Doğal göğüslerinden memnun değilsin ancak büyütme ameliyatı için zaman ve masrafa girmek istemiyor musun? Yalnız değilsin. Günümüzde birçok kadın ameliyatsız daha büyük göğüslere sahip olmak için çeşitli doğal yöntemlere yöneliyor. Bu yöntemlerden herhangi birinin sonuçları implantlara göre çok daha hafif bir etkiye sahip olsa da çeşitli çözümleri deneme sabrı ile orta düzeyde iyileşme görmek mümkündür. Ancak, göğüs büyütme yöntemlerinin çoğunun bilimsel kanıtlarla desteklenmediğini belirtmek önemlidir. Bilimsel güvenilirliği olan yöntemlerle bile başarı garanti edilmez.

Yöntem 1 / 4:
Göğüslerine Görsel Bir Destek Sağlamak

  1. 1
    İyi bir duruş sergile. Bazı kadınlar, çökük veya eğik bir duruşa sahip olduklarında göğüslerinin gerçekte olduğundan daha küçük göründüğünü fark eder. Göğüs hattına anında bir destek için duruşunu düzelt! Dik dur, başını dik tut ve omuzlarını geriye doğru çek. Boynunu yukarı ve aşağı düz tut; öne kaymasına izin verme. Ayağa kalkarken ve yürürken göğsünü nazikçe it. Şimdi aynaya bir bak. Bu basit numaranın ne kadar büyük bir fark yarattığına şaşırabilirsin!
  2. 2
    Göğüs üzerinde süslemeli üstler giy. Göğüslerini daha büyük göstermenin genellikle göz ardı edilen bir yolu, doğal kıvrımlarını vurgulayan giysiler giymektir. Örneğin, göğüs bölgesinde kabarık, fırfırlı veya fırfırlı malzeme olan herhangi bir gömlek, göğüslerinin gerçekte olduğundan daha büyük olduğu yanılsamasını verebilir. İyi giyilmiş atkılarda da aynı etki sağlanabilir.
    • Bir başka iyi yol da göğsünde yatay çizgili desenli gömlekler giymektir. Kiloları konusunda endişelenen insanların bu tür kıyafetleri giymekten kaçındığı nedenlerle, göğüslerinin boyutunu büyütmek isteyen insanlar bu hacim katan modelleri kullanmak isteyebilir.
  3. 3
    Doğru sütyen bedenini giy. Çok küçük veya çok büyük bir sütyen takmak, göğüslerini olduğundan daha küçük gösterebilir. Sırf göğsünü büyütmek için büyük bir sütyen giymediğinden emin ol ancak göğsünün kalkmasına izin veren bir sütyen giy. Üstelik, yetersiz boyuttaki sütyenler rahatsız edici olabilir! İdeal olarak, sütyenler göğüsleri desteklemeli ve kaldırmalı, düzleştirmemeli veya gevşek bir şekilde sarkmalarına izin vermemelidir. Yanlış sütyen giydiğini düşünüyorsan bir dahaki sefere iç çamaşırı alışverişine çıktığında bir fitil iste. Yıllarını tek beden sütyen kullanarak geçiren bazı kadınlar, yeniden taktıktan sonra ölçülebilir şekilde daha iyi göründüklerini (ve hissettiklerini) fark ederler.
  4. 4
    Dolgulu veya destekli sütyen kullan. İyi bir dolgulu sütyen, göğsüne dikkat çekici bir hacim katarken, aynı zamanda göğüslerini daha çekici gösterir. Öte yandan, destekli sütyenler göğüslerine daha büyük, daha dolgun bir görünüm vererek çok fazla "kaldırma" ekleyebilir. Bu tür sütyenleri kullanmak, iyi görünmekten harika görünüme giden ve biraz daha büyük bir göğsü olan kıyafetler için harika bir hızlı çözümdür.
    • Bazı kaynaklar tavsiye etse de genel olarak, kullanılan sütyen türünden bağımsız olarak birden fazla sütyen giymek kötü bir fikirdir. Bu, doğru uygulandığında göğüslerinin biraz daha büyük görünmesine neden olsa da çok rahatsız edici olabilir ve muhtemelen gün boyunca kendini ayarlamak için çok fazla zaman harcamana neden olacaktır.
  5. 5
    İnce veya sıkı sütyenlerden kaçın. Göğüs ölçünle ilgileniyorsan ince, dantelli sütyen giymekten kaçınmak isteyebilirsin. Bu sütyenler, iç çamaşırı mağazası mankenlerinde muazzam görünebilir ancak gerçek insanlarda için kötü olabilir. Dolgu veya kaldırma olarak çok az şey sağlayabildikleri için bu tür sütyenler göğüs ölçünü küçük gösterebilir. Bunun yerine, doğal bedeninden en iyi şekilde yararlanmak için dolgulu bir sütyen veya bir destekli sütyen seç.
    • Ayrıca, göğsünü vurgulamak yerine düzleştirme eğiliminde oldukları için spor sutyenleri gibi ekstra sıkı sütyenlerden (tabii ki egzersiz yapmıyorsan) kaçınmak isteyeceksin. Sorunsuz bir antrenman yapmak istiyorsan bu harika, ancak kıvrımlarını en üst düzeye çıkarmaya çalışıyorsan o kadar da iyi değil.
  6. 6
    Sütyenini doldurma. Bu ortaokul numarası göğüslerini daha büyük gösterebilir, ancak mutlak bir son çare olarak görülmelidir. Göğüslerine yapay olarak boyut katmak için doku veya bez kullanmak oldukça rahatsız edici olabilir, özellikle de bu ekstra malzeme terlemene veya cildini tahriş etmene neden oluyorsa. Ekstra dolgun kayarsa göğüslerine düzensiz veya yumrulu bir görünüm bile verebilir. Ayrıca, en iyi hazırlıklarına rağmen dolgu malzemenin düşme veya göğsünden yukarı kayma ve görünür hâle gelme şansı her zaman vardır. Bu nedenle, mecbur hissetmediğin sürece sütyenin doldurmaktan kaçınmak istersin.

Yöntem 2 / 4:
Doğrulanmamış Naturopatik Kürler Kullanmak

  1. 1
    Göğüs büyüten bitkileri düşün. Göğüs büyümesine neden olduğu iddia edilen geniş bir bitki ve bitki takviyesi yelpazesi hem çevrim içi hem de doğal şifa mağazalarında satılmaktadır. Bazı kadınlar bu doğal ilaçların işe yaradığını söylese de hiçbirinin geleneksel "Batı ürünü" tedaviler kadar etkili olduğu bilimsel olarak kanıtlanmamıştır ve sağlıklı bir şüpheyle değerlendirilmelidir. Ek olarak, bazı naturopatik şifalı bitkiler, belirli ilaçları (özellikle kan sulandırıcıları) alan kişilerde potansiyel olarak ciddi komplikasyonlara neden olabilir[1] Bu yüzden bitkisel takviyelere başlamadan önce her zaman bir doktorla konuşmak istersin. Göğüs büyümesini teşvik ettiği iddia edilen bazı şifalı bitkiler şunlardır:[2]
    • Cüce palmiye
    • Rezene
    • Kava
    • Yabani yam
    • İffetli ağaç meyvesi
    • Karayılan otu
    • Çemen otu
    • Pueraria Mirifica
  2. 2
    Doğrulanmamış doğal yağlara veya kremlere bak. Göğüsleri büyüttüğü iddia edilen bitkisel takviyelerin yanı sıra birçok topikal losyon, yağ ve krem de benzer bir etkiye sahiptir. Şifalı bitkilerde olduğu gibi, bu çözümlerin meme büyümesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğuna dair (varsa) çok az bilimsel kanıt vardır ancak bazı kadınlar bu topikal tedavileri başarıyla kullandıklarını iddia etmektedir. Bu yöntemlerden herhangi birini kullanmaya başlamadan önce, göğüs büyütme hedeflerine ulaşmanın daha etkili ve doğrulanabilir yollarını tartışmak için bir doktora başvur.
    • Östrojen gibi bazı gerçek hormonal ilaçların topikal bir biçimde geldiğini unutma. Yeterli dozlarda, bu ilaçlar göğüs büyümesine neden olur. Başka yan etkileri olabilen bu hormonal kremleri naturopatik ilaçlarla karıştırmamaya dikkat et.
  3. 3
    Göğüs masajını dene. Bazı kaynaklar, memelere uygun teknikle masaj yapılarak hafif meme büyümesine neden olmanın mümkün olduğunu iddia ediyor. Bazen bu kaynaklar, büyümeyi teşvik etmek için özel yağların, kremlerin veya aletlerin kullanılmasını önerir. Bu kendini iyi hissettirip rahatlamaya yol açarak ruh hâli ve duruşta iyileşmeye neden olsa da göğüslerin masajla büyümesi için uyarılabileceğine dair hiçbir bilimsel kanıt yoktur.
    • Bununla birlikte, bu yöntem nispeten güvenli ve ucuz olduğu için (naturopatik şifa mağazalarından satılan bir masaj yardımcısı satın almadığın sürece), istediğin zaman denemekten çekinme. Yukarıda belirtildiği gibi masaj, rahat ve hoş bir ruh hâli elde etmek için kullanışlı bir araç olabilir.

Yöntem 3 / 4:
Diyet ve Egzersiz

  1. 1
    Göğüs kaslarını geliştir. Demir kaldırmak sadece gücünü, ruh halini [3] ve genel sağlığını iyileştirmenin harika bir yolu değil; aynı zamanda göğüslerini iyileştirmenin de sağlam bir yoludur! Spesifik olarak, göğsünün altındaki pektoral (göğüs) kaslarını düzenli kuvvet antrenmanı egzersiziyle geliştirmek, üstteki göğsün boyutunu, sıkılığını ve canlılığını iyileştirmeye yardımcı olabilir. Aşağıda denemek isteyebileceğin iki örnek egzersiz bulunmaktadır:
    • Göğüs presleri: Dizlerin bükülmüş ve ayakların yere basacak şekilde sırt üstü yat. Dirseklerin 90 derecelik açıyla bükülmüş olarak her elinde bir dambıl tut. Ağırlıkları tavana doğru kaldırmak için göğüs kaslarını kullan ve onlara birlikte dokun. Ağırlıkları yavaş ve yumuşak bir şekilde başlangıç konumlarına indir. Haftada 3-5 kez 3 set 12-15 tekrar yap.
    • Şınav: Ellerinin ve dizlerinin üzerinde dur. Bacaklarını arkanda uzat ve ayaklarının uçları üzerinde denge kur. Vücudunu yere doğru indirmek için kollarını bük. Orijinal konumuna geri dönmek için kollarını ve göğsünü kullan. Vücudunun düz bir çizgide kalması için sırtını düz ve kalçalarını yüksekte tut. Standart şınavlar çok zorsa dizlerini yere indirebilirsin. Haftada 3-5 kez 3 set 12-15 tekrar yap.
  2. 2
    Sırt ve omuz kaslarına odaklan. Çalışman gereken tek kas göğüs kasların değil. Genel olarak, kuvvet antrenmanı yaparken, maksimum toplam vücut gücünü sağlamak ve yaralanmayı önlemek için her hafta tüm ana kas gruplarını çalıştırdığından emin olmak istersin. Ek olarak, göğsündekilerin yanı sıra kas gruplarını büyütmek da göğüs büyüklüğün üzerinde olumlu etkilere sahip olabilir. Örneğin, omuz ve sırt kaslarını güçlendirmek, vücudunun üst kısmına dolgun, sıkı bir görünüm kazandırabilir ve düzgün, dik duruşu korumayı kolaylaştırabilir. Bunların her ikisi de göğüslerini daha büyük ve daha şekilli gösterebilir. Aşağıdaki örnek egzersizlerle sırtını ve omuzlarını çalıştırmaya başla:
    • Y Raise: Ayakların omuz genişliğinde açık olacak şekilde dur. Her bir uyluğun önünde her elinle bir dambıl tut. Düzgün, kontrollü bir hareketle, halterleri önüne doğru ve başının üzerinden "Y" şekline getir. Karnını sıkı tut ve bunu yaparken dik bir duruş sergile. Ağırlıkları yavaşça başlangıç pozisyonlarına indirerek egzersizi tamamla. Haftada 3-5 kez 3 set 15-20 tekrar yap.
    • Renegade Row: İki dambıl al ve düz kollarla şınav pozisyonuna geç. Kalçalarını sabit tutarak, dirseğini vücuduna doğru sıkıştırarak yerden göğsüne kadar bir dambıl çek. Halteri tekrar yere indir ve karşı kolla tekrarla. Haftada 3-5 kez 3 set 12-15 tekrar yap.
  3. 3
    Hacimli olma konusunda endişelenme. Kadınların kuvvet antrenmanı egzersizlerinden hantal, kaslı ve itici olabilecekleri yaygın bir efsanedir. Aslında, kadınların profesyonel vücut geliştiriciler olmadan veya steroid kullanmadan büyük, iri kaslara sahip olmaları neredeyse imkansızdır. Kadınlar erkekler kadar testosteron hormonu üretmezler, bu da onların doğal olarak büyük kaslara sahip olmalarını çok daha zor hâle getirir. Kadınlar mükemmel bir şekilde daha güçlü ve daha formda olma yeteneğine sahipken, genellikle erkeksi bir şekilde kaslı görünmeye başlamak için profesyonel sporcuların programlarına sahip olmaları (veya steroid kullanmaları) gerekir.
  4. 4
    Zayıfsan kilo almayı düşün. Göğüsler öncelikle yağlı bağ dokusundan oluşur.[4] Vücuttaki diğer yağlı doku gibi, bu da bir kadın kilo verdikçe sonunda kaybolur. Zayıfsan ve küçük göğüslerin varsa sadece birkaç kilo daha fazla yağ almak göğüslerini doldurmana yardımcı olabilir. Bununla birlikte, hızlı kilo alımının ve obezitenin olumsuz etkileri çok sayıda olduğu için, aşırı kilo almaktan kaçınmak isteyeceksin.[5] Yapabileceğin en iyi şey, kalori alımını bir veya iki hafta boyunca orta derecede artırmak ve ardından sonuçlarını değerlendirmektir. Gördüğün herhangi bir değişikliği beğenmezsen önceki diyetine dön.
    • Bununla birlikte, tüm kadınların kilolarını farklı taşıdığına dikkat etmek önemlidir. Bazı kadınlar göğüslerinde kilo almadan önce kalçalarında, göbeğinde veya başka yerlerde kilo alırlar.
    • Kilo almaya çalışıyor olsan bile sağlıklı bir diyet uygulamak önemlidir. Sağlıksız yağlar ve şekerler bakımından zengin besinler yerine yağsız proteinler, sağlıklı yağlar ve karmaşık karbonhidrat alımını artır. Ek olarak, her zaman aktif kalmayı unutma; en az iki seans kuvvet antrenmanı ile haftada yaklaşık 2 saat 30 dakika aerobik egzersizi önerilmektedir.[6]
  5. 5
    "Bölgesel kilo verme" efsanesine inanma. Maalesef, vücudun belirli bölgelerinde bu bölgeleri seçici olarak çalıştırarak yağ yakmanın mümkün olduğuna dair yaygın bir inanış. Aslında bölgesel kilo verme diye bir şey yoktur; vücudundaki yağları bir bütün olarak artırabilir veya kaybedebilirsin, ancak bunu yalnızca belirli bölgelerden artıramaz veya kaybedemezsin.[7] Bu kavram, bilimsel araştırmalarla defalarca çürütüldü. Bu nedenle, daha büyük göğüslere sahip olmaya çalışıyorsan vücudunun diğer bölgelerinde küçültmeye çalışarak zaman kaybetme. İşe yaramayacak!
    • Vücudun belirli bölgelerini hedef alarak seçici olarak yağlanamaz veya yağ kaybedemezsin ancak kuvvet antrenmanı egzersizleriyle belirli bölgeleri hedefleyerek seçici olarak kas inşa edebilirsin. Ancak, dengeli ve çeşitli bir egzersiz rutinine sahip olduklarında çoğu insanın en iyi şekilde göründüğünü (ve yaralanma riski daha az olduğunu) unutma.

Yöntem 4 / 4:
Göğüsleri İlaçlarla Büyütmek

  1. 1
    Doğum kontrol hapı almayı düşün. Plansız bir gebeliği önlemek isteyen ve tesadüfen daha büyük göğüsleri de isteyen kadınlar için doğum kontrol hapları her iki soruna da etkili bir çözüm olabilir çünkü meme büyümesi birçok hormon bazlı doğum kontrol hapının ortak bir yan etkisidir. Çoğu doğum kontrol hapı, aşağıda söylendiği gibi hafif göğüs büyümesine neden olabilen kadın cinsiyet hormonu östrojeni içerir. Ancak ciddi yan etkilere sahip olabilen güçlü bir ilaç olduğundan (bunlar nadir de olsa) asla daha büyük göğüslere sahip olmak için doğum kontrol hapı alma. Tüm doğum kontrol hapları östrojen içermediğinden ve bu hormonu içeren doğum kontrollerinin vücut üzerinde çeşitli başka etkileri olabileceğinden, doğum kontrolüne başlamadan önce doktorunla konuşmak önemlidir. Doğum kontrolünün yan etkileri şunları içerebilir:[8]
    • Ruh hâli değişimleri
    • Mide bulantısı
    • Baş ağrısı
    • Azalan libido
    • Kilo alımı
    • Beklenmeyen kanama (veya lekelenme)
    • Tüm kadınların doğum kontrolünü alırken daha büyük göğüslere sahip olmadığını ve meydana gelen herhangi bir büyümenin küçük olabileceğini unutma.
  2. 2
    Östrojen tedavisine bak. Doğal olarak oluşan bir kadın cinsiyet hormonu olan östrojen, kadınlara çeşitli nedenlerle reçete edilebilir. Örneğin, orta yaşlı kadınlara menopozun sıkıntılı semptomlarını hafifletmek için sıklıkla reçete edilir. Östrojen almanın yan etkilerinden biri hafif göğüs büyümesi olabilir. Yine de sadece göğüslerini büyütmek için asla östrojen almaya çalışmamalısın. Vücudunun doğal östrojen tedarikini yapay takviyelerle değiştirmenin çeşitli başka yan etkileri olduğundan ve uzun vadede belirli sağlık sorunları için şansını artırabileceğinden, östrojen almayı yalnızca doktorun başka bir sağlık sorunu için önerdiyse düşünmelisin. Östrojenin yan etkileri şunları içerir:[9]
    • Baş ağrısı
    • Mide bulantısı
    • Kilo alımı
    • Vajinal akıntı
    • Göğüslerde hassasiyet
    • Göğüs, endometriyal ve yumurtalık kanseri olasılığında hafif bir artış
    • Felç veya kan pıhtılaşması olasılığında hafif bir artış
  3. 3
    Progesteron tedavinden daha büyük göğüsler elde et. Progesteron, birkaç nedenden dolayı reçete edilebilen, doğal olarak oluşan bir başka kadın seks hormonudur. Örneğin, östrojen alan kadınlarda uterus zarının aşırı büyümesini önlemek için sıklıkla progesteron reçete edilir. Östrojen gibi progesteron da göğüslerde hafif büyümeye neden olabilir. Ancak, aynı zamanda östrojen gibi progesteron ciddi bir ilaçtır ve sadece göğüsleri büyütmek için alınmamalıdır. Bu hormonu yalnızca bir doktor başka nedenlerle zaten tavsiye etmişse almayı düşün. Progesteronun yan etkileri şunları içerebilir:[10]
    • Akne veya kıllanma
    • Öksürük
    • Kilo değişikliliği
    • Eklem ağrısı
    • Vajinal tahriş
    • Östrojen tedavisine benzer belirtiler (belirli kanserlerin ve ciddi sağlık koşullarının görülme olasılığında artış dâhil)
    • Nadiren depresyon
  4. 4
    SSGAE’lerinle göğüslerini büyüt. seçici serotonin geri alım engelleyicileri veya SSGAE’ler, bir yan etki olarak orta derecede göğüs büyümesine neden olabilen yaygın bir antidepresan türüdür.[11] SSGAE’ler diğer antidepresan formlarına kıyasla nispeten güvenli ve komplikasyonsuz olmasına rağmen, bunları sebepsiz olarak almak yine de güvensiz olabilir, bu nedenle, bu seçeneği yalnızca doktorun antidepresan almaya başlamanı tavsiye ettiyse dikkate almalısın. Göğüsleri büyütmek için asla SSGAE alma. Göğüs büyütmenin yanı sıra, SSGAE’lerin yan etkileri şunları içerir:[12]
    • Mide bulantısı
    • Libidoda azalma
    • Baş ağrısı
    • Uyumakta zorluk
    • Ağız kuruluğu
    • Kilo Alımı
    • Uyuşukluk

Gerçekçi Olarak Ne Bekleyebilirsin?

  • Göğüslerindeki değişiklikler muhtemelen belirsiz olacaktır. Maalesef, büyük olasılıkla tam bir fincan boyutu elde edemeyeceksin. Göğüslerinin zamanla ne kadar büyüdüğünü görmek için haftada bir ölçüm yapmayı dene.
  • Herkes şifalı otlara, diyet değişikliklerine, egzersize ve ilaçlara farklı tepki verir; bu nedenle bu yöntemlerden birini deneyen bir başkasından farklı değişiklikler görebilirsin.
  • Doğal göğüs büyütme stratejisinin sonuçlarını görmek muhtemelen biraz zaman alacaktır, bu yüzden sabırlı olmaya çalış.

Uyarılar

  • Otlar doğal olsa da aşırı miktarda alınması vücut üzerinde zararlı etkilere neden olabilir. Göğüs büyütme için bitkisel bir takviye almaya başlamadan önce doktorunla konuş.
  • Doğum kontrolü cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı koruma sağlamaz. Doğum kontrolü yaptırıyorsan yakın zamanda test edilmiş bir partnerle tek eşli bir ilişki içinde değilsen yine de prezervatif kullanmalısın.

Bu makale işine yaradı mı?