Bazen belirli bir şekilde germe hareketleri yapıyorsan göğüs kemiğinden gelen bir çıtlama sesi duyabilirsin. Buna bazen bir rahatlama hissi eşlik edebilir, özellikle de göğsünde kas ağrısı şikayetin varsa. Göğüs kemiğini kendin çıtlatmaya çalışmak istiyorsan yapabileceğin germe hareketleri bile var. Vücudundaki herhangi bir eklemi çıtlatmaktan daha tehlikeli olmasa da, sürekli göğüs ağrın varsa veya çıtlamanın yanında karıncalanma veya şiddetli ağrı varsa bu daha ciddi bir sorunun göstergesi olabileceğinden bir doktora görünmelisin.

Yöntem 1 / 3:
Göğüs Kemiğini Çıtlatmak İçin Germek

  1. 1
    Basit bir germe hareketi yapmak için dirseklerini geriye doğru ittiğinde göğüs kemiğin çıtlayabilir. Ayaklarını omuz genişliğinde açarak başla. Kollarını dirseklerden büküp göğsünü öne doğru itmen göğüs kafesi bölgesini germeye başlar. Göğsünü ileri doğru hareket ettirirken dirseklerini ve omuzlarını aynı anda geri hareket ettir. Bu hareket göğsünü daha da genişleterek göğüs kemiğinin çıtlamasına neden olabilir.[1]
    • Sırtının arkadasından dirseklerine dokunmaya çalıştığını hayal et. Amaçlaman gereken hareket bu!
  2. 2
    Göğüs kemiğin çıtlamadıysa gövdeni yandan yana çevir. Kollarını neredeyse omuzlarınla aynı hizada olacak şekilde yukarı kaldır, sonra dirseklerini bük. Vücudunu, ayaklarını, dizlerini ve kalçalarını yerinde tutarak zorlamadan yapabildiğin kadar sola çevir. Ardından, sonuna kadar sağa çevir. Bu işlemi yaklaşık 4 veya 5 kez veya göğüs kemiğin çıtlayana kadar tekrarla.[2]
    • Bu hareket göğsünü açmana yardımcı olur ve bu da göğüs kemiğinin çıtlamasına yardımcı olabilir. Ancak, bir çıtlama sesi duymasan bile, muhtemelen germe hareketi ağrıyı azaltacaktır.
    • Bu egzersizi ayakta yapabilir ya da tercih edersen otururken deneyebilirsin.
  3. 3
    Vücudunu çevirmeye kolay bir alternatif için kapıda esnetmeyi dene. Dirseklerinden birini vücuduna 90°'lik bir açıyla ön kolunu bir kapı çerçevesine bastırarak tut. Ayaklarını yere sağlam şekilde bas, ardından direnci artırmak için ön kolunla bastırarak gövdeni kapı çerçevesinden uzağa döndür. Esnetmeyi 10-15 saniye veya göğsünde bir çıtlama sesi duyana kadar tut.[3]
    • Göğsünde, omuzlarında ya da sırtında karıncalanma hissedersen bu germe hareketini bırak.
  4. 4
    Sırtını yoga ile çıtlatmak için kedi inek duruşu yap. Avuç içlerin doğrudan omuzlarının altında ve dizlerin kalçanla aynı hizada olacak şekilde el ve dizlerinin üzerinde dur. Sırtını yukarı doğru, yay yapacak şekilde çıkar ve ayaklarının olduğu yere bak, böylece sırtın tıslayan bir kedinin görünüşüne benzer şekilde kamburlaşır. Bu pozisyonda birkaç saniye gerin, ardından tavana bakarken sırtını aşağı doğru yay yapacak şekilde bük, böylece sırtın bir ineğinki gibi bir eğilsin. Bu gerginliği birkaç saniye tut, ardından rahatla. Egzersizi yaklaşık 3 kez tekrarla.[4]
    • İnek pozisyonuna geçtiğinde göğüs kemiğin çıtlayabilir.
  5. 5
    Yerde uzanırken göğüs kemiğini çıtlatmak için köprü hareketini dene. Bir minder veya halıya sırt üstü uzan, ardından dizlerini ayakların yerde düz duracak şekilde bük. Kalçalarını havaya doğru it, kaldırırken karın ve kalça kaslarını sık. Duruşu birkaç saniye koru, ardından gevşe ve kendini yere indir.[5]
    • Omuzların yerde kaldığından, bu egzersiz göğüs kemiğini uzatıp gererek çıtlamasına neden olabilir.
  6. 6
    Göğüs kemiğini günde bir defadan fazla çıtlatmaya çalışma. Her gün germe hareketleri yapmak iyi bir fikir olsa da, göğüs kemiğinin çıtlamasını günde en fazla bir kez ile sınırla. Tıpkı diğer eklemlerde olduğu gibi, onu çok sık çıtlatmak hipermobiliteye yol açabilir, bu da eklemin doğal olarak olması gereken yerde gevşekleşmesi anlamına gelir. Bu, sürekli ağrı sorunlarına yol açabilir ve o bölgeyi yaralanmalara karşı daha savunmasız hâle getirebilir.[6]

    Uyarı: Dips hareketi gibi her yaptığında göğsünü çıtlatan egzersizlerden uzak dur. Zamanla, bu hareketler kıkırdağı bozarak ağrıya neden olabilir.

    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Göğüs Kemiğini Çıtlatmak İçin Derin Nefes Almak

  1. 1
    Burnundan derin nefes al. Bazen derin bir nefes, gövdeni göğüs kemiğini çıtlatacak kadar genişletebilir. Oturarak veya yere uzanarak başla, sonra burnundan derin bir nefes al. Nefes alırken yavaşça ve sabit bir şekilde olabildiğince fazla havayı içine çek. Nefes alırken içinden 4’e ya da 8’e kadar say.[7]
    • Eğer burnundan nefes alamıyorsan ağzından da nefes alabilirsin.
  2. 2
    Diyaframını kullandığını hissetmek için elini karnına koy. Diyaframından nefes aldığında göğsünden ziyade karnın hareket eder. Elini karnında tutarak yeterince derin nefes alıp almadığını görebileceksin.[8]
    • Bu genişleme hareketi göğüs kemiğini çıtlatacaktır.
  3. 3
    Ağzından nefes ver. İçine çektiğin havayı ver. Nefes verirken nefes aldığın sürenin iki katı kadar bekle. Gerekirse içinden say.[9]
  4. 4
    İşlemi birkaç dakika tekrarla. Derin nefes almak rahatlamak için harika bir yoldur, bu nedenle göğüs kemiğini çıtlatmasa bile faydaları vardır. Rahatlayana veya göğüs kemiğin çıtlayana kadar 1-2 dakika bu şekilde nefes alıp vermeyi dene.[10]
    • Nefes alırken boynunu ve omuzlarını gevşetmeye odaklan. Orada tuttuğun gerginliği dışarı vermeye çalış.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Doktora Gözükmek

  1. 1
    Devam eden kas ağrısı için bir doktora veya kayropraktik uzmanına görünmeyi düşün. Uzun süreli şişlik, hassasiyet veya rahatsızlık hissediyorsan tıbbi bir değerlendirme yaptırmak iyi bir fikirdir. Küçük bir şey olma ihtimali yüksek olsa da, işi sağlama almak en iyisidir.[11]
    • Doktorun duruşunun, uyku pozisyonunun veya egzersiz alışkanlıklarının rahatsızlığında payı olup olmadığını belirlemene yardımcı olabilir.
  2. 2
    Göğsünün ortasında gerginlik varsa hemen bir doktora git. Bazen kardiyovasküler problemler kas ağrısı gibi görünebilir. Göğsünde baskı, dolgunluk veya gerginlik hissediyorsan mümkün olan en kısa sürede doktordan randevu al veya ağrı şiddetliyse veya nefes darlığı eşlik ediyorsa acile git.[12]
    • Bilmen gereken diğer kardiyovasküler sorun belirtileri göğsünde yanma veya ezilme hissidir.
  3. 3
    Çıtlama sonrası ağrı olursa acil yardımı ara. Çıtlama sesi duyduktan sonra şiddetli ağrı, uyuşma veya karıncalanma hissetmek bir yaralanma belirtisi olabilir. Ayrıca göğüs bölgende bazı bölgesel şişlikler de görebilirsin. Böyle bir durumda, mümkün olduğunca çabuk acil yardım al.[13]
    • Tıbbi yardım almazsan durumun daha da kötüleşebilir.
    Reklam

Uyarılar

  • Göğüs kafesini günde birden fazla çıtlatmaya çalışma.
  • Göğüs kafesinin tekraren çıtlamasına sebep olan egzersizlerden uzak dur.
  • Göğsünde kalıcı gerginlik veya ağrı varsa doktora görün.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl BırakılırMastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Regl Dönemi Nasıl Erken BitirilirRegl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?
Ayaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi EdilirAyaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi Edilir?
Yeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım YapılırYeni Bir Dövmeye Nasıl Bakım Yapılır?
2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?
Ayak Parmağının Kırıldığı Nasıl Anlaşılır?
Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi EdilirPenisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?
Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl GiderilirVajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?
Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi EdilirVajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?
Isırgan Otu Isırığı Nasıl Tedavi EdilirIsırgan Otu Isırığı Nasıl Tedavi Edilir?
Kasık Mantarı Nasıl Tedavi EdilirKasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar :
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler. Bu makale 1.230 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 1.230 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam