçları (omuzlarına oranla) düzenli biçimde sütyen takan kadınlarınkinden ortalamada yedi milimetre daha yukarıda.[14]
  3. 3
    Doğal göğüs büyütme otlarını kullan. Bir natüropati uzmanına ya da yerel aktara kadın sağlığı takviyeleri ve otlar konusunda danış. Bu otlar göğüslerinin daha dolgun ve büyük görünmesine yardımcı olacaktır. Ancak doğal ürünlerden şaşma.[15]
    • Örneğin marşmalov kökü göğüs büyümesine yardımcı olabildiği söylenen bir doğal ottur. Ancak almadan önce doktoruna danış çünkü bu bitki, almakta olduğun diğer ilaçlarla etkileşime girebilir.
    • Otların göğüs büyümesine yardımcı olduğunu destekleyen kanıt bulunmadığını aklından çıkarma.
  4. 4
    Doktorunla doğum kontrol haplarını konuş. Doğum kontrol hapları göğüs büyüklüğünü etkileyen hormonlar, en önemlisi de östrojen içerir. Bununla birlikte hormonlara son çare olarak başvurulmalıdır.[16]
    • Doğum kontrol hapı almaya başlamak için, hamilelik riskini azaltmanın dışında da nedenler vardır. Doğum kontrol haplarındaki hormonlar âdet dönemini düzenleyebilir, âdetlerini daha ağrısız hâle getirebilir ve âdet öncesi sendromlarını azaltabilir.
    • Eğer henüz doğum kontrol hapı kullanmamış bir ergensen ebeveynlerinle ve doktorunla hormon düzeylerinin gözlemlenmesi konusunu konuş.[17] Unutma ki doğum kontrol hapı almaya başlamak için tek gerekçen kilo artışı olmamalıdır. Bu, bir ilaçtır ve vücudunda başka yan etkileri de vardır; o yüzden almadan önce iyice düşün.
  5. 5
    Göğüslerinin büyüklüğünü değiştirmeyen göğüs geliştiricileri dene. Göğüslerinin daha büyük görünmesini istiyorsan ama diğer önerileri denemek istemiyorsan destekli sütyen tak ya da sütyeninin için bir şeylerle doldur. Göğüslerin aslında büyümese de daha büyük duracaktır.[18]
    • Dik durmak ve düzgün bir duruşa sahip olmak bile göğüslerini büyük gösterecektir.
  6. 6
    Sabret. Eğer büluğ çağındaysan göğüslerinin doğal olarak büyüyüp büyümeyeceğini anlamanı sağlayacak bazı ipuçları vardır.
    • Annenin ve anneannenin göğüs büyüklüğüne bak. Eğer ailendeki çoğu kadının göğüsleri büyükse büluğ çağında seninkilerin de büyümesi kuvvetli bir olasılıktır.[19]
    • Göğüslerini aynada incele. Göğüs uçlarının etrafındaki areola adlı kısım biraz "çıkıntı yapıyorsa" yani göğüslerinin üstüne konmuş birer küçük tepecik gibiyse göğüslerin hâlâ büyüme döneminde demektir.
    • Unutma ki onlu yaşlarının sonuna ve hatta yirmili yaşlarının başına kadar göğüslerin tam büyüklüğüne erişmeyebilir.[20]

İpuçları

  • Şu anki bedenini sevmeye çalış. Tam istediğin gibi görünmeyebilir ama bedenin SENİNDİR ve öyle olmaya devam edecek. Nasıl göründüğüne odaklanmak yerine sağlıklı ve mutlu olmaya bak!
  • Unutma ki göğüs büyüklüğünde yanlış ya da doğru diye bir şey yoktur. Göğüsler her biçimde ve büyüklükte olabilir. "Doğru" ya da "yanlış" göğüs yoktur.
  • Sırtüstü uyumak göğüsleri sıkıştırmadığı için daha sağlıklıdır. Yatmadan önce bir bardak ılık süt içmek göğüs sancılarını önler.
  • Bolca süt iç ve protein al.

Uyarılar

  • Unutma ki belli bir doğal yöntemin göğüsleri büyüttüğünü destekleyen çok fazla araştırma bulunmamaktadır.

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Saç Bir Haftada Nasıl Uzatılır?

wikiHow

Burundaki Siyah Noktalar Nasıl Temizlenir?

wikiHow

Baş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl Kurtulunur?

wikiHow

Göğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Saça ve Cilde Hindistan Cevizi Yağı Nasıl Uygulanır?

wikiHow

Belirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip Olunur?

wikiHow

Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?

wikiHow

Göz Altı Torbaları Nasıl Giderilir?

wikiHow

Mor Şampuan Nasıl Kullanılır?

wikiHow

Kasık Kılları Nasıl Tıraş Edilir?

wikiHow

Bel Nasıl Ölçülür?

Bu wikiHow makalesi hakkında

Carrie Noriega, MD
Ortak yazarlar :
Obstetrisyen ve Jinekolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Carrie Noriega, MD. Dr. Carrie Noriega Colorado’da, Amerika’da verilen ve uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Obstetrisyen ve Jinekolog’dur. İhtisasını 2005 yılında Kanas City’deki Missouri Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Bu makale 20.524 defa görüntülenmiştir.
Bu sayfaya 20.524 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?