Erkek arkadaşın kızgın olduğunda bu çok stresli olabilir ve paniğe kapıldığını hissedebilir ya da ona kendini daha iyi hissetirmek için ne yapabileceğini merak edebilirsin. İyi haber; sağlıklı ilişkilerde öfke geçici bir şeydir. Ona zaman verirsen sakinleşecek ve bunu birlikte atlatacaksınızdır! Bu arada, erkek arkadaşın kızgınken onu neşelendirmene ve destekleyici bir partner olmana yardım etmek için bir rehber oluşturduk.

Bu makale The Awakened Lifestyle’ın kurucusu olan profesyonel flört koçu John Keegan’la yapılan bir röportaja dayanmaktadır. Şablon:expert_interview_link:wikiHow Expert Interview Transcript John Keegan Part 6

Yöntem 1
Yöntem 1 / 14:
Onun duygularını dinle.

  1. 1
    Erkek arkadaşın büyük ihtimalle duyulmak ve anlaşılmak istiyor. Hemen işe girişip sorun her neyse onu anında “gidermek” gerçekten caziptir. Bunu biraz ertele ve onun söylediklerine iyice kulak ver. Onu, duyguları hakkında konuşmaya teşvik et ve neye kızdığını sor.[1]
    • “Olanlar hakkında benimle konuşmak istersen buradayım.”
    • “Bu şekilde hissetmene neden olan şey ne?”
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 14:
Sakinleşmesi için onu rahat bırak.

  1. 1
    Sakinleştiğinde daha verimli konuşmalar yapabilirsiniz. Sinirli olsa bile sen sakinliğini koru ve öfkesini kişisel almamaya çalış. Sakin kal demek öyle yapmaktan daha kolay, bunu biliyoruz ama iyi bir insan ve iyi bir erkek arkadaş olduğu sürece baştaki siniri geçince tekrar kendine gelecektir. Sonra, sorunu halletmek için daha iyi bir konuşma yaparsınız.[2]
    • Ona doğrudan ters düşecek ya da onu suçlayacak bir şey söylememeye çalış.
    • Onu rahat bırakmak, odayı fiziksel olarak terk etmek ya da “Sen öfkeliyken seninle konuşmam zor. Biraz mola verelim ve sonra bunu tekrar konuşalım,” gibi bir şey demeye benzeyebilir.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 14:
Onu kırdıysan özür dile.

  1. 1
    Özür dilemek, anlaşmazlığın büyümesini engeller. Onu kırmak istememiş olsan bile bir özür, onun hisleriyle empati kurduğunu gösterir. Daha sonra, altta yatan soruna eğilebilir ve kendi bakış açını ifade edebilirsin ama şimdilik sadece duygularını incittiğin ya da onu kızdırdığın için üzgün olduğunu bilmesini sağla.[3]
    • “Kendini böyle hissetmene neden olduğum için gerçekten üzgünüm,” gibi bir şey söylemeyi dene.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 14:
Ona bakış açısını anladığını söyle.

  1. 1
    Çatışmayı geride bırakmanıza yardımcı olması için şefkatten faydalan. Olaylara onun açısından bakmaya çalış. Onun bakış açısına hiç katılmayabilirsin (ki bu normal ve sağlıklıdır). Ama şimdilik kendini onun yerine koy; bu, anlaşıldığını hissetmesine yardım edecektir. Ona, duygularının geçerli olduğunu ve yaşadıklarını anladığını söyle.[4]
    • “Hafta sonu gezimizi iptal etmek zorunda kaldığımda moralinin ne kadar bozulmuş olduğunu anlıyorum.”
    • “O mesajın seni gerçekten kırdığını görebiliyorum. Söylediklerimin seni neden incittiğini anlıyorum.”
    • “Böyle hissetmen mantıklı. Birinin beni özellikle görmezden geldiğini düşünseydim ben de kızardım.”

Yöntem 5
Yöntem 5 / 14:
Onu eğlenceli bir randevuya çıkar.

  1. 1
    Bir maceraya atılmak gergin bir durumdan çıkmanıza yardımcı olabilir. İster sana ister başka bir şeye kızmış olsun, birlikte kaliteli zaman geçirmek ve ortam değişikliği yapmak için bir mola verin. Onu evden çıkarmak, zihnini hissettiği olumsuz duygulardan uzaklaştırmaya yardım edecektir.[5]
    • Anlık bir kararla yakındaki bir kasabaya araba yolculuğu yapın.
    • Piknik malzemelerini hazırlayıp yaşadığınızı yerdeki bir parka gidin.
    • Yeni bir müzeye, pasaja ya da lunaparka gidin.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 14:
Ona küçük bir hediye getir.

  1. 1
    Küçük bir sürprizle ona kendini özel hissettir. Kızgın olsa bile ona değer verdiğini ve ona destek olmak için yanında olduğunu gösterebilirsin. Ona küçük bir şey, örneğin sevdiği bir atıştırmalık ya da sana birlikte geçirdiğiniz zamanları anımsatan bir şey getirmeyi dene.[6]
    • Komik bir kartpostal al ve içine şirin bir not yaz.
    • Bunun dijital bir versiyonu için, ona bir çalma listesi yap ve bu listenin sana onu hatırlatma nedenini söyle.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 14:
Ona yiyecek ya da içecek bir şey öner.

  1. 1
    Yiyecekler rahatlatıcı olabilir ve bu küçük jest ona değer verdiğini gösterir. Birlikte yemek pişirin ya da en sevdiği yerden ona bir şeyler getirmeyi öner. Çok aç değilse ona kahve ya da çay getirebileceğini söyle.[7]
    • Ona birkaç çikolata getir ya da bu seçeneği biraz daha eğlenceli kılmak için dışarıda dondurma yemeye gidin.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 14:
Fiziksel olarak birbirinize yaklaşın.

  1. 1
    Fiziksel temasın, morali yükselttiği ve ilişkideki tatmin duygusunu arttırdığı ispatlanmıştır. Sarılmak, öpüşmek ve el ele tutuşmak stresinizi atmanın ve erkek arkadaşının zihnini öfkesinden uzaklaştırmanın harika yollarıdır.[8] Fiziksel temas korkularımızı azaltır, stres tepkisi seviyemizi düşürür ve bize kendimizi iyi hissettiren hormonları salgılatır![9]
    • Sırtına masaj yapmayı bile önerebilirsin.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 14:
Birlikte egzersiz yapın.

  1. 1
    Egzersiz, stres atmanın ve anlaşmazlığın büyümesini engellemenin en iyi yollarından biridir. Egzersiz yaptığımızda vücudumuz doğal bir ağrı kesici ve stres giderici olan endorfin hormonu salgılar.[10] Spor aktivitesi ya da doğada bir gezi önererek erkek arkadaşının stresini üstünden atmasına yardımcı ol. Aşağıda birlikte yapabileceğiniz diğer aktivitelere göz at:[11]
    • Yürüyüşe ya da bir doğa yürüyüşüne çıkın.
    • Yoga ya da spin dersi alın.
    • Birlikte spor salonuna gidin.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 14:
Sevdiği aktivitelerden birini yapmayı öner.

  1. 1
    Bu, ilişki için çaba harcadığını göstermenin harika bir yoludur. O sakinleşene kadar ikinizin de zihnini aranızdaki anlaşmazlıktan uzaklaştırmak için birlikte eğlenceli bir hobi deneyin. İlgi alanlarınızı paylaşmak, bağ kurmanıza ve birbirinize daha çok yakınlaşmanıza bile yardım edebilir.[12]
    • “Hep birlikte denemeyi istediğin ne var?” diye sor.
    • “Bana FIFA oynamayı öğretir misin?” gibi bir şey söyleyerek sana ilgi alanlarından birini öğretmesini iste.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 14:
Ona değer verme nedenlerinin bir listesini yap.

  1. 1
    İltifatlar, ilişkinizdeki olumlu duyguları tekrar yerine koyabilir. Öfke ve çatışma duygusal bakımdan sana bir bedel ödetebilir ancak minnet ve takdir, olumlu duyguları geri getirebilir![13] İlişkinin dışındaki bir şey erkek arkadaşının moralini bozmuşsa ona sahip olduğun için minnettar olma nedenlerinin bir listesi gibi tatlı bir jest onu neşelendirebilir.[14] Eğer sana öfkelendiyse ona ne kadar değer verdiğini söylemen, senin ilişkiye değer veren ve yürümesini isteyen ilgili bir partner olduğunu hatırlatabilir.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 14:
Biraz şakalaş.

  1. 1
    Mizah gerilimi azaltabilir ve bağınızı güçlendirebilir. Onu alaya almak yerine aranızdaki bir espriyi gündeme getirebilir ya da kendinle dalga geçebilirsin. Yeter ki ciddi durumlarla ilgili espri yapma ya da onun duygularıyla dalga geçme.[15]
    • Kendinle dalga geç! Ona utanç verici ya da aptalca bir şey yaptığın bir olayı anlat.
    • Ona, ikinizin de sevdiği bir diziyi ya da filmi temel alan komik bir video ya da GIF yolla.

Yöntem 13
Yöntem 13 / 14:
Gelecekte çatışmaları önlemekle ilgili konuş.

  1. 1
    O sakinleşince altta yatan sorunları çözmek için birlikte hareket edin. Onu öfkelendiren sorunlar hakkında konuşarak ilişkinizin daha güçlü ve sağlıklı olmasını sağlayacak adımlar atabilirsiniz. Ona desteklendiğini ve sevildiğini hissetmesi için neye ihtiyacı olduğunu sor. Sonra, aynı şekilde hissetmek için ona senin neye ihtiyaç duyduğunu söyle ve ortak bir zeminde buluşup buluşamadığınıza bak.[16]
    • Konuyu, “Sence gelecekte bu şekilde hissetmemen için neler yapabiliriz?” gibi bir şeyle açmayı dene.[17]
    • Sorunu anlamazsan daha fazla bilgi iste. Örneğin, “Cuma günü mesajına cevap vermememin seni neden kızdırdığını biraz daha açıklayabilir misin?” diyebilirsin.[18]
    • “İkimiz için bir orta yol bulmaya ne dersin? Hafta sonlarını birbirimize ayırabiliriz ama arkadaşlarımızla zaman geçirebilmek için Cuma akşamlarını boş bırakabiliriz,” gibi bir şey söyleyerek bir orta yol öner.[19]
    Reklam

Yöntem 14
Yöntem 14 / 14:
Tekrarlanan öfkeli davranışları var mı diye bak.

  1. 1
    İlişkinizde sürekli olarak öfke sorunu yaşamamanız gerekir. Herkesin kötü günleri olur ama eğer erkek arkadaşın sürekli olarak sana öfkeliyse bu sana karşı haksızlık (ve sağlıklı değil). Sen hem sevgi hem saygı hak ediyorsun! Eğer erkek arkadaşın sana sık sık öfkeleniyorsa bu, profesyonel yardıma ihtiyacı olduğunun bir işaretidir ve ilişkiyi bitirmen iyi olabilir.[20] Here are just a few red flags to look out for:[21]
    • Sana hakaret etmesi ve seni aşağılaması
    • Seni toplum içinde ya da başkalarının önünde utandırması
    • Eşyalara fiziksel olarak zarar vermesi (kapıları tekmelemek, duvarlara yumruk atmak gibi)
    • Sağlıksız davranışlarını ya da öfkesini sürekli senin eylemlerine yöneltmesi
    • Seni canını yakmakla tehdit etmesi

İpuçları

  • Aile içi şiddet ve sağlıklı ilişkiler hakkında daha fazla şey öğrenmek için https://www.thehotline.org/ adresini ziyaret et.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Referanslar

  1. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 10 June 2021.
  2. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 29 July 2021.
  3. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 10 June 2021.
  4. https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-squeaky-wheel/201702/the-one-crucial-thing-do-when-your-partner-is-upset
  5. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 10 June 2021.
  6. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 29 July 2021.
  7. John Keegan. İlişki Koçu. Uzmanla Görüşme. 10 June 2021.
  8. https://www.psypost.org/2021/05/physical-touch-from-a-romantic-partner-is-linked-to-improved-well-being-even-among-those-with-attachment-avoidance-60649
  9. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2020.555058/full

Bu wikiHow makalesi hakkında

John Keegan
Ortak yazarlar :
İlişki Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar John Keegan. John Keegan, New York’ta ilişki koçu ve motivasyon konuşmacısıdır. İnsanlara aşkı bulmalarında yardımcı olmak için flört, cazibe ve sosyal dinamiklerdeki uzmanlığını kullandığı Awakened Lifestyle’ı yürütmektedir. Los Angeles’dan Londra’ya, Rio de Janeiro’da Prag’a uluslararası atölyeler düzenler ve eğitimler verir. Çalışmaları New York Times, Humans of New York ve Men's Health’de yer almıştır.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 155 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam